رواية اعاقتي ولكن الفصل الثالث 3 - بقلم ميرا ابو الخير

الصفحة الرئيسية

 رواية اعاقتي ولكن الفصل الثالث 3 - بقلم ميرا ابو الخير

رواية اعاقتي ولكن الفصل الثالث 3 

... 
: بتعملي ايه في حضن جوزي يا ر"خيصة في اوضة النوم علي السرير. 
هاجر بصت علي مصدر الصوت لاقتها وقفه: نعمم جوززككك دا جوززي انا ازاي؟!. 
:ايوا جوزي وابو يلي في بطني كنتي في حضن جوزي بتعملي ايههههههه. 
هاجر وادم وقفين.
هاجر بصدمه: انتي يا امنيه ليه وازاي. 
امنيه ببرود: ايوا انا واساليه مش هيسيب ام ابنه عشان واحدة عاجزة زيك وبتاع ر"جالة.
ادم بغضب: امنيةةةةةة . 
هاجر فقدت الوعي ادم شالها بخوف. 
بعد شويه. 
هاجر بدموع: انت اتجوزتني ليههه عايز تعمل فيا ايهههه. 
امنيه بخبث: ع فكرة انا مراته قبلك يا عاجزة. 
ادم وشه احمر: كلمه زيادة منك هوريكي هعمل ايه اخرجي دلوقتي. 
امنيه بدلع: حاضر ياروحي. 
هاجر بصت عليها بقر"ف. 
امنيه بدلع وغيظ خرجت وقفلت الباب.
هاجر باصه للفراغ ادم بهدؤء: انتي كويسة. 
هاجر ببرود: ايوا. 
ادم: تمم. 
هاجر: هتطلقني امتي يا ادم. 
ادم ببرود: مش وقته ارتاحي. 
هاجر بجمود: براحتك يا ادم بس ياريت زي م قولت ليك حياتك وانا ليا حياتي.
ادم:يعني تمشي ع حل شعرك.
هاجر تجاهلت كلامه. 
ادم قام بغضب و خرج. 
امنيه بدلع: وحشتني يابيبي. 
ادم: جيتي ليه دلوقتي. 
امنيه بدلع: غيرت عليك منها الصراحه وابننا ولا ناسي. 
ادم بعد عنها: امنيه كانت غلطه وبعدين مش قولتي انك نزلتيه. 
امنيه بتوتر: هاه لا مقدرتش دا رمز حبنا. 
ادم بص بغمود: تمم. 
هاجر كانت خارجه. 
امنيه قامت قعدت ع رجل ادم بدلع. 
هاجر بصت لهم ببرود وحزن جواها. 
ادم بابتسامة: طالعه حلوة يا امنيتي. 
امنيه بخبث: تؤ انت احلي. 
هاجر راحت المطبخ تشرب. 
طلعت تجيب الكوبيه من ع الكرسي كانت هتقع سندها. 
هاجر بخجل من قربه: احم شكرا. 
ادم: خدي بالك بعد كده. 
هاجر لارد وهو اتغاظ ع اخره. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
هاجر كانت قاعدة سرحانه: ليه ياامنيه ليه وانتي عارفه اني بحبه. 
: عشان هو حبيبي انا واخترني انا مش انتي. 
هاجر بصت بقرف عليها: تصدقي انكو لايقين اوي. 
امنيه ببرود: مش احسن من معاقة زيك. 
هاجر بفخر: انا اه معاقه بس ربنا بيحبني لانه يلي بيحب بيبتلي ودا فخر. 
امنيه اتغظت وخرجت. 
هاجر بهدؤء: مش هسكت ليكم تاني. 
عند عاصم. 
عاصم: هانت اوي. 
مريم بخوف: هتعمل ايه. 
عاصم بخبث: هعمل كل خير. 
مريم بتوتر: تمم. 
ادم كان بيبص علي السماء والهواء بيلمس خده بيفتكر شكلها واد ايه جميلة وهاديه وبيفتكر كل لاحظتهم مع بعض. 
ادم لنفسه: انا بحب امنيه بس اي يلي بيشدني لهاجر. 
خرج لاقي امنيه مستنياه. 
ادم: مالك. 
امنيه: تعالي نخرج. 
ادم ببرود: تمم فين هاجر. 
امنيه بغيظ: معرفش ليه هتيجي معانا. 
ادم ببرود: اه. 
داخل لاقها نايمه شبه الملايكه سرح في جمالها وتلقائي طلع نام ونسي امنيه وخدها في حضنه. 
امنيه بتافف: اتاخر ليه بقا. 
داخلت بغضب واتصدمت لاقته نايم وواخد هاجر في حضنه وشها احمر: ماشي يا هاجر صبرك عليا ابتسمت بخبث. 
خرجت ورزعت الباب. 
تاني يوم.
هاجر بتفتح عينيها بتنصدم بتلاقيه نايم وحضنها: ا اي دا بتعمل ايه هنا.
ادم ببرود:في حاجه اسمها صباح الخير. 
هاجر بغيظ : بتعمل ايه يا ادم. 
ادم ابتسم: بس يا اوزعة نمت عادي انا زي جوزك يعني. 
هاجر ضحكت وحدفته بالمخده: والله متزعليش بقا. 
مسك المخده وبقا بيضر"بوا بعض بضحك والريش طار. 
ادم بنهج: يخربيتك خلاص تعبت. 
هاجر بنصر: نينيني احسن. 
قام داخل الحمام وهي راحت تجهز نفسها للجامعه. 
في الجامعه. 
هاجر كانت داخله واتصدمت: في ايه. 
الطلاب بقرف: اي يلي بتعمليه دا. 
هاجر بعدم فهم: في ايه ومالكم كده. 
: اصلك اتكشفتي الاخت ام نقاب بتبات عند الدكاترة عشان ينجحوها والصور اهي وهي داخله شقه الدكتور ادم. 
بصت عليهم: انتووو ايههههه. 
سابتهم وجريت بعجز والسلم كان عليها مياه و كانت قريبه منها والعجاز وقع من ايديها ووو... 


   •تابع الفصل التالي عبر الرابط التالي:-"رواية اعاقتي ولكن "اضغط على اسم الرواية 


google-playkhamsatmostaqltradent