رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثامن و العشرون 28بقلم اميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

   رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل  الثامن و العشرون 28 بقلم اميرة رمضان 

رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل  الثامن و العشرون 28

_اتاخرتي كده ليه ومال وشك اصفر ليه كده 
=هاااا لاء لاء م م مفيش حاجه 
جاسر : طب انتي كويسه 
ساره : اهاا كويسه خد الملف اهو 
خلصو الاجتماع ويوسف خرج مع المندوب وساره مقالتش كلمه وحده وده خلي جاسر يتاكد ان في حاجه ساره مش من عادتها انها تسكت علطول بتسال علي اي حاجه 
دخل وليد 
وليد :زيزو حبيب قلباااي بقي كده يراجل متسالش عليا الفتره دي كلها 
زين ببرود :اهلا ي وليد عاش من شافك خير 
وليد : لاء خير اوووي اي ده ده جاسر هنا 
جاسر : اهلاا
وليد : يعني تشغل جاسر معاك وانا ابن عمك حبيبك متقوليش 
زين : انت بتشتغل عادي هاجي اخدك من شغلك يعني 
وليد : طب ماهو جاسر كان بيشتغل وانت خته من شغله ولا هو حلال ليه وحرام ليا 
جاسر بضيق : طب بعد اذنكم انا      #بقلمي_اميره_رمضان
ساره وهي باصه لوليد بخوف : جاسر خدني معاك 
وليد بخبث:شكرا ي انسه علي تعبك معايا 
جاسر بص لساره بغيره 
ساره : تعب اي انا معملتش حاجه 
وليد :المهم رقمي معاك  لو احتاجتي حاجه كلميني   (طبعا جاسر كان بيطلع شرار من الغيره )
ساره بضيق : رقم اي انا مختش ارقام 
وليد : اها تصدقي نسيت علعموم  رقمي اهو 
ساره اتوترت وبصت لجاسر وزين 
زين : وليييييد احنا مش بندي ارقامنا لحد واللي عايز حاجه من حد بيكلمو علي رقم الشركه
ساره يلا ي جاسر   (وطلعو)
جاسر : وليد اللي كان موترك كده
ساره : كنت بجيب الملف من المكتب وبعدين لقيته في وشي وكان بيسال عن زين قولتلو مكانه وبس 
جاسر : بس كده مش معقول دانا حافظ وليد 
ساره : قالي نتعرف بس انا قولتلو اتفضل اطلع فوق 
جاسر : طب علعموم حاولي بقدر الامكان متتكلميش معاه ولا تكوني موجوده في مكان هو فيه الا اذا كان في حد مننا معاكي سواء انا ولا زين ولا يوسف ولا احمد غير كده متقعديش في المكان اللي هو فيه مهما ان كان 
ساره : لييه
جاسر : هوووو انتي مبتعرفييييش تقولي حاضر خااااالص
_______#بقلمي_اميره_رمضان
ميرا طلعت من الجامعه وماشيه 
احمد وقف العربيه جنبيها 
احمد : مش بتردي علي تلفونك ليه 
ميرا : هو انت يخربيتك اي اللي جابك هنا 
احمد : طب اركبي 
ميرا: لاء طبعااا
احمد عارف انك عنيده ومش هتتنيلي تركبي 
نزل من العربيه فتح الباب وقالها 
هتدخلي ولا ادخلك غصب عنك 
ميرا : بطل جنان ي احمد الناس شيفانا وانا مستحيل اركب مع حد غريب 
احمد : غريب ماااشي طيب لما ارن عليكي تردي علطول وكمان انهارده بليل هناجي عشان اتقدم لحضرتك وانا كلمت ابوكي وخت منه الميعاد ده وخليكي علي راحتك اما اشوف اخرتها 
وسابها وركب عربيته ومشي بسرعه
ميرا : ي بن المجنونه😂
______
ريم وصلت الشركه 
وراحت علي مكتب ساره علطول 
ساره : انا بقالي ساعه بسألك هو وليد ده ممكن يعمل اي وانت مش بترد 
جاسر : ومش هرد اسكتي بقا 
ساره : طب هو قارش ملحتك ليه كده 
جاسر : برضوو مش هقول وريحي نفسكك
ساره ببرود: طيب تمام انا بقا هقعد واتكلم معاه براحتي وريح دماغك مني انت كمان 
جاسر : سااااااره متعصبنيش 
الباب خبط ودخلت ريم 
صباح الخير 
ساره : اي القمر ده يناااااس
ريم : مش هبقي سكرتيره بقا لازم اكون حلوه ي بت  احم ازيك ي بش محاسب 
جاسر : بش محاسب اي بقاا شيلي الالقاب وقولي استاذ جاسر علطول 
ريم بضحك : لا والله طب بما اني بقيت وحده مهمه فانا عايزه مستر يوسف عشان استلم الشغل 
ريم : مستر الله يرحم تعالي ي اختي 
وبصت لجاسر : واحنا لسه مخلصناش كلامنا 
وطلعو 
ريم : في اي 
ساره : اسرار شغل ملكيش دعوه 
ريم : ماشي اصبري عليا 
ساره بضحك : اي ده ي رورو دانا بهزر 
(زين ووليد كانو واقفين بيتكلمو )
زين اول مشاف ريم وقف متنح 
ساره شافته وضحكت مستر زين فين مستر يوسف 
زين : ازيك ي ريم 
ريم : الحمد لله 
ساره : مستر زيييييين انا بتكلم 
زين : يوسف في مكتبه خلاص روحي انتي يا ساره شوفي شغلك وانا هوديها عند يوسف 
ساره بضحك : لاء مش هسيب صحبتي  خليك انت وانا هروح معاها   (ومشت)
وليد : دي خامس وحده اشوفها جامده هنا 
زين : وليييييييييد اقسم بالله لو ما احترمت نفسك هنا ماهرحمككككككك وسابه ومشي 
وليد : طب براحه شويه ليطق ليك عرق  
__________#بقلمي_اميره_رمضان
بليل 
ريم : غمضي عينك خليني اخلص 
ميرا : اهو خلصي بقا  لوكا هاتي الطرحه من الدولاب 
_ انا اقسم بالله مقادره اتحرك جسمي كلو مكسر 
ساره : مكسر ليه ي اختي دانتي نايمه طول اليوم 
_ وعايزه انام تاني والله
ريم : احنا مصاحبين غيبوبه اصلاا
وبعد شويه جهزنا والعريس وصااااااال 
_ انا طالعه اقعد مع خطشيبي 
ساره  : هو انتي لسه معلقه معاكي خطيبك 
_ يالهووووووي اقصد جوزي 😂
ميرا :  طالعه فين وسيباني كده انا اصلا متوتره وخايفه اووي 
ريم : ليه ي حزينه 
ميرا : مش عارفه خايفه احمد يبوظ الدنيا 
ساره : متقلقيش ي اختي احمد ده سوسه 
_ اخيرا وحده تانيه هتتخطب عقبال العوانس التانيه 
ريم : ههههههههه في حياتك ان شاء الله 
_ طبعااا امال مين هيرد فيكم اللي عملتو معايا 
ميرا : لاء والنبي ي لوووكااااا بلاش تعملي اي حاجه دلوقتي عشان خاطري وحيات امك 
_ بوسي ايدي 
ميرا : مبلاااااااش بقا الذل ده خلي انهارده يعدي علي خير واعملي اللي انتي عايزاه بعدين 
_ ماشي 
_________
رنا : احمد انا مش مصدقه اني شيفاك عريس 
احمد : ليه ي اختي 
رنا : واحد طول عمرو اهطل ازاي كده بقا عريس 
احمد : اقسم بالله لولا اننا عند الناس كنت قومت جبتك من شعرك 
رنا : منا عارفه عشان كده مستغليه الفرصه 😂
عمر بصوت واطي لرنا : عقبالنا 
رنا بعدم تصديق : بجد 
عمر بمكر : اه طبعا يعني انا الاقي العروسه واتجوز بقا وانتي برضو ربنا يكرمك بعريس يستحمل هبلك ده 
رنا بضيق : نينينيييييي انا داخله عند البنات دانتو قعدتكم فقر 
وعدي وقت واتفقو علي كل حاجه طبعا لان الطرفين موافقين علي بعض 
وجه يوم الخطوبه بقاا 
احمد : صباح الفل 
ميرا : صباح ااااي وزفت اااااي الضهر اذن من بدري واحنا متفقين هنروح البيوتي سنتر الساعه 10الصبح والباشا في غيبوبه 
احمد : يخربيت النكد طب ده انهارده الخطوبه يعني هتبقي عروسه وانا عريس وبرضو لازم ننكد  وبعدين انا عايز افهم هتروحي من دلوقتي ليه هتعملي اي كل ده دي لو هتعملك عمليه مش هتروحي بدري كده 
ميرا : ماهو كل العرايس بيروحو بدري كده مش انا بس
احمد : طب بصي بقا انا موديكي البيوتي نيله ده عشان متزعليش لكن اشوفك حاطه حاجه في وشكك هبوظلك خلقتك دي 
ميرا : نعاااااااااام امال هروح ليه هحط زبده كاكاو وارجع 
احمد : معرفش انا اللي عندو قولته 
ميرا بعصبيه : انت ماخرني وكماااااان هتتشرط تعالي خدني بدل منزل اخد تاكسي واروح اناااااا
احمد : بتعلي صوتك عليا ي بت واحنا لسه متخطبناش امال بعدين هتفتحي عليا مطوه ولا ااااااي 
ميرا بصوت اعلي : متوهش الموضوع يلاااااا
احمد : جاي الله يخربيتك انتي هتتحولي ولا اي 
وبعد ساعه احمد جه خدنا ووصلنا ومشي 
وقعدنا كلنا نجهز وطبعا ميرا كانت متعصبه شويع شغلنا اغاني ورقصنا ووبعدها  كانت مبسوطه اوووي  وفرحانه ماهي بتعشقه بس للاسف عنيده مش معترفه بكدا 
لبست الفستان وكانت قمرررررر 
وبعدها احمد والشباب كلهم جو 
لولولولوووووووووووووووي 
لقيت يوسف جه وميل عليا وقال 
يخربيت جمال امك اي ده ي بت 
_ بجد حلوه 
يوسف : طب بقولك اي منعمل فرحنا احنا كمان معاهم 
_اااااي انت عايز تكروت يوم فرحي 
يوسف : طب منا هعمل اي حقيقي مش قادر استني 
_ ههههههههه هانت ي يوفي 
لحظه الفرست لوك 
ميرا واقفه واحمد بيلف  حوليها عشان يشوفها وبعد فرهده اخيرا شافها 
احمد بصدمه: دااااااااانتي يووووووومككككككك اسوووووووود 😳



الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية
رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل  الثامن و العشرون 28بقلم اميرة رمضان
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent