حكايات غرام اليوسف الفصل السادس 6 والأخير - بقلم هبة الله

الصفحة الرئيسية

حكايات غرام اليوسف البارت السادس 6 والأخير بقلم هبة الله

حكايات غرام اليوسف كاملة

حكايات غرام اليوسف الفصل السادس 6 والأخير

انهارده كل حاجه رجعت زي الاول واحسن كنا قاعدين كلنا على الفطار بابا ويوسف وماما وطنط سماح ام يوسف ومنه اللي انا اصريت عليها تيجي تفطر معانا
 الاذان اذن وبدأنا فطار 
- تسلم ايدك يا حماتي كل مره بتبهريني بنفسك في الاكل
- بالهنا والشفا ياحبيبي بس مراتك هي اللي طابخه
- تسلم ايدك يا حرمي المصون
كنت قاعده مرسوم على وشي ابتسامه هبله
بسهتنه- بالهنا والشفا على قلبك
منه بهمس- بقيتي مسهوكه اوي يا غرام
رديت عليها وانا حاطه ايدي على خدي وببص عليه ومسهتنه كدا
- اللاه هوانا بتسهوك على حد غريب؟! دا قوزي حبيبي
بقرف- طب ابعدي كدا عشان متعدينيش  وانا مليش في السهوكه
بنفس السهتنه- طب يآرب كل السهوكه اللي في الدنيا تبقا كدا
- انا وشي كرمش
بصيت علي منه لقيتها وضحكت بصوت عالي على ريأكشن وشها
- السلام عليكم
قاطعنا دخول كريم اللي بقاله يومين مختفي كان واقف عند الباب وباين عليه التوتر وكان بيبص لمنه نظرات غريبه
- يوسف بعد إذنك ممكن اتكلم معاك شويه

لقيت يوسف بص لبابا  بياخد رأيه وبابا هز راسه ليوسف بمعنى اه  نفخ وقام وهو مغصوب 
- ليه يحاج خليته يقوم معاه
- هتعرفي دلوقتي يا أم غرام
- بس يا بابـ...
- قولت هتعرفو دلوقتي خلاص بقا
اكيد فيه حاجه مش مظبوطه وبابا كمان اكيد عارف كريم عايز يوسف في إيه 
بس انا خايفه خايفه لكريم يرجع يحاول يبوظ العلاقه بيني وبين يوسف لأ اهدي يا غرام انتِ ويوسف مفيش حاجه تقدر تفرقكم اه صح انا صح 
فوقت من شرودي وبصيت على الباب لقيتهم لسه برا نقلت نظري على منه لقيتها شارده استنتجت بسبب نظرات كريم ليها
بهمس- انتِ كويسه
هزت ليا راسها بـ آه
- طب مالك؟
- كريم قالي امبارح إنه بيحبني وعايز يتجوزني
بصدمه- إزاي؟
قاطعنا دخولهم وهما في وضع بالنسبه لأي حد هو عادي لكن بالنسبه ليا هو غريب وغريب جدآ كمان كان يوسف حاطط ايده على كتف كريم ويكأنهم صحاب اكتر من عشرين سنه كدا
يوسف جه جنبي
- كريم كان عايز يعتذرلك عن أي حاجة حصلت بينا كانت بسببه
- كدا بالسهوله دي اسامحه
لقيت كريم جه بسرعه ناحيتي
- والله يا غرام انا آسف صدقيني انا بس عايزك تسامحيني 
- كريم انا كنت معتبراك اخوياا بس طلعت غبي وضيعت مكانتك عندي 
- صدقيني لما هتعرفي السبب هتعذريني
- وياترى إيه السبب
لقيته سكت وبص ليوسف وانا بصيت ليوسف باستفهام
- بصي يا حبيبتي أم كريم اللي هي خالتك كانت مفهمه كريم إنك مغصوبه على الجوازه وانك بتحبيه هو وعايزه تطلقي مني ودا كان سبب نزوله مصر
فضلت واقفه شويه استوعب وكل حاجه اتوضحت قدامي عدم قبول اهلي لكريم ووقوفهم في صف يوسف في كل مره نختلف بسبب كريم يعني هما كانو عارفين وكمان يوسف
بصيت لماما وبابا ويوسف
- انا مش فاهمه حاجه يعني انتو كنتو عارفين إنه نازل مخصوص عشان يخرب علاقتي بيوسف ويتجوزني صح؟
- اه يابنتي بس مكناش نعرف اسبابه بس انا اتكلمت مع كريم من كام يوم واتفاجأت لما قالي إني انا غاصبك على يوسف وانك مش بتحبيه
بس انا فهمته واهو جه انهارده زي ماقولتله عشان يعتذر منك انتِ ويوسف
- ارجوكِ يا غرام سامحيني انا كنت غبي انا مش هستحمل إن اختي تفضل زعلانه مني
بصيت علي يوسف لقيته ابتسم ليا وهز راسه بـ آه وانا ابتسمت
- مسامحاك يا كريم
- بجد بجد شكراً اوي يا غرام
ابتسمت ليه وانا حاسه بسلام نفسي
- بالمناسبة السعيده دي حابب اخلي فرحي انا وغرام أول يوم العيد إيه رأيك يا عمي
- وهو كذلك يابني
ماما رقعت زغروطه وام يوسف زغرطت معاها وكلنا كنا مبسوطين

 
همس جنب ودنها- عقبالنا يا حبيبتي
- حبك برص يا كريم
- لسانك طول يا منه
- طب ابعد كدا لاعورك
- عنيفه بس بحبك والله

 
-تفتكر كريم بيوشوش منه بيقولها إيه؟
- سيبك من فضولك دلوقتي وخلينا في نفسنا يا أم أواب 
- مين أواب؟
- ابننا إن شاء الله
- الله اسم أواب حلو اوي يا يوسف
- عارف يا قلب يوسف 
- هو انا قولتلك انهارده إني بحبك
- آه بس معنديش مشكله تقوليها تاني
- بحبك
- وانا بحبك يا غرامي
- غرامك؟
- اه غرامي ماانتِ غرام اليوسف
"كُنـت لــي عِــشـق لــن يـنـتهـي"⁦♥️⁩
تمت.. اقرا ايضا رواية مليكة الفهد كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
حكايات غرام اليوسف الفصل السادس 6 والأخير - بقلم هبة الله
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent