رواية عاصم حبيبي الفصل الثالث 3 - بقلم اسماء محمد

الصفحة الرئيسية

رواية عاصم حبيبي البارت الثالث 3 بقلم اسماء محمد

رواية عاصم حبيبي كاملة

رواية عاصم حبيبي الفصل الثالث 3

عاصم بصدمه: انتي 
فرح بغضب: هو انت... مين سماحلك تدخل اوضتي كده اي الهمجيه دي هو مفيش باب تخبط عليه ولا ايه.............+
عاصم بغضب هو الاخر: هو انتي مجيش اتكلم معاكي الا تتفجري في وشي......+
لكن لحظه هل ما يتخيله عقلي صحيح لا والف لا اهذا هي فرح؟؟؟؟ 
عاصم بعدم تصديق وهي بتتكلم وتشوح باديها وهو ينظر لها من اسفلها واعلها هي ذو جسم نحيف وقصير بعد الشئ ووجه طفولي مستدير وشعر اصفر قصير ترتدي بدي كت بحملات وهوت شورت قصير علي رجلها النحيفه ثم همس باسمها بعدم تصديق: فرح.......+
فرح بدون وعي: نعم.......+
لكن لحظه واحده هل يعقل اهذا هو لا اهذا عاصم حب طفولها اهذا من ملك قلبها كانت تتخيله في عقلها وكيف شكله لكن طلع اجمل من متخيلتها بكثيير................+
كانو ينظرون لبعض الا ان قطع لحظتهم تلك رنه فون عاصم وكان احمد ابيها 
عاصم: ايوه يـ عمي انا واقف قصادها اهو...... لا لا انا هجيبها ونيجي علطول... طب سلام 
عاصم: فرح جهزي نفسك وانا هستناكي في الرسبشن تحت...........+
واخير نطقت فرح 
فرح باستغراب: علي فكره انا جاهزه......+
عاصم برفع حاجب: انتي هتنزلي معايا كده؟؟؟؟ 
فرح: ااااه 
عاصم وهو بيزقها لجوه: خشي يـ ماما خشي جوه هو اي اللي هتنزلي كده هو انتي شيفاني بقرون انا ولا ايه...........+
فرح بغضب طفولي: ايوه هنزل كده انا اما كنت في الماني.... قطع كلمها عاصم 
عاصم بغضب: لا يـ ماما احنا مش في المانيا احنا... احنا في مصر عارفه يعني ايه مصر يعني معكسات تلميحات قل*ه اد*ب تلاقي وساخ*ه تلاقي تحر*ش تلاقي ت..... قطع كلامها فرح 
فرح: اي يـ بابا انت هتقعد تحكيلي في امجاد بلدك كتيرر ولا اي
عاصم: مش هعيد كلامي تاني خشي غيري الزفت دي 
فرح بغضب: أنت مالك انت ملكش حكم عليا 
وخرجت وقالت للعامل: لو سمحت جبلي الشنط وحصلني بسرعه ومشيت 
عاصم بغضب: هتشللل هتشليني في يوم مش كفايه وانتي صغيره وانتي كبيره كمان وخرج 
عاصم وفرح ركبو العربيه بصمت تام حتى وصلو الفيلا وفي دماغ كل واحد فيهم مييت سؤال 
فرح نزلت من العربيه وعاصم ودخلو مع بعض فرح وهي بتبص علي الفيلا وبتفتكر لما كانت موجوده هنا هي ومامتها وبابها قد ايه كانو مبسوطين وكانو عاييشين حياه هاديه لحد محصل مشكله كبيره وهي كانت السبب في انفصلهم ولحد دلوقتي فرح مش عارفه سبب الطلاق اي..............+
فرح بتفتكر 
فرح بطفوله وهي بتجري علي ابوها بعد يوم شغل طويل: بابا وحثتني وحضنته جامد 
احمد بضحك: حبيب قلب بابا عامل ايه 
فرح بتزمر؛ مث كويثه ماما كل ثويه بتاكلني اكل انا مش عاوزها بتاكلني اكل ثحي وانا بحب المكرونه بالبشميل وهي مث راضيه تعملهالي بليييز يـ بابا خليها تعملهالي 🥹
احمد بابتسامة: بس ماما خايفه عليكي يـ روحي و...... قطعه صوت 
قولها يـ احمد انا غيلبت معها مفلباني من الصبح مش راضيه تاكل 
احمد بابتسامة وهو بيضم فرح وريهام ام فرح لحضنه: وحشتوني ااوي الكام ساعه دول 
فرح وريهام: وانت كمان وحشتنا 
فرح فاقت علي هزه في كتفها من عاصم 
عاصم: فرح.. فرح 
فرح بنتباه: ها ايوه ايوه نعم كنت بقول حاجه 
عاصم بسخريه: خاالص بقولت هتدخلي ولا هتنيكي واقفه هنا 
فرح بصت عليه بغضب: اووف انا داخله 
عاصم بضحك وهو بيضرب كف في كف: والله مجنونه لسه زي مهي متغيرتش بتغضب من اقل حاجه 
فرح وهي داخله 
فرح بدموع: بابي 
احمد بفرحه ودموع: فرح وقام يجري عليها وفرح كمان وحضنو بعض 
فرح ببكاء: بابي وحشتني اووي 
احمد ببكاء فرحه: وانتي كمان يروح بابي وحشتيني اووي اووي 
بعد مده من العناق واخيرا فرح طلعتك من حضن باباها راحت تسلم على عمها محمود ونسمه مرات محمود ابو عاصم 
فرح حضنت عمها محمود 
محمود: وحشتيني اووي يـ فرح كده تسبينا كل السنين دي 
فرح: اسفه يـ انونكل وبعدين انا كنت صغيره انت بتخدني في دوكه ولا اي 😂
محمود وهو بقرصها من خدودها: اااه يـ فرح يـ شقيه زي منتي 
فرح سابت عمها وسلمت علي نسمه 
فرح بابتسامة: انطي وحشتيني 
نسمه بابتسامة وهي بتحضنها: وانتي كمان يـ روح انطي وحشتيني 
فرح سابت نسمه وراح لحازم 
حازم بضحك: حبيبي وابو الصحاب عامل ايه 
فرح اتصدمت بس ضحكت وتجوبت معاه: الحمدلله ي زميلي انت كويس 
حازم بضحك: انا كويس المهم انتي كويسه وقرب منها وهمس لها والمزز اللي عندوكو عاملين ايه وغمزلها 
فرح بضحك: وبصت لعمها مش انا لوحدي اللي شقيه ي اونكل 
محمود بضحك: أنا معرفوش لا دا ابني ولا اعرفه انا لقيته قدام بتنا خدناه وصعب علينا فربناه 
حازم: انا قولت برضو انا مش من العيله دي انا واحد دمه خفيف ولطيف مش زي العيله الكئيبه دي والاخ الكئيب ده وبيشاور علي عاصم بس ملقهوش 
حازم': اومال عاصم فين ي جدعان 
محمود: مش عارف راح فين ده 
فرح بصت علي باب الفيلا وقالت في نفسها بحزن: للدرجدي مش وحشاك مش عايز تقعد معايا للدرجدي معقول نسيتني ونسيت اللي عشناه مع بعض وبعد كده ابتسمت بحزن اكيد هينسي محنا كنا اطفال بس الفرق اني انا لسه بحبك وحبي زاد ليك وبعد كده قامت وقالت 
فرح بحزن: بابا انا عايز اريح شويه 
احمد بابتسامة: حاضر يروحي وبعد كده نادي علي الخادم الكبير عم محمد عم محمد 
عم محمد: خير يبيه 
احمد: خد الست الصغيره على اوضتها 
عم محمد: حاضر يـ احمد بيه تعالي يـ ست هانم 
فرح مشيت معاه ودخلت اوضتها لقتها زي مهي متغيرتش 
فرح بابتسامة: الله لسه زي مهي متغيرتش فجاه ظهر صوت........... 
حتي لعبك والعرايس بتاعتك موجوده في مكانها وفستينك وبالذات فستان سندريلا فكرااه ولا نستيه هو كمان زي حاجات 
فرح بخضه: عاصم؟؟؟؟؟ 

رواية عاصم حبيبي الفصل الثالث 3 - بقلم اسماء محمد
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent