Ads by Google X

رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثامن عشر 18بقلم اميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

  رواية مصيبة سكنت قلبي بقلم اميرة رمضان 


رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الثامن عشر 18 

 _ والله العظيم ي ماما الصور دي متفبركه  والله  انا معملتش حااااااااااجه  
امال بسخريه  : قالو للحرامي احلف يلا ي يوسف نمشي من هنا بس قبل منمشي ارومي دبلتك في وشها 
روفان : خساره فيهم هاتو الدهب بتاعنا           (ووقفت قدامي بغرور )
روفان بغرور : اقلعي الدبله 
_ لاء طبعا مش هقلعها يوسف انت لازم تصدقني فييييي ااااااي والله العظييييييم انا معملتش كددددددددده 
روفان مسكت ايدي جامد وبتحاول تقلعني الدبله بلعافيه 
وفجاء دخلت رنا
رنا : ابعدي عنهااااا ملك معملتش اي حاجه من الارف اللي بتقولو ده 
امال : معملتش ازاي ي بنت الجزمه واحنا شايفين الصور 
رنا : لان ببساطه الصور دي متفبركه ومن تصميم الست روفااااان
روفان بمكر : اااي الانتي بتقوليه ده انا مستحيل اعمل كده 
امال : يظهر انك اتجننتي  ازاي تقولي علي بنت خالتك كده 
رنا : لاء متجننتش انا سمعتها بتتكلم مع واحد اسمه محمود وبتقوله حلو اللي هي عملته فيك ده انت مش عارف تسيطر عليها وتبوسها بس انا هعمل في الصور اللي انت معرفتش تعملو  وفبركت الصور 
روفان : دي كد....   
طخخخ قلم نزل علي وش روفان 
روفان : ااااه انت بتضربي ي يوسف 
يوسف : انا ماسك نفسي عنك بالعافيه والا كنت قتلتك بقي عايزه تخربي عليا وتحرميني من احلي حاجه في حياتي وخلتيني اشك فيها ي زبااا*اله  وطخخخ قلم تاني 
روفان : انا عملت كده عشان بحبك وانت مش حاسس بيا وسبتني عشانها 
يوسف : وانا مش بكره في حياتي قدك وانتي مش بتحبي حد انتي بتحبي الفلوس وبس 
ريم : بقي انتي تعملي في صحبتي كده ي بنت كوم الشكاير 
(وهجمت علي روفان جابتها من شعرها وكسرتها في بعضها )
امال شايفه المنظر وهتتشل مش عارفه تعمل اي 
هدي : ريم سبيهااا بقااا ا
ريم : وربنا ما هرحمها         #بقلمي_اميره_رمضان
ميرا : خليها تعلمها الادب الواطيه دي  (روفان بتصرخ )
(انا اخيرا اتكلمت )
_بااااااااس بس بقاااااااا كفااااااايه 
وبعدت ريم عن روفان 
_ انتي اي الحقد والسواد اللي جواكي ده انا عملتلك اي عشان تبهدليني بالشكل ده وتتهميني اني ممكن اعمل كده 
وبصيت لحماتي وقولتلها : وانتي ي حماتي مصدقتي انك تمسكي عليا حاجه وجيتي فورا هزقتيني وشتمتينا وسمعتي الجيران صوتك  
مع اني كنت تعبانه من يومين ومقدرتيش حتي تطمني عليا بالتليفون 
_وبصيت ليوسف بدموع : وانت انا في المره الاولي  معملتش اي حاجه من اللي حصل غير اللي قولتلك عليه بس والباقي كان الزفت محمود هو اللي عاملو ده اذا مكنتش بنت خالتك هي اللي عامله كده من البدايه 
و انت سامحتني بس مصدقتنيش ادتني فرصه تانيه عشان حبك طب والمرادي خلاص حبك خلص ولا اي مصدقتنيش وضربتني بالقلم ده غير كلام كتير مكنتش اتوقع في يوم اسمعه منك 
يوسف : ملك انا م......
_ هششش انا مش عازه اسمع حاجه انا اتكلمت كتير وانت مسمعتنيش يبقي ملكش عندي حاجه اني اسمعك 
(وبقلع  الدبله وانا بموت من العياط )
يوسف مسك ايدي  وقال : انتي معاكي حق في اللي بتقوليه بس ارجوكي متقلعيش الدبله 
(شفت نظره ندم وكسره في عينه حسيت اني هسامحه بس جريت علي اوضتي بسرعه )#بقلمي_اميره_رمضان
هدي بصت لامال : اظن انك عرفتي مين الزباله دلوقتي وعرفتي ان بنتي متربيه بس يظهر اختك هي اللي نست تربي 
(امال ساكته بس هتولع )
يوسف : انا اسف ي خالتي والله كان غصب عني لما شفت الصور جن جنوني ومعرفتش بعمل اي 
ريم : في حاجه اسمها ثقه ي يوسف
يوسف : بس لازم تعرفي ان في حاجه اسمها غيره برضو 
انا عايز اتكلم معها 
ميرا : بلاش دلوقتي سيبها لما تهدا شويه 
يوسف: بس انا مش هقدر اسيبها كده لازم اتكلم معاها 
ساره : ادخل كلمها وشوف هتكلمك ولا لاء 
يوسف خبط علي الباب 
_ انا مش عايزه اتكلم مع حد سبوني في حاااااالي 
ريم : سيبها ي يوسف لما تهدا يبقي كلمها 
(يوسف مكنش عندو حل تاني ومشي هو وعيلته)#بقلمي_اميره_رمضان
__________
في بيت يوسف 
_ انتي ي زباله تلمي هدومك وتغووووووري من هناااااا مش عاااااعععايز اشوف وشككككك تاني 
امال : اي اللي انت بتقوله ده ازاي تطرد بنت خالتك 
يوسف : تغوووور بنت خاااالتي انا لاطايقها ولا طايق اشوف وشها اللي تظلم حد بطريقه دي تستاهل الحرق 
رنا : ومكنش ينفع اللي عملته في ملك ده ي يوسف كان لازم يكون في شويه ثقه بينكم 
يوسف : والله العظيييييم بثق فيها بس لما شفت الصور الغيره عمتني عارف انها متعملش كده بس قدرو موقفي 
رنا : احنا مقدرين بس يارب هي اللي تقدر 
امال بغيظ : عاجبك اللي عملتيه ده ي بنت الجزمه خربتي الدنيا 
رنا : والله اللي غلط يستحمل نتيجه غلطتو انا معملتش حاجه #بقلمي_اميره_رمضان
________
ساره : خلاص بقي ي ملك كفايه عياط بقي 
ميرا : ماهي اخته كشفت الحقيقه الحمد لله بتعيطي ليه بقي خلاص 
_ انا زعلانه اووي انه موثقش فيا جه ضربني علطول ومصدقنيش 
ريم : ملك انتي معاكي حق بس برضو انا لو مكان يوسف كنت هعمل اكتر من كده  يعني مثلا انا بحب وحده وعرفت انها كانت بتحب واحد قبل الخطوبه والواحد ده كل شويه ينطلي زي الارجوز بموضوع شكل وكل حاجه محمود والزفته كانو بيعملوها كانو بيعملوها جامده اللي هو اي حد يصدقها وموضوع الصور ده برضو 
_ اها تصدقي دانا شخصيا لما شفتها كنت هصدق 
ميرا : شفتي بقي يعني عندو حق في اللي عملو وبعدين يوسف لو مكنش جه واتعصب عليكي وضربك كده مكنش هيبقي راجل وعندو دم اصلا هو كان غيران عليكي  فهمتي
_______
يوسف : بقولك عايزك تجبلي الواد ده هو اسمه محمود وفي كليه اسنان ودي صورته 
احمد : من عيوني بس ليه
يوسف بغضب جحيمي : عشان اندمه علي اليوم اللي اتولد فيه 
روفان : انا ماشيه ي يوسف  
يوسف : غوري وياريت مترجعيش هنا تاني وانسي الشغل عشان ملكيش شغل معايا 
روفان : سامحني ي يوسف والله مش هعمل كده تاني 
يوسف : امشي ي روفان وارحمي نفسك من اللي هعمله فيكي لو ممشتيش من وشي دلوقتي 
(مشت روفان ويوسف رن علي ملك كتير بس مش بترد )
______
بليل 
زين : يابني قولي عملت اي عشان نرحمك من اللي هيحصل فيك
محمود : انا معملتش حاجه وانتو جايبيني هنا ليه وعايزين ااااي 
احمد : مش احنا اللي عايزين يوسف اللي عايز 
محمود : يوسف مين 
دخل يوسف وقال : انا 
محمود : انت انا والله مليش دعوه قريبتك هي اللي قالتلي اعمل كده 
احمد : ده انت واطي اعترفت حتي من قبل متاخد قلم واحد عيب عليك #بقلمي_اميره_رمضان
يوسف : قريبتي خدت جزاتها اما انت لسه انا هشفي غليلي منك ط(ونزل ضرب في محمود جامد اووي )
وبعد شويه 
زين مسك يوسف وبعدو عن محمود اللي وشه كلو بقي عباره عن دم 
يوسف : سيبني خليني اموته واخلص منه 
احمد : كفايه كده لو مات هيجبلنا مصيبه 
يوسف : اتفووو عليك عارف انا هسيبك لاني مش عايز اوسخ ايدي فيك بس وقسما بالله لو حاولت بس انك تقرب من ملك تاني لاكون قاتلك بايدي واديك شوفت اهو انا مابهزرش 
______
عدي يومين ويوسف بيحاول يكلم ملك وهي مش بترد ولما بياجي البيت مش بتطلع تشوفو ومنزلتش الكليه في اليومين دول 
ميرا : حرام عليكي بقي ي بنتي كفايه كده بقي وكلميه 
_ تعرفي انا هموت واكلمه بس لاء خليه كده عشان يعرف ان اللي عمله غلطه كبيره وميكررهاش تاني 
ساره : ماهو بقالك كتير مش بتكلمه ده كلو مش مكفيكي 
ريم : ده كلمنا كلنا واتحايل علينا نحنن قلبك عليه
_ اها يعني انتي بتعملو كده عشانه
ميرا : لاء طبعا هو غلط لما مسمعكيش بس احنا  نعذرو لانه اتحط في موقف وحش 
ريم : اه وكمان البت ساره مرحتش الشغل 
_ ليييه ي زفته 
ساره : اروح ازاي اشتغل عندو وهو مزعلك 
_ اصيله ي بت بس برضو روحي الشغل ومتقلقيش انا وهو هنتصالح

يتبع الفصل التاسع عشر 19 : اضغط هنا  

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent