رواية أحببت مجنونة الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت مجنونة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الخامس والعشرون 25

نور....جدعه ابت وانتي  اساس قمر  بس مش عبد الرحمن قالك انك نطقة السوده انا بقا هخليكي شماعه منور تحرقو وميعرفش يطفيها الا لما ترضي عنه 
البنات كلهم بصولها
نورين ضحكت.. نور لما بتقول بتعمل 
فرح... انا مش فاهمه حاجه
نور... سوال قبل كل دا  انتي حبه عبد الرحمن وقبله ولا لا
فرح...عادي
نور...لا عادي ايه اها ولا لا
فرح بخجل...عادي وخلاص
نورين..  البت دي معجبه بي  علي فكره
نور... وانا شكه في كده وربنا 
اميرة ضحكت... بس بس البنت وشها احمر
سلمي...  حسه بيكي يا فروحه طيب تعملي ايه يا نون
نور... مادام كده يبقا  اشطا  هنظبطك  ونعرفو انتي ايه  وربنا يا فرح لا هخلي يلف حوالين نفسو الجعر دا 
نورين بضحك... يابت عيب 
نور... عيب ايه ومش عيب انه  يزعل القمر داا  وراحت فتحت الادولاب وطلعت منه دريس
نور... انتي في طولي وجسمي  صح 
البنات.... اها 
نور... البسي دا
فرح.... لا طبعا
نور... لا لما تلوقك واحنا اخوات البس متقرفيش ملبستهوش غير 60 مره وغسلتو مرتين بس
فرح بصتله وقرفانه... بجد
البنات ضحكو
سلمي.. لا طبعا بتهزر دا اساس ملبستهوش اشتريتو وسيبه 
اميرة... نور من نوع تشتري الهدوم اللي بتعجبها وتشلهم وتلقي لبسه زاي الصبيان  البنطلون والتيشرت وشعرها ملموم  نادر جدا لما تلقي لبسه دريس  
فرح...بس دا شكلو هيبقا مسك عليا
نور.... لا متخفيش هو هيبقا مظبوط عليكي 
فرح... بس انا عمري مالبست كده
نور.. اشطا  دا المطلوب وبصت لي البنات  عايزين نظبطوها  فاكرين يوم الاجتماع عملتو فيا ايه
البنات...اها
نور...عايزه  نعمل فرح كده  وعبد الرحمن دا بقا  وربنا لا اخلي يعرف قيمتها
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
ادم...هما البنات مش مفروض ينزلو يشترو الحاجات 
ياسين...  المفروض معرفش في ايه
مازن... نور كانت بتقول هيقعدو مع خطيبت عبد الرحمن  شويه وبعدها ينزلو
ادم... هي جت ليه صحيح
مازن...معرفش نور اللي عزمها
ياسين...  نور اللي حبه تتعرف عليها 
سيف دخل لقهم  قاعدين... تيتا فين
مازن.. كلهم قاعدين في الجنينه  وقالو محدش ينادينه عايزين نقعد براحتنا منصحكش تكلم حد فيهم
سيف...  والبنات
ياسين.. في الاوضه عند نور
ادم... صحيح انتم روحتو فين الصبح
سيف....  مكان  جم شركه المهم  ياسين انا خلصت التصميم 
ياسين... تمام جدو قالي انك لما تخلصها تديهالو 
سيف... انت رايح الشركه
ياسين... لا  انا مخلص كله الحمد الله
سيف... تمام  وطلع 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور.... بس كده قمر بسم الله ماشاء الله
فرح.... والله كل اللي عملتو دا ما هيفرق انا عارفه هو مش بيطقني اساس (فرح كانت لبست دريس  روماد هنزل صورته وشعرها نزل وحطت ميك اب بسيط  ومع لون عيونه العسلي  وملامحه الهاديه كان فعلا قمر)
نورين...اسفه دا يبقا جبله لو متهزش في شئ
اميرة...انا رائي من رائي نورين
سلمي..  دا انتي طلعتي صروخ    
نور... جدا   بس هي اللي مغطيه علي الجمال دا بعدم  اهتمامها لي نفسها
نورين وسلمي واميرة في صوت.... يا شيخه 
نورين...مين بيتكلم
اميرة... انصحي نفسك ياختي
سلمي...  لا تعليق يا بت دا احنا بنشك لتكوني ولد 
نور.. لا علي فكره بقا مش هتكسف من البت وهقوم هزقكم اتلمو وبعدين  انا لما ببقا عايزه ابقا موزه هبقا بس انا مش ليا طاقه بصراحه
نورين... لا خاليني قاعده ساكته احسن
فرح... انا  اهو وانتم اهو والله ما هيفرق معا شئ لان احنا اكننا منعرفش بعض 
نور قربت منها... بت هو انتي بتحبي
فرح... لا 
نور...ورحمه ابويا وابوكي  بتحبي
فرح بتوتر.... بصراحه مش حب هو عادي لان دفع عني مره بس ورد.كرامتي مره قصاد العيله  ووقتها قالي انا رديت عشان كرامتك من كرامتي مش اكتر  واحنا الاتنين متنسيش اننا هنعيش  مع بعض بس مالناش كلام مع بعض  فا كل اللي بتعملو دا مالوش اي لزمه
البنات بصو لي بعض بحزن علي حالها
نور.... طيب ينفع اطلب منك طلب 
فرح.... اتفضلي
نور... تسمعي كلامي وصدقيني مش هتخسري حاجه  
فرح بحزن.... صدقيني مش هيقصر  بالعكس ممكن يقولي كلام انا في غنا عنو
نورين...  امشي وراها مش هتندمي  نور جدعه 
اميرة بضحك.. انا عن نفسي سمعت كلامها  خطوبتي وكتب كتبي فضل عليهم تالت ايام
سلمي... بصي نور عمرها ما هضرك  متخافيش واحنا معاكي 
نور... متخافيش  انا عمري ما هخلي الزفت دا يقلل منك  بالعكس انا هخلي يعرف قيمتك 
فرح....مش عارفه
الباب خبط
نور...مين
سيف... انا 
نور فتحت الباب فتح بسيط... ايه
سيف.. تيتا بتقولك  اكوي القميص عشان اروح الشركه
نور... ايدك مقطوعه متكوي انت
سيف...استغفرالله العظيم ولمح فرح مين دي
نور...  فرح خطيبت عبد الرحمن  
سيف...  اتغيرت كده ازاي
نور.... بعدين ايه قلة الادب دي بتبص علي البنات 
سيف بصلها... كلهم اخواتي انتي هبله
نور.... طيب يلا من هنا عايزين نرش مياه
سيف...والقميص تيتا اللي بتقولك تعملي
نور...اوف هات  وبصت للبنات هروح اكوي لي القميص واجي وانتم اجهزو  عشان ننزل يلا
وراحت مع سيف
سيف... رايحه فين
نور... المكوه فين بتعتك
سيف... انتي مش عندك
نور...  هكوي عندك عشان عايزه اتكلم معاك شويه
سيف... في ايه  ودخلو اوضه واهي المكوي
نور... استنا بس اسخنها وبصتلو بص عايزه منك خدمه
سيف بستغراب... ايه
نور... مش انت وعبد الرحمن صحاب
سيف...اها
نور... بص انا والبنات هنروح نجيب حاجات لزوم الخطوبه  وهناخد معانا فرح 
سيف....وانا مالي
نور... اسمع بس مش انت رايح الشركه 
سيف... اها 
نور...قولت لي عبد الرحمن انها هتبات معانا
سيف...في ايه
نور...اها ولا لا
سيف... لا
نور.... حلو اووي بص لما نروح نجيب ونخلص هرن عليك انت  تجيب عبد الرحمن  معاك علي اساس يجي  ياخدها اشطا وبعدها انا هقوله لا دا جدو قال انها هتبات معانا 
سيف...  انا مش رايح الشركه دي انا رايح الشركه الرئسيه 
نور... طيب  ينفع تعدي عليه وتاخدو  وعلي اساس انك هتجبنا 
سيف... ليه كل دا
نور...مالكش في بس اعمل اللي بقولك عليه ومتعرفش حد الكلام دا دا بيني وبينك
سيف... انتي هبله
نور بطفوله ...عشان خاطري   متندمنيش اني  طلبت منك 
سيف  وفتكر كلام هبه... امري لله حاضر 
نور  بفرح...اشطا
سيف...بس ليه كل دا
نور...بعدين هتفهم
سيف...  تمام هترني امتا
نور...اول ما القي خلاص خلصنا هرن عليك
سيف... تمام مع اني مش فاهم حاجه
نور بفرح.... تعال وحضنته  واكني ام بتحضن ابنها شكرا   
سيف ضحك علي طريقتها وطبطب عليها..
نوربصتله... عارف يا سيف انت  طيب وجدع 
سيف.... اممم الطلب اللي بعدو  عايزه ايه 
نور ضحكت بطفوله....  عايزه تتكلم ايه وبصتلو  انت عرفت ازاي 
سيف ابتسم.. بقيت عارفك   اصل من امتا  الحنيه دي  المهم عايزه ايه
نور ضحكت وبصتلو اكنها طفله  بتطلب من باباها... عايزه تتكلم  وانت مع عبد الرحمن عن خطبتو 
سيف بصدم..نعم
نور...عشان خاطري
سيف...دا صحبي واخويا انتي بتستهبلي ودي اها معرفهاش بس اخوتي وهتبقا مرات اخويا
نور... ما كل دا عشان مرات اخوك
سيف بعدم فاهم ومستغراب...ايه
نور...انا عايزه يحس ب قيمتها هو مش حاسس بيها وشايفها فرض عليه مع انها زاي القمر وجميله 
سيف... انتي بتطلبي حاجه ممكن تقلل مني ممكن ايه دا اكيد
نور...  عشان خاطري هي  يتيمه وهو نصيبها واللهي عشانو هو كمان هو في ايدو نعمه مش حاسس بيها  مجرد بس عايزك ياخد بالو منها مش اكتر   
سيف بصصلها بضيق...
نور بطفوله... وحيات ما بتقول ربنا يحققلك اللي بتتمنا  ويوفقك في شغل وتقبض علي عصابه كبيره ويدوك فلوس كتير وجايزه احلي من اللي كسرتهالك وافق بقا
سيف...بنت اختي قدامي
نور.. وتعيش وتشوف بنت اختك كمان يلا بقا
سيف ضحك علي منظره وهي رافع راسها وبصاله وعمال تتحايل عليه
سيف...حاضر
نور حضنته....   بجد انا مبهور بيك
سيف...ايه 
نور وهي حضنها ورفعت راسها وبصالو...لي تاني مره اتعشم فيك ومتطلعش واطي زاي كل مره
سيف  بصله وجز علي اسنانه...غوري من وشي
نور ضحكت...والقميص
سيف... امشي يا نور
نور  بضحك...بقولك متيجي نجرب الضربه اللي  عملنهاا قبل كده
سيف بصله بغيظ...ثانيه وهمد ايدي بس بجد
نور ضحك بعدت عنه.... خساره فيك الحضن  ومسكت القميص  وبدات تكوي
سيف...هو سليم كلمك
نور...لا انا اللي كلمتو  وواحده ردت عليا وقالت مشغول
سيف بخبث...اكيد زعلتي او اضايقتي
نور...ليه عادي 
سيف... بجد
نور... اها ايه يزعل  او يضايق  عادي 
سيف... يعني ان واحده ردت مش هو
نور بصتله با لامبالاه.... هي ردت شتمتني  
سيف... يعني انتي مش مضايقه 
نور...اقسم بالله ابدا انت عايزني اضايق  وخلاص.  وبتديلو القميص
سيف... لا عادي واخد القميص 
نور.. متنساش اللي قولتلك عليه انا هروح البس عشان  هننزل اشطا 
سيف...تمام لو حبه اوديكم المكان  تمام
نور...لا لا دا انت تالت مره تطلع جدع  
سيف.. تصدقي انا غلطان وبكف ايدو مسح  في وشها غوري
نورضحكت.. غوره تخدك يا زلومه ومشيت 
بعد وقت البنات كلهم جاهزو وسيف كان مستنيهم تحت والصبيان قاعدين  لقو البنات نزلين وفرح  كلهم بصو مستغربين ان دي  اللي كانت طلع من شويه 
ادم بهمس لي ياسين...ايه دا مش دي خطيبت عبد الرحمن
ياسين بهمس... اها بس هي حلوت كده ازاي
ادم بهمس... مش عارف سبحان الله 
مازن همس... انا احساسي بيقولي  ان في حاجه
ياسين...زاي ايه
مازن..  مش عارف  بس البنت اتغيرت خالص
سيف كان مدي ضهرو للبنات ولقا الشباب متنحين  بصلهم...في ايه
مازن بهمس...بص وراك
سيف بص. وراجع بص عليهم.... ايه انت وهو 
الشباب اتعدلو
ياسين.... اهدا ياعم في ايه احنا مستغربين بس
ادم.... جدا 
مازن بضحك...اتلمو عشان اميرة ونورين مايسودوش عشتكم 
ياسين بضحك... لا حببتش ماليا عيني انا مستغرب بجد والله
ادم بضحك... انا اميرة   بتثق فيا وبعدين ميرو عارفه محدش في قلبي غيرها
مازن.... الغيره مافهاش حاجه من دي اتلمو
البنات.. يتلمو علي ايه
ادم...  بنرخم عليه
نور...  بقولكم بقا بما انكم بس اللي هنا 
ادم...  ايه
نور.. اقفل بوقك مش طيقكك 
ادم...  يابنتي اذا كان انا وسيف اتصالحنا
نور... برضو عشان عيب انك توصل كلام 
ادم راح باس راسها.... خلاص بقا 
نور...  ماشي بس متتكرارش
ادم...  حاضر
نور... المهم دلوقتي  عايزكم تعملو حاجه  عشان اختكم فرح
مازن...  اممم مش قولتلكم في حاجه
نور... اقفل بوقك المهم  دلوقتي عايزكم تهزر مع فرح. قدام عبد الرحمن وتضحكو وكده
الشباب... نعم
ادم.... اللي هو زاي 
اميرة... عادي اختك وهزر معاها 
ادم...  انتي عادي كده
نورين...  يابني احنا عايزينو يحس بالبنيه
ياسين... ايه دا نورين طلعت عادي
سلمي...  ياجماعه افاهمو احنا عايزين يغير ويعرف قيمتها
مازن... الله  
فرح وافقه مكسوف... انتم بتقوله ايه 
نور... عادي دوله اخواتك متتكسفيش
ياسين...  بس ازاي مينفعش  دا صحابنا  
نور..  ياعم يعني انت هتحبها بجد دا مجرد كلام بس
ادم... وربنا البنت دي مجنونه
مازن...  وبعدين ليه كل دا
نور... مالكش في 
فرح...بلاش   بدل ما يزعقلي وصدقيني مش هيفرق معا
نور...ياشيخه بطلي تنبوري اسكتي  بقا وبعدين انتي مكسوفه من مين دوله اخواتك يعني استني اعرفك  الطويل دا ادم اخويا دماغو صغيره من اقل حاجه بيزعل  اعتبري اخوكي صغير
ادم ضحك...  اخس الله يكسفك
نور... ودا مازن اخويا برضو  العقل  الهادي بس سوسه وسهن  
مازن...تتشلي لو ما رمتيش كلمتين
نور  ... اما دا ياسين مش اخويا بس بعتبرو اخويا وصديقي الصدوق يحب الهزار زاي عنيه  بس عليه قلبت وش يكفيكي شر   بس عليه شويه اكل تكلي صوابعك وراهم بصي خدي اختك كمان  مش هتحسي بفرق 
ياسين...  بت عيب بتكسف سيبيها تكتشف وبص لي فرح اما انا عمل من شويه صنيه بطاطس تكلي  من هنا وتدعيلي من هنا  هقولك الطريق لو عجبتك ومتخفيش بقول المقدير بحق مش سوسه واقولك المقدير غلط 
فرح كانت عماله تضحك
نوربضحك...  زاي ما انتي شايفه  بس وكلهم  هيعتبروكي اختهم متخافيش 
فرح...  مش عارفه
نورين... يابنتي متخافيش واللهي
اميرة...  وبعدين كده كده هتباتي معانا 
سلمي... يعني لو حصل حاجه هنكون جمبك
نور... وافقي بقا
فرح بصلهم بكسوف... 
نور...  واللهي متخافي 
فرح... تمام ربنا يستر
الشباب  في صوت واحد.... قبل كل دا  
ياسين...  الهرمونات بتعتك متشتغلش وانت معجب فعلا وانت مش معجب
نورين بضحك...  لا متخافش بس متظتش
ادم....  انا كنت عارفه من الاول انت مش بتحبني
اميرة بضحك...  لا وثقه فيك
مازن... انا شايفه اننا لسه في اولها ربنا يوفقك مع الاحسن
سلمي بضحك...  لا متخافش
ادم... ايه دا انتم ارتبطو
مازن...  اها
ياسين.... ياسوسه  ومتقولش لي اخوك
مازن... اصماله هتنسا
سيف.بضحك... مبروك  
نورين...اخس مقولتليش يعني
سلمي ضحكت بكسوف... لسه من امبارح بس
اميرة...سوسه وربنا 
قاعدو يباركو ليهم  ونور  راحت لي سيف
نور بهمس.. سيف سيف سيف
سيف ماكانش سمعها....ايه  
نور بهمس... عايزه قبضي 
سيف  طلع الفيزه بتعتو...امسكي
نور بصت...ايه دا 
سيف..الفيزا بتعتي
نور...لا انا عايزه قبضي انت مفروض كنت قبضني قبل متسافر شغلك
سيف... ما تاخدي دي
نور...لا عايزه فلوسي
سيف...بطلي وخدي افرض احتاجتي حاجه
نور...مش هجيب الا محتاجه 
سيف بستغراب...طيب فين الفيزا بتعتك
نور... معرفش انا مش بستخدامها اساس
سيف..انتي لسه مصمم انك متاخديش حاجه من حد
نور...اها وهات بقا عشان منتاخرش
سيف...مش معايا فلوس كاش خدي منها طيب
نور... طيب انت كنت خاصم من مرتبي اسبوع واخد اجازه يومين بدون مرتب  و والنهارده وبكره يبقا كام  مرتبي كده
سيف وضايق من نفسه... لا مافيش خصم مرتبك كامل
نور بصدمه.... بجد
سيف...اممم 
نور...طب هو كام  اساس
سيف...هو ايه
نور.. مرتبي الاساسي
سيف...9 الاساسي و15 الف عشان  كان في شغل اضافي
نور...بجد والابتتريق
سيف... بجد
نور بفرح....احيه احلف بجد
سيف بستغراب... اها واللهي
نور...الله  ماشي بس دوله كتير اووي
سيف...15الف كتير
نور...جدا هعمل ايه ب كل دا 
سيف...بتتكلمي  جد
نور...علي كده بقا قبضي في شركه اللي انا صحبتها كام
سيف ضحك... امشي الله يسترك 
تسريع الاحداث 
سيف وصل البنات وراح والشركه وسلم التصميم وراح لي شركه لي عبد الرحمن وعد الوقت  ونور  رنت عليه  وسيف اخدو وراح لي ليهم و فعلا فضل يتكلم عن فرح وانها شكلها كويسه وهادي  وعبد الرحمن كان متسغرب وضايق   وبعد وقت واصلو سيف نزل من عربيته وعبد الرحمن  كمان نزل من عربيته نور 
عبد الرحمن... ايه دا فين فرح
سيف...ما اهي معاهم
عبد الرحمن بيركز...ينهار ابوكي اسود
فرح وهي رايح عليهم هي والبنات... انا خايفه
نور.. اجمدي 
نورين...التزمي البرود 
اميرة.... متبينيش اي حاجه  اتعاملي بطبعتك
فرح...انا خايفه وربنا
سلمي...ا استني الطف الجو وراحت سلمت عليهم
سلمي...ازايك يا عبد الرحمن
عبد الرحمن بيجز علي اسنانه...تمام وبصص علي فرح
سلمي بصت علي منظرو ومن جوها... ربنا يسترها عليكي يا فرح
نور...ايه يا شباب  اخيرا جيتو
عبد الرحمن بصص لي فرح... ايه اللي انتي عامله دا
فرح...
نور مسكت ايديها....عملت ايه 
عبد الرحمن.... انتي مش شايفه 
نور...شايفه قمر بسم الله ماشاء الله في ايه
عبد الرحمن....انا بكلمها هي وبص لي فرح ايه اللي انتي لبسه دا
نور..  البنطلون بتاعها  اتقطع ووقعت  فا ادتها الدريس بتاعي عادي 
عبد الرحمن...نور ينفع تسكتي
نور...كتك سكته في قلبك متتكلم عدل  وبعدين وقربت منه بهمس انت زعلان ليه
سيف بيضحك علي نور 
عبد الرحمن...ولا زعلان ولا نيله مستغراب بس
نور...طيب  يلا يابنات 
عبد الرحمن لي فرح بنرفزه...قدامي
فرح... حاضر 
نور بصت لي سيف...بقولك هركب معاهم عشان دي هبله ممكن تقع بالسانها امسك ودتلو حاجاتها
سيف وقف متنح...وربنا مجنونة
نور ركبت معاهم 
عبد الرحمن...ايه 
نور...ايه
عبد الرحمن...متركبي مع سيف
نور... لا متعارك معا وبعدين انتم هتباتو عندنا نهارده
عبد الرحمن...لا طبعا
نور... جدو اللي قال كده وستاذن باباك علي فكره  
عبد الرحمن بضيق....مش هينفع
نور...جدو خلاص صمم مينفعش 
عبد الرحمن...كان يوم اسود لما سمعت كلامك
نور.... حبيبي والله مش هيجي حاجه من سواد قلبك يلا اتحرك
فرح ضحكت
عبد الرحمن بصلها..  ايه دا راجلك بينا كله غطيها  وبص لي نور وانتي مكانش عندك.حاجه طويله زاي لسانك
نور  كانت قاعده ورا  وفرح هي اللي جمبه نور طبطبت علي كتفو...طب امشي بدل ماطولو عليك 
عبد الرحمن ماشي وبصص لي فرح بغضب... لمي شعرك دا
نور...انت مالك متتكلم عدل  وبصت لي فرح انها تتكلم
فرح...في ايه  يا عبد الرحمن 
عبد الرحمن...من امتا شعرك دا بيتفرد
فرح...عادي
عبد الرحمن...وكتافك دي اللي بينا  وانتي يزفت  مالقتيش غير دا تلبسهولها
نور...لبسك عفريت يابعيد مالو هياكل منها حتي ومدت راسها لي قدام وبصت لي فرح بس ايه يابت دا طلعتي صروخ  بسم الله ماشا الله
فرح بضحك... دا من زوقك
نور.... بجد واللهي  جميله جدا  الله اكبر خايفه حسدك
فرح.... ربنا يخليكي انتي اجمل
نور... دا انتي اللي قمرعععع
عبد الرحمن بكف ايدو في وش  وزقها لي ورا... اسكتي بقا
نور طخنت صوتها... انت عبيط ياض  كتك البلاه في شكلك وربنا ابت سيبي ميستهلش  خساره تضيعي شبابك معا
عبد الرحمن.... وربنا هواقف العربيه   وهنزل فيكي ضرب
نور...  فاكر العلقه ايها  بلاش انت
عبد الرحمن حدفها بالمنديل... اسكتي بقا
نور... كتك ضربه 
ـــــــــــــــــــــ
عند سيف
نورين بضحك.... هو اتعصب ليه
اميرة.... اكيد بداء يغير
سلمي....بس علي كلام فرح انه مش بيحبها هيغير ليه
نورين بصت لي سيف... سيف هو ممكن واحد يغير علي واحده مش بيحبه
سيف بصلها...لا بس وممكن انه ااضايق علي منظرو عشان نخوته وكده
اميرة... طيب انت من رايك هو بيغير  ولا عشان شكلو
سيف....مش عارف
سلمي...انتم كا رجاله بتبقو فاهمين بعض من رايك ايه
سيف... يمكن غيره 
نورين... يارب يكون بيغير  فرح  طيبه خالص
اميرة.... جدا وحنينه وقلبه ابيض فعلا
سلمي..  انا حبتها اووي دي خجولها بشكل غريب  يارب خطتك انور تنجح
سيف ضحك... مصيبه وربنا
كلهم بصوله 
نورين.. مصيبة ايه
سيف.. ها لا ولا حاجه  وصلنا يلا سيف بيحقق لقه نورنزله واكنها بتتعارك  
نور... يلا يعره يا سوق البهايم
عبد الرحمن... ما انا كنت بسوق بيكي 
نور....انا بهيمه يا عره
فرح عماله تضحك.
عبد الرحمن...بتضحكي علي ايه انتي كمان
نور..  ماتسبها تضحك يا بوظ النكد 
سيف بضحك... في ايه
عبد الرحمن.. في ان الشئ دا مضايقني وشاور علي نور
نور..  شئ  وبصتلو من فوق لي تحت مش هرد عليك مش بحب اضيع وقتي علي الفاضي يلا يابنويت واخدت البنات وطلعو
عبد الرحمن بغيظ... البت دي طلعتلي منين
سيف بضحك... بس جميله
عبد الرحمن بستغراب... دا من امتا
سيف بصلو...ايه يلا يلا ندخل ودخلو 
نور بهمس... شوفتي هيطرشق
فرح... بجد شكرا
نور... علي ايه اصبري وبصوت عالي السلام عليكم
كلهم وعليكم السلام
عاصم.... اهلا ببنت الغالي تعالي يا فرح مالحقتش اقاعد معاكي 
فرح بفرحه... اهلا يا جدو وباست ايدو
عاصم...ليه كده  احنا مش في صعيد يا بنتي وبعدين ايه القمر دا 
محمود... بسم الله ماشاء الله كبرتي يا فرح  وبقيني زاي القمر  ابوكي كان راجل طيب  الله يرحمه
مكرم... هي دي بنت فرج
عاصم... اها
مكرم... الله يرحمه اللهم بارك ربنا يحفظك يابنتي 
فرح.... شكرا
نورين بهمس لي نور..  بت هما معانا كمان في  الخطه
نور بضحك... لا بس البت فرح مرزقه
ياسين..نورتي البيت  اهلا
فرح... تسلم
هبه... يلا يابنات اطلعو غيرو عقبال ما نجهز العشا  
امل.. نور  اخدي فرح وخليها تغير
نور..حاضر
فريده.. ياسين  خد عبد الرحمن وجبلو حاجه يلبسها  من عندك 
ياسين.. حاضر تعال يا عبدو نورت والله
عبد الرحمن كان متغاظ.. تمام 
تسريع الاحداث
البنات طلعو غيرو  هما وعبد الرحمن وسيف ونور بعد ما غيرت هدومها راحت لي سيف خبطت عليه
سيف...  ادخل
نور...  انت فاضي
سيف بستغراب...  اها
نور بكسوف ووشها هربان من الدم...  كنت عايزه اتكلم معاك ومكسوفه
سيف بضحك...  ايه دا انتي بتتكسف مظنش
نور ابتسمت ب احراج...   بجد 
سيف...  ايه دا في ايه
نور عنيه  لمعه من دموعه... كنت  يعني عايزه اقولك حاجه 
سيف... في ايه يا نور
نور...  اسفه واللهي عارفه اني دي عدم امانه  وعيب 
سيف بعدم فاهم... في ايه مش فاهم
نور... بص انا مكنتش اعرف ان الحاجات هتبقا كده واللهي بس اسفه
سيف بنفز صبر وعصبيه..نور انا مش فاهم 
نوراتكسفت اكتر ووشها ازرق فعلا 
سيف استغراب ... اهدي طيب  واقاعدي 
سيف قاعدها وقاعد قصادها... في ايه بقا وبراحه فاهميني
نور.. انت ادتني الفيزا بتعتك وانا اشتريت بيها الحاجات  وانا وربنا معرف الاسعار كده وكنت مفكره هيتفضل كمان بعد ما جبت لقيت كله 25الف  ولما  اتكلمت انها غاليه قالي الفستان  بتاعي انا وفرح غالي وقاعد يبرطم ونورين قالتلي دي الاسعار  كنت هرجع الحاجه بس اتكسفت واللهي مش ينفع بعد ما اعزم البنت ارجع الحاجه عارف اني يعتبر سرقتك وخنت الامانه  بص دي غويشه بتاعتي وانا صغير وقلعت سلسله وامسك دي كمان مش غاليه  ممكن ميكملوش الفين جنيه حتي بس غالين عليا جدا  خاليهم معاك لحد ما اسدك ال10 الف جنيه بس بالله عليك اوع يضيعو دوله كانو من بابا ووعد هرجعهم وشيلهم معاك  في حته  مضمونه اوع يضيعو منك
سيف كان بصصله ومش لقي رد... ايه الهبل دا  اوعي تقلعي حاجه غالي عليكي مهما كان  انتي فاهم  امسكي
نور... بس دي فلوسك  والمفروض مامدش ايدي بس انا معرفش في الحاجات دي انها غاليه
سيف... ولا يهمك 
نور...وفلوسك لا طبعا خاليهم معاك  مش هينفع 
سيف... انتي عبيطه  وبعدين ياستي احسبيهم من حقكك في شركه اللي احنا شركا فيها
نور...ازاي دا لسه  هنبداء
سيف... انتي مكسبك في  5مليون جنيه  اخدتي منهم 10دلوقتي حلو كده
نور...احلف 
سيف... والله
نور...يالهوي هعمل بيهم ايه دوله
سيف ضحك..تحطيهم في بنك او تشغليهم في بزنس
نور...هو ينفع اخد منهم جزء بس بعد المشروع ميخلص وتبرع بيهم لي دار الايتام 
سيف ابتسم....ينفع
نور.. الله اشطا وبصتلو بجد مش زعلان مني اني اخد فلوس بتعتك
سيف...مش بتعتي دا جزء من فلوس شغلك
نور.. مقولتش اني خاينة الامانه
سيف بستغراب... لا مقولتش ولا هقول 
نوربطفوله وتنحت ..بس 5مليون لي واحدي  احيه  كتير اووي 
سيف ضحك وحضنه.... بحبك 
سيف تنح وبتوتر لحق نفسو...بحبك زاي اميرة اختي بحسك زايها
نور طلعت من حضنهوضحكت... وعملت حركة  اربعه
سيف بعدم فاهم...ايه
نور... ربع مره  احترمك
سيف...غوري يا نور 
نور ضحكت... بجد شكرا  
سيف...بعد ايه تعالي ولبسها السلسله  وبصله اوعي تتنازلي عن حاجه غالي عندك مهما كان الامر
نور هزت راسها بمعنا حاضر..
سيف لعب في شعرها... امسكي وادها الغويشه ش لعبه دي
نورضحكت... دي كانت غالي زمان  علي فكره
سيف...ولسه غالي مادام من حد غالي  
نور بفرحه... جدا 
سيف... صحيح عبد الرحمن بيغير علي فرح واول ما شافها استغرب وتنح وبعدها اتعصب ولما كلمتو عنها كنت حاسس عايز يضربني
نور... احلف
سيف... ش بجد. ينورانتي اكتر واحد  تقول كلمه احلف ووعد
نور ضحكت....  بس غريبه انك بتتعامل معايا كده انا دخل  علي اساس هاخد كلمتين يوجعو
سيف... اسف
نور بستغراب...  ليه
سيف.... علي اسلوبي معاكي قبل كده
نور..  يعني انا كنت بسكتلك مافيش اسف ياعم   يلا ننزل انا جعانه 
سيف... يلا
تسريع الاحداث كلهم اتجمعو وقاعدو علي العشاء وبعدها قاعدو معا بعض يهزرو والشباب فضلو يهزرو مع فرح وعبد الرحمن كان هيطرشق 
ونور والبنات كانو قاعدين يضحكو وسيف طول الوقت كان بصص لي نور وعمال يفكر فيها هبه لحظة واخدتو تتكلم معا
هبه... مالك
سيف... تمام
هبه...لا فيك حاجه نظرتك ليها المره دي بخوف  
سيف اتنهد... كنت هخسرها  ولحقت نفسي
هبه بستغراب... ازاي
سيف... قولتلها بحبك من غير ما احس ولحقت نفسي  وقولت زاي اختي  بس انا بحبها فعلا 
هبه ب طبطه بفرحه ... طيب انت ايه اللي مزعلك
سيف... نور بدات تتعامل معايا بطريقه بتخاليني انسا نفسي معاها
هبه... بمعنا
سيف... الاول لما كنا بنتعارك  كنت بعرف اتحكم في مشاعري 
هبه...ودلوقتي
سيف... فين وفين نشد مع بعض وبقيت مش عايزها تبعد عني بقيت بسمع كلامها في حاجات مينفعش اني اعملها بس بعملها عشان تفضل قصادي وبينا كلام 
هبه.... اخيرا قلبك اعترف بحبك  ليها
سيف....ياريتو ما اعترف بقيت خايف كنت بهرب من قربي ليها بقيت بطلع حجج عشان تبقا  جمبي نور كل كلامها عايزه حد يعوضها او بمعنا اصح زاي باباها وانا مش هتستحملني انا عصبي   ومتعشرش
هبه...  يبني ليه انت شايف نفسك وحش   مافيش حد  وحش ومافيش حد كامل  ولو عليك انت قلبك ما فيش احن منه ولا اطيب منه  وخاليك واثق في ربنا   انه قادر يجعلها ليك
سيف... يارب يا عمتو يارب
هبه... سلم امرك لي وتوكل عليه  ويلا روح اقاعد وضحك متشلش هم ربنا كريم  وعارف انك تستهل كل خير
سيف ابتسم وحضنها...ربنا ميحرمنيش منك
ـــــــــــــــــــــــــــ
عند الشباب
ياسين... قوم ايه ياختش تيجي البنت ديش   تقولي بحبك وعايزك في الحلال
فرح عماله تضحك  من قلبها وشكلها كان جميل .... اها
نورين بهزار....الله  ودا يزعل في ايه ما دخلت بمايرضي الله
ياسين...  بذمتكش يا اخوتش  لو نيتها خير تيجي تقولي ولا تطلبني من امي
فرح بضحك... من مامتك
ياسين... شهاده حق اهي  لا ديش جيلي  بيني وبينها  اكمني طيب وعلي نيتشي  بس انا مسكتش
فرح بضحك... عملت ايه
ياسين.... قولتلها لا لا لا لا ياحببتش  لا لا دا انا ولد ولود وسمعتش تهمني اكتر   من اي حاجه عايزني اطلوبيني من امي
نورين...  وطلبتك من ست الكل وعداني العيب اهو
ياسين.... بصراحه طلبتني من امي  وكبرت في نظري    وقولت اهي دي الستات ولا بلاش
فرح فضلت تضحك هي والبنات
تهاني... يبني انت كان نفسك تبقا بنت متعقل
ياسين.... تيتا قرشه ملحتشي عشان  انا عيني سوده وهي عنيها مالونه
فريده قلعت الشبسب وحدفتو بي.... اتلم بقا
ياسين....ودي امي مش بتحبني عشان  انا شعري سيح وهي مموج وبصله وشاور علي قلبه  غيره بعيد عنك
فريده.... يخيبك عيل
شمس بضحك.... طب وربنا دمو زاي العسل
فرح بصتلو 
ياسين... لا ديش حببتش دي قلبها صافي زاي لبن
ادم... وانا ايه يا اوختش
ياسين... بلاش انتي يا ام ادم عشان انا شيل منك وسكته
ادم... اخس عليكي ليه بس
عاصم....اتلم يلا منك ليه 
كلهم ضحكو وعبد الرحمن متغاظ من اهتمامهم بي فرح
نور بضحك... اي رايك في ياسين
فرح بضحك... مشكله 
ياسين بضحك... ربنا ما يجيب مشاكل  
نورين... اهو دا ياسين  بس يكفيكي شر لو قبل 
ياسين ضحك ومسك خدها.... بس تنكري انك بتحبيني
نورين اتكسفت... ياعم بس
ياسين ضحك وباس راسها..
مازن... بس انتي بتشتغلي يا فرح
فرح... لا  
مازن..  معاكي شهاده
فرح..  انا محمايه بس مش بشتغل 
نور... بجد
فرح... اها
مازن... بسم الله ما شاء الله  بين عليكي انك ذكيه  وشاطره
فرح... من زوقك
ادم..  طب مش بتشتغلي ليه
فرح.. بعد موت بابا  مبقتش حبه اي حاجه
ادم... الله يرحمه
ياسين... بس لو حبه تشتغلي في اي وقت قوليلي
فرح... شكرا 
سلمي...  انا حبيتك اووي  انتي هتنامي معايا نهارده
مازن بصلها وهمس... حبيني انا كمان
سلمي بصتله ووشها بقا طماطم... يخربيتك
كلهم بصو مازن فضل يضحك
نور.. في ايه
سلمي... عايزه انام تصبحو علي خير وطلعت
نور بصت لي مازن وراحتله.... انت عملت ايه 
مازن بضحك.... مافيش
نور...مازن اوع تكون ضايقتها
مازن.... لا طبعا
نور كانت واقفه قصاد ادم
ادم... اقعد بقا وشدها وفضل يرخم عليها
نوربنرفزه... ياعم اوع مش بحب حد يحضني من ضهري بتخنق
ادم بهمس..  انتي لسه زعلانه
نور..  لا
ادم...وغالوتي
نور ضحكت...نص نص
ادم.... حقكك عليا 
نور.. سماح المره دي
ادم...اختي كميله ياناس
سيف كان شايفهم وعمال يجز علي اسنانه
ــــــــــــــــــــ
عبد الرحمن بهمس....بطلي تتكلمي معاهم
فرح بصتله... هما بيهزرو معايا اكيد مش هكسفهم
عبد الرحمن... وااللهي
فرح.... في ايه انت متعصب من الصبح 
عبد الرحمن... في انك عماله تهزري وانا ولا اكني موجود
فرح... وانا قولت حاجه انا بضحك
عبد الرحمن..  من امتا وانتي عماله تضحكي كده  
فرح... اول مره نهارده لقيت حد يتكلم معايا   اساس وانا متكلمتش مع حد انا برد علي قد السوال
عبد الرحمن..  واللهي من امتا اساس بتقاعدي مع ناس انتي علطول في اوضك
فرح... اظن انا مش عند عمي عشان ادخل اوضه  واقاعد زاي ما انت امرت بكده  واول مره القي ناس تتكلم معايا  عموما حاضر وقامت  
نور لقتها قامت مره واحده..   في ايه
فرح...  عايزه انام معلش
تهاني..  لسه يابنتي ما تخليكي قاعده
امل... اقاعدي احنا لسه مشبعناش منك 
فرح... معلش 
عاصم.... خالوها علي راحتها كده كده هي قاعد معانا لحد الاخطوبه
عبد الرحمن... لا طبعا احنا بكره هنروح
عاصم... انا متفق مع جدك وابوك ووافقو وانت اكيد مش هتكسر كلمتي  خديها ينور تنام معاكي
نور  بفرح... من عيني يلا
عبد الرحمن جز علي اسنانه 
نور وهي طلع...قالك ايه زعلك كده
فرح حكتلها...
نور... هو حكم عليكي تفضلي في الاوضه
فرح... اها
نور... ايه  البني ادم دا تمام اووي
فرح... هتعملي ايه
نور... بكره هتشوفي  بنفسك
رواية أحببت مجنونة الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم الاء
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent