رواية عاصم حبيبي الفصل الخامس 5 - بقلم اسماء محمد

الصفحة الرئيسية

رواية عاصم حبيبي البارت الخامس 5 بقلم اسماء محمد

رواية عاصم حبيبي كاملة

رواية عاصم حبيبي الفصل الخامس 5

عاصم لسه هيخبط عليها بس سمعها وهي بتتكلم فوقف يسمعها بتقول ايه 
فرح بفرحه: اسر حبيبي وحشتني... لا انت وحشتني اكتر... عيب أنت حبيبي... يبني انا محبتش غيرك اصلا... ماشي يروحي سلام دلوقتي... هبقي اكلمك تاني... يلا اتشاوو وقفلت معاه ولسه بتفتح الباب لقت عاصم في وشها 
فرح ببتسامه: عاصم انا جاهزه 
عاصم بجمود: وانا مش جاهز
فرح بستغراب: مش فاهمه 
عاصم بجمود،: انا جيت اقولك اني مش هقدر اخرج انهارده عشان.. عشان عندي اجتماع برا ومش هينفع يتاجل 
فرح بحزن: يعني مش هنخرج 
عاصم: معلش متعوضه مع اللي بتحبيه 
فرح بستغراب: قصدك ايه 
عاصم: لا من ناحية قصدي فنتي عارفه قصدي اي ومشي 
فرح بستغراب: ماله ده وبعد كده قالت بحزن: يعني خلاص مش هخرج هوووف ودخلت 
اما عند عاصم 
عاصم وهو بيلف بالعربية ومش عارفه يروح فين 
عاصم بغضب: يعني اي... يعني اي بتحب غيري طب وانا... انا اللي حبتها من كل قلبي دا اخرتها انكسر... ينكسر قلبي بسببك... لي ي فرح تكسري قلبي بالشكل ده... طب لي جيتي... طب لي عشمتيني... طب لي خلتيني عايش فى وهم كل السنين دي ليييه... لييييييييييه ي فرررررح لييييييييييه وفجااه نور جامد يجي ويخبط عاصم جامد والعربيه تتقلب 
عاصم وهو بيفتكر لحظاته هو وفرح وبتمر قدلمه كانه امبارح وبيهمس: فرح وبعدها استسلم للغمامه السودا 
في حته تانيه 
فرح وهي قاعده علي السرير وبتقلب في الفون بملل فجاه تحس بنغزه في قلبها مش عارفه سبببها ايه 
فرح بخوف: اي ده يربي انا لي قلبي بيوجعني كده معقول حاجه هتحصل.. لا لا لا لا اكيد مفيش حاجه انا هنزل تحت اشوف اي الصوت ده 
فرح نزلت لقت واحده شبه نسمه مرات عمها ومعاها بنت علي حسب شكلها انها في اوائل العشرينات 
فرح وهي نازله علي السلم ومتجهه لاوضه المكتب 
: هاي ي جماعه 
الكل: اهلا 
وااجهت للمكتب 
صافي بقرف: مين البت المسلوعه دي 
نسمه بعوجه بوق: دي فرح بنت ريهام 
صافي بصدمه: بنت ريهام واحمد اللي انتي السبب في طلاقهم 
نسمه وهي بتبص حوليها وقالت بغضب: هوووش واطي صوتك لحد يسمعنا ومن امتي واحنا بنتكلم الكلام ده هنا 
صافي: معلش يحتي لساني فلت مني 
نسمه بغضب: بعد كده حطيه في بوقك ومتلعهوش تاني 
صافي: حاضر حاضر وبعد كده قالت لنفسها بكره بنتي تتجوز ابنك وتبقي ملكه البيت دا واول حاجه هخليها تعملها تطلعك من البيت بس صبرك علي 
نسمه: ايييه مالك سرحني في ايه 
صافي: هااا ولا حاجه كنتي بتقولي ايه 
نسمه بتخطيط: بصي عايزاكي تسمعي كلامي وتنفذيه بالحرف الواحد 
نروح لعاصم 
في ناس شافو عاصم ونقلوه المستشفى 
عاصم وهو تحت الاجهزه بيقول اسم واحد بس: فرح 
في واحد مسك فونه واتصل باخر رقم عليه وهو صاحبه عدي 
عدي: الوو
لو سمحت صاحب الفون ده عامل حادثة وهو في مستشفى ****
عدي بسرعه: طب انا جاى حالا 
عدي وهو بيتصل بـ ابو عاصم (محمود)
نروح عند فرح 
فرح دخلت لمحمود وباابها 
فرح: مساء الفل يجماعه 
محمود: مساء الفل يحبيبي 
احمد: تعالي جمبي يروح بابا 
فرح قاعدت جمب بباها 
فرح: اومال مين الناس اللي برا دي ي عمي 
محمود: دي صافي اخت نسمه ونوران بنتها 
فرح: اممم انا قولت برضو كده اصلا صافي دي فها شبه بينها وبين انطي نسمه 
محمود: مش اخوات 
فرح: ضح ت... قطع كلمها رنه فون محمود 
محمود: الو ايو ي عدي..... اي... طب ازاي... طب مستشفى ايه... طب اقفل دلوقتي 
احمد بخضه: في ايه يمحمود
فرح بخوف وهي ماسكه قلبها: في ايه يعمي عاصم في حاجه 
محمود بخوف: عاصم... عاصم يبنتي في المستشفى وبين الحياه والموت 
فرح اول م سمعت كده اغمي عليها 
محمود واحمد في صوت واحد: فرررح......... ٌ+

رواية عاصم حبيبي الفصل الخامس 5 - بقلم اسماء محمد
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent