رواية عشق الروح الفصل الثالث عشر 13 - بقلم ياسمين عبده

الصفحة الرئيسية

    رواية عشق الروح البارت الثالث عشر 13 بقلم ياسمين عبده

رواية عشق الروح كاملة

رواية عشق الروح الفصل الثالث عشر 13

بشمهندس مصطفى اخبارك نظر كل من مصطفى وسمر ومل ولكن نلك نظرت بصدمة.. 
مصطفى بفرحه: اهلا  بشمهندس يونس اخبارك انت 
يونس بتنهيدة: بخير الحمدلله  كل هذا وكانت ملك دموعها تنزل بصمت   وتنظر بين الحظه والاخرة بصدمة ليونس وكان يونس حاسس بشعور غريب ناحية البنت المنتقبه الي قدامه ومش عارف لي بس حاول يتجاهل شعوره ده وكمل كلامه مع مصطفى 
مصطفى: اي الغيبه دي كلها يايونس
يونس: الشغل بقا  تتعوض بإذن الله
مصطفى: احب اعرفك دي الاستاذة سمر تبقأسكرتيرة عمر الخاصه ودي ياسيدي الاستاذه ملك تبقى سكرتيرتي الخاصة نظر  يونس بصدمة لملك التي دموعها لم. تتوقف 
ملك بصوت مخنوق من البكاء : استأذن انا علشان حاسه نفسي تعبانه شويه.. 
يونس بسرعه: لا ارجوكي ياملك استني انا اسف لوسمحتي سامحني وامسك بيدها جن مصطفى.ولم يفهم ماحدث وكان مصطفى هيتجنن من كتر الغيرة وراح علشان يمسك يونس ويبعده  عنها بس هيا بعدت ايد يونس بسرعه.... 
ملك بجمود: انت ازاي تتجراء تمسك ايدي كدا انت ملكش حق فاهم  انت خلاص  مبقتش ليك اي حاجه في حياتي وانا اسست نفسي من جديد يابن  الاسيوطي وملكش حاجه عندي  
يونس بغضب: انتي قبل ماتكوني طلقتي انتي بنت خالي وانا مسبش لحمي وان كنتي مفكرة انك هتدوري.على حل شعرك  لا مش هسيبك يابنت خالي وانتي ليا وهتفضلي ليا فاهمه ومسكها من دراعها وكان بيشدها بس وقفت
 ملك: ضرتوا كف انا اشرف منك انت انت ازاي تتجراء وتقول عليا كدا عارف انا خلاص الحب الي في قلبي ليك اختفى وانا دلوقتي بقيت مش طيقاك بعد الطلام الي انت قولتو ده وجريت استخبت ورا مصطفى  حاول يونس انو يشدها بكل عنف بس مصطفى مسكه بغضب

 مصطفى وكان في اقصى دراجات غضبه وغيرة في نفس الوقت 
مصطفى مسكه من قميصه غضب: انت ازاي تتجراء وتمسك ايد خطيبتي بشكل ده  صدم كل من ملك وايونس...... يونس بصدمه: خطيبتك ازاي انت بتقول اي 
مصطفى بغيرة: اه زي ماسمعت خطيبتي وهتبقى مراتي قريب قووي 
يونس بغضب: ملك الي هو بيقولوا ده صح 
ملك ولكي تنهي هذا الموضوع: ايوة هو خطيبي
يونس بصدمه وغضب: انتي بتقولي اي انتي لسه في العده يعني ارجعك وقت ماانا عايز 
ملك بسخريه وبكاء: اولا انا مليش عده لاننا اتجوزنا سوري بس ثانيا انا لو حتى كنت ناويا ارجعلك مستحيل بعد الي انت قولتو عني ده انا بكرهك يايونس بكرهك   وسابتهم وجريت على اوضتها وكانت وراها سمر.... 
مصطفى بغصب: يلا اديك سمعت سوري مش حقيقي يعني كمان هيا هتبقى مراتي الاسبوع الجاي وانت معزوم على كتب كتابي يلا من غير مطرود 
كان يونس في حلة صدمه من الي سمعه وقلبو وجعه عليها  وقال معقول هتبقى لغيري لا لا ده مستحيل ده مستحييييييييل انها تكون لغير سامعه ياملك  مستحيل وساب الحفله ومشي 
طلع مصطفى عند ملك: ملك افتحي الباب لو سمحتي عايز اتكلم معاكي استجمعت ملك نفسها وخلت سمر تفتح الباب..... 
سمر بحزن: اتفضل يابشمهندس وكان عمر واقف وراه وبيص لسمر بس هيا مدتلوش اهتمام  ودخلت وراه وكانت هتقفل الباب بس هو مسك الباب 
عمر بغضب: انتي بتقفلي الباب لي يعني تدخلي مصطفى وتقفلي الباب في وشي..... 
سمر بلامباله: البشمهندس مصطفى داخل لملك عايزها في موضوع حضرتك داخل ليه بقا 
عمر وقد تضايق من معاملتها: داخل اشوف ملك اخبارها اي وراح باعد سمر عن الباب وداخل.... 
سمر بغيظ وصوت واطي : واحد بارد ورخم بكرهك ووطت صوتها اكتر بس من ورا قلبي طبعا 
دخل مصطفى عند ملك لقي عنيها باين عليها اسر العياط 
مصطفى بحزن ولكن حاول اخفائه:  انتي بخير ياملك 
ملك وتحاول الا تظهر حزنها: بخير وشكرا يابشمهندس على الي انت عملتو  معايا 
مصطفى: بس انا معملتش معاكي حاجه تشكريني عليها 
ملك انا بحبك وبحبك اووي كمان من ساعة ماجيتي الشركه احتليتي قلبي  وعقلي ومش قادر افكر غير فيكي انتي تقبلي تكون شريكة حياتي وعمري الي جاي ياملك 
صدمة ملك من كلامه وقد احتلت الحمرا وجنتيها  ولكنها سعيدة مم قاله مصطفى لها  ولكن ظهر الحزن عليها
وقالت لاسد: ممكن حضرتك تسبني افكر شوية
اسد بتفهم: طبعا خدي وقتك وبعدين خرج وسابه 
................. 
سمر كانت واقفه وعمر كان بس عمر فجاء اتجنن من الغيرة لما سمع سمر بتتتكلم في الموبيل 
سمر بىتكلم في الموبيل: ايوة ياحبيبي بخير الحمد لله متقلقش عليا هما يومين وهكون عندك سلام 
عمر  بغضب وغيرة عاميه: سمرررررررررررررر
اترعبت سمر منه وووووو..
رواية عشق الروح الفصل الثالث عشر 13 - بقلم ياسمين عبده
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent