Ads by Google X

رواية ماسة الادهم الفصل الثامن عشر 18 بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

   رواية ماسة الادهم الفصل الثامن عشر بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الفصل الثامن عشر 

يلا تبتدئ ونقول بسم الله 
طلعت رحمه خارج القاعه لتدور علي رهف ولكن وقفت مصدومه واو ايه الحلوه ده يخربيت امك  علي الجمال كان شخص من رجال الأعمال واقف خارج  القاعه وشكله وسيم بيتكلم في تلفون بتعو  
رحمه ...هححححح ايه القمر ده لا مش طبيعي انا هقول لي ماسه أنها تجوزني لحد من صحاب جوزها  اصل حلوين اوي
اه يا قلبي هيححححح امتي هيجي ابن الورمه ده ا طيب ما انا اهو يلا سايحه علي نفسك هيححححح ايه كل ده 
رحمه اتصدمت وبصت لخلف أن .انت 
ايه الشاحن خالص ولا هنجتي 
رحمه ...بارد صح وانتي مالك سايحه ولا زفت وانتي اش دخلك يا بارد
اسر... بت بت احترمي نفسك واتكلمي بأسلوب كويس 
رحمه ..نيني نيىني أمش يا عم كده 
ومشيت رحمه 
تحت نظارت اسر المصدوم قال يا بنت المجنونه اممم بس حلو الأقل ده تستاهل التجربه
وماشي 
_______________ماسه الادهم 
بعد وقت من بتدوير علي رهف 
رحمه دخلت حمام البنات 
رهف انتي جوه 
رهف مسحت دموعها ويتحول تداري دمعها 
اه يا رحمه اصبري انا خارجه دلوقتي 
وخارجه رهف 
رهف بابتسامه ... انا خالصت يلا 
رحمه ... رهف مالك انتي معيطه 
رهف ...ها لا يلا علشان متاخرش على ماسه 
رحمه مرضتش تضغط عليها اكتر وسبتها لغايت ما هي تحكي لوحدها 
طيب يلا علشان ماسه بتسال عليكي 
رهف يلا 
______________
كان ادهم قاعد جانب ماسه 
ادهم ... ايه رايك في مفاجاه ده يا عروستي ولا يا مرتي 
ماسه ... انا مش مرات حد انتي فاهم انتي ضحكت عليه 
ادهم .. يعني مراتي مش عجبتك طيب يا عروستي 
ماسه ...اوف بارد 
ضحك ادهم علي ماسه 
وقعدين بيستقبلوا  التهاني من الناس 
جات رحمه ورهف 
رحمه ...مبروك يا حضرت الظابط 
ادهم بابتسامه ...الله يبارك فيك عقبالك 
رحمه ...مرسي 
رهف بضيق .. مبروك 
ادهم بنفس الابتسامه ...الله يبارك فيك عقبالك 
ماسه ...رهف مالك 
رهف... لا يا روحي مفيش بس تعبنه شويه 
ماسه ...متاكده 
رهف ...اه يا روحي كويسه 
ادهم ...طيب اسيبك انا واروح اشوف الناس 
ماسه بتجاهل ...احسن 
ادهم قرب منها وهمس في اذنها...سمعتك يامراتي العزيزه 
ماسه ...اوف باره 
ادهم بنفس الهمس ...هاحسابك علي لسانك الطويل ده ماشي يا حرمي المصلون  
وقام ماشي 
ماسه تعالو اقعدو 
مالك يا رهف فيكي حاجه 
رهف ...ياسين طلب ايدي 
رحمه ..بجد مبروك ودي حاجه تزعل 
ماسه ..استني بس يا رحمه خلينا نفهم وجهت كلمها لرهف مش ياسين صحب ادهم صح 
رهف ..اه هو 
ماسه ...طيب كويس في ايه بقا 
رهف ما انتو عارفين اني مش هقدر استحمل الفراق 
باي شكل كفايه بابا سابني ولسه طلعه من صدمه وكمان بعاد ماما عني كل ده مخليني رفض موضوع الارتباط خايف خايف يا ماسه 
ماسه حضنتها ...اششش اهدي خالص 
وياسين كان معدي وسمع الكلم وحزن علي حبيتو رهف وقرر انو يخليها تخطي المرحلة ده وتخليها تعشقو زي ما هو بيعشقها 
ماسه ...حولي يا رهف لو بتحبي أو بتحسي بحاجه نحيتو 
رهف ...مش عارفه بس بحس بالأمان معاه وبحب اتكلم معاه مش عارف ولله احدد مشاعري 
ماسه ..طيب كده انتي بتحبي يا رهف بصي انتي خدي فتره كده حولي تحدي مشاعرك اتجاه بس نصيحه هو شخص كويس وبتمنه انكم تبقا مع بعض 
رحمه ...هييححححح علي الرومنسيه كله بيحب معدايه انتي و هي معدوم الضمير ده أنا يجي بس هييحححح 
رهف وماسه ماتو من الضحك 
وعدي اليوم بسلام وادهم اللي ماسه معصبه وبعاد رهف عن ياسين ومنقرت اسر ل رحمه وحب الثنائي الصغير ضحي ومازن وفرحه العيله 
____________ماسه الادهم 
وفي اليوم التاني 
صحيت هذه المشاغبه من النوم 
وقامت صحت ولدها وأخوها طبعا ده هنا 
زين يا زين اصحي يا حجححح اصحه يابني يا لهوي علي الموت الله يكون في عون مراتك اللي هتجوزها طيب مش عوز تصحه طيب 😼😼😼 وابتسمت بشر و زييييييييننننن قووووووم البيت بيقع 
زين قام بخده ..ايه في ايه اجري بسرعه البيت بيقع وسكت فاجأه يستوعب ايه اللي حاصل 
وفي دقائق كان رهف بتجري باره الاوضه 
يا لهووووي خالص ونبي مش هعمل كده تاني 
زين ...انتي نويه تجبيلي جلطه قريب وبيجري خلف هنا وهي بتستخبه خلف الانتريه يعني مش هعرف اجيبك بقا بتصحيني مخضوض يا هنا ها 
هنا ...يقطعني يا اخويه مش انا مش انا ده دماغي قالت اعملي كده وانا قلتلها لا زين اخويه حبيبي مش هينفع ويالهههههووويييي بابا الحقني يا حاج 
وجريت استخبت خلف ولدها 
ولدها ... اقف عندك يلا انتي عوز تمد ايدك علي اختك وانا لسه عايش امال لما اموت هتعمل ايه 
وهنا خالف ولدها بتخرج لسانها بتغيظ زين 
زين ...طيب بص كده بتعمل ايه يا بابا 
ولد هنا ...مسك إذن هنا وقال يعني بدافع عنك علشان مايمدش ايدو عليك وتعملي كده ها فكرتني مش شايف بتعملي ايه ها 
هنا ...اي اي اي يا حج وداني اه اه ونبي خالص حرمت 
تركه ولدها وخرجت لسنها لزين وبتغيظو 😝😝😝 وجريت الي غرفته علشان زين ميضربهاش 
ضحك ولدهم علي مشغبتهم الطفوليه 
وقال ربنا يخليكم لبعض يا حبيبي 
زين بأس ايدو وقال ربنا يخليك لينا يا حج وتجوز احفد احفادك كمان 
هنا فتحت باب الغرفه نص فاتحه وقالت ...خيانه اخويه بيبوس ايد ابويه تحروووووش يا ناس وقام ولد هنا حادف فرد الحذاء ابو ورده أو (الشبشب) وحدفها عليه 
هنا ....اهااااا نشلت يا حج 
ودخلت تكمل البسها علشان الجامعه باعتها 
ولدها فتح الباب ...هنا منه بترن عليكي وبتقول انجزي علشان اتاخرتي وافتحي تلفونك وخرج 
خلصت هنا وخرجت لبست الشوز وخدت سندوتش وخرجت جري لاني عليه محاضرات الدكتور مالك البارد لزم تروح علشان ميذهاش ولا يخدها حاجه 
علشان المره الجايه هيمنعها من دخول الامتحان 
ونزلت _____
___________________ ماسه الادهم
بقلم هند على 
صحيت هذي الفتاه الذي شكلها منمتش طول الليل من كثرت البكاء ذات العين المنتفخه 
رهف صحيت من النوم علي صوت هاتفها 
وردت من غير ما تشوف مين لأنها كانت نامه 
ردت رهف بصوت نعاس ...الو مين 
ياسين ... صحي النوم يا كسلانه قومي يلا قدمك عشر دقائق وتكوني جاهزه وتنزلي تحت علشان مستنياكي علشان هوصلك لشغلك 
رهف وتعدلت في قاعدتها ....نعم مين اللي تحت ويوصل مين معلش 
ياسين ببرود ....انا يا روحي يلا قدمك عشر دقائق وتكوني جاهزه يا هطلع عندك واخدك بلبس البيت 
رهف مصدومه 
ياسين ...مش وقت صدمه يا حبيبي يلا البسي بسرعه 
وقفل المكالمه
قامت رهف تلبس علشان تنزل تشوف هذا المجنون 
وبعد وقت قصير نزلت رهف ولقت ياسين واقف سند جسمو علي العربيه ومنتظرها وبيبص في الساعه بتعتو لمحه جايه عليه بص عليها وابتسم 
وقال اتاخرتي كانت طالع اجيبك بس يلا وفتحلها باب العربيه 
رهف ...انتي بتعمل ايه انا مش هركب معاك انا معايا عربيتي يلا مع السلامه انتي وجي تمشي ياسين مسك أيدها وقال رهف لو سمحت عوز اتكلم معاكي 
فاركبي نتكلم مع بعض لو معجبكيش كلم انزلي ومش هتشوفي وشي تاني واوعدك اني مش هزعج وهنفضل اصدقاء زي ما احنا ها قولتي ايه 
رهف .... طيب ماشي وركبت العربيه اتفضل اتكلم كنت عوز ايه 
ياسين اخد.نفس وقال... رهف صدقيني انا بحبك ومتأكد انك بتحبني زي ما بحبك 
كانت رهف هتكلم ياسين قال لو سمحت متقطعنيش اسمعيني لآخر وقرار في ايدك 
وكما كلمه وانا هحترم مشاعرك واي قرر هتخدي بس حابب اقول مضيعيش سعادك بسبب اي حاجه مرت عليكي انا طالع مهمه والمهم ده صعبه ومش عارفه راجع ولا لا بس 
رهف قلبها اتقبض وخافت عليه 
بس لو رجعت من المهمه ده وانا سليم حابب اعرف قرارك انك اتغلبي علي خوفك وتقرب تدي بمشاعرك فرصه ولا لا 
واسف ولو ازعجتك حابه اوصلك وله هتنزلي ومش محتاج اجابه علي اسالني دلوقتي لما ارجع تبقي ردي عليه وانا هحترم قرارك اللي هتخدي 
نزلت رهف بسرعه قبل ما تخفي دمعها وجريت ركبت عربيتها 
اتنهد ياسين بحزن ومشي ___

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent