رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل التاسع و العشرون 29بقلم اميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

    رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل  التاسع و العشرون 29بقلم اميرة رمضان 

رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل التاسع و العشرون 29

دااااااااانتي يووووووومككككككك اسوووووووود 😳
ميرا بخوف : في اي
احمد :اي اللي انتي عاملاه في وشككككككك ده اناااااا مش قووووووووولت متحطييييييش زفت ميكب ولااااا لاء
ميرا بعصبيه : انت بتزعق ليييييه وبعدين ده يوم خطوبتي ولازم اكون مميزه
احمد : من غير كلام كتير اتفضلي ادخلي امسحي الزفت ده من علي وشككك
ميرا بعند : مش همسح حاجه 
احمد : هتدخلي تمسحيييييه ولا امسحه انا بنفسي
ميرا : انا كنت واثقه انك مش هتعديها علي خيير 
عمر : في ااااي صوتك عالي كده ليه ي زفت الناس برااا
يوسف : في اي بقا لدوشه دي كلها 
احمد : انا قولت مش هتطلعي كده وامسحي الزفت ده وبطلي عنااااد
ميرا : بقا كده   ي خالي ي عوض تعالي وديني الورشه
احمد وهو منفعل : ده وقت استظراف 
ريم : في اااي ياض في اااي هو كل مناسبه لازم اتخانق معاااك مالك مزعل البت ليييه     #بقلمي_اميره_رمضان
احمد : اطلعي انتي ي بت من الموضوع 
زين : احمد مش وقت جنانك وبعدين جايبها ليه البيوتي سنتر طلاما مش عايزها تعمل حاجه 
احمد : معرفش جبتها عشان متزعلش لاكن هتطلع معايا كده ده علي جثتي 
بعد شويه في العربيه 
ميرا باستفزاز : احمااااا مقولتليش اي رايك في الميكب 
احمد خبطها علي كتفها : بطلي استفزاز  اقسم بالله انتي بارده وانا مردتش اعند  عليكي عشان مش عايز انكد عليك في يوم زي ده 
ميرا بضحك : مش عاااايز تنكد عليا يابني داحنا كنا هنضرب بعض بالجزم من شويه 
احمد : اعمل اي ي زفته بغير عليكي 
ميرا : لاء انا مابحبش الخنقه
احمد : وانا راجل ديمقراطي بسيط خالص مش هتحسي بيا 
ميرا بصتلو بحب : بجد 
احمد : يخربيت ام عنيكي دي ملبستيش لينسز اسود ليييييييييه 
ميرا بعصبيه: احماااااا انت متخلف 
يعني البنات دي كلها بتلبس لينسز ازرق او رمادي او اي لون يوم فرحها عشان تبقي حلوه وانا ربنا كرمني ورازقني بعيون ملونه عايزني اخبيها ي عم الديمقرررررررراطي 
احمد : ماهو العيون دي هي اللي جابت رجلي وخلاص وقعت فيكي ودلوقتي خطوبتنا افرضي وقعتي حد تاني ساعتها اعمل فيكي ااااااااااي 
ميرا بصوت عالي : لااااااا ده شكلو هيبقي يوم اسووووود فعلاااااا     (نسيبهم يتخانقو ملناش احنا في الاكشن😂 )
_______ #بقلمي_اميره_رمضان
يوسف : ايااااااااكي ترقصي هناك
(طبعا هو كده بيلعب في عداد عمره )
اتكلمت ببرود : يوفي متقلقش هرقص عقباوي بس 
يوسف : نعااااااام 
_ مش هعرف عشان الفستان صح 
يوسف : ملككككك متخلنيش اقلبها خناااقه وننكد علي بعض وهيبقي ميرا واحمد وانا وانتي 
ساره : انا مش عارفه اي النكد ده يخربيت الارتباط وسنينو 
رنا : انا عن نفسي هصرف نظر علي الموضوع ده 
ريم : جالكم كلامي لما قولتلكم ان الارتباط خنقه وقرف 
_ عاجبك كده خليت اللي يسوا وميسواش يتكلم علينا 
يوسف : اسمعي الكلام ومحدش هتكلم علينا 
_ ده علي اساس انك مش هترقص يعني 
يوسف : انا هرقص براحتي لكن انتي لاااااء 
_ده ااااي العنصريه دي اوووووووف
_______
في القاعه
ريم : ممكن تسيبهااااا ترقص معانا شويه كفايه رقص انت وهي بقاا
احمد : لاء مش هترقص مع حد غيري 
رنا : احمد سيبها بقا متبقاش رخم 
عمر : طول عمره رخم تعالا ي لطخ ارقص معانا احنا 
(العريس رقص مع الشباب والعروسه مع البنات )
طبعا انا واقفه ماسكه نفسي بالعافيه والمهرجانات كانت جاااامد مقدرتش امسك نفسي ودخلت رقصت مع العروسه والبنات 
انتي معلمه في الشياكه والاناقه نظره منك اقوه باقه ..........
ريم  بضحك: مين اللي هيتنفخ انهارده 
_ بس ي بت علقه تفوت ولا حد يمووت
رنا : بس كده في حد هيموووت 
ساره : ينهار اسود شوفو مين جااي 
_ انا مش هبص انا عارفه اللي هيحصل  (ولقيت حماتي قاعده بعيد رحت عندها بسرعه ) 
_حمااااااتشي عامله اي وحشاني 
امال : هههههههه اي مالك ي بت 
_ ابنك هيقتلني 
يوسف من ورايا : طب كويس انك عارفه اي اللي هيحصل فيكككككك
امال : في اي ي ولد البت عملت اي يعني 
يوسف بغضب : قولتلها مترقصش ورقصت 
امال : قالك كده 
_ حصل 
امال : عادي يعني ماهو كل البنات بترقص واختك بترقص برضو 
يوسف : انا حذرتها هي مش اختي 
_ وربنا انا حاولت امسك نفسي بس مقدرتش 
امال : اهو شفت من الفرحه الفرحه بتعمل اكتر من كده
______
جاسر : اعاكس طيب ولا اعمل اي 
ساره اتكسفت ووشها جاب الوان 
جاسر : بس بس اااي هو انا قولت حاجه امال لو قولتلك انك زي القمر 
ساره : طب بس عشان امي لو سمعتك هتاجي تطلعك القمر بنفسها 😂  #بقلمي_اميره_رمضان
جاسر : طب ماهي شيفاني واقف معاكي وعادي اهو 
ساره : انت بتدربني وهي عارفه كده اخرنا كلام في الشغل لكن قمر ومش عارفه اي لاااااء معندهاش تفاهم في كده
جاسر : ده كلو ميمنعش اني اقولك انك حلوه اوووي 
(جه عز )
عز : اهلااا ي استاذ حضرتك مين بقااا
جاسر : انا جاسر المشرقي محاسب في الشركه مع ساره
عز : اهاا اصل سامعك بتقول كلام كده خارج شغلكم 
جاسر ببرود : وده مزعلك في حاجه 
عز : طبعااا انا وساره مخطوبين ومينفعش انك تقولها كده 
جاسر : خطيبتك😳
ساره بضيق من عز : هههههه عز ديما بيهزر ي جاسر انا وهو جيران واصحاب وتقدر تقول في مقام اخويا الكبير 
عز اتضايق من كلامها هو فكر انها هتفرح لما يقول كده 
سابهم ومشي 
جاسر : اسف لو عملتلك مشكله 
ساره : مشكله اي بس انا قولتلك هو بيحب يهزر تعالي نروح ناخد صوره جماعيه مع العريس والعروسه
________
زين : انسه ريم 
ريم : اهلاا مستر زين عقبالك 
زين : تسلمي هو من بداية الشغل كده هناخدها اجازات 
ريم : والله مش قصدي انت شفت لسه متعينه وتاني يوم دخلنا في حورات الخطوبه فيوسف اداني اليومين دول اجازه وخلاص راجعه بكرا 
زين : طيب كده تمام 
ريم : علفكره ماما زعلانه من المره اللي فاتت لما وصلتني ومردتش تطلع 
زين : هو انا اقدر لاء طبعا لازم اصالحها هي فين 
ريم : قاعده هناك اهي 
زين : طب تعالي نروحلها 
كريمه : ازيك ي ابني 
زين : اي القمر ده مش خايفه تتعاكسي ي جميل 
كريمه بضحك : ههههههههههه الله يجبر بخاطرك ي بني 
زين : ريم قالتلي انك زعلانه مني 
كريمه : كنت زعلانه بس لما شفتك خلاص 
ريم : والله بسهوله كده سامحتيه
كريمه : انا مقدرش ازعل منه اصلا كفايه اللي عملو معانا
زين : انا معملتش حاجه ده اقل واجب ووقت متحتاجيني انا تحت امرك 
كريمه : ربنا يحفظك يابني وعقبال مشوفك عريس ان شاء الله بس يبقي اعزمني 
زين بحب وهو بيبص لريم : يارب وبعدين اعزمك اي دانتي هتبقي  اول وحده موجوده 
ريم : هاااا طب يلا بقااا عشان بيندهو علينا عشان نتصور 
_________
عدي اليوم وكلو كان فرحان رغم انه كان يوم مليان بالخنااق بس برضو كان جميل اووي 
تاني يوم 
ريم وساره وصلو الشركه 
ريم : ي بت متاجي تقعدي معايا 
ساره : ايوا اصل احنا قاعدين في بيت ابونا 
وليد : وفيها اي ي قمر لما تقعدي معاها 
ساره خافت منه 
ريم : وانت مال الحجه امك بتدخل بينا ليييييه 
زين كان واقف بعيد وشايفهم 
وليد : اتكلمي بادب انتي مش عارفه انا ممكن اعمل فيكي اي 
ريم : وانت متعرفش انا عملت اي في بنت لما دايقتني بس بكلمه 
بقالها اسبوع في المستشفي بيعالجوها 
وليد بصدمه  : لييه بلطجيه بس برضو مش خايف منك  الجمال ده كلو مش معقوله يأذي حد 
ريم : لاء دانا ممكن اتقلب جمال شخصيا وانفخك لو فضلت تتحشر في الكلام معانا كده ده اي القرف اللي علي الصبح ده يلا ي بنتي 
(زين كان بيضحك علي ريم وشمتان في وليد )
_________
سهر : الو 
المجهول : ايوا ي هانم 
سهر : هبعتلك صوره بنت ومعلومات عنها عايزاك تنهيلي عليها 
المجهول : اقتلها يعني 
سهر: لاء مش قتل عايزاك تكسر عينها عايزاك تندمها طول حياتها  انا عايزاها تعيش اللي باقي من عمرها بتتحسر علي نفسها وانا هبعتلك الفلوس اللي عايزها 
المجهول : جيتيلي في ملعبي ي ست هانم انا ممكن اعمل كده من غير فلوس كفايه اني هتبسط 
سهر : مش هنختلف المهم تنفذ انهارده 
المجهول : امرك ي فندم   (وقفل التلفون)
سهر : هندمك ي ريم علي اللي عملتيه في بنتي وهخلي حياتك جحيم 
=هتعملي ااااااي في رررريم 
سهر 😳

يتبع الفصل الثلاثون اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية
رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل  التاسع و العشرون 29بقلم اميرة رمضان
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent