رواية أحببت مجنونة الفصل الثاني والثلاثون 32 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت مجنونة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الثاني والثلاثون 32

نور...  دا انتي ليلتك سوده
سيف ضحك...  نور اهدي
نور...  اوع كده انا بيئه يا ام. طويله 
سيف...  خلاص عشان خاطري
البنت...  ياي انتي بجد مش طبيعيه
نور بصتله وبعدت...  بجد انتي عرفتي ازاي اوع تكون قولتلها
سيف بصلها بستغراب.... ايه
نور مره واحده نطت وجبتها من شعرها....  انا مش طبعيه يا ام لسان معوج
سيف تنح... 
البنت..   الحقني ياسيف
نور...  لحقك عفريت  ينططك يا طويله يا هبله يبت مفكرينك في البيت ريشه ينضفو بيكي السقف
البت بصريخه...  الحقني ياسيف دي مجنونه
سيف فاق  وحاول يبعدها...   خلاص يانور اهدي 
نور.... اوع بدل مضربك معاها انا بيئه   وبعدين ايه بيئه دي  البيئه دي يا ابت يعني طبقات   مش شتيمه طبق تنزل علي نفوخك باذن الله
سيف بعدها بالعافيه.... خلاص بقا
البنت بتعدل شعرها... انا عايزه حقي ياسيف من البنت المتوحشه دي
نور... حقك  كسر حوقك ابت   لا اوع بقا وجي تنط عليها تاني سيف شلها 
سيف... خلاص بقا مينفعش كده
نور... المعفنه دي تقولي متوحشه  ابت دا انتي ملسوعه في لسانك
سيف بضحك ... خلاص كفايه
البنت جي تمسك كتفه سيف زقه ايديها ومش بنور وهو شيلها
البنت...سيييف
نور طلعت لسانه للبنت.... ام بوق ملسوع 
سيف ضحك ونزلها واخد حاجات من عند راجل ومشو
نور....تعرف الزفته دي منين
سيف بضحك... وانتي متعصبه ليه
نور... عشان ميصه وانا مبحبش المياصه
سيف...بس
نور..  اومال انا ضربتها ليه  تعرفها منين
سيف... كانت معايا في اعدادي
نور....كتها داهي تاخدها  شكلها يلطش ودمها يلطش 
سيف... اهدي طيب خلاص
نور بتقليدها...سييف سيييف  مالها دي
سيف ضحك... طب اهدي 
نور بعصبيه... متقوليش اهدي انا مش بشد في شعري
نورين....بس بس عشان جم
مازن... زاي ما اتفقنا
سلمي...مالك يا نور
نور... ما فيش ومحدش يكلمني
ادم... طيب بقول ايه انا هقوم اتمشا 
ياسين.. استنا خدني معاك
مازن... وانا تعال معنا يا سيف
سيف... تمام ومشيو
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
اميرة.... واحدي الله يانور في ايه
نور... بت معفنه فعصه  بتتميص علي زفت دا 
البنات بصو لي بعض
نورين... وانتي متعصبه ليه طيب
نور.   مش متعصبه انا مضايقه
اميره... مضايقه ليه طيب
نور.... مش عارف اسلوبها بنت ال اعااا لو مكانش حشني 
سلمي.... انتي ضربتيها 
نور.... مسكتها من شعرها بس
اميرة....احيه والبنت عملت ايه
نور بغضب....هي كانت تقدر تعمل حاجه  فضلت تسرسع وقلدتها الحقني ياسييف سييف  سفسف  اللهي ياشخه يصفو حسابك من الدنيا
سلمي... فكك يابنتي  وبعدين مش مستهله تتعصبي كده عادي 
نور..  انا مش متعصبه انا مضايق 
نورين...ما سالنا مضايقه ليه قولتي معرفش
نور بصريخ....لان فعلا معرفش استفزتني
نورين...  اهدي طيب خلاص
سلمي اتسحبت ومشيت
ــــــــــــــــــــــــ
عند الشباب
مازن... صحيح ياسيف عايز منك خدمه بما ان معرفك كتير اكتر من ادم
سيف.... خير باذن الله
مازن...في عريس متقدم لي نور كنت عايزك تعرفلي عنه وو قطعو سيف
سيف بعصبيق وغضب..نعم يا روح امك
ياسين... في ايه ياسيف   دا شاب كويس وانا اعرفو كويس
سيف.... انتم شكلكم اتهبلتو زفت ايه دا اللي تقدم وبعدين شافها فين
ادم...  في الفرح اكيد   انا سالت عنه مازن قالي انت معرفك اكتر وحبايبك كتير مع اني سالت قالو كويس بس قالنا نتاكد
سيف بيجز علي اسنانه.... لا وغير كده نور مش بتفكر في جواز ولو بتفكر لا ومحدش هياخدها
ياسين...ليه يعنيايه اللي انت بتقوله دا ومحدش هياخدها ليه
سيف بتسرع وغضب ... عشان نور بتعتي انا ومحدش يفكر يلمسها غيري واللي يفكر بس ادفنو حي 
سلمي من ضهرو.... بجد انت بتحبها بجد
سيف لحق نفسو وضايق... انا ااا
ادم بضحك... انتي عيله رخمه مصدقنا نطق كنتي سبتي
مازن...  متتعدل دي مراتي
ادم...واختي 
سلمي بفرحه... سيف بجد انت بتحبها
سيف بحراج... اها
سلمي حضنته... مبروك ياروحي مبروك
مازن بعدها...ايه يامه ار'يل انا ولا ايه 
سلمي ضحكت..
سيف... مبروك علي ايه هي مش بتحبني اساس
سلمي... لا  هقولك علي سر نور هطرشق من البنت اللي قبلتكم
سيف.. ايوه عشان كلمتها بطريقه وحشه 
سلمي...لا لا انا متاكده انها بدات تغير 
سيف بفرحه...بجد احلفي
سلمي.. اها والله  وبصتله.انت انت اتعديت من نور  
سيف ضحك....  المهم هي قالت ايه
سلمي...هطرشق من البنت ولما مسكت دراعك صحيح هو مين دي
سيف...دي زميلتي كانت معايا في المدراسه بس  اساس انا ماليش كلام معاها هي اللي لقتها مره واحده في وشي
سلمي بضحك...وانت بتبراري ليه انا مش نور 
سيف بصلها بالامبالاه... اخفه
مازن باسها من خدها... مراتي عسل   طول عمرها
سلمي تكسفت...
سيف... فعلا شبه بعض
تسريع الاحداث 
اتفقو ان يشوفه نور بتحب ايه ويساعدو عشان تقرب منه اكتر ويتاكدو انها بتحبه او انها تحبه لو لسه مافيش مشاعر   وبعدوقت اكلهم اتجمعو ونور فضلت بصه لي ومضايقه  وسيف حاول يخليها تهدا وعد اليوم   وكان بالنسبال سيف احلي يوم وفرحان جدا والشباب والبنات كانو فرحانين انهم كل واحد مع اللي بيحبه تاني يوم كان سيف وياسين وادم قاعدين
سيف..  لا يابني دا رخم اساس واسلوبه وحش انا مش بحب اتعمل مع في اي مهما
ادم بضحك... اهو حظي اني هشتغل معاها الفتره اللي جي  وتكلفة بقضيه شبه وشه
سيف... ممكن اساعدك بس متعرفش حد
ادم... لا ياعم انا تمام  بس مش بحب اتعامل معا مش اكتر كله قال عينو وحشه
ياسين بضحك... عينو وحشه ازاي
ادم...مش بهزر  يبني دا واحد.من دفعت سيف  كان داخل يسلم عليا ويعرفني عن نفسه وان يعني لو عايز حاجه وكده يعني بي ما ان يعني من طرف سيف  حبب يعمل معايا الواجب المهم الشخص دا لي اسم كويس في شغلنا يعني زاي سيف  دا اول ما شافو ايه دا انت تعرفو قولتلو اها دا من دفعت اخويا الكبير  سيف  هو سمع كده وقعد.يقولي اها ياعم اكيد هتترقه و مرتبك  هيزيد وقعد ينبر  وهو بيتكلم جالي خصم من مرتبي  
ياسين ضحك...وبعدين 
ادم... مافيش  قولتلو  باركتك بتهل 
سيف بضحك...علي فكره بعيد عن عينه وحشه  خالي بالك منه انه مش سهل
ادم... عارف وبيرفع راسو لقه اميرة  نزله  نهارك اسود
ادم بصوت عالي.... ارجعي ارجعي وطلع بسرعه
سيف وياسين... استغرابو  ومردوش يبصه فاهمو ان في حاجه وادم طلع وسابهم
ياسين ابتسم لي سيف وبيغيظو.... انا هروح  اقاعد.مع زوجتي اصلها متقدرش تستغنا عني بوحشها
سيف بصله....ياض انشف شويه
ياسين بضحك...  حقد  
سيف...هقوم ارزعق قلم يعدلك
ياسين...هقولك ايه اعزب 
سيف... استغفر الله العظيم 
ياسين ضحك لقه الفون بيرن لقها نورين... سبحان الله  اهي بترن مش بقولك مش بتقدر تستغنا عني روحه كده فيا 
سيف... ياروح امك وجي يقوم لي 
ياسين قام بسرعه وبضحك...يا اعزب
سيف حدفو بشلته... عبو شكلك 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اميره رجعت  ووقفت...في ايه
ادم في لمح البصر طلع ووقف قصادها... انتي ايه اللي لبسه دا
اميرة...ايه مالو (اميره كانت لبسه شورت قصير فوق الركبه بكتير وتيشرت قط)
ادم بيجز علي اسنانه....هو ايه اللي مالو انتي شايفه انه عادي
اميرة...اها احنا بنصيف
ادم...دا انا اللي هصفي دمك لو ماروحتيش غيرتي  اللي انتي لبسه دا لبسه ايه انتي يعتبر مش لبسه
اميرة...  لا بقا في ايه دا احنا في مصيف ومالو لبسي
ادم مسكها من شورت وفضل يوديها ويبجبها بي... هو دا لبس دا   دا اخرك تلبسي في اوضك.
اميرة... اوع يا ادم انت اتهبلت سيبني
ادم...  دا يتغير واياكي تلبسي  تاني
اميرة بزعل...يا ادم دا ان جيبه الحاجات دي عشان اصيف  
ادم بنفز صبر....هووانا لامو اخذه مركبهم متعصبنيش  دا اخرهم تلبسهملي   وبعدي ايده دراتك بين وراجلك وجسمك كله 
اميرة...انت قليل الادب وربنا ومشوفتش تربيه
ادم...سبحان الله لما  هو اللي قولت عيب اللي انتي لبسه دا ايه
اميرة عنيه دمعة وبصتله ...شكرا   
ادم مسح وشه ب ايديه... استغفر الله العظيم ومسك ايديها واخدها لي اوضتها ودخل وقفل
ادم... واحدي الله وسمعيني وافاهمي كلامي
اميرة ردت وبتحاول متعيطش... لا اله الا الله 
ادم لقها  مسك دموعها بالعافيه او بتقاوح باس راسها... متزعليش مش قصدي انك  قليلة الادب او حاجه فيكي لان انا انتي وانتي انا  تمام
اميرة عيطت...
ادم...يالهوي افاهميني  طيب وبطلي عياط
اميرة... انا  لبسهم عادي وبعدين كلهم.هنا كده 
ادم... مالناش دعوه بحد يا  روحي  بصي يااميرة انتي مراتي وعرضي وانا مقبلش حد.يشوفك كده ولا حد يقبل كده الا لو الشخص دا ميفرقش معا دي حاجه تاني حاجه انا مش ار"يل عشان البسك كده بتحبي البس دا يا ستي عندك الاوضه اعملي فيها مابدالك واللهي ما هفتح بوقي لكن انتي بتعتي انا وانا اللي بس من حقي اشوفك كده مش حد تاني  وبغير عليكي من اقل حاجه ومش تحكم واللهي وكل مره اقولك اوعي تفكري خوفي وغيرتي وحبي ليكي تحكم استحاله اتحكم في حد.بحبه لان لو اتحكمت  اكيد هتكرهيني  وانا مصدقت انك حسيتي بيا  فهمتيني
اميرة مسحت دموعه بطفوله... اها
ادم... اميرتي اللي بعشقها  انا بغير عليكي من اقل اقل حاجه وتعصبت غصب عني لان انتي بذمتك دا ايه اللي مداري في جسمك 
اميرة اتكسفت... 
ادم...ترضي ابقا ماشي جمبك وحد يبص عليكي    ومتقوليش هو يغض بصرو وحريه شخصيه  والكلام دا ينفع تلبسي كده ولا لا
امير هزت راسها بمعنا لا..
ادم...يبقا ميتلبس تاني وياستي خلاص هانت  هقاعد مع جدو ونحدد الفرح والبسيلي كل اللي شترتي وبذات الشورط دا حلو
اميرة وشها احمر... انت قليل الادب  علي فكره
ادم بضحك...مع مراتي بس والله متربيني
اميرة ضحكت ووشها احمر اكتر
ادم...بقيتي طماطم يابت بتتكسفي من جوزك ومسك خدودها قمر ياناس
اميرة ضحكت...
ادم...اوعديني متلبسيش ديق ولا قصير  لان بغير عليكي وانتي عرضي ومش هسمح لحد.يبصلك  دي اخر مره اتفقنا 
اميرة... حاضر
ادم بصلها وباس ايديها... عارفه انا اكتر حاجه بتفرحني وبتخليني مندمش اني استنيتك كل دا  لما بالقي كلمه حاضر ولما بفهمك الدنيا ازاي القيكي  بتفهميني وبترضيني بجد  بحس بفرحه اكني مالك الدنيا كلها  ربنا ميحرمنيش منك.يارب انا كنت بتمنا انك بس تفكري فيا ربنا عوض صبري خير وبقيتي مراتي وهفضل احبك لحد.ما اموت ولما اموت هتمناكي تكوني مراتي برضو في الاخر 
اميرة بفرحه وحضنته... انا بحبك.اوووي 
ادم... وانا والله روحي فيكي
اميرة...اقولك علي سر بس وعد.متزعلش
ادم... وعد
اميرة... انا كنت بحب حد تاني قبل ما ارجع  مصر  
ادم ضم حواجبه وضايق..
اميرة... كنت  مفكره اني روحي في  وجه بعدها هو قالي انه بيحب حد. تاني ولقه اننا مننفعش لي بعض مش هنكر بعد عنه وحسيت  ان الدنيا بقت سوده  وقاعد. فتره مع نفسي  بس عارف في حاجه اكتشفتها  عارف اكتشفت ايه
ادم جز علي اسنانه بيحاول  متعصبش... ايه
اميرة.... انك انت اول شخص حبيتو اني محبتهوش اساس  انا كنت ببعد انا وهو بالاسبوعين اما انت مش بقدر   اكتر من ساعه وساعات بصراحه برمي كلمتين يعصبوك عشان نتكلم مش بحب ابعد عنك  لما بتزعل مني بحس روحي بتطلع مش محن بس بجد.بحس بكده وبحاول ب اي طريقه ارضيك لان لقيت فيك.حنيه بابا وخوفه عليا  زاي سيف ولما بعمل حاجه غلط بتبقا شبه سيف اووي بيتعصب ويقاعد يفهمني  طب انت عارف  بصراحه هو كنت بقول يضرب دماغو في الحيطه  انا بجد.ندمانه علي كل لحظه ضيعتها ووجعتك وانت تستهل كل حاجه حلو في الدنيا بجد.اسفه
ادم حضنها...  متتاسفيش دا ربنا كان كتب الوقت دا نكون لي بعض رغم اني مش طيق انك.تتكلمي عن حد غيري  بس فرحانه اني انا اول واحد حبتي 
اميرة... وانا اول واحده واخر واحده طبعا وقاعدها علي قلبك.كده لحد.متزهق ولو زهقت مش هسيبك
ادم مسك من فكها وباسها من خدها...وانا بموت فيكي اوووي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد.وقت 
كان سيف قاعد.لي واحدو ومسك الفون  ونور كانت في المطبخ  اول ما سمعت ما متها طلع من الاوضه
امل ...حاضر يا امي 
نور طلعت تجري من المطبخ.... ياختاااي وجريت علي سيف قولها اني  قاعدها من هنا  ماشي
سيف ضم حواجبه وبعدم فاهم...انتي بتقولي ايه وبتجري كده ليه
نور اول مالقت مامتها  قربت تنزل راحت حطت راسها علي راجل سيف واكنها نايمه بس هي قاعدها ومسكت الفون
امل نزلت لقت سيف قاعد.ونور  حطه راسها علي راجلو ...  ربنا يهدي ودخلت المطبخ
سيف كان متنح انها نايمه علي راجله اكنها بنتو وابتسم وفضل بصصلها...
نور بص علي مطبخ وخايفه..
امل بصوت عالي....ينهار اسودوطلعت مين اخر واحد.كان في مطبخ
نور...
سيف بصلها وفاهم انها عملت مصيبه.. 
امل... انا مش بتكلم انت وهي مين اخر واحد كان في مطبخ
سيف... ليه بس في ايه
امل... يبقا انتي يا قرص الفساد
نور... مش انا انا م راح سيف حط ايدو علي بوقها
سيف.. انا ونور قاعدين من بدري وكذه حد دخل المطبخ بس هو في ايه
امل...السكر مبهدل المطبخ والمج بتاعي مكسور 
سيف...بجد
امل....سيف اوع تكون بداري عليها
سيف... انا استحاله هي قاعده من بدري
نور...اها وبعدين لو انا هقول
امل...وربنا شك فيكي بس هعديها ومشيت
نور اخدت نفسها...اهااادا راح سيف حط ايدو علي بوقها تاني وبصلهاعلي ناحية المطبخ ان ماماتها لسه وقفه نور بصت ومش فاهمه
سيف بهمس... واقفه تتاكد 
نور بصتله بمعنا فاهمة...
سيف شال ايديها اول لما القه الخيل راح... انتي عملتي ايه
نور همس... كنت جي اصب العصير  في مج ماما  بحطه علي الرخمه اتكسرك جيا الحق العصير وقعت السكر
سيف ضحك...امم 
امل...اها منك يا جزم وراحت جريت عليها ومسكت الشبشب نور قامت استخبت في سيف بتتحما في 
نور...لا لا لا بلاش الشبشب.لا وصرخت سيف قام وخبها ورا ضهرو
سيف...خلاص يا ماما حقكك عليا
امل.ضربته علي راجلو بالشبشب... وانت كمان تكدب وتقولي قاعده 
سيف...اهااا بيلسع  خلاص معلش 
امل  بغضب...او بدل مضربك انت وهي ياكدب 
سيف بضحك...لا انتي طيبه  ومش ههون عليكي
امل... ابعد.ياسيف بقولك عن وشي البت دي عايزه علقه
نور مسكه في هدوم سيف ومستخبه 
سيف... صلي علي النبي حقكك علي وباس راسها
امل... عليه افضل الصلاة والسلام  يعني ينفع منظر المطبخ كده
سيف... معلش حقكك عليا  عشان خطري خلاص
امل...  ماشي  و ادعي عليكي ب ايه وانتي فيكي كل العبر وجي تمشي
نور...والمميزات برضو 
امل رجع... لا هتتضرب
سيف بضحك...قلبك ابيض وانتي ابت اسكتي  وبص لي امل خلاص يا ماما معلش وباس راسها
امل.... عشانك بس ومشيت
سيف بيلف لقه بتضحك.. انتي مصيبه
نور... عملت حركه 10
سيف... تصدقي كنت سبتها تضربك
نورضحكت وقامت وقفت فوق الانتريه وحضنته... 
سيف ضحك وحضنها...ربنا يهديكي
نور طلعت من حضنه... ليه دا انا غلبانه اووي
سيف بصله... اووي
نور ضحكت...
سيف... نفسك في ايه
نور..انزل البحر
سيف...طيب متنزلي
نور....لا بخاف  انا مفيش مره نزلت فيها الا وكنت هغرق وبخاف منه
سيف.... طب ايه رايك اكون معاكي واعلمك 
نور...بجد
سيف...بجد 
نور بصتله... بس انا مش هلبس زايهم 
سيف بستغراب.. زايهم مين
نور..  البنات اللي بيلبسو مايوه انا هنزل بهدومي لان مش بحب كده كفايه يوم الفرح خالوني البس فستان  غريب
سيف... لا ثانيه هو الفستان دا كان اختيارك ولا اختيار البنات
نور..  هاا لا اختياري
سيف بصلها... نووور انا عارفك قولي 
نور..  ما انت هتفضل تتريق
سيف... لا قولي
نور... انامكنتش عايزه الفستان دا وكنت هجيب فستان تاني  هما قالولي بطلي احنا شكين انك ولد  وانتم كلكم محسسني بشنب فا سمعت كلامهم وجبتو مع اني مكنتش حبه  ومش هكرارها تاني لان بصراحه عندي اكون ولد احسن من اني احس اني مكشوفه كده  وحتي لما لبستو انت قولت وحشه   كده ولد وكده وحشه يبقا اخليني علي مزاجي  
سيف بصله بحب.... انتي زاي القمر وكنتي يوم الفرح اجمل واحده انا كنت مضايق لان فستان كان مكشوف جدا واديكي شوفتي اللي حصل اما انك تنزلي بهدومك فا دي انا معاكي وهنزل انا كمان بهدومي 
نور ضحكت... هيتريقو علينا
سيف.... طز  المهم نكون مرتاحين
نور بطفوله وحماس.. طب يلا 
سيف ضحك... يلا  وراحو لقو سلمي ومازن وقاعدين  علي البحر 
مازن... بس وكده بتعرفي تتعاملي مع اي مريض
سلمي.... اها فاهمه
سيف... ايه  مش هتنزلو 
مازن.... شويه كده
سيف اخد نور وبداء ينزلو
مازن بضحك.. هتنزلو بهدومكم
سلمي... صحيح 
سيف.. مالكش،في واخد نور ونزلو نور اول ما بدات الميه تغطيها
نور... لا لا خلاص مش عايزه خلاص
سيف...متخافيش
نور...لا لالا ياعم الميه وهي بتتكلم موجه جت في وشها شرقته فضلت تكح  
سيف لقه موجه تاني شالها... انتي كويسه
نور بنبره عياط...  طلعني  اساس مش بعرف اعوم  المياه  دخلت في مناخيري عايزه اطلع مش عايز
سيف ضحك... عارفه انتي شبه الاطفال اووي دلوقتي   
نور بصتله بنوفز... اخافه
سيف ضحك...دي حاجه حلو علي فكر  وبعدين متخافيش امسكي  فيا 
نور... لا بدل مغرق بلاش
سيف...متخافيش واللهي    مسك ايديها وخالها وبدات تبقا مطمنه  وبتلعب برجليها وبتضحك
نور بضحك... حسه راجلي بتزغزغ
سيف ضحك علي طريقتها... ازاي
نور...وديها وجبها اكنك بتجري بسرعه وبصتله عارف نفسي في ايه
سيف...ايه 
نور...... اخد غطس وطلع  كده ايوه وبصتله بقولك امسك التيشرت كده من ضهري
سيف...ايه
نور امسك بس ومسكت في تشيرت بتاعو وايديها تاني سدت مناخرها ونزلت في المياه 
ومره واحده فضلت تشد في هدوم سيف جامد سيف شدها لي فوق بسرعه  لقه شعرها نزل علي وشها  رجعو لي ورا
نور حضنته بتصرخ...حد خبطني حد خبط  تحت
سيف.... اهدي متخافيش. حصل ايه مش فاهم
نور...خبط في حد.تحت
سيف...ايوه انا  اهدي مافيش حاجه 
نور... طلعني مش عايزه طلعني
سيف...يابنتي انا وربنا
نور... طلعني
سيف... طيب ابعدي عني انتي مكتفاني 
نور... لا عشان خاطري لا 
سيف ضحك... وربنا ما هسيبك بس ابعدي شويه 
نور..  واللهي خايفه   
سيف حضنها.... طيب   سيبي انا مسكك
نور...احلف 
سيف...واللهي  عمري ما هسيبك 
نور بعدت عنه شويه.. اهو
سيف ضحك...ابعدي يانور 
نور.. اهو
سيف طلع ونزلها.... خلاص واللهي متخافيش
نور لمت شعرها... 
الشباب والبنات وقفين يضحكو
سيف...في ايه
نورين... شكلكم متبهدل حد.ينزل بهدومه
نور...اها انا واخر مره مش نزل تاني
ادم...ما انا استغربت دا انا كنت بتحيل عليكي تنزلي
اميرة...مالك متعصبه ليه
سيف...خايفه من البحر
ياسين...
رواية أحببت مجنونة الفصل الثاني والثلاثون 32 - بقلم الاء
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent