رواية غدر الصحاب الفصل الرابع والعشرون 24 والأخير - بقلم شيرين جمال

الصفحة الرئيسية

    رواية غدر الصحاب البارت الرابع والعشرون 24 والأخير بقلم شيرين جمال

رواية غدر الصحاب كاملة

رواية غدر الصحاب الفصل الرابع والعشرون 24 والأخير

الحلقه الاخيره واتمنا تقولو رايكم في القصه
تهز مرفت نور ان شاء الله خير
تفوق نور من الكابوس اللي شافتو
نور. بدموع ان شاء الله يا خالتو ان شاء الله حلم مش اكتر
مرفت.بدموع حلم اي 
نور. مفيش حاجه 
يخرج الدكتور اتكتب ليه عمر جديد ربنا خرجو منها على خير بمعجزه
تعود نور على الأرض تعيط ايوه يا مراد خليك قوي علشان يوسف يستاهل انك تحارب علشانو
وتركع مرفت على الأرض شكر لله على فضلو عليها
مروان يحضن عز من الفرحه ويحمد ربنا على نجات مراد منها
ويكون داخل صحاب محمد بتحليل ويقول محمد بدموع مش هفتح التحليل مراد اخويا وصحابو يحضنو قلبك صح يا صحبي
بعد فتره يتعافى مراد تمام ويخرج من المستشفى
مراد. ماما ممكن اطلب طلب
مرفت. نعم يا حبيبي
مراد. ممكن ترجعي انتي وبابا
مرفت. لا طبعا انا اتاذيت منو كتير
يتدخل محمد فعلا يا ماما مراد عندو حق بكره مراد يتجوز وانا وانتي متكونيش لوحدك
مرفت. تنكلم بعدين
مراد. بضحك للأسف مش هينفع صاحب الشأن مستعجل ويدخل عز
عز. سامحيني يا ست الكل انا اسفه
مرفت. بدموع تبعدني عن ابني وعايزين اسمحك
عز. لو فتحنا الماضي مش هنخلص انسى موافقه تكاملي معايا اللي باقي من عمري
مرفت. تهز دماغها اه
وفجأه تصفير من مراد ومحمد وتدخل نور خيانه بتفرحو من غيري
تاخد مرفت نور ويوسف بالحضن
مراد. نور ممكن نتكلم
محمد. بوجع انا هنزل اجيب جاتوه بسب المناسبات الحلوه دي
تدخل نور ومراد يتكلمو
مراد. نور انا عارف اني غلطت في حقك كتير بس احنا كنا ضحيه
نور. اسمعني يا مراد انا فعلا حبتك اوي بس قبل ما الناس تغلط في حقنا احنا غلطنا في حق بعض اما الناس تدخل في حياتنا ده غلط وأما تسمع منهم ده غلط انت مش واثق فيا اي حد هيقولك حاجه هتصدق
مراد. لا طبعا انا بحبك
نور. مراد انت عندك حب تملك مش حب عادي عايز الحاجه ليك وبس الأسف مش هينفع يا مراد
مراد. اديني فرصه تانيه
نور. العمر مش فأر تجارب علشان نحاول كل شويه محاوله فاشله ياما وثقه من التجربه اما لا
مراد. هترجع انتي ومحمد
نور. مش بقولك انت مش فهمني انا لا ليك ولا لمحمد الا اما اعرف انا عايزه اي خلينا أصحاب علشان ابننا
تخرج نور ومراد
مرفت تهز رأسها بمعنى. حصل
نور. تهز راسها بمعنى لا
نور. يا جماعه انا عايزه اقولكو حاجه انا هسافر سنه اكمل تعلمي هناك
في دخول محمد
كلهم ازاي وتسيبنا ليه
مراد. يكون عارف السبب
محمد. سافري يا نور علشان تحققي حلمك
مرفت. انت اللي بتقول كدا يا محمد
نور. بنظره شكر لمحمد ان هو قد اي فهمها
وفعلا نور تسافر
في كافيه يجي مراد خارج يخبط في بنت
البنت مش تفتح يا أعمى
مراد. بقولك اي انا عارف التعارف ده بس لا النهايه لازم تكون مختلفه
تالين. ربنا يشفيك
مراد. بضحك يارب يا قلبي
تالين. وجع في قلبك
مراد. يمسك قلبو اه
تالين. تضحك على مراد
مراد. ضحكت يا قلبها مال
ويتعرف تالين ومراد على بعض وبحبها اوي ويعرفها على نور ويبقو صحاب اوي 
ومروان يحب بنت اسمها روح 

بعد مرور عام
تقرار نور انها ترجع 
وقفت نور ترتدي ثيابها استعداد لرجوع مصر وهي متأكده من مشاعرها اتجاه محمد
محمد.. يستعد لمقابله نور وهو كان على توصل طول لعام  وأثبت لنور مدى حبو ليها وهي كمان اعترفت بمشاعرها اتجاه محمد
في المطار
تخرج نور ويتاملها محمد بعشق وحب وفي وسط الناس يخرج عبله مجوهرات كبيره ويخرج منها عقد رائع واسوره من نفس التصميم وخاتم وهي يدعو في اصابعها ويقبل باطن يديها بحب عروستي الحلو اللي قلبي هيقف من كتر جمالها وحبها مالي قلبي تقبلي تجوزني تصفيق حار من جميع الناس ويوسف ومرفت واحمد ومروان ومراد وتالين وروح ومريم وعمرو وكلهم كانو موجدين لرجوع نور ويوسف من السفر
يمسك محمد ايد نور ويقولهم تعالو ورايا لتتفاجاه نور بها يحملها بين يديه بتملك ويتجه بها إلى الخارج نور انت رايح، فين
محمد.. هقولك يا اميرتي اما نوصل المكان
نور بنظره حب.. امرتك
محمد.. بنظره عشق وغرام اه اميرتي ومن النهارده اسمك اميرتي علشان انتي فعلا اميرتي
يوصل محمد وجميع العربيات عند الماذون
محمد.. جوزنا لازم يكون رسمي أمام الله ورسوله
نور.. بنظره حب علشان هي كمان كانت بتفكر في كدا تهز دماغها
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينهما في خير
واستقبال التهاني من الجميع بنظره حب علشان عارفين ان نور تستاهل العوض ده
محمد يوصلهم على البيت ويقول لنور في صندوق جوه ارتاحي شويه وبعد كدا اجهز باليل هنزل
نور.. بنظره حب حاضر
اخر اليوم محمد يرن على نور ويقولها تجهز وتفتح الصندوق
نور تفتح الصندوق وتلقى فستان زفاف ابيض رائع وبدله على مقاس يوسف
نور.. بحب الله جميل اوي كل ده علشاني وتدتدي نور الفستان وتضع القليل من المكياج وتكون، حوريه من قصص الأساطير وتخرج نور وتلقى محمد لبس بدله عرس جميله عليها اوي ونفس تصميم بدله يوسف
محمد بنظره عشق وحب يتأمل نور وجمالها
نور.. بنظره شكر لربنا على عوضو عليها بمحمد انا مش فاهمة حاجه كل ده علشاني 
محمد... اه عشانك ياقلبي ولو اقدر اجبلك الدنيا كلها مش هتاخر عليكي ولو طلبتي عمري هيبقى قليل عليكي انا بحبك وانتي بتحبني علشان كدا مرتضتش تنازلي عن حاجه بتمناها كل بنت وهي فستان وفرح هحاول اعوضك لو بجزء صغير من اللي تستحقه
يخرج محمد ويدخل مراد  يمسك ايدها
نور.. انت بتعمل اي مراد هسلمك لمحمد انتي اختي وهو اخويا
وغير كدا انا عريس برضو زيكو
نور. بضحك الف مبروك يا مراد
مراد. الله يبارك فيكي بس برضو انا مضايق
نور بصدمه ليه
مراد. انا مالي استنا سنه علشان اتجوز ليه بس على مين خليت مروان يتستنا هو كمان
نور. بضحك حرام عليك
مراد. اومال استنا لوحدي
ويخرج مراد ويسلم نور لمحمد
ومروان يستلم عروستو روح وهي فعلا روح كانت جميله جدا
وتالين تنزل من السلم تخطف قلب وعيون مراد معاها مع كل خطوه يتنزلها
نور. تبص على عيون مراد وتكون، مبسوطه علشانو اوي
يوسف يمسح دموع نور كفايه دموع      عيشي يا ماما
نور بتفاجاه من كلام يوسف انت كبرت يا حبيبي
يوسف بضحك وكمان هسلمك انا كمان  لبابا محمد
تخرج نور ويوسف ومراد من ناحيه تانيه  ماسك ايدها وتصفيق من الجميع وتمني السعاده والعوض على كل اللي فات
محمد.. بحب وعشق حوريه خارجه قمر يا قلبي
يوسف.. بضحك لحظ اني هنا
محمد.. بضحك انت ماسك ايد مراتي ليه
مراد. راجل من يومك زي ابوك
محمد. بتقول حاجه يا مراد
مراد. لا انا تمام
تالين. بحب فيك مبداك
مراد. اومال يا بنتي لازم يكون في مبدأ كدا متغيرش
تالين. بضحك اه من عارفة
مراد. بنص عين 👁 حاسس بتريقه
تالين. وانا اقدر يا حبيبي
يمسك مراد تالين ويلف بيها
ومروان وروح يلف بيها
اما محمد 
يوسف بضحك لا بقولك اي اخدها وامشي وفعلا ياخدها ويخرج الجنينه
محمد.. بصدمه ويخرجي وراهم لا وعلى أي الطيب احسن خد هنا هات مراتي ياه
نور.. بضحك على مشاكسه يوسف ومحمد
يوسف في الجنيه يمسك ايد نور ويبوسها ويحط شريطه على عيونها وبيص لمحمد بحب ومحمد يحضن يوسف ويسبهم ويدخل جوه
محمد ينزل الشريطه من عيون نور لتنطلق البلونات في السماء من حولها في كل مكان والأرض بالورد
محمد. بحب كل سنه وانتم معايا ومالين حياتي فرحه وسعاده وحب وكل سنه وانتي جوه قلبي ويمل على شفيفها ويلتهمهم ويضمها جامد بعشق وحب وبعد فتره يبعد عنها
نور بحب بحبك وكل سنه وانت معايا
محمد.. اوعي يوم تبعدي عني
نور... بحب انت عوض ربنا ليا
      بعد عشرين سنه
مراد وتالين يخلفو هنا ونور
مروان وروح يخلفو عز الدين وشهاب
ونور ومحمد. يخلفو تالين ومراد وتكون علاقه نور وتالين كويسه اوي وتعوض نور عن هند وتكون ونعمه الصحابه وتسمي بنتها على اسم نور ونور تسمى على اسمها
مريم وعمرو يخلفو أسر وخديجه
يدخل يوسف وهو بيزعق ينفع اللي بيحصل ده
مراد في اي خديجه هانم شايف لبسه اي
مريم وهي بتضحك وبطنها قدمها وبتاكل انا قولت مش مرتبيه
يوسف. ده فعلا
مريم. بنص عين مهي تربيتك يا حبيبي
قصه حب 😍 بين خديجه ويوسف
😍واسر ونور
😍وشهاب وهنا
وعز الدين وتالين
الي اللقاء في قصة حب 😍 جديده 
وتمت بحمد الله انتظروني في القصه الجديده وشكرا على التفاعل القمر اللي زيكم واسفه على الناس اللي زعلات امبارح بس كانت حبه تعيشو كل حاجه في القصه حتى لو خيال بقلم شرين جمال
النهاية.. اقرا ايضا رواية رحم بديل كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
رواية غدر الصحاب الفصل الرابع والعشرون 24 والأخير - بقلم شيرين جمال
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent