رواية أريد غفرانها الفصل الخامس 5 - بقلم سولييه نصار

الصفحة الرئيسية

رواية اريد غفرانها البارت الخامس 5 بقلم سولييه نصار

رواية أريد غفرانها كاملة

رواية أريد غفرانها الفصل الخامس 5

-ايه ده يا هانم ...
صرخت وانا برمي البرشام في وش رهف بعد ما طلعت من الحمام ....بهتت للحظات وبعدين وشها  بقا بارد وهي بتلم البرشام وقالت ببرود:
-ده برشام منع الحمل انت دكتور واكيد عارف ...
مسكت دراعها وصرخت فيها وقولت:
-انتِ هتستهبلي يا حبيبتي؟!ما أنا عارف انه  زف*ت ..السؤال هنا ده معاكي ليه...
بعدت عني وهي بتهز كتفها وبتقول:
-بأخده ...
رجعت لورا وقولت بصدمة :
-بتاخديه ؟!!!مش عايزة تخلفي مني يا رهف ؟!!بتست*غفليني وانا اللي بقولك نفسي اجيب أولاد ...ونفسي ابقي اب ...بقولك علي احلامي وانتي بنفسك بتهد*يها ...
ربعت ايديها وقالت:
-يعني اه*د احلامي أنا ؟!!قولي عايز مستقبلي ينتهي لاني هجييلك ولي العهد ..
-ايه اللي انتي بتقوليه ده ؟!!
قولتها بصدمة 
صرخت فيا وهي بتقول:
- ايوة احلامي ..أنا بحضر  دكتواره وبشتغل وعايزة  ابني كياني...عايزة ابقي اشطر دكتورة في مصر ده حلمي الاهم ...حتي اهم منك انت  ...ولو خلفت كله ده هيت*هد ما بين حمل وتعب وقر*ف وولاده واجازات ولا جسمي اللي هيبوظ !!انت ايه انان*ي ؟!مبتفكرش الا في نفسك بس وخايف من نجاحي عشان كده عايز تربطني باولادك عشان انت الر*اجل تنجح وانا اف*شل ...صح مش ده تفكيرك المتخل*ف...
محستش بنفسي الا والقلم نازل علي وشها...بصتلي بكر*ه ورفعت ايديها عشان تضر*بني بالقلم ...مسكت ايديها ولو*يتها جامد لحد ما ص*رخت من الو*جع....بعدين بعدتها وخرجت برة البيت ....كنت مذهول من اللي حصل وكلامها حاسه بيتردد في وداني ...كنت مصدوم من ان دي اللي حبيتها فاكرة اني بح*قد علي نجاحها وعايز اك*سرها ...معقول تفكر اني كده....أنا عمري ما اكون ضد نجاحها بالعكس افتخر بيه ...اللي خلاني اختارها اصلا انها دكتورة زيي ...بس أنا زي أي را*جل نفسي اخلف....نفسي يبقالي ولاد ....
...
مرت الايام وحاولت احل مشا*كلي مع رهف عشان اولا مش عايز اخر*ب بيتي وتاني حاجة مش عايز ايات تشم*ت فيا ...بس الوضع سا*ء لانها مصرة تاخد حبوب الحمل واللي زاد انها مبقتش مهتمة بيا ولا بالبيت ولا بنفسها ...شعرها مش مسرح وشكلها مبقاش نضيف بتذاكر عشان الدكتواره ليل نهار وبتشتغل...حسيت انها داخلة حر*ب معايا ولو فكرت اقولها علي انجاز حققته في المستشفي بحسها بتث*ور وبتحق*د عليا لأنها بتقول:
-انا اللي استحق ده مش انت ...
في يوم فاض بيا وصرخت فيها :
-البيت بقا مقلب زبال*ة يا هانم 
كانت بتذاكر ...بصتلي ببرود وبعدين كملت مذاكرة كأني مش موجود ...روحت وسحبت الملزمة ورميتها وانا بص*رخ بعصبية :
-انا بكلمك يا دكتورة يا محترمة ياللي عايشة في مقلب زب*الة ...
-انت اتجننت 
صرخت فيا وقامت وبعدين ابتسمت بسخرية وقالت:
-شكلك خايف من نجاح مراتك يا دكتور ...مش عايزها تنجح عشان كده بتحاول تشتتني بس لا ده مستحيل أنا هنجح وهبقي احسن منك واعلي منك وهع*ايرك بنجاحي كمان ...
كنت عايز اضربها بس مسكت نفسي بالعافية وقولت:
-يظهر أننا صعب نكمل مع بعض يا رهف ...الحياة بيننا هتكون مستحيلة
بهتت فمشيت أنا وطلعت من البيت ...
.....
في بيت ام أنس .. 
كانت ايات قاعدة علي المكتب الصغير وبتذاكر وام أنس راحت اوضتها تنام ...فجأة خبط الباب فاتنفضت ايات وقامت تشوف مين اللي علي الباب ...لبست الاسدال بتاعها وراحت عند الباب وقالت:
-مين ...
-انا انس يا ايات 
بيت ايات لساعتها لقيتها عشرة بالليل ...هو بيعمل ايه هنا دلوقتي ...كانت لسه هتسال بس معنا كان ده بيته هو ملهاش حق ...فتحتلي  الباب وخليتني  يدخل وقالت:
-ثانية اصحيلك ماما ...
-لا لا أنا مش عاوزها ..أنا عايز اتكلم معاكي انتي ممكن تقعدي...
بصتلي  من غير أي تعبير وقالت ببساطة:
-مينفعش والله مش فاضية بذاكر عشان المنهج ميتكومش عليا...
اتنهدت وقومت وانا بقول :
-تتجوزيني يا ايات؟!
-افندم 
اتوترت وكملت :
-بس أنا مش هقدر ابو*ظ جوازي من رهف فعشان كده ينفع نتجوز عرفي!!!

رواية أريد غفرانها الفصل الخامس 5 - بقلم سولييه نصار
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent