رواية عشق اللؤلؤ الفصل الثاني 2 - بقلم الاء عوض

الصفحة الرئيسية

رواية عشق اللؤلؤ البارت الثاني 2 بقلم الاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ كاملة

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الثاني 2

تاني يوم الاء كانت في بيت سلمي
الاء/ انا لازم ارد لابويا كرامته مش هفضل قاعده وحاطه ايدي على خدي كده يا سلمى
راجح/ بس على حد علمي أن كريم الدمنهوري ده مش سهل وانتي مش قده
الاء بتحدي/ هعمل اي حاجه انا ابويا تاج راسي واللي يمسه بكلمه انسفه من على وش الأرض ما بالك اللي الحيوان ده عامله 
سلمي/طب انتي ناويه على اي
الاء بتفكير/ ناويه أقدم في الشركه دي اضمن النقطه دي الأول وبعدين هجننه هندمه على اليوم اللي فكر يطرد ابويا قصاد الناس فيه
سلمي/في كل الأحوال انا معاكي بس انتي متأكده من قرارك
الاء/ اه طبعا متأكده
راجح/ وانا معاكي في أي وقت لو احتجتي حاجه
الاء/ ربنا يخليكو ليا
اتغدت الاء مع راجح وسلمى وبعدين روحت بيتها 
في بيت الاء 
الاء / بقولك يا حوسو 
حسام بضحك/ والله وبقيت حوسو اه لو حد سمعك في الشركه وانت بتقولي حوسو ده هبقا مسخره 😂😂
حزنت الاء جدا عرفت ان ابوها مش عايز يقول قدامها انه اطرد من الشركه هي زعلانه لأنها عارفه ان أبوها بيحب الشركه جداااا
الاء/ سيبك من حوسو الوقتي انا في كريري عايزه ابني كريري امال انا داخله هندسه معماري ليه عشان اقعد ولا عشان انزل اتدرب
سكت حسام بصدمه لأنه كان واعد الاء انه هيخدها معاه تشتغل بس هو الوقتي مش في الشركه هيعرفها ازاااي 
الاء فهمت ابوها وحبت تشيل من عليه الحرج شويه 
الاء/ بس انا مش عايزه اشتغل في شركه الدمنهوري 
خديجه/ امال عايزه تشتغل فين يا حبيبتي 
الاء بتفاهم/ مش القصد يا ماما انا هشغل في شركه الدمنهوري بس مش عشان انا بنت حسام الأميري 
حسان بعدم فهم/ امال هتشتغلي انك بنت الجيران مثلا 
الاء بضحك/ حته وانت مصدوم  بتألش يا حوسو 😂
حسام/ فهميني براحه يا بنتي عشان انا توهت منك 
الاء بتفاهم/ يعني مش هشتغل بواسطه انا هقدم ورقي عادي جدا زيي زي اي موظف عادي
ارتاح حسام جدا 
حسام / طيب اقعدي وانا عايز احكيلك حاجه مهمه جدا يا الاء 
قعدت  الاء وهي متأكده مليون في الميه انه هيحكي في الموضوع وحبت تشيل من عليه الحرج شويه 
الاء / بص يا حوسو انت كده كده في اجازه وفاضي إنما أنا ياخويا ورايه حلم عايزه احققه 
قامت الاء بسرعه ودخلت اوضتها 
حسام بقله حيره / ربنا يبعدك عن كريم الدمنهوري يا بنتي
الاء / الو يا سلمى الخطه الأولى نجحت كده انا من بكره هروح أقدم في الشركه 
سلمي/ ماشي وعايزاكي تبقى احلى واحده في الشركه 
الاء بعدم فهم / اشمعنا يعني 
سلمي / لا صحصحي معايا ما ده من ضمن الخطه حاولي توقعي ابن الدمنهوري في حبك 
الاء بضحك / يا بنت الايه شكل راجح بهت عليكي النصاحه 😂😂
سلمي بحب / ده بهت عليا النصاحه والحب والموده وال.. يلهوي الاكل هيتحرق منك لله يا الاء  راجح هياكل اي الوقتي غورري
وقفلت في وشها
الاء / كرامتي راحت يا جدعاااان دي ولا كأن راجح  عملها عمل. امال انا مش بحب ليه!! 
ردت على نفسها بغرور / مشاعري مش لاقيه اللي يحركها 
 فاقت على نفسها
الاء بتحدي / المسافه قربت أوي أوي يا ابن الدمنهوري هخليك تندم على اليوم اللي عملت في ابويا كده
بدأت تجهز ورقها وهي متأكده مليون في الميه انها هتتقبل لان ورقها جاهز وفضلها سنه وتتخرج من الهندسه المعماري
طلعت أجمل طقم عندها هو بسيط وسمبل اوي بس يخطف الأنظار اصلا الاء متميزه بشياكه لبسها رغم بساطته لكنه بيخطف الأنظار
ونامت وهي بتتوعد لابن الدمنهوري وفي نفس الوقت بتحلم بقصه حب شبه سلمي وراجح كده 
عند كريم الدمنهوري
كان قاعد يهزر مع اخته وصاحبه أسر ولا كان في باله موضوع حسام اصلا 
لأنه معروف بتكبره وغروره ومش بيهمه حد غير نفسه 
كريم / يلا يا استاذ أسر ورانا شغل بكره
أسر / اوووف عليك خلاص انا همشي عايزه حاجه يا ست الكل
ساميه ام كريم
ساميه بحب / شكرا يا حبيبي ابقا تعالى تاني
أسر بضحك / بعيد عنك يا طنط عندنا مدير مبيرحمش 😂
ملك بضحك / ده ابيه كريم طيب والله
أسر / انت اللي طيبه ياختي انا هروح يلا تصبحو على خير
الكل / وانت من اهله
كل بارت هنزل نصيحه مني ليكو 
نصيحه.. 
زي ما انا مأمنه بالحب بردو مأمنه بالفراق 
معظم العلاقات بيحصل فيها فراق ووجع وانكسار 
 الوجع والانكسار والضعف اللي هتكوني فيه عارفه سببه اي سببه انك مكنتيش حاسبه للفراق مكنتيش حاسبه ان هيجي يوم ومش هتلاقيه معاكي ف خليكي حاسبه للفراق طول الوقت عشان متتعبيش بعدين ♥️
رواية عشق اللؤلؤ الفصل الثاني 2 - بقلم الاء عوض
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent