رواية روح الاسر الفصل السادس 6 بقلم رحمه محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية روح الاسر بقلم رحمه محمد 



رواية روح الاسر الفصل السادس 6

  تاليا بتو"تر : مروان بعتلي مسچ 
روح بستغراب : ايي 
تاليا : بيقولي ازيك 
روح ضحكت جامد : طب وانتي متو"تره اوي كدا لي ما انتي كنتي عيزاه يكلمك اصلا علي العموم انتي عارفه اننا هنعمل حفله عشان جوازي انا واسر وهو جاي 
تاليا اتو"ترت اكتر : ه.. هيجي 
روح بضحك : ايوا كلم اسر من شويه وهيجي مستنياكي بكرا (وكملت بتحذ"ير) واياكي متجيش انتي فهمه 
وقفلو مع بعض 
تاليا فضلت بصه للرساله شويه وبعدين ردت :
الحمدلله 
شافها في نفس الوقت
*هشوفك بكرا *
تاليا ابتسمت : ايوا 
هو *وحشتيني *
تاليا اتصد"مت اول ما شافت الرساله واتو"ترت اووي
(مروان وتاليا كانو بيحبو بعض ايام الجامعه بس معترفوش لبعض ومروان سافر لسبب) 
في مكان تاني 
: انا الي بحبها وبسبب الز"فت دا سبتني 
: احترم نفسك ي جدع انت 
: انتي مش قولتي هتساعديني اخدها ونبعد 
: ايوا قولت بس مش معني كدا هسيبك تتكلم عليه بالاسلوب دا وكمان مش هسمحلك تأ"ذي كل الي انا عيزاه ان البت دي تبعد عنه 
: تمام في الحفله…….. 
: دا انت طلعت دماغك س"مم 
ابتسم بخ"بث : روح ليا انا وبس 
عدا اليوم وجه وقت الحفله 
كانت روح جميله اوي وفرحانه اوي واسر كان متابعها بعيونه وفرحان اكتر 
(روح واسر حبو بعض 4سنين من ايام الجامعه وبعد ما اتخرجوا اتقدم ليها واتخطبو سنه) 
اسر قرب منها وحضنها جامد وبا"سها من جبينها : مبسوطه 
روح بفرحه : اوووي 
اسر ابتسم وحضنها اكتر 
زين ببتسامه : الله علي الحب وجماله 
اسر اول ما سمع صوته ك"شر.. 
روح بصتله وبهمس : اسر عشان خاطري اهدي 
اسر بصلها ببتسامه : حاضر 
ابتسمت وبصت لزين وشافت جنبه مامتها وباباها : ماما 
جريت عليها حضنتها وحضنت باباها واسر قرب منهم وسلم عليهم 
والد روح : عارف لو زعلتها فيوم هعمل فيك اي
صوت من وراهم : هو يقدر يزعلها 
بصو في اتجاه الصوت وكان والد اسر ومامتو
روح جريت عليهم وسلمت عليهم واسر برضو 
وبعد فتره جت تاليا وبعدها مروان 
روح بضحك : مالك ي بنتي وشك اصفر كدا لي 
تاليا :  عمال يبص وامبارح قالي وحشتيني انا مش فهمه حاجه 
روح : قالك وحشتيني؟! 
تاليا بتو"تر هز راسها بالايجاب وسكتت 
وقاطع كلامهم اغنيه اشتغلت 
واسر قرب من روح ومسك ايديها وبداو يرقصو 
تاليا بصت في اتجاه مروان لقتو جاي عليها : يالهوي اكيد مش جاي ليا لا 
مروان : انتي بتكلمي نفسك 
تاليا بتو"تر : ها اه.. ااا لا 
مروان ضحك : تقبلي ترقصي معايا
تاليا بصتلو بصد"مه : هااا 
مروان مسك ايديها وبداو يرقصو 
تاليا : انت بتعمل اي 
مروان : بنرقص 
تاليا : لا مش عايزه (ولسه هتمشي مروان شدها ليه) 
مروان : وحشتيني ي تاليا 
تاليا خلاص هيغمي عليها من التو"تر 
مروان : بقالي سنه مشفتكيش من بعد الجامعه 
تاليا : انت الي سافرت 
مروان : غ"صب عني 
تاليا : غ"صب عنك اي ي مروان انت الي كنت عايز تسافر باي طريقه 
مروان : عشان كنت بحبك 
تاليا بصدمه : اييي 
مروان : ايوا بحبك ولسه بحبك 
تاليا : طب لي سافرت 
مروان : عشان فكرت انك مش بتحبيني
تاليا : انت غ"بي ما انت تسال مش يمكن كنت اعترف ب… 
مروان : تعترفي باي؟ 
تاليا : احمم ولا حاجه ارقص وانت ساكت
مروان ضحك : مجنو"نه بس بحبك 
تاليا ابتسمت بكسوف وبصت في الأرض 
روح ببتسامه وهي بصه لمروان وتاليا : شكلهم حلو اوووي 
اسر : طب ممكن تبصيلي بقا شويه 
روح بصتلو وضحكت : اي ي حبيبي 
اسر غمز ليها : شكلك حلو اوي 
روح بغر"ور : عارفه واي الجديد انا علطول قمر 
اسر ببتسامه : طبعا 
الاغنيه خلصت وقرب منهم واحد لابس كاب وفي ايدو صينيه عليها كوبيات عصير 
روح : جيت في وقتك 
وخدت منه كوباية عصير شربتها 
بعد فتره 
تاليا لاسر : هي فين روح 
اسر : قالتلي انها راحه الح"مام
تاليا : تمام 
وراحت لروح ومش لقتها هناك بس لاقت الاسوره بتاعتها وقعه علي الارض
خرجت جري لاسر وقالتلو 
اسر : هتكون راحت فين 
وفجأه…… 

يتبع الفصل السابع 7: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية روح الاسر " اضغط على أسم الرواية


رواية روح الاسر الفصل السادس 6  بقلم رحمه محمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent