رواية أحببت مجنونة الفصل الواحد والثلاثون 31 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت مجنونة الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الواحد والثلاثون 31

نور... بجد
سيف.. نامي يا نور
نور... لا مش.جيلي نوم 
سيف..طيب بطلي لعبه 
نور...طيب وبصت علي  الفتيس العربيه ومسكتو  وجي ترجعو
سيف مسك.ايديها...ايه يا امي في ايه متهدي بقا
نور...في ايه بساعدك وبعدين.دا بيعمل ايه 
سيف جز علي اسنانه...مادام.مش عارفه بيعمل ايه سيبي وبعدين احنا علي طريق مينفعش اللي بتعملي دا
نور بصتله....بعمل ايه يعني وبعدين فوني فصل وزهقت
سيف...تقومي  تخلي العربيه تقلب بينا 
نور بصتله بضيق...اوف بقا طب انا زهقت من القاعد دي فضل قد ايه
سيف...ساعتين او تالته علي حسب  امسكي فوني اهو  بس اوعي تبوظي
نور اخدتو وبصت مالقتش في  لعبه جي تفتح الصور لقت عليها باسورد
نور...افتحو 
سيف... لا الصور دي لا
نور ضحكت..ليه فيها ايه
سيف..ايه دا مافهاش بس دي حاجه خاصه
نور...خاصه  ماشي خدو.مافهوش حاجه ولا لعبه حتي تواحد ربنا وبصت من شباك العربيه 
سيف...دخلي راسك  ناس بتعدي بسرعه
نور... يوووه بقا انت كل حاجه تتكلم 
سيف بصله بنفز صبر...معلش 
نور بصتله بضيق وبصت علي الحاجات اللي محطوط في درج  الطبلو  لقت مسدس  بصت لي سيف مبرقه...احيه  انت صايع   وجي تمسك المسدس 
سيف بيبصلها لقه هتمسو ضربها علي ايديها...بس بس بقا  في ايه
نور مسكت ايدها  وبصتله بغضب...كتك ضربه ايه  وبعدين ايه دا  انت طلعت صايع
سيف...صايع ايه دي عهده   الله يخربيتك
نور بصتله....امممم دي عشان تمسك بيها المجرمين بقا كده 
سيف.. يارب صبرني اها
نور.... ضربت حد بي قبل كده او بتعمل بي ايه
سيف...لا بغزغهم امسك المجرم من هنا وفضل العبو بي  نور الله يسترك نامي
نور بضحك... بجد وحيات حبيبك النبي قولي بالله عليك
سيف.. اها ضربت بي
نور...طب مش بيصعب عليك
سيف.... واحد. بلط'جي وعايش علي قفا الناس وبيبيع مخ'درات وبيدمر الشباب هيصعب عليا ليه
نور...اهاااا فاهمة طيب هو في مره حد صعب عليك
سيف...واحد كان  شكله اساس دخل  مع عالم مش شبهو بس الحمد الله  بقا كويس وتعدل حالو
نور... وبتتكلم معا
سيف...اها  بتكلم معا كل فتره وهويبكلمني
نور ابتسمت... طلعت جدع  وعملت 9 
سيف...لا حول ولاقوة الا بالله
نور ضحكت.. مش بتخاف من شغلك
سيف...بالعكس بحبو
ــــــــــــــــــــــ
ادم...هما اتاخرو كده ليه
اميرة.... مش عارفه ونور فونها مقفول وسيف فونه يرن ويقطع مش مجمع
ياسين...يبقا في طريق
نورين... انا خايفه ليكون اتعاركو
مازن.... لا مظنش   
سلمي...اشمعنا يعني وثق اووي
مازن...عادي
ادم... انا رايح اشتري حاجه 
اميرة...خدني معاك.
ادم....تعالي
ياسين همس...متيجي نتمشا شويه  يا مراتي
نورين ضحكت...يلا يا جوزي
سلمي مسكه  الفون وبتتفرج علي الصور.. مازن  بص
مازن حط ايدو علي كتفها وقرب منها...ايه ياروحي
سلمي بصتله...ايه دا بقولك.بص مش قرب مقرب ايه انت لزقت ابعد
مازن غمز...مراتي عادي  علي فكره
سلميي.. انت كرهتني في كلمه كل شويه مراتي مراتي
مازن... بصراحه مش مصدق وبعدين  البعيده جبله  الا ما حضنتيني. من ساعات كتب الكتاب
سلمي...ياعم احنا  كتبنا الكتاب امبارح في ايه المهم بص
مازن...جبله ايه
سلمي...ركز كده  سيف كل الصور بصص لي نور و هنا لما حمزه دا جه يقرب من نور راح سيف وقف جمبها وحضنها
مازن...اممم
سلمي.. انا شكه انه في حاجه من ناحية سيف لي نور
مازن باس راسها...حمد الله علي السلامه ياحببتي
سلمي ضحكت وبصتله بستغراب... ايه مش فاهمه
مازن بضحك... انتي لسه واخده بالك.
سلمي...اها ايه دا وبرقة هو فعلا 
مازن بضحك... اها  بس نور جبله  طبعا بس سيف غالي عندها  علي فكر
سلمي...بجد
مازن...  اخر مره  كانت عماله تتكلم وتحكيلي عنه 
سلمي... يبقا بتحبه
مازن...تؤ تؤتؤ نور  فرحانه  انه  بقا كويس معاها وانه بيحكله عن حاجات تخصه
سلمي... زاي ايه
مازن... معرفش مرديتش تقولي قالت دي حياتو شخصيه مينفعش
سلمي...  الله يارب  يارب  تحبو يارب يارب
مازن باسه من خدها... وانا بحبك
سلمي ضحكت...بطل قلة ادب 
ــــــــــــــــــــــــــــ
اميرة.... بس بقا يا ادم انت عمال تقولي مراتي تعالي هنا مراتي تشربي ايه مراتي مراتي انا اسمي اميرة
ادم ضحك وباسها من خدها... عشان انتي مراتي 
اميرة اتكسف... انت قليل الادب
ادم... بحبك اووي
اميرة ضحكت...وانا كمان صحيح
ادم... نعم ياقلبي
اميرة... سيف شايفه مهتم  بي نور  اووي
ادم... امم 
اميرة... مش عارفه  حسه انه بيحبها اصل سيف  بحس بيغير عليها
ادم ضحك...  طيب ياختي لما انتي بتحسي حسي بيا 
اميرة ضحكت...يا عم هو انا بكلمك في ايه وانت بتكلمني في ايه
ادم... بين اوي انه سيف بيحبها 
اميرة بفرح...احلف
ادم... انتي عارفه انا  بحب نور اختي قد ايه  وفرحت لما لقيتك اتعلقتي بيها  بس ندمان اني قاعدك.معاها كل ما اقولك حاجه تقوليلي زايها احلف 
اميرة بضحك... معرفش والله انا معظم كلامي بقا زايها بس بحبها اووي ايوه لوفعلا بيحبها 
ادم...  متاكد انه بيحبها بس نور لسه 
اميرة.. بالعكس علطول بالقيهم قاعدين مع بعض وبعدين انت متاكده ليه اووي انه بيحبها
ادم...احنا رجاله زاي بعض ومتاكد وعارف انه بيحبها ونظرتو ليها اما نور جبله زايك
اميرة ضحكت مسك خدوده... بس انا بحبك.
ادم...لولولولولو اخيرا  ياشيخه دا انا قربت اشك انك اختي 
اميرة ضحكت....مش للدرجادي 
ادم...اثبتي
اميرة...يخربيت شكلك اتلم بقا
ادم...اكتر من كده ايه بذمتك
ـــــــــــــــــــــــ
ياسين.... مالك ساكته كده ليه
نورين... نور وفرح  كانو  دايما معايا
ياسين... نور  في سكه وفرح مع خطبها زاي ما انتي مع جوزك  دلوقتي وخبطها بكتفه  في كتفها
نورين ضحكت ... فرحانه اووي ليهم والله كانت بتقطع قلبي لما  تتكلم علي تصرفاتو معاها  وضحكت  ونور حلفت انها مش هتسكت الا لما  تخلي يحس بقيمتها
ياسين...نور دي مشكله اساس. انتي عارفه اول ما جت  عاشت معانا كانت تبصلي  وتسكت وستغربتها  وجيت قولتلها  في ايه. لقتها مره واحده هبت فيا وقالتلي عايزه تكون اخويا زاتي ادم ومازن و صحبي  طريقتها شبه الاطفال  ورغم لسانها دا بتزعل ومش بتتكلم ومش بتحب تبين ضعفها وعندها عزت نفس غريبه 
نورين...اها جدا  دي مره اتعصبت عليها   كانت عايزه مني حاجه وانا كنت وقتها متعصبه بصت وسكتت ومردتش عليا بعد شويه روحتلها وتاسف.واتحيل عليها  اساعدها  رفضت ومرديتش وقاعدت تهزر  وقتها ندمت اووي 
ياسين... بس ايه دا صحيح
نورين...ايه
ياسين... احلويتي اووي   
نورين ضحكت... ولد عيب بتكسف
ياسين...في حد يتكسف من جوزها
نورين... بحبك اوووي 
ياسين...انا اللي بموت فيكي
نورين...عارف يا ياسين انا  فرحت اووي اننا اتجوزنا مكانتش مصدقه
ياسين...  اهو صدقي  يا قلب يا ياسين
نورين...  صحيح  امبارح حسيت بابا كان متعصب من  سيف ونور
ياسين...  اها  مازن قالي ان سيف ضرب حمزه  عشان عاكس نور بطريق  مش كويسه
نورين...احيه بجد  ثانيه هو حمزه دا مش صاحب سيف
ياسين... اها 
نورين... طيب ازاي  حمزه يعمل كده
ياسين... دا غير ان هو شركهم في الشركه بتعت سيف ونور  
نورين...وبس  دا كده ممكن تحصل مشكله في شغل
ياسين... لا هيكملو لان الخساره هتبقا عليهم ودي صفقه مهما مظنش وحمزه ذكي 
نورين...اممم ربنا يجعلو خير
ياسين...يارب بقولك 
نورين... ايه
ياسين وقف قصاده... تعالي وحضنها 
نورين ضحكت... ايه دا مالك
ياسين... بحبك اوووي
نورين...وانا كمان والله
ياسين وطلعها من حضنه... عايز اتكلم معاكي في حاجه عشان مش عايز نتعارك انا وانتي
نورين... ايه في ايه
ياسين...  متنزليش البحر الا وانتي معايا  لبس ما بدلك بس لا عريان ولا ديق  لو قولت علي حاجه لا  يبقا مش تحكم خوف او مينفعش فعلا  انا عايز منتعاركش ابدا عايز دايما نكون صحاب لو حصل حاجه تقوليلي ومتخافيش مش هزعق  ولو اتعصبت غصب عني تسامحيني  وانا ههدا هتلاقيني  جي بصلحك وبتاسفلك  ودا مش كرم مني دا حقق عليا  عايز نفضل انا وانتي مهما كان مين دخل بنا نفضل انا وانتي واحد واللي يقول يقول  علي راي اختي نور طز ومهما نتعارك محدش يعرف لان هنوحش في بعض وقت العصبيه وكله يتكلم  اما لو كان بنا محدش يعرف مين فين كان غلطان في حق تاني  هنفضل احنا الاتنين صورتنا حلو قدامهم دا غير ان حتي لو زعلان منك مش هقبل حد.يقول كلمه عليكي وانتي كمان مش هتقبلي  ولا هتقبلي يابت علي جوزك
نورين ضحكت...لا مش هقبل 
ياسين... مهما حصل ونتخانق يبقا سر احنا هنتصالح لان احنا مالناش غير بعض اتفقنا
نورين بحب...  حاضر اتفقنا 
ياسين حضنها... يحضرلك الخير يارب  وربنا يقدرني ومخلكيش تندمي علي انك اختارتيني
نورين.... يارب ولا انا بس انت ليه بتقولي كده دلوقتي   
ياسين...عشان  قريب هيبقاانا وانتي  هيتقفل علينا باب اوضه واحده  وعايز  نفضل باب دا حياتنا محدش يعرف وانا وثق انك مش هتخذليني دا غير اننا هنصيف وكده فا مش عايز القي كتف بين كده رجل كده والحاجات اللي مالهاش لزمه دي ولو اتكلمت هرموناتك هتشتغل واني لما كتبنا الكتاب بتحكم  وهي ولا تحكم ولا نيله انا بغير ومش هقبل مراتي حد يبص عليها 
نورين ضحكت.. طب وربنا بعشقك
ياسين...وانا وربنا 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امل...هما لسه ماجوش 
هبه...متقلقيش سيف معاها
امل....ما انا عارف انا قلقانه عليهم 
شمس...لا مادام.سيف معاها اطمني ونور مع سيف برضو اطمني 
تهاني...  انتي بنتك تسكت توجعي قلبنا انتي
امل...يا امي نور بتتعب من الموصلات الكتير 
فريده... ازاي
امل....  بتسخن وساعات بتيجي معاها بنوم لو نايمه هبقا مطمنه لكن لوفضلت صاحي بتسخن وتفضل ترجع
فريده.... ربنا يستر  ان شاء الله تنام
شمس...انا مطمنه.مادام سيف معاها
هبه... اهدي يا امل حتي لو كده سيف هيتصرف متخافيش
امل.. نور مقرفه في تعبها سخنيه مش بتنزل بسهوله 
شمس..متوهميش نفسك هتكون بخير باذن الله 
ـــــــــــــــــــ
نور... يعني انت بعد.ما ضربتو دخل السجن مات 
سيف... لا هو لما انا مسكتو  وحولت اعرف منه اي معلومه   ضربته ضربه  معينه بتفقد الوعي واول ما وصلنا القسم  قاعد.يومين  ولقنا اكل اكل في س'م واكيد اللي عمل كده عشان  ميخلهوش يعترف  ومات
نور...  اهاا فاهمه وبعدين
سيف... بس فا التهمه اتلبست لي ويبقا الوضع  زاي ما بيقوله علي ماهو عليه 
نور... سيف
سيف... نعم 
نور... علمني اعرف الحركه اللي بتفقد الوعي
سيف بصلها بالامبالاه.... ليه
نور  بطفوله.... عشان اعملها
سيف... تعملي ايه
نور... اعملها يعني 
سيف... انتي عبيطه انتي ممكن  لو عملتيها غلط. ممكن تأذي
نور...  لا متخافش
سيف.... اها زاي حركه الدفع عن نفس
نور ضحكت... لا وعد هعملها صح
سيف... بس الله يهديكي
نور...بالله عليكي عشان لما اروح عند. عمتي وتتكلم معايا بطريق وحشه اقوم عملها تسكت 
سيف ضحك...  وانتي ايه اللي يوديكي اساس عندها
نور... عشان اعملها
سيف...  لا حولا ولاقوة الا بالله 
نور...  عشان خاطري
سيف...  كنت اتشل لما قولتلك عنها
نور... بعد الشر   خلاص طيب قولي ازاي وانا مش هعملها وعد
سيف بضحك... شكلي هعملها فيكي
نور... اشطا يلا 
سيف ضحك... لا بجد انتي مجنونه اشطا ايه لا طبعا 
نور... متخافش يلا
سيف بصلها... استحاله  وحب يتوها  وعارف انها دماغها طفله 
سيف... صحيح انتي مالكيش حركه   متعاركتيش او مسكتي حرامي
نور بصتله وسكتت.... 
سيف من جوها... ايه دا يانور انتي عقلتي ولا ايه
سيف...ايه سكته ليه
نور...  بفتكر 
سيف ضحك...  ماشي  وبصلها ومن جوها بحبك مع انك مطلع عيني
نور... ايوه مره وانا صغير شوف ولد. بيسرق 
سيف... امم
نوربتحكي بطبعتها اللي اكنها طفله فعلا... كنت خايفه بصراحه. بس بابا كان دايما بيقولي اللي ساكت عن الحق شيطان اخرس  روحت قولتلو انت بتسرق هتدخل نار قالي امشي ابت بدل مزعلك انتي مافكيش زقه  عشان كنت يعني  رفيعه وقصيره
سيف بضجك...  علي اساس انتي دلوقتي تخين وطويله
نور ...  لا واللهي كنت ارفع من كده  وقصيره خالص  وبعدها  سكتت وبصتله  ايه دا انت بتتريق
سيف.. هو انا اقدر كملي
نور... لا خلاص 
سيف باس راسها...  اسف كملي
نور.... راح بعدها  قولتلو  انا هوريك اللي مافهاش زقه وجبت عصايه بتعت الميس وضربتو بيها راح من ضريه وقع علي وشه قرتو اتفتحت
سيف...  ليه ضربتي فين
نور تنحت... ضربت وخلاص
سيف..  ايوه ايه الضربه اللي  تخليكي تقوعي علي وشو
نور... خلاص بقا المهم انه ضربت
سيف... انتي شكلك بتحواري
نور....  لا وربنا ضربتو مكان  ما بناخد الابرا ومتقوليش فين عشان مش هقول
سيف بصلها وفضل يضحك...وشمعنا ضربتي هنا
نور....معرفش هو اللي كان مدير وشه روحت ضربه  جت كده
سيف ضحك...عمل ايه 
نور...مالحقش الميس دخلت  وتصلت ب بابا وبابا زعق فيا وقالي كنتي قولتي للميس مش تمدي ايدك  
نور ضحكت
سيف.. بتتحكي علي ايه
نور...اصل بابا لما طلعنا قالي جدعه ومتزعليش بس  وجبلي ايس كريم وخرجني
سيف ضحك...  الله يرحمه
نور...ومره تاني ولد.كان  قاعد ورايا كان علطول يمسك شعري ويلعب  في
سيف اضايق...اممم
نور... قولتلو بطل تمسك شعري  قالي بحبو اووي
سيف جز علي اسنانه...وبعدين
نور... اخر مازهقت واليوم دا كنت متعصبه روحت  سيبتو مسكو شويه ومسكت دراعوجامد  وشديتو راح اتكسر 
سيف..جدعه 
نور ضحكت .. بابا  برضو قالي كده وماما زعقت عشان مش ايه حد اضربو  بس بابا سكت اول ما مشيت من قدامنا قالي جدعه متسبيش اي حد يلمسك او يجي ناحيتك  
سيف... باباكي كان مدلعك 
نور..مش اسمها مدلعك.اسمها صحبي  بابا مافيش مصيبه لا ويعرفها عني مكنتش بخاف اقوله لان كان يسمعني ويفهمني انا غلط في ايه  وساعات كان يزعقلي بس استحال يسبني انام زعلانه  وفعلا كنت بروح احكيلو عشان ببقا حسه فعلا اني عمله مصيبه لو مقولتلهوش وعمرو ماسبني وكان دايما يقولي مهما حصل متخونيش ثقت حد فيكي او تضلي ضميرك وخالي دايما علي حق مهما حصل وكنت بروح اقول لي  اكان صحبي   مش ابويا
سيف لقها وشه احمر وبدات تعيط.. الله يرحمه هو في مكان احسن  
نور... وحشني اووي 
سيف...طيب استني ووقف العربيه
نور بصتله بستغراب....ايه 
سيف... بصلها  ايه رايك نكون اصحاب وتحكيلي عن ايه  حاجه ووعد مش هتعصب عليكي وهسمعك دايما
نور بصتله....انت بتتعصب عليا علطول  
سيف...وعد من نهارده لا ومهما حصل
نور مسحت دموعها... عارف مره حسيتك زاي بابا لما العميل دا فاكرو
سيف بفرحه...ااها
نور...لما جيت قولتك انت مزعقتش وقولتلي زايو جدعه دي كانت كلمتو دايما ليا
سيف.... عشان فعلا انتي كده 
نور وبتوتر...يعني مهما اقولك مش هتتعصب
سيف....مهما حصل
نور... طيب بصراحه انا قطعتلك الجاكت الاسود بتاعك  امبارح لما قولتلي اني وحشه
سيف بصلها وساكت
نور...انت وعد 
سيف مسح  وشه ب ايدو وبصلها وضحك....بتحسي ب ايه لما تبوظي هدومي
نور...بفش غلي منك عشان انسا عشان مزعلش وفضل فاكرها
سيف...وانتي كده فشيتي ومش زعلانه
نور...اها 
سيف لعب في شعرها...مادام كده ماشي
نور حضنته....  انت طيب اووي
سيف. ضحك... احلي حاجه في الحج انه معودك علي الاحضن 
نور طلعت من حضنه... اشمعنا
سيف بضحك....بهزر  المهم نامي شويه  وكده كده فضل ساعه اول ما نوصل هصحيكي
نور...لا لا احكيلي عن  شغلك 
سيف...انتي بتحبي تسمعي الحاجات دي ليه 
نور... اقولك علي سر
سيف....امم
نور... نفسي اتجوز  ظابط ويخطفوني  وهو ينقذني ونحب بعض
سيف...بعيد عن انك تتخطفي ازاي جوزك وازاي بعدها تحبو بعض
نور...اها لا خلاص اتخطف وبعدها انا وظابط.نحب بعض
سيف...وليه تتخطفي طيب  متحبي وخلاص وهو ظابط  هو لزم بهدله
نور...ما عشان يعني انه كده حمني  من ناس الشرير بقا وكده
سيف ضحك...
نور...بتضحك ليه
سيف...وانتي بتقولي شرير بحسك  طفله اووي
نور بالامبالاه...حاجه حلو ولا وحشه
سيف...جميله جدا طبعا
ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند عبد الرحمن 
عبدالرحمن...السلام عليكم 
مامت و وبابه...وعليكم السلام
عبد الرحمن...اومال فين فرح
مامتو بستغراب... فوق في اوضتها
عبد الرحمن... تمام وطلع
باباها.. استنا عندك .في ايه 
عبد الرحمن...في ايه يا بابا
باباها... انت من امتا بتسال عنها وبعدين  هي لو عملت حاجه تقولي مش تطلعلها
عبد الرحمن...معملتش حاجه طلع عادي اطمن عليها
مامتو... بسم الله رحمن الرحيم دا من امتا يابني
عبد الرحمن... في ايه هو حرام اطلع اطمن علي خطبتي 
باباها... لا ربنا يهديك روح
عبد الرحمن طلع وضايق من نفسه انه  كان موصلها للدرجه دي
فرح... ايوه  ادخلي ياماما
عبدالرحمن...مينفعش انا
فرح ابتسمت... اتفضل
عبد الرحمن اول ما دخل باس راسها... عامله ايه
فرح استغربت... تمام مالك
عبد الرحمن....عادي  انتي  عملتي ايه نهارده
فرح.... ولا حاجه قاعدة اقراء قران شويه وبعدها نزلت ساعد.ماما وطلعت اعد 
عبد الرحمن... مش قاعده معاهم ليه
فرح...عادي وبعدين اسبهم عشان لو حبو يتكلمو مضايقهمش
عبد الرحمن... ولا اتعودي عشان كنت فرض عليكي كده
فرح..انت اكلت 
عبد الرحمن...اسف  كنت علي رائي نور حمار
فرح ضحكت... وحشتني اووي بكلمها فونها مقفول
عبد الرحمن...طب وانا ايه
فرح وشها احمر...
عبد الرحمن مسك خدودها...مراتي بتتكسف ياناس
فرح...مراتك انا خطبتك.مش مراتك
عبد الرحمن...اسكتي مش انا هكلم بابا  اننا الاسبوع اللي جي نكتب الكتاب
فرح...الاسبوع اللي جي لا طبعا
عبد الرحمن بستغراب...ليه
فرح...لما نور تيجي  وترجع بالسلامه الاول 
عبد الرحمن... نور دي   قطعته فرح
فرح... لا اوع تقول كلمه عليها دا اختي
عبد الرحمن ضحك... يالهوي  للدرجه دي
فرح... اها 
عبد الرحمن....ماشي ياستي  مع اني كنت هقول انها دي السبب في اني مضايعش احلي بنوته في ايدي ونستنا
فرح... واللهي
عبد الرحمن ضحك...  او انها بلاوه بس جدعه  ايهما اقرب
فرح ضحكت....  
عبد الرحمن...طب عشان الضحك الحلو دي اوعديني ان اول ماجي القيكي تحت  وقاعده عايز اول ما اجي اشوفك
فرح ضحكت بكسوف...حاضر
عبد الرحمن... يحضرلك الخير طيب يلا قومي انا هغير وانتي البسي نتعشا برا
فرح....بجد
عبد الرحمن..في ايه مصدومه كده ليه
فرح... لا بس بجد.ولا بتهزر
عبد الرحمن... بجد
فرح زقته...طيب يلا قوم وانا هلبس بسرعه وطلعتو برا
عبد الرحمن ضحك... انتي بتكرشيني
فرح...يلا بسرعه البس وانا هلبس بسرعه يلا وقفلت الباب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امل...انا قلبي مش مطمن كل دا ماوصلوش
تهاني....  بنتك طلعلك يا امل يخربيت عقلك وجعتي قلبي عليهم
هبه... اهدي زمانهم جين
فريده...ما بصراحه اتاخرو احنا متاخرناش كده في سكه
شمس بص لي فريده...اسكتي هي ناقصه هي قلقانه  لواحدها
هبه... تلاقي الدنيا زحمه ولا حاجه
امل... لا انا قلبي وكلني علي بنتي وسيف ليكون بلط'جيه طلعو عليهم
تهاني...ياشيخه تفي من بوقكك
ادم دخل هو اميرة
امل... ولا يا ادم شوف اختك واخوك حاول توصلهم
ادم....هما لسه ماجوش
هبه...لا
اميرة... ربنا يستر  
فريده...ممكن مش جين  اساس ولسه في اسكندريه
اميرة... لا نور  قالتلي انهم بداءو يتحركو
ياسين...في ايه مالكم
نورين بخوف...نور حصلها حاجه هي وسيف ولا ايه
هبه.. بعد الشر  لا بس لسه ما جوش ممكن راحو مكان تاني ياجماعه عادي
شمس... استنو  وندهت علي سلمي
سلمي...ايون يا تيتا
شمس....هي نور ولاسيف هيروحو حتي غير الاجتماع دا ومخبين
سلمي...لا ليه
مازن... في ايه
شمس...سلمي لو كده قولي 
سلمي...واللهي هقول  انتم عرفين مش بخبي
مازن ضحك... لا وصريحه 
سلمي ضحكت... هو في ايه
امل... لحد دلوقتي ما جوش
سيف دخل.. السلام عليكم
امل لطمت...بنتي فين
سيف بستغراب بعد نور كانت ورا وعماله تاكل شكولاته...
نور بصت لقت كلهم بصين  عليها...في ايه معملتش حاجه
امل قامت... يعني انا قلقانه عليكم وانتي بتحشي
نور... في ايه
هبه بضحك... انتم اتاخرتو كده ليه
نور... لا ابدا احنا خلصنا وجينا علطول
امل... البت دي عمله مصيبه عملت ايه ياسيف
سيف...  مافيش فعلا احنا خلصناوتحركنا 
نور... في ايه وهعمل ايه يعني 
ادم بضحك....  انتي  وشك متبهدل شكولاته
نور..جميله اووي  سيف جبلي كتير هديك  واحده 
سلمي... انا عايزه واحده
نورين واميرة في صوت واحد...وانا
فريده... فوض امري الي الله جايبين شويه جبلات  
شمس بضحك...تعالي  يانور 
نور راحت... نعم 
شمس حضنتها... حمد الله علي سلامه يا حببتي وشاورت لي سيف يجلها وحضنته  ربنا يحميكم
سيف باس راسها.. ويحفظك يارب
تهاني...يلا اطلعو كلكم غيرو عقبال منحضر الاكل
كلهم... حاضر
نور وهي طلع همست لي سيف... هو احنا اتاخرنا فعلا
سيف...اها عشان كنت بقف بالعربيه شويه  
نور...اممم 
سيف... اغسلي ولا خدي دوش وانا كمان يلا
نور...حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث كلهم غيرو نزلو اكلو وياسين قالهم علي مكان يسهرو في  
شمس قالتلهم يروحو هما يفرحو وهما هيفضلو قاعدين  فعلا كلهم راحو  وكل واحد ماشي مع حببتو  ونور مشيت مع سيف 
نور....سيف امسك  التوكه دي
سيف اخدها... ليه
نور...اعملي شعري زاي ما  كنت عملهولي قبل كده 
سيف ابتسم وعملو...كده
نور بفرح...اها
كان ياسين شايفهم.... بت بصي
نورين.. ايه وبصت  في ايه
ياسين...  نور وسيف عملين يهزرو هما مش كانو متعاركين
نورين...اها صح  لا وغير كده  ان سيف   كان  امبارح علطول مع نور
ياسين...يكونش بيحبها 
نورين... انا شكه بصراحه
ياسين ضحك... طيب ايه رايك 
نورين...ايه 
ياسين...ايه اللي ايه
نورين...ايوه مش فاهمه قصدك
ياسين... ايه رايك نخليهم يقربو لي بعض 
نورين بصتلو...بجد واللهي ليقين علي بعض 
ياسين... طيب ايه رايك تتكلمي معاها انتي وقولي لي واميرة وسلمي وشوفه  هي كانت بتعمل ايه وتعملو معاها
نورين بفرحه ...اشطا طيب وانت
ياسين... انا شكك اكتر من ناحية سيف هسالو وهشوف 
نورين... اشطا 
ــــــــــــــــــــــــــ
ادم...اميرة اقفلي الجاكت
اميرة...بس انا مش سقعانه
ادم...البتاع اللي تحت دايق اقفلي
اميرة... فين دا
ادم...اميرة انا مردتش انكد عليكي امبارح وما اخدتش بالي قبل ما نتحرك اقفلي البتاع
اميرة... حاضر 
ادم.. هووانتي بتقلبي وشك ليه  يعني ترضي ابص علي بنت واحنا ماشين او بنت تبصلي
اميرة...نعم
ادم.... طيب  انتي مش قبلها مبالك انا وبعدين انا مش بتحكم انا بغير
اميرة بفرح... حاضر متزعلش
ادم... لا صالحيني
اميرة... اعمل ايه
ادم شاور علي خدو...
اميرة ضحكت... انت مشوفتش تربيه
ادم... عمتك معرفتش تربيني ربني يلا 
اميرة ضحكت... بطل بقا احنا في شارع
ادم... ياستي انتي مراتي  عادي وبعدين هو انا اللي كنت عايش في امريكا ولا انتي
اميرة... بس تربيت خالك  
ادم...احم طيب في البيت اوعديني يلا
اميرة... ايه دا
ادم...طيب وربنا هزعل
اميرة ضحكت.... ماشي
ادم...وعد
اميرة...وعد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سلمي... بس عشان بجد هتقلب عليك
مازن...ايه دا ايه هتقلب دي انتي عبيطه
سلمي...فكك مني عشان بجد خلاص قفلت كده
مازن...ايه اسلوبك دا هو  انتي بنت ولا ولد
سلمي... استغفر الله العظيم  وبدير وشها لقت نور مسك في دراع سيف
مازن... انتي هتعلي صوتك 
سلمي....بس بس بص نور
مازن بص....طب وربنا  بيحبها 
سلمي... طب متيجي نساعدهم
مازن بصلها...وتفرضي وشك 
سلمي...اها صح لا انا مش بكلمك 
مازن مسك وشها  وباسها من خدها... بحبك
سلمي....يخربيتك
مازن بضحك...بعد الشر هتخربي بتنا ليه بس عشان بحبك
سلمي ضحكت.. عيل رخم  وضربته في كتفه
مازن... علي فكر ب حكمي دكتور نفسي وبفاهم في الاشخاص وكده   انتي فرحانه من جوكي  
سلمي وشها احمر..
مازن...ووشك اللي شبه طماطم ياكد كلامي وغير كده انتي بنوتي صغننه اللي روحي فيها 
سلمي...طب بس عشان بجد بضايق لما بتكسف
مازن ضحك  ومسك ايديها ومشيو 
عد وقت  وصلو المكان
نور  بصت للمكان.... الله انا بحب المنظر دا اووي
سيف....  طيب اقاعدي
نور...بقولك عايزه لب 
سيف...ايه 
نور.. لب لب
سيف ضحك... طيب هروح اجيب
نور... هاجي معاك
سيف.. تعالي
ادم... رايحين فين
سيف...هجبلها لب
ياسين...طيب هتلنا معاكم
سيف... تمام ومشيو
ــــــــــــــــــــــــــ
نورين...بنات كنت عايزه اقولكم حاجه وبصت لي سلمي بت انتي عارفه لو روحتي قولتي هشلفط وشك
سلمي بضحك...عيب قولي
مازن بضحك...سمعتك وحشااا
ادم... ولا متقولش كده علي اختي
مازن...وانت مالك دي مراتي
نورين...بس بقا المهم انا شكه ان سيف بيحب نور
كلهم....اها
مازن... سيف اللي بيحبها نور لسه
ادم...اها فعلا
ياسين...بس نور بتتكلم معا
ادم... نور لما بيكون مش متعصب لما بيتعصب بتبعد 
مازن...نور لسه محبتهوش ومش عندها فكرت الجواز اساس  هو يمكن نهارده هي متعلقه بي شويه  بس  لو فعلا  عايزنها تحبو البنات تشوف هي بتحب ايه  او عايزه حببها يكون ازاي ونقول لي سيف  
ادم...بس سيف مش بيحكي عن حياته لو فعلا بيحبها هينكر
مازن...تؤتؤتؤ انا هعرف متنساش انا دكتور
ياسين..  اخيرا هنستفاد.منك بحاجه
مازن...مش هرد عليك احترام انك اخويا الكبير
ياسين... اصيل يا ابو رحاب
نورين ضحكت... جوزي فرفوش ياناس
اميرة... انتي عمل زاي اخوكي كل شويه مراتي
ادم بضحك...اها مراتي تعالي اقعدي جمبي
سلمي..   بس بقا اتكلم يا جوزي
ياسين... انتي هبله ابت
مازن.... مالكش دعوه بمراتي
اميره... لا حولا ولا قوة الا بالله هو هتفضلو تتكلمو قولو المفيد قبل ما يجو
مازن... انا قولت ياذكيه
ادم.... هقوم السعك قفا اتكلم معها عدل
سلمي... ما تتكلمش معا كده
ادم... علي فكره انا اخوكي الكبير
سلمي... وهو جوزي
مازن... خدي قلبي يابنتي مش عايزه سلمي ضحكت  المهم  دلوقتي انتم تتكلمو معاها تشوف بتحب ايه وعايزه موصفات احلامها ايه وكده وتقوللنا واحنا نقول لي سيف  وصلت 
كلهم  ... اها
ــــــــــــــــــــــ
نور.. سيف هو راجل دا بيبيع ايه
سيف بص... مش عارفه عايزه اجبلك
نور... لا انا قرفانه بس كنت عايزه اعرف
سيف... استني هسال خاليكي وقفه هنا انا حسبت الراجل خدي منه الحاجه عقبال ما اشوف متتحركيش من هنا
نور بفرحه... اشطا
سيف راح ونور فضلت وقفه بص عليه
الراجل... خدي اهو يابنتي
نور... تسلم ايدك هو قالي انه حسبك
الراجل... اها يابنتي 
نور..  تمام بس ينفع افضل مستنيا يجي  هنا
الراجل... طبعا واخد شويه لب  اتفضلي اتسالي في دوله عقبال ماجوزك يجي
نور...لا معايا وبصتلو جوزي لا دا مش جوزي دا يبقا جدو اخو  دا بقا ابن ابن ابن اخو
الراجل...ايه
نور...جدو لي اخ  اخو دا لي ابن ابنو بقا دا ابنو
الراجل... لا حول ولا قوة الا بالله مين ابن مين يابنتي
نور بصتله... دا جوزي ياحج هات واخدت لب 
الراجل... ما انا قولت كده من الاول
نور... معلش وبصت لقت واحده وقفه مع سيف اي ده وراحتله
الراجل.. يبنتي تعالي استني جوزك
البنت ... بجد كنت نفسي اشوفك 
سيف... ادينا اتقبالنا
البنت بسهوكه....بس بجد اخس عليك ولا مره تغلط وتكلمني
نور... قوليلو يا وحش
سيف بص لقه نور..  
البنت بميصه...يامامي مين انتي
نور رفعت شفتها... امك مالها
البنت بنفس طريقه... ياي مين دي
سيف... دي
نور... لا اسكت انت بس كده  مال بوقك ولا حواجبه وايه  اللي في وشك دا الحلق في الودن انتي حطه في حواجبك ليه بيسمعو هما كمان 
سيف بص لنور وضحك
البنت..  مين دي يا سفسف
نور... سفسف ينهار اسود اسمو سيف ياختي  
البنت  بميصه... ياي بلدي اووي انتي مين انتي ياي
نور بعصبيه تخنت صوتها... ماتتكلمي عدل ابت  وقلدته ياي بلدي  دم امك.يلطش
البنت بنبرة عيط بميصه.... سيييف  سيييف عجبك كده
نور ضحكت.... لا ثانيه بس قولي كده سيف الدين  ومالك ياما حد لسعك في لسانك
البنت... انتي بيئه بس
نوربصتلها بالامبالاه...بس ايه وهزت راسها بمعنا ايه سيف ضحك علي شكلها
البنت... هو قصدي  انك اوف افاهمها ازاي بطريقتها دي ياربي اها  بيئه جامد
نور قلدتها... انا بيئه جامد اوعي اكون بيئه جامد طحن
البنت.. اها بالظبط
نور  .... بالظبط كمان دا انتي اللي عايزه تتظبطي بت انتي حد عمل حمام في دماغك  ابت وانتي صغيره 
سيف بضحك... خلاص يانور 
نور... لا ثانيه بس اصل لو حد عمال افتح انضفهالك
البنت مسكت في دراع سيف... ياي حوش دي عني ياسيييييف
نور بصت عليهاوعلي مسكت ايديها في دراع سيف.... دا انتي ليلتك سوده
سيف..
رواية أحببت مجنونة الفصل الواحد والثلاثون 31 - بقلم الاء
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent