رواية صغيرتي نور الفصل السادس والثلاثون 36 - بقلم يارا علاء

الصفحة الرئيسية

  رواية صغيرتي نور الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم يارا علاء

رواية صغيرتي نور الفصل السادس والثلاثون 36

انفجر مراد من البكاء 
نور :في اي يا مراد في اي مالكوا بتعيطوا ايه مانا كويسه اهو 
ذهبت كارولين بجانب نور واخذتها في حضنها 
نور:قوليلي يا كارولين في اي 
نور:كارم فين كارم 
نور:مراد انت عملت حاجه لكارم اوعي تكون…
كارولين :كارم كويس بس انتي انتي 
نور :انا مالي 
كارولين:للاسف مش هتقدري تمشي تاني 
صمت خيم علي المكان كله 
نور مصدومه ومش بتنطق والجميع ساكت مترقب ردة فعلها 
اتجه مراد ناحية نور وبدأ يمسح دموعه 
مراد:نور اطمني انا هلف بيكي العالم كله علشان اعالجك لو الموضوع كلفني ثروتي كلها فهي تحت رجلك 
نور اتكلمي والله ما هسيبك كده والله لتتعالجي وابقي احسن من الاول ميت مره كمان 
نور:سبوني واطلعوا برا كلكم 
دخلكارم في هذه اللحظة الي الغرفة 
كارم بلهفة نور انتي كويسة
نور :كويسة ثم ضحكت ضحكة قهر ثم اكملت 
انا كويسة جدا كويسه لدرجة اني هروح لابويا وامي بعد كل الغيبه دي وانا علي كرسي 
انا كويسة جدا لدرجة اني عايزه اقوم اديك مليون قلم بس حتي دي مش هعرف اعملها ثم انهارت في البكاء 
كارم بصدمة:اي اللي انتي بتقوليه ده يا نور 
كارم :كارولين نور تقصد اي بكلامها ده 
كارولين :نور اتشلت يا كارم ومش هتقدر تمشي وكل ده بسببك انت 
سمع كارم تلك الكلمات وشعر وكأنه صعق 
نور بصراخ وبكاء :اطلعوا برا كلكم 
ذهب مراد وكارم الي جانبها 
كارم :اقسم بالله هسفرك وهعالجك مش هسيبك كده هتتعالجي يا نور صدقيني 
مراد :نور الطب اتطور جدا هنروح اليابان دي اكتر دولة متطورة هسفرك فرنسا 
كارم بتلقائيه:مراد معاه حق كل الدول الاوروبية هتروحيها ان شالله نسافر دولة دولة مش مهم 
مراد وكأنه نسي جميع خلافاته مع كارم:بالظبط كده 
نور :شكرا مش عايزه منكم حاجه اطلعوا برا كلكم عايزه اكون لوحدي براااااااا 
سليم اخرج جميع من بالغرفه 
سليم لمراد :هتعمل اي لو ماوافقتش انها تسافر وركبت دماغها 
مراد :هعمل اللي في دماغي مش بمزاجها او الامر تطلب مني اي هعالجها يعني هعالجها 
سليم :بتفكر في اي 
مراد :هتعرف في وقتها
كانت قاعده في الاوضة بتعيط بقلب محروق 
نور بعياط:طب هصلي ازاي يارب انا عارفه اني ممكن اصلي باي وضع بس انا عايزه اسجدلك عايزه اعيطلك عايزه اترجاك يارب 
يارب انا مش عايزه اهلي يشوفوني كده يارب انا مش عايزه اكون سبب حزنهم يارب لو ده جزاء ذنب انا عملته فانا بستغفرك وبتوب اليك من الذنب ده 
كان يسمع كل هذا وهو يشعر بان قلبه سيخرج من بين اضلعه من شدة حزنه عليها 
مراد واقف علي الباب وسامع كل كلامها وكل توسلاتها لله 
عزم مراد علي ما ينوي اليه وقرر ان ينفذ ما يخطط له 
مراد :اسمعني كويس يا سليم اعمل اللي هقوله ده بالحرف الواحد …
سليم :بس انت كده ممكن تتعرض للمسألة القانونية 
مراد:ميهمنيش كل اللي يهمني نور وبس 
سليم :متأكد 
مراد :هتنفذ ولا انفذ انا بنفسي 
سليم :اعتبره حصل 
كارم جه وعايز يدخل غرفة نور بس مراد منعه 
كارم:دخلني يا مراد 
مسكه مراد من ياقة قميصه 
مراد :اوعي تفتكر اني علشان ممسكتكش مو*تك جوا ابقي انا عديت اللي انت عملته ده انا بس سيبك لحد ما نور تخف غير كده وربي لكنت دف*نتك هنا 
ونور مش هتهوب ناحية اوضتها 
يلا بقي يا بابا امشي من هنا احسنلك 
كارم :لسه هيتكلم لقوا ان الشرطة جايه عليهم 
ابتسم مراد ثم قال لكارم يلا يا حلو وريني جمالك بقي في الكلبشات
دخلوا خدوا افادة نور واتفاجئ مراد لما لاقيالبوليس خارج من غرفة نور وماشي من غير ما ياخد كارم 
كارم ضحك ثم قال 

رواية صغيرتي نور الفصل السادس والثلاثون 36 - بقلم يارا علاء
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent