Ads by Google X

رواية طفلة الأسد الفصل السابع عشر 17 - بقلم مروة مرزوق

الصفحة الرئيسية

       رواية طفلة الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم مروة مرزوق

 رواية طفلة الأسد الفصل السابع عشر 17

دخلت عليه وهو سرحان في شغله
انجي بخبث....... مستر فؤاد الملف اللي حضرتك طلبه اهوت
خاده منها من غير ما يبص عليها واتكلم
فؤاد......... آنسة انجي الملف الخاص بصفقه ****انا عايزه ضروري ودا مكان شغل مش بيت اهلك علشان تعملي كدا انا مش بحب الد*لع هنا اتفضلي يلا
كانت مصدومه من الشخص دا كانت فاتحة بوقها بطريقه مضحكة جدا
فؤاد رفع عيونه وشاف منظرها، ضحك بشده على منظرها فاقت هي على صوت ضحكته
فؤاد بضحك.......... شكلك فظيع يا آنسه انجي
طلعت من عنده جري و وشها كله احمر من شدت الخجل والغضب فؤاد مركزش عليها ورجع لشغله

 
_معتز عايش
محمود بصدمة...... عايش ابني عايش طب هو فين
_عايش ومع عيلته الأصلية عيله الشرقاوي وهو عرف الحقيقة
محمود بصدمة....... عرف
_ايوه أسد الشرقاوي قاله على كل حاجة وهو اللي د*مر شركاتك وحجز على كل املاكك ودخلك المستشفى دي
محمود الغضب والحــ....ــقد اتحكموا فيه خلاص
محمود بغضب........... هقــ...ــتله هحر*مه من كل حاجة بيحبها بس الأول لازم اطلع من هنا
_طلوعك سهل من هنا امر انت بس
محمود بغضب......... أسد الشرقاوي نهايتك على أيدي ثم اكمل بدموع وهرجع ابني لحضني تاني
_حتى بعد ما عرف حقيقتك ماظنش
محمود بغضب........ لا ظن معتز ابني أنا فاهم ابني انا ولو مرجعش برضاه هيرجع غصب عنه طلعني انت من هنا الأول بس وقول للاصحاب أن انا رجعت من جديد
_امرك يا باشا وتركه وذهب
محمود بغضب......... قبل كدا أحمد الشرقاوي فضحني وخسرني شراكة كبيره بعدها أبوك يا أسد خاد البنت اللي قلبي حبها ودق ليها بس مش هخليك تاخد ابني مني المرادي ابدا ابدا مش انا اللي اخسر مش انا بسببك يا أسد انا خسرت ابني ومراتى وانا هخسرك كل حاجة ودا وعد مني ليك دا وعد

 
دخلت انجي على فؤاد بالملف وهو خاده منها
فؤاد........ آنسه انجي جهزي الفريق اللي هيسافر شرم الشيخ  للمشروع واعملي حسابك انتي هتكوني من ضمن التيم دا تقدري تتفضلي دلوقتي ورجع بص للملف
طلعت وهي على آخرها من فؤاد
انجي بغضب وهي بتقلد طريقه فؤاد
انجي بغضب....... آنسة انجي جهزي الفريق اللي هيسافر شرم الشيخ نننننننننننني بارد
نهال بضحك........ في ايه يا انجي
انجي بغضب........ دا واحد أعصابه با*يعها شكله كدا بارد في معاملته رافع منا"خيره ياختي على ايه قال آنسه انجي نننننننننننني هاين عليا دلوقتي اروح وامسك دماغه اكــ...ـــسرها وأفضل اطلع غلي كله دا حتى مستر أسد مكنش بيعمل كدا هو بقى شكله عنده عقده من البنات الحلوين الظاهر كدا دا شخص
_بارد
انجي بغضب......... مظبوط
_معندهوش د*م
انجي بغضب.......... هو اصلا ميعرفش ايه هو الد*م
_فعلا دا حتى هو مستفز
انجي بغضب......... دا ايقونه استفزاز
_هو عايش الزاي كدا
انجي بغضب.......... اكيد على النــ...ــكد والمشاعر البارده عااااااااااا عايزه اضر*به وأفضل ماسكة في شعره واشد فيه
نهال كانت ماسكة نفسها من الضحك وكانت مر*عوبه
انجي...... مالك وكانت باصه ليها
_مفيش
فضلت تفتح وتغمض في عيونها كذا مره وفي الاخر بالعت ريقها بصعوبه
انجي بدموع وخوف في نفسها........ يالهوي دا هو اعمل ايه بس خطرت على بالها فكره
انجي......... محمد دا مفكر نفسه ايه علشان يعمل كدا انا مش الخد*امه اللي ابوه جايبها ليه
نهال بقت واقفه مصدومه من اللي انجي عملته
لتكمل انجي
انجي............ هاين عليا امسك شعره الأصفر دا احلقه ليه
والتفت لتجد فؤاد واقف ورافع حا*جب ليها ومبتسم بسخريه وساند على الباب
فؤاد بسخريه....... محمد هاااااا
انجي بتوتر........ مستر فؤاد حضرتك هنا من امتى
فؤاد........ مش مهم انا هنا من امتى كنت جاي اقلك اعملي ليا قهوه ساده و معاها حاجة تتاكل خفيفه وياريت لو كان بسكوت اوكي وعايزها تكون سخنه لو بارده هعمل تصرف مش هيعجبك وتركها وذهب وهو بيحاول يتحكم في ضحكته
انجي كانت واقفه والغيظ بيا*كل فيها وشكلها المر*اره جات ليها (😂😂😂احسن انا اصلا مش طا*يقة وجودك)
نهال بضحك......... ربنا معاكي
انجي بغيظ وغضب.............. اضحكي اضحكي ياختي مانتي امك مش داعيه عليكي، وفضلت تخبط برجلها في الأرض من كتر الغيظ
اليوم خلص بكل اللي فيه
وحل الليل
في قصر الشرقاوي
كانوا متجماعين على العشاء
فؤاد بضحك...........اقول مبروك ولا ايه
أسد ومراد بصوا لفؤاد بتوعد ليضحك هو الآخر بصوت عالي
نسمه كانت بتاكل وهي في قمة الخجل لما فؤاد قال اقول مبروك
فرح بضحك....... بقلك ايه يا أبو طويله انت عايزين نفرح بيك واهي تيجي اللي تريحنا منك شويه
فؤاد بضحك.......... لا شكرا أنا مش بفكر في الجواز دا دلوقتي لما ارجع من السفر هبقي افكر
سلمي بحزن....... انت مسافر
فؤاد....... ايوه شرم الشيخ مسافر ليها
فرح بفرحه...... شرم الله أنا عايز اروح ليها، 🥺🥺🥺
الشرقاوي بضحك....... خلاص نسافر مع فؤاد واهو اشوف الشغل ماشي الزاي هناك وبالمرة نغير جوه ايه رايك يا أسد انت ومراد
أسد...... معنديش مانع وبص لنسمه وغمز ليها واكمل كلامه اهو فعلا نغير جوه، نسمه وشها احمر اكتر بس بما انها لابسه نقاب مكنش باين بس أسد حس بخجلها فضحك
مراد....... ولا انا وبص لفرح وكمل كمان انا عايز اعمل ذكريات هناك وغمز ليها
فرح كانت بتشرب واول ما مراد عمل كدا شرقت وكبت المايه عليه
الكل ضحك على تصرف تلك المجنو*نة اللي بتدي مرح لأي جوي
الشرقاوي بضحك....... وانتي يا سلمى
سلمي....... معنديش مشكلة يا جدي
وأثناء حديثهم دخل زين وماجد ومعتز عليهم
معتز بمرح.......... حاسس ان في كا*رثه هتحصل بس شكلها كا*رثه فل مش كدا
أسد بضحك....... مسافرين شرم الشيخ ايه رايك في الكا*رثه دي
معتز........ احلى كا*رثه هو حد يطول يا أخي
زين....... اوعي على فرمت الساحل اللي جاي اهدوا عليا دا انا هبهركوا
ماجد بضحك......... طب بلاش والنبي اصل انا خايف من كتر الأنهار اطب ساكت
زين بضحك........ فداني يا خويا وبالمره ارجع وانا معايا عروسه بدل مانا مسنجل كدا
ماجد بضحك....... من ايه
معتز بضحك......... متسنجل
الكل فضل يضحك خلصوا اكل وكل واحد طلع على اوضته
نسمه اتنقلت لاوضة أسد خلاص وعدي الليل
وجه الصباح
الكل جهز نفسه للسفر
وانجي وباقي التيم راحوا على شرم الشيخ قبل فؤاد
وبعد مده الكل وصل شرم الشيخ
انجي كانت واقفه بتستقبل الكل
انجي بترحيب...... اهلا مستر جاسر اهلا مستر أسد وبصت لفؤاد بغيظ وقالت اهلا مستز فؤاد
الشرقاوي..... اهلا يا بنتي أخبار الشغل ايه
انجي بابتسامه...... كله تمام يا باشا اتفضل حضرتك غرفكم جاهزه محسن هيعرف كل واحد غرفته فين لاني حالا راحة الموقع
الشرقاوي........ تمام يا بنتي ربنا معاكي وفؤاد هيكون معاكي
انجي في سرها......... مانا راحة الموقع علشان مافضلش شايفه خلقته يقوم يجي معايا ليه هو حق ناس بتخلصه ناس تانيه ياااا رب صبرني
ابتسمت انجي ابتسامة مضحكة من كتر الغيظ
انجي.......اللي تشوفه حضرتك
الشرقاوي....... فؤاد روح معاها
فؤاد........ تمام يا جدي وراح فؤاد وانجي تحت نظرات سلمي الحا*رقه من كتر الغيظ والغيره
الكل طلع على غرفهم وارتاحوا لان السفر كان متعب
عند انجي وفؤاد
وصلوا للموقع
فؤاد كان واقف مع المهندسين اللي هناك وبيديهم تعليمات وانجي كانت بتشوف ورق المشروع وايه اللي ناقصه وايه اللي ناقص توقيع فيه وكانت مندمجه في شغلها
_حاسب لتوقعها، حاسب حااااااااسب
مجموعة الأنابيب الضخمة بتتشال بس حصل غلط و وقعت وكان مكان الوقعه قريب من انجي بس فؤاد لحقها وانقذها
انجي كانت مصدومه من اللي حصل وكانت ماسكة في هدوم فؤاد
فؤاد بيحاول يهديها
فؤاد......... خلاص يا انجي حصل خير اهدي اهدي
انجي بدموع.......... كانت كانت
فؤاد......... محصلش حاجة انتي كنتي بعيده عنها خلاص حصل خير اهدي بقى
انجي هدأت وبعدت عن فؤاد فؤاد حب يخفف عنها
فؤاد......... ادا انتي مكنتيش حاطه ميك اب
انجي...... نعممم
فؤاد........... دا أنا كنت مفكر إنك خلصتي نص علبة المكياج على وشك بس طلعت غلطان
انجي اتغاظت وغضبت منه
انجي بغضب........ لا خلتها ليك يمكن تحتاجها وسابت وقامت ومشت وهي بتخبط و بتقول كلام فؤاد مش فاهمة
فؤاد ضحك عليها وعلى تصرفاتها دي بس وشه اتغير لما افتكر اللي هي قالته قام وراح ليها بغضب لقاها طلعت على الاوتيل علشان تجيب ملف مهم طلع وراها
وصل الاوتيل وطلع على اوضتها وهو بكامل غضبه ولأن كان باب الأوضة بتاعتها مفتوح دخل
وانصدم من اللي شافه


يتبع الفصل الثامن عشر 18 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent