رواية زوجة حبيبي الفصل الثاني 2 - بقلم سولييه نصار

الصفحة الرئيسية

رواية زوجة حبيبي البارت الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية زوجة حبيبي الفصل الثاني 2

-الاكل جاهز ..
قالتها حورية بإبتسامة وهي بتحاول متعيطش ...بصلها مروان بتوتر بس لما لقاها بتبتسم ارتاح أنها معرفتش حاجة  ...
هز أبوه رأسه وقاموا عشان ياكلوا .....طول الاكل أنا أبو مروان بيبصله بتوتر ومروان كمان ...بس حورية الوحيدة اللي كانت حاطه عينيها في طبقها وبتاكل بهدوء من غير كلام ...بس عقلها مكانش ساكت كانت في دوامة هي كانت عارفة للاسف أنها اتفرضت عليه وأنه اتجوزها إكراما لأهلها لأنها بقت وحيدة بعد وفاتهم بس افتكرت انها هتخليه يحبها وفعلا حاولت ولما لقيته بدأ يقرب منها افتكرت انها نجحت بس في اس*وأ كواب*يسها متخيلتش أنه خلاص لقي حبه الحقيقي....والمصيبة الاكبر أنها اتربطت بطفل منه ...هل يا تري هتتحمل أن واحدة تانية تشاركها فيه ..ده السؤال اللي كانت خايفة منه رغم أنها متقدرش تمنعه لان ده حقه ...حقه يختار اللي بيحبها ...اتنهدت بأل*م ...اخد باله مروان منها وبصلها ...دي اول مرة حورية متدهوش اهتمام كالعادة ...صحيح اهتمامها كان بيخنق بس كان لطيف ...فكر لثواني انها عرفت وخاف ...خاف أن مشاعرها تتأ*ذي ...هو اذا*ها كتير ببروده ومش عايز يأذ*يها تاني ...كفاية اللي عمله في جودي ...اتنهد وهو بيفكر في جودي ...ازاي هيصلح الوضع معاها...بس هيحاول لحد ما تسامحه وبعدين يشوف حل عشان تبقي معاه من غير ما يأذ*ي حورية!
........
تاني يوم ...
وصل مروان أبوه الاتوبيس عشان يروح البلد ...مسك أبوه أيده وقال:
-بص يا ولدي لحد دلوقتي ضميري بيو*جعني عشان مقدرتش اتكلم لما جدك جبرك علي حورية عشان كده المرة دي هخليك تعمل اللي انت عاوزه بس فكر متخ*ربش بيتك. ..حورية طيبة وبتحبك وانا واثق انك مش هتلاقي حد يحبك زيها ...صح من حقك تتجوز تاني وتالت ومن حقك تتجوز اللي بتحبها بس فكر كويس لانك ممكن تخس*ر حورية انت مستعد تخرب بيتك وانت ذات نفسك معترف أن حورية ميع*بهاش حاجة. ..
اتنهد مروان وقال:
-ربنا يسهل يا بابا. ..متقلقش هعمل المستحيل عشان مظل*مش حورية. ..
.......
في بيت مروان ...
كانت حورية بتكلم اختها  علي الموبايل وهي بتعيط وحكتلها كل حاجة  ...
-طيب وقولتيله انك حامل 
-لا 
-ليه يا حورية ...
مسحت حورية دموعها وقالت:
-مش عايزة اشكل ضغط عليه ...هو ملوش ذنب كلنا عارفين أنه كان مجبور يتجوزني ...واهو حب واحدة تانية أنا الافضل اني اختفي من حياتي و ...
-بطلي هبل تختفي فين ؟!!ده جوزك ابو ابنك وانت بتحبيه ...انتي اولي بيه حاولي تكسبيه
-حاولت كتير ..
-لا أنا هقولك علي طريقة احسن اسمعي يا ستي ...
.......
كنت طالعة من شغلي لما وقفت واتجمدت وانا بشوف مروان ...جيت امشي جري عليا ومسك أيدي ...نفضت أيده بعصبية وقولت:
-انت جاي تفض*حني في شغلي !!
هز رأسه وقال:
-والله ابدا ....جودي ابوس ايديكي اسمعيني وبعدين قرري بلاش تظلميني ...ابوس ايديكي اديني فرصة أخيرة ...
سكتت وانا بفكر اسمعه لآخر مرة !!
.......
قعدنا في كافيه وحكالي كل حاجة ...ازاي إن أهلها ما*توا وبقت وحيدة وجدهم قرر أن مروان لازم بتجوزها وان محدش يقدر يعارض جده في حاجة  ...
بعد ما خلص قعدت ساكتة ودموعي بتنزل بصمت 
-جودي اتكلمي قولي لي حاجة 
بصتله بلوم وقولت:
-اقول ايه يعني 
بلع ريقه وقال:
-انا بحبك والله وكل اللي عايزة اتجوزك 
-وهتطلق مراتك 
قولتها فجأة ...
ارتبك وقال:
-مش هظل*مك ولا هظ*لمها أنا ...
غمضت عيني وانا بقول بأ*لم:
-بس أنا مقبلش تكون ليا ضرة يا مروان صدقني مش هقدر استحمل  !

رواية زوجة حبيبي الفصل الثاني 2 - بقلم سولييه نصار
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent