رواية الوسيم والقلبوظة الفصل السادس 6 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

رواية الوسيم والقلبوظة البارت السادس 6 بقلم رنا احمد عماد

رواية الوسيم والقلبوظة كاملة

رواية الوسيم والقلبوظة الفصل السادس 6

في فيلا نسمه ...
كانت الفتيات يقفون وهم ينظرون لبعضهم بصدمه شديده هل نسمه الذي لم يكفوا عن السخريه منها تتزوج ب عاصي عبد الحي ذلك الوسيم الذي يخطف قلوب الفتيات بوسامته وهيبته الطاغيه لينسحبوا الفتيات وهم يتحدثون بصدمه شديده .
عاصي بغيظ وصراخ/انتي ساكته كده ها لسه سيباهم يتريقوا عليكي وواقفه ساكته كده ايه البرود ده علي فكره انتي مفكيش اي حاجه ناقصه عنهم سامعه .
نسمه بدموع ووجع /انت شايف كده ازي ي عاصي شايف هما شكلهم ايه وانا شكلي ايه .
عاصي بحنان /انتي احسن منهم كلهم صدقيني انتي فيكي خفه طبيعيه مش متصنعه زيهم فيكي براءه وطيبه مش موجودين في حد ابدا انت احسن منهم ي نسمه .
علي الجانب الآخر ..
كانت تقف نور وهي تنظر إليهم بسعاده ف نور عاشقه لم تلتفت الا المنظر بل الي التوافق بينهم وكأنها ترا أنهم يخفوا في قلوبهم شي يصارعون لعدم كشفه الي الجميع .
كابر بابتسامه/ايه رايك في عروسه ابنك .
نور بابتسامه/طيبه وحنينه من غير ماتحدد معاها حسيت بكده وهتشوف أكده قصتهم هتكون زي قصتنا نسمه وعاصي تعال نتحددوا معاهم .
نور بابتسامه وحنان /اهلا اهلا بعروستنا الحلوه مشاء الله ي عاصي زي القمر .
نسمه بعدم فهم /تسلمي ي طنط شكرا حضرتك الي زي القمر .
نور بابتسامه/تشكري ي بتي .
عاطف بابتسامه ترحيب /اهلا وسهلا كابر باشا مشرفني ده النهارده عيد .
كابر بترحيب /ازيك ي عاطف بيه الف مبروك الشركات .
عاصي بجديه /بابا هو انتوا تعرفوا بعض .
كابر بابتسامه/عز المعرفه ي ابني إن شاء الله تكون معرفه خير. 
عاطف /اتفضلوا ي جماعه اتفضلي س هانم اتفضلي .
نسمه باستغراب /ايه الي بيحصل ده عروسه ايه انا مش فاهمه حاجه خالص .
عاصي بتنهيده /بقولك ايه ده هيكون اتفاق بينا امي مصممه أنها تجوزني بأسرع وقت وانا تعبت من الموضوع ده ومش عارف اعمل ايه محستش غير وانا بقول اسمك وانك عروستي ادي كل الي حصل .
نسمه بغيظ /ي سلام وسعادتك أعلنت من شويه اني هكون مرائتك ي عني كده من الصبح هتلاقي كل الجرائد منزله الخبر وأبقا ادبست فيك مش كده .
عاصي بغيظ /نعم ي اختي ادبستي فيا انا ده انا بعملك قيمه ي بيره يالي محدش هيعبرك انا الي استاهل انسي الي قولته.
نسمه بلهفه ومرح/استنا انا موافقه علي الاتفاق ده ومنه اطنط علي البنات الي بيحرقوا دي اشطا انا موافقه .
عاصي بابتسامه /تمام يلا بينا هطلبك من عاطف بيه .
نسمه بسعاده كبيره في داخلها وابتسامه ساحره /يلا بينا .
في الصعيد ....
دوار الدهشان ...
في غرفه مراد ....
كانت تجلس سكينه في أحضانه بخوف شديد فهي فتاه مسكينه وقعت في يد ذلك الشيطان .
سكينه بضيق /واه عاد ي مراد هنفضلوا كده لحد ميتا انا مرعوبه جوي .
مراد وهو ينفخ سيجارته بخبث /جرا ايه عاد ي بت مالدنيا حلوه اها .
سكينه برعب /انا خايفه جوي من اختك عفت ده تولع فيا لو شمت خبر .
مراد بحده /واه عاد مش راجل انا ولا ايه ي بت قولتلك متخافيش عفت مش هتقربلك واصل اسكتي بقا كده متطيريش النفسين الي واخدهم ده ايه النكد ده .
سكينه بطيبه /خلاص عاد انا مقدرش علي زعلك ي سيد الناس.

مراد بخبث وشر /طب تعالي بقا علشان عايزك في موضوع مهم جوي .
سكينه بقلق /خير .
مراد بشر /الواد صالح اخوكي مش مع الي ميتسما الي اسمه ياسين في نفس الجامعه وبيشوفوه علطول .
سكينه بجديه /ايوه بتسال ليه.
مراد بخبث/خودي الشريط ده وخالي اخوكي يحطله بقا في شاي قهوه اي حاجه واحده كل يوم وانا عارف اخوكي طماع هديلك الي تزغللي عينه بيه .
سكينه بقلق/بس فيها ايه الحبوب دي ي مراد .
مراد بحده /ملكيش فيه ي بت تغذي وخلاص بدل ماقلب عليكي وانتي عارفه قلبتي .
سكينه بخوف /حاضر حاضر اعتبره حصل .
مراد بخبث /ايوه كده شاطره .
عند أحدا الداجلين ...
كانت تقف عفت بغضب جحيمي .
/جرا ايه عاد ي وليه ي خرفانه انتي بقالك سنه علي كده عماله تسحبي في فلوس ومفيش حاجه بتحصل شكلك كبرتي وخرفني ي نرجس .
نرجس /والله س اختي انتي الي بتضيعي وقت انا قولتلك من الاول كل ده عاد حديد فاضي قولتلك هاتي حاجه من قطره ي كده ي مفيش .
عفت بغيظ /انتي بتعجيزيني ي وليه انتي اجبهالك ازي ده احنا مبنعتبش من الشارع الي فيه بيتهم .
نرجس بسخرية/اها انا برضك الي هقولك ي عفت ي عني انتي هتغلبي اي خدامه جوه تجبلك الغرض .
عفت بابتسامه خبيثه /والله فكره ي نرجس .
من أمام فيلا طاهر ...
كانت تنظر إليه ندا بامتنان وشكر.
/شكرا جدا ل حضرتك علي الي عملته معايا بجد .
حازم بابتسامه/علي ايه انا معلمتش حاجه خالي بالك من نفسك وارجوكي اوعي تفكري تعملي كده مره تانيه .
ندا بابتسامه بريئه/اوعدك اني عمري مفكر كده تاني عن اذنك .
حازم وهو يتبع أثرها باهتمام /مع السلامه .
في فيلا عاطف ....
كان يستمع إليهم عاطف بسعاده كبيره واخيرا قد يستطيع الاطمئنان على نسمه .
عاطف بابتسامه وسعاده /والله ي كابر باشا انا مستحيل الاقي عريس ل نسمه احسن من عاصي بس معلش ي عاصي ممكن نتكلم مع بعض شويه .
عاصي بجديه /اكيد تحت امرك اتفضل .
كابر بابتسامه/هروح اسلم علي ناس اصحابي عن اذنكم .
نسمه بقلق وعدم ثقه بذاتها /هو انا حلوه ي طنط اكيد لا مش كده .
نور وهي تمسك يدها بحنان ام قد حرمت منه /ليه بتقويلي كده ي حبيبتي ده انتي مشاء الله زي القمر .
نسمه بحزن ووجع/حضرتك بتجامليني صح نفسي اعرف ليه حضرتك وفقني علي جوازي من عاصي مش غريبه شويه .
نور بابتسامه/لا عاد مش غريبه واصل يا نسمه عاصي حاسي بحاجه ليكي انا متاكده من كده عاصي كان دائما مقفول علي حاله دخولك في حياته غيرها خالص بتننالكم حياه سعيده ي بنتي .
علي الجانب الآخر ...
كان يقف عاصي بذكاءه المعهود فهو يعلم جيدا ماذا يدور في بال عاطف .
عاصي بجديه /طبعا حضرتك هتساليني انا ليه طلبت ايد نسمه بالنسبه لحضرتك الموضوع مش منطقي .
عاطف بجديه /بالظبط ده نور عيني مش بس بنتي اكتر حد بخاف عليه في الدنيا لازم اقلق عليها علشان لو فكرت تجريحها همحيك من علي وش الأرض فاهم .
عاصي بابتسامه /فاهم من حق حضرتك انك تخاف عليها بس معايا هتكون في امان صدقني .
عاطف بابتسامه /تمام علي بركه الله ..
علي الطاوله ...
كابر بابتسامه/خلاص يبقا إن شاء الله الخطوبه بعد يومين والفرح زي مالولاد يحددوا .
نور بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي عرسان الف مبروك .
نسمه بسعاده /ربنا يخليكي لينا  ي طنط.
عاصي بخبث /عمي يريت نعلن خطوبتنا هنا علي الملا والناس كلها موجوده ليغمز إليها بنظره قد فهمتها جيدا تعلم أنها للعبه لكنها تريد تصديقها .
عاصي بابتسامه/شكرا لانك بقيتي معايا في نفس الموضوع .
نسمه بابتسامه /بصراحه بعد ماشفت طنط نور حاسيت اني فعلا محتاجها علشان تعوضني حنان الام .
عاصي بابتسامه/أن شاء الله هو صحيح كده وكده بس احنا كلنا محتاجين الموضوع ده مبروك ي عروستي .
نسمه بابتسامه وسعاده /مبروك ي عريسي .....

رواية الوسيم والقلبوظة الفصل السادس 6 - بقلم رنا احمد
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent