رواية ماسة الادهم الفصل الحادي عشر 11 بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

     رواية ماسة الادهم الفصل الحادي عشر بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الفصل الحادي عشر

 في مكتب ادهم 
خدي وقتك لغايه بكره وتوفقي 
ماسه وقد حسمت الأمر ومسحت دموعها .. انا موفق بس بشرط 
ادهم بسخريه .. شرط انتي هتشرطي عليه بس قولي حابب اسمع 
ماسه ..اولا كده تيجي تطلب ايدي من بابا ومش هتعرف حاجه علي اتفاق ده انك عوز تنتقم 
وثانيا مش هتيجي جانبي ولا تلمسني 
ادهم..امم ماشي اول شرط تاني موعدكش كله بمزاجي انا ولما احب أطلق هكسرك الاول بعد كده أطلق 
ماسه بدموع ..انتي ليه بتعمل كده 
ادهم... ايه فكره القلم اللي ادتهوني ولا الاهاني في فندق قدام العمله ها ده أنا مجهزلك خطه انتقام 
يلا مش هحرقها 
خرجت ماسه من المكتب جري 
بعد ما خرجت ياسين دخل وشاف ماسه خارجه بتعيط 
ياسين دخل وقال 
ياسين ..انتي عامله ايه في البت يا ادهم خلها منهاره من العياط 
ادهم ..ياسين انا مش فاضي المهم في قضيه جديده لزم ننفذها وتقبض علي العصابه 
ياسين ..ماشي عوز نسخه من التفصيل القضيه 
ادهم ..تمام روح مكتبك وانا هبعتهولك 
وماشي ياسين علي مكتبه وادهم قاعد يفكر 
_____________________
في منزل رحمه 
يا ماما خلي بنتك تبطل رخامه 
رحمه ..امشي يا بارد من هنا 
مازن ..يا ماما يا امي 
ولدت رحمه ... في ايه يا ولد المجنونه 
ضحكه رحمه وقالت انتي بتشتم نفسك علي فكره 
ولدت رحمه انحت والتقت ابو ورده وحدفته علي رحمه وقد صابت الهدف هههههههه 
مازن ...الله عليكي يا امومه جوووول اه عيني 
وقد اصابه فردا الثانيه من ابو ورده في وجه مازن 
رحمه... هههه احسن علشان بتريق عليه
مازن .. يا ماما يرضيكي تخد هدومي وتلبسها
وأدور عليها وملقيش حاجه البسي وانا نزل 
ولدت ..خدي اي حاجه وانزل وانتي يا رحمه لو لقيتك مازن اشتكي منك انك اخدت هدوم تاني انتي حره ويلا كل واحدة علي الاوضه 
مازن ..طيب انا هلبس ايه
و
لدت ..البس اي حاجه انتي رايح فين اساسا 
مازن ..وراي درس دلوقتي 
ولدت ..ماشي يلا روح 
ماشي مازن وام رحمه قربت من رحمه ورحمه رفعه راسها عمله زي العبيطه وكأنها بتفكر 🙄🙄🙄🙄
رحت ولدتها ضربتها بقفا و مسكتها من ودانها وقالت تبطلي اعملك السوده ده وتلبس مكان اخوكي يا حجه كل البنات بتعمل كده مش انتو بأس هههههه معايا حق يا بنت مش بتعمل كده🤣🤣🤣 
رحمه ..اي اي ودني يا ماما خالص يا حاجه اه 
سبتها امها وقالت عوض عليه عوض الصابرين يا رب 
مخلفه اتنين مجانين في البيت 
وسبتها ومشي 
رحمه ..يا حجه اصبري بس عامله اكل ايه 
ولدتها ..اه هتشل الحقوني امشي يا بنت الجزمه من هنا 
رحمه الله ايه المعامله ده أنا مش هقعدلكم هنا تاني بس اروح اكل الاول وبعده افكر اسبب البيت 
_________________ روايه.. ماسه الادهم
في منزل حور 
حور ..ماما ماما 
ولدتها ..ايه عوزه ايه وانتي شبه الزنانه كده 
حور ..ماما اسمعي بس أنا عوزه فلوس 
ولدتها ...نعم امال مين الأسبوع اللي فات وخد 500جنيه ها لحقتي صرفتيهم 
حور ..يا ماما كنت بجيب الادوات اللي هاحتاجها في الكليه وانتي عارفه اني الكليه هتبتدي الاسبوع الجاي وانا عوزه فلوس اجيب هدوم 
ولدتها .. يا بنتي ده الدولاب مفهوش مكان من كتر الهدوم اللي عندك 
حور ... علشان خاطري يا ماما 
ولدتها ..لا بطلي افتري في ناس مش لقيه هدوم تلبسها روحي علي الاوضه يلا كله من ابوكي اللي مدلعك 
حور بدبدب في الارض بطريقة طفوليه ...يوه يا ماما بقا انتي مش ام انتي 
ولدتها ..امشي من قدمي يا بنت الجز*ه 
حور ..اه ماشيه 
ولدت حور في نفسه.. كل من ابوها مدلعها هيبوظها من أسلوبه ربنا يهديكي يا بنتي 
وخرجت بعد قليل حور ..ماما انا رنت علي بابا وقالي خدي فلوس من امك وروحي هاتي اللي انتي عوزه 
ولدته بغضب ..يعني ابوكي قالك كده ماشي بيقويك عليه ماشي يا علي لما تيجي 
وحور اخدت فلوس من ولدتها ومشيت نزلت مع صحبتها تجيب هدوم 
وهي ماشي في المول 
حور ..مش يلا نروح المحل ده يا اسيل 
اسيل ..يلا ودخلو المحل في المول وبيشتروه هدوم 
حور ...حلو ده يا اسيل 
اسيل ..اه تحفه بقولك يا حور انا جبت الطقم ده ونسيت الفلوس في البيت ينفع تدفعيلي الفلوس عقبال لما اروح واديكي حقك 
حور ..اكيد طبعا يا روحي 
واشترو الهدوم ودفعت حور الفلوس 
اسيل.. يلا يا حور هموت من الجوع 
حور ..يلا يا اسيل وانا هموت من الجوع ورجلي وجعاني من المشي وهما ماشين حد خبط في حور 
حور... اه ذراعي انتي تاني 
انتي 
حور ...انتي بتمشي ورايه يا جدع انتي
...بت يا بت انتي يعني مواريش شغلانه غيرك يعني 
اسيل بإعجاب .. خالص يا حور معلش يا اسمك ايه صح 
زين برفع حاجب ..وانتي مالك باسمي 
اسيل ..أتصدق انك قليل الذوق ومش محترم 
حور ..خالص يا اسيل يلا بينا نمشي يلا اشكال تسد النفس 
زين ..انتي مش محترمه يا بت انتي وانا قاطع كلمو بصدمه من تلك المجنونه 
حور بتمثيل ...الحقوني بيتحرش بيه وعوز يمد ايدو عليه اه اه الحقوني 
المول كل اتلم عليهم في حاجه يا انسه 
حور ..اه أشخص ده حول يتحرش بايه اه اه 
اسيل مستغربه من حور أول مره تبقا كده ازاي جالها الشجاعه وتعمل كده ده بتخاف من اي حاجه 
أناس اتلمت 
علي زين ونزلو في ضرب 
حور شدت اسيل وجريت وهما بيضحك
___________ماسه الادهم 
بقلم :هند على 
العشق كالسهم المسموووم ،اذ اصاب القلب لم يغادره الا مصطحبا بالروح ، عشقك اصاب قلبي ..
 أصبح ضوء حياة، رؤيتك عمر ثاني، وكلما أحببتك أريد أن أحبك أكثر وأكثر عشقا ❤️
علي الجهه الأخري في منزل ياسين 
ياسين ..اه مش رادي تروحي من بالي نفسي اشوفك تاني 
حول ينام ولكن فشل مسك تلفون وقلب في صور رهف اللي صورها من غير ما تعرف وقعد يتكلم 
ياسين ..عملتي فيه ايه بس خليتيني مش بعرف اركز في اي حاجه خطفتي قلبي ولله وقام اتعدل اه صح ما انا معايه رقمها هحول ارن عليه جاب الرقم ولسه هيرن فصل لا لا هقولها ايه يعني واحنا في نص الليل كده ارن ولا لا حسم الأمر وقرر يرن 
ورن 
رهف لقت رقم بيتصل بيها مسحت دموعها وقالت يستغرب مين اللي بيرن يا ترى 
وردت 
رهف ..الو مين 
الو 
..لا رد 
رهف ..طلما مش بترد بتصل ليه يا حيوان انتي 
ياسين ..احم انا اسف يا دكتوره رهف علي أزعج في الوقت ده 
رهف ..مين حضرتك يعني 
ياسين ... انا ياسين اللي قابلت في المستشفى افتكرني
رهف ..اه اه في حاجه ولا ايه 
ياسين ..ها لا بس بطمن عليكي 
رهف برفع حاجب ..لا ولله طيب شكرا علي سال 
ياسين ..صوتك متغير انتي فيكي حاجه لو مضيقه اقدر اساعدك وانا شخص غريب يعني ممكن تتكلم علي رحتك انا سمعك 
رهف حست اني اخيرا حدد حس بيها وهو معه حق هو شخص غريب مش هشوف تاني فكرت تحكيلو 
رهف ..طيب ماشي هحكي بس قبل ما احكي عوزك توعدني وعد 
ياسين بفرحه اخيرا هتشركو في حياتها وتحكيلو ايه اللي بيضيقها 
ياسين... حاضر اتكلمي انا سامعك 
رهف بتردد ..احم اوعدني اني اللي هقولو دلوقتي ميطلعش ما بينا ولا حد يعرف 
ياسين ..وعد اني مش هقول لحد 
رهف.. حكت كل حاجه عن معملتش ولدتها ليها من ساعه موت ولده 
رهف .. وبس كل ده وابتدا تبكي انا نفسي احس بحنها بحبها ونفسي أحضانها هاحكي لها همي القاها جانبي وقت تعبي ومرضي مش بلاقي حد جانبي ليه وزادت في العيط ليه بتعمل معايه كده انا معملتلهاش حاجه وحش علشان ده كل مليش ذنب في حاجه دي امي ده حتي كلمت يا ماما بتمنعني اني اقولها و انديها باسمها كل ده بيحصلي ليه انا تعبت وقلبي وجعني اوي 
ياسين اضايق جدا علي حبيت. قال حبيتي اه حبتها امتي وزاي معرفش حصل امتي بس بحبها 
ياسين حول يهديها ...طيب اهدي بس اكيد خير ليكي ده ابتلاء من ربنا يختبر صبرك وقوتك ربنا مش بيدي إبتلاء غير وهو متاكد انك قد ده رحمه من عندو اه هتعبي شويه بس هيعوضك وعوض ربنا مفيش احلا منه حول ياسين يطلعها من المود 
ياسين ...وبعدين يا ستي انا ليه عزومه تمن الوقت اللي الضائع ده مليش فيه بس انا اللي هتفع الحساب متقلقيش هههه
رهف برغم حزنه بس لقت الأمن مع شخص ده لما اتكلمت هديه وحست اني الحمل خف من عليها 
رهف ..ماشي يا عم وانا قابله العزومات ده 
ياسين ..اشطا بكره نتقابل في كافيه ** 
رهف ..اشطا هو انتي شغال ايه بظبط
ياسين ..انا يا ستي ظابط وكمان انا شريك في شركت الرفاعي اي استفسار تاني سعادتك 
رهف ..ههه لا شكرا 
ياسين... هستناكي بكرا اوي متجيش 
رهف ..متقلقش هاجي يلا سلام 
ياسين ...سلام وقفل معها ونام مبسوط 
وكذالك رهف 
يا جماعه اكيد طبعا بتشوف حالات زي رهف وكتير كمان انا حبيت اكتب القصه لأهداف معينه لاني مش هدفي اكتب روايه وخالص لا هدفي اني يكون فيها دروس زي رهف كده امها مش بتسال فيها كل اهتمامها في اسمها ومنظرها قدام صاحبها ولكن مش بيحسو باولدهم اللي مستنين الحنان والدفا حضنهم واحتواهم يا جماعه اتعملو مع اطفالكم حلو ربهم صح احتوهم ياما بتسمع حاله كتير انتحرت أو جالهم حالات اكتئاب راعوا اولادكم دول هيبقو سند ليكم الناس مش هتبقى موجوده لما تعبي أو يحصل حاجه اولادك هما اللي هيقفو جنبكم 
يا رب اكون قدرت اوصل رسالتي لكل اب وام اهتموا بولدكم صحبهم اقعدو معهم شاركهم يومهم
كوني صحبه لبنتك متكوتيش عدوتها علشان لا قدر الله حصلها حاجه تيجي تحكيلك بدل ما تخاف منك 
البارت خالص ويا رب تكونو فهمتو رسالتي من قصه رهف 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية ماسة الادهم الفصل الحادي عشر 11  بقلم هند علي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent