رواية اعاقتي ولكن الفصل الخامس 5 - بقلم ميرا ابو الخير

الصفحة الرئيسية

 رواية اعاقتي ولكن الفصل الخامس 5 - بقلم ميرا ابو الخير

رواية اعاقتي ولكن الفصل الخامس 5 

هاجر ببرود: هتتجوزها عليا حلو طلقني انا بقا عشان هتجوز حبيبي علي. 
ادم بغضب: حبيب مين يا ررر"وح امككك. 
امنيه بدلع: طلقها يا حبيبي دي واحدة عاجزة وانا الاساس. 
ادم قرب من هاجر وامنيه ابتسمت بخبث: ايوا يلا ارمي عليها الطلاق. 
ادم مسك ايديها وشدها لحضنه تحت صدمه امنيه. 
ادم بهدؤء: ع اوضتك يا هاجر. 
هاجر زفته ومسكت العجاز: اوعا تفكر تقرب لي تاني تمم. 
مشيت وهو وقف مبتسم. 
امنيه بغضب: اي يلي حصل دا. 
ادم ببرود: وانتي مالك. 
امنيه بغضب: انا ام ابنكككك وهبقا مراتك. 
ادم: ام ابني ضحكتيني بسبب غلطه واني مكنتش واعي هتجوزك. 
امنيه بتوتر: غ غلطه يعني انت مش بتحبني. 
ادم بهدؤء: معرفش. 
سابها ومشي وهي اتغاظت منه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 

علي ببرود: اه هتجوزها مالك. 
مريم بغضب: وانا يا علي انا لسه بحبك. 
علي بهدؤء: وانا بحبها هي. 
مريم: سابتها ليهههه الاول هاه. 
علي: كنت غبي. 
مريم بتوعد وتهديد: لو اتجوزتها انسي انها تعيش ثانيه واحده. 
علي بنظره مخيفه: جربي كده تقربي منها وشوفي هعمل فيكي ايه. 
زقها وهي اعدت تعيط علي الارض. 

هاجر كنت قاعدة سرحانه: بتفكري في ايه. 
هاجر لارد. 
ادم: عملتلك الكب كيك بتاعك. 
هاجر بعدت قرب وشالها: ايه دا نزلني. 
ادم بحنان: لا. 
هاجر بصراخ: ابعد عني بقااااا انت ايه مريض بتعمل كده ليه. 
ادم بهدؤء: هتعرفي بعدين كل حاجه يلا كلي. 
هاجر بعناد: لا. 
ادم قعد ومسك ايديها وقعدها ع رجله: هاكلك انا بايدي. 
هاجر هتتكلم حط الاكل في بوقها: امممم. 
ادم بضحك: متتكلميش وانتي بتاكلي يامقرفه. 
هاجر بلعت: نينيني. 
ابتسم وقعد ياكلها هاجر من جواها( مش عارفه انت بتعمل كده ليه بتكر''هني ولا ايه حكايتك وعايزز تتجوز عليا اعمل ايه معاك.). 
ادم في نفسه( هتقولك ع كل حاجه يا هاجر بس في وقته.). 
باس دماغها وهي تتكسف ووشها احمر قامت داخلت الحمام: قليل الادب. 
ادم بضحك: ماشي اما تخرجي بس هنزل اجيب شويه حاجات وجاي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 

خلص ولاقي امنيه برا داخل الاوضه يشوفها اتصدم ملاقهاش موجوده. 
ادم نزل جري وعليه علامات الغضب. 
ادم بغضب: راحت فينننن. 
: مش هتلاقيها. 
ادم في الفون: مين معايا. 
: انت متستهالهاش. 
ادم كسر الفون وفضل يدور عليها. 

امنيه بخوف: انا بعمل يلي بتطلبه. 
المجهول: تمم ياريت يرميها في اسرع وقت. 
امنيه بخوف: ح حاضر. 

عند هاجر. 
بتداخل البيت وهي متوترة. 
الجدة بغضب: بتعملي ايه هنا يابت انتي. 
هاجر بفرح: تيته. 
الجدة بغضب: ردي علياااا جاية ليه هو مش اتجوزتي وخلاص بتعملي ايه هنا تاني يا عا"جزة. 
هاجر بدموع: انتي بتعملي كده ليه انا بنت ابنك. 
الجدة ببرود: ميشرفنيش ابني مات وانتي عملتي حاد"ثه وكان معاكي را*جل غريب وربنا غضبه عليكي عاقبك بقا نصك مشلول وعاجز. 
هاجر بقوة والكل اتجمع: دا كان زميلي بيوصلني وعلي فكره دا مش عقاب دا ابتلاء من حبه ربه ابتلاه انا مش بايدي ابقا كده لا انا لو بايدي كان زماني احسن واحدة وانا فخورة اني بقيت كده وميهمنيش تريقه اي حد عليا انا احسن من غيري دا حب من ربنا انتي ليه ديما بتقولي كده هاه ليه بتقولي ‏انتي واحده فاشله عمرك مهتفلحي‏ ليه من صغري كا''رهني كده عموما انا جيت بيت ابويا وماشيه تاني اه افتكري انه يلي بيتريق ويلي بيعا"ير ربنا شايل له حساب كبير سلام يا ستي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
مشيت هاجر وفي سرها: هعرف اتصرف معاكم كويس. 

بليل. 
ادم داخل الشقه بعد تعب اتصدم لاقي علي وعايلته موجودين: انتو بتعملوا ايه هنا. 
علي ببرود: جاي اتجوز. 
ادم مسكه من قميصه بغضب: ليككك عين تيجيي. 
علي زق ايده: وانت مالك محموق اوي كده ليه انت مبتحبهاش. 
ادم ضر"به بوكس: اخرررس مانت رمتها. 
علي ببرود: بس رجعت كنت غبي وقتها وتقدر تسالها. 
ادم رايح يضربه صوت وقفه... 
: الماذؤن هيطلقنا انا وانت ويكتب كتابي علي الاستاذ علي. 
ادم بصدمة: نعمممم جاي تتتجوز مرراتييييي. 
امنيه من وراه: حلو ونتجوز انا وانت يا بيبي.
راحت عليه وبا''ست خده بو"قاحه قدم الكل وغيظ هاجر. 
ادم وهاجر...... 


   •تابع الفصل التالي عبر الرابط التالي:-"رواية اعاقتي ولكن "اضغط على اسم الرواية 


رواية اعاقتي ولكن الفصل الخامس 5 - بقلم ميرا ابو الخير
غير معرف

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent