Ads by Google X

رواية أحببت طفلة الفصل الخامس عشر 15 والأخير - بقلم شروق مصطفي

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت طفلة البارت الخامس عشر 15 والأخير بقلم شروق مصطفي 



رواية احببت طفلة الفصل الخامس عشر 15 والأخير

أعلم جيدا أن من يحب يفعل اي شئ لاجل من يحبه ♥️
أسر :انتي 
لفت وشها وقالت اه انا 
أسر :بس بس ازاي وصهيب يعرف انك ظابط 
لاء مش يعرف ومش هيعرف 
أسر :بس انتي هتبقي مراتوا 
غرام:ايوه بس انا شخصيتي مجهوله 
وبعدين لفت لعدنان وقالت جه وقت الحساب ومسكت عدنان بالرصيات ورا بعض وبعدين وبعدين كشفتلوا عدنان مبقاش عنده فرصه يدافع عن نفسه 
غرام:حرمتني من اني اعيش مبسوطه ادي واحده
وضربته رصاصه في رجلوا حرمتني انا وامي من الفرحه الطبيعيه ادي التانيه حرمتني انا وامي من ابويا ادي التالته وضربته في دراعه وحرمت ابوياا مننا وادي الرابعه حرمت عيله كامله من بعضها وادي الخمسه وبعدين بقي جابت مايه نار وابتدت ترميها علي مكان الرصاصات وبقي عدنان بيصرخ ب أعلي صوته. واسر واقف مصدوم معقوله ديه الطفله الهبله الي صهيب حبها لاء مش مصدق
وبعدين جابت سكينه ونار وابتدت بقي تسخنها وجابت ملح ورشت علي السكينه ملح وخرطت وشه بمعني الكلمه وعدنان خلاص كان هيسلم نمر بجد 
وبعدين بصت ل أسر وقالت. 
م اسميش عزازيل من فراغ مسميش فريقي فريق الموت من فراغ وراحت علي الاوضه الي كان فيها ابوها واسر دخل وابتدوا يقاتلوا بكل احترافيه ومهاراه وبعدين بقي فكت (علي) الي كان مربوط ومغمي عليه وحواليه الاجهزه 
ونقلوه علي المستشفي وهناك عرفت ان صهيب في العمليات وكده كده (علي) في غيبوبة لسه مصحاش منها
والعيله كلها عرفت بعد م غرام أمرت حبيبه تروح تفهم اوبها ويطلع يتكلم مع حد مع عمامها وفعلا نفذت الكلام 
وبعد مرور 8سعات في اوضه العمليات 
مها :غرام انتي رايحه فين 
غرام:انا لسه مصفتش حسابي معاهم 
مها:لاء ياغرام 
غرام:علشان خاطري يا أمي سبيني انتقم مش بعد كل المشوار ده 
مها :طب بس قوليلي هتروحي فين 
غرام:مبني الامن خلاص 
مها :هو( علي) فين وعيطت 
غرام بعياط :هو جوه هنا تعالي وودتها قسم خاص 
وكان متعلقله اجهزه ومحاليل وجهاز الاكسچين 
غرام:من ساعه الفراق وهو في الغيبوبه ديه 
مها إنهارت 
غرام:معلش يا أمي انا لازم. امشي خلي بالك من نفسك 
استوووب بقي نفهم القصه بصوا بقي القصه من اولها ايه 
علي كان مقدم واذكي واحد في صحابه وكان لقبه عزازيل لانه مكنش بيرحم كان جامد وقاسي لحد مقابل مها وحبها واتجوزوا وبعد مرور سنه علي جوازهم جابوا غرام يوم عيد ميلاد غرام الي أتمت فيه سنتين علي مات بطلقه في قلبه بسبب انه هو طلع مهمه وقبض علي الرئيس المربع الذهبي وهو كان صاحب محمد المغربي والمغربي لما عرف فرح لانه هو الرئيس الي بعديه وفعلا بقي رئيس ومرت الايام وعدنان ابنه كبر ودخله عالم الماڤيا اما خالد وصهيب وأسر فهما ملهمش اختلاط ب عمهم المغربي لانه مابين خالد وعمه طار موت اهله وصهيب وأسر طبعا مع خالد وغرام قدمت في كليه الفنون وكل حاجه بس صديق علي وهو اجنبي اسمه
روند  كان مفهم مها ان غرام بتسافر له في الاجازه علشان هي بتوحشه وزاي بنته لكن الحقيقة غرام هناك كانت بتاخد في كليه الشرطه وكمان كانت بتدرب وقدرت في وقت قصير تحصل علي اللقب ده وبس كانت في مصر غرام الهبله المجنونه وفي لندن غرام الشرسه العقله الي لقبوها بالحجر فعلا وهي ديه كل القصه وعناصر المفجأه 🤷
في مبني الامن والمخابرات وخصوصاً في غرفه ضلمه يسكنها الهدؤ وفيها عم صهيب وغرام وصندوق خشب وكيس ملح ونار وسكينه وشطه وفلفل احمر ومايه نار 
غرام ؛تؤتؤ يا مغربي متعودتش عليك كده والله الي طلع نضيف فيكوم بجد الواد سراج رفض يهرب وحس فعلا بغلطه وقرر يقضي الست سنين سجن الا التاني هرب والمفروض انه اعدام يا جبروته يا اخي 
لاء وغير كده انت الي بتسعده ياه علي القرف مش موضوعنا الموضع اني اخلص حقي وضميري 
وجابت السكينه اممم تحب نقطع الصوابع رجلك ولا رجلك كلها ونخلص 
المغربي بصدمه:ايه 😨
غرام:يلهويز لسه هيستغرب نبدأ ب أسم الله وبدأت تقطع في صوابع رجليه وهو يصرخ وتحط شطه وفلفل احمر علي الجرح وهو يصرخ اكتر وبعدين بقي عملتله خريطه علي جسمه وتحط الملح والفلفل ابدعت وهو يعيني كان بيتعذب ده جزاه اي ظالم 
غرام: انت شبه الافعي بص مش هحرمك وجابت الصندوق الخشب وطلع منها افعي ومش اي افعي ديه افعي كوبرا وبعدين عزفت ودخلت جوه بقه وودخلت في بطنه وكده ديه نهايه قصه اي حد ظالم ومفتري وكانت نهايه قصه الانتقام ل ابوها 
وخرجت ولما الظباط واللواء دخلوا انصدموا من المنظر الي شفوه منظر في غايه الاشمئذاذ 
غرام راحت المستشفى وكلها دم والكل كان خايف من منظرها كانت تقرييا شبه المجانين 
.
خرج الدكتور من الرعاية وقال :ادعوله ال٤٨ساعه دول يعدوا علي خير الرصاصه استقرت في مكان القلب بالظبط وكنا هنفقد المريض اكتر من خمس مرات جوه لكنه عنده الاراده انه يعيش نبضه ضعيف اوي وحالياً لو ال ٤٨ساعه مروا بخير تبقي معجزه 
والكل كان علي اعصابه 
في اليوم التاني كان الكل في المستشفي بايت مع صهيب وغرام روحت أستحمت وصلت ورجعت علي المستشفى علشان كان كلها دم حرفيا 
وبعد مرور يومين الحمدلله صهيب بقي بخير وكله كان تمام لكن لسه علي في الغيبوبه
في غرفه صهيب 
حبيبه:حمد الله علي السلمه يابطل الابطال فوق ده احنا عشره كام يوم ياجدع 
صهيب بضحك أنتي مجنهه الحاره ياشيخه 
حبيبه: مش كنت بعمل مقالب جامده 
صهيب:حصلل ومكنش قادر يهزر او يضحك 
غرام بغيره :اروح اجبلكم شجرتين لمون بالمره 
حبيبه :مالك مفروسه ليه يا سوده
غرام قربت من صهيب ومسكت ايديه وقالت
جوزي وحبيبي انتي مالك روحي شوفيلك عريس يا بيره 
حبيبه:بقي انا بايره يا بنت مها يا معفنه
مها : مالها بنت مها يابت ديه مها ديه هي الي مرضعاكي فوقي يختي بنتي مش معفنه بنتي بعشره زايك 
سليم: خلاص يا جماعه
صهيب:بره كلكو بره معادا حبي 
غرام:مارد وشوشني أني قمر 
أسر : قمر عليا الطلاق..... 
غرام:بره يا كلب الكلاب ولا .... 
أسر :وعلي ايه الطيب احسن وخرجوا 
وبعد مرور تلات سنين علي ابطلنا وصهيب لما عرف اتصدم صدمه ومكلمش غرام فيها سنه 
كان جه المساء يوم فرح ابطالنا (غرام/صهيب)
(أيات/أسر)(خالد/نورين )(سليم/حبيبه)(رزان/كنان)
وملك وخلود كل واحده شايله ولاده 

ملك وعبدالرحمن جابوا ملاك وهي عندها سنتين 
وخلود وأوس جابوا صقر وجبل 
ملاك: الحقيني يا ملك صقر هيبلعني 
صقر :عندك يا بنت ملك رايحه تتكلمي معاه ولاكأنك في دريم بارك 
عبدالرحمن:مالك يا ابن أوس محدش عجبك 
صقر:متدخلش انت دلوقتي ده كان شويه وهيبوس بنتك
ملاك:عليا الطلاق يا ارنوبي منك هو الي كان هيبوسني انا مالي 
صقر:وانا خروف وبعدين ارنوبي ديه سر مابنا يا بنت المفضوحه 
ملاك:سوري بقي ياحبيبي اخر مره 
عبدالرحمن:الله وطلع الفون وقال لملاك اختاريلي قرن خروف انا صح 
ملاك:لاء يا بابي انت مش خروف انت معزه 
ملك كانت مصدومه هي وعبدالرحمن واوس وخلود وجبل مايتين ضحك علي ملاك وصقر ♥️✨
غرام: افرح يا عريس انا العروسه 
صهيب ،: ادخلي برجليك اليمين يا عروسه 
غرام دخلت ونسبهم ديه ليله خاصه بيهم  في صباح اليوم التالي بيصحي صهيب علي رنه فونه وكان المتصل ملاك 
ملاك :صهيب صهيب جدو علي فاق وخلاص هيجيب  الحمار
صهيب: حمار مين يا بنت ال .. ايه احلفي فاق 
ملاك:اه والله وبابا وماما قالولي اقولكم عقبال ما يجهزوا ويروحوا المستشفي
صهيب :طب اقفلي وصحي غرام وبسرعه كانوا في المستشفي 
وبعد المده ديه اخيرا غرام شافت باباها ورمت نفسها في حضنه هي ومها  فضلوا يعيطوا 
غرام:وحشتني يا علوه 
علي : انتي غرام انتي بنتي وديه ام عيالي وحته مني 
فتون :طب الكل متجوز راعوا شعوري اني سنجل
غرام:ده حتهه حبيبك مش فاكرك 
فتون:كريم مش فاكرني اه بس انا هفضل فكراه 
غرام:هو سافر 
فتون :بزعل اه 
غرام: هيفضل هو هو كريم
وبعد مرور ست شهور في سعاده كريم رجع من السفر وهو مستعيد الذاكره تمام واول مشاف امه حضنها وحضنهم كلهم وفتون كانت واقفه بعيد كريم قرب منها 
كريم :نبدأ صفحه جديده وننسي الماضي 
فتون:انا بحبك اوي
كريم:وانا بعشق امك وعدي اسبوع واتجوزا 
بعد مرور عشر سنوات الكل كان قاعد في ڤلا واحده 
مها :بت يا غرام اصحي وصحي عيالك علشان باص المدرسه يابنت الموكوسه 
غرام فاقت وبصت لمها وبستها. قالت
أنتي اجمل ام في الدنيا في علي 
مها :علي نايم قومي بقي وانا هصحي الطور ده 
غرام:براحه عليه ده ياعيني منمش من امبارح 
مها:مالوا يبت 
غرام:مش عارفه تقريباً عيان انا هشوفه .
مها :طب روحي وانا هشوف الموضوع ده 
في غرفه الاطفال.
غرام:صخر ياصخر اصحي وصحي اخوك قصي معاك 
صخر :ياغرام انا مش قادر 
غرام: ياغرام انا مش قادر مش هتشتغل دماغك قوم انهارده في Test يافالح 
صخر :يووة بقي بجد طب نا صاحي مش مصحي حد وقام  سابها 
غرام:عيل غتت زاي الي خلفوه
غرام:قصي 
قصي قام من النوم وزغزغ غرام وقال هو ده
غرام: أنت طالع قمر لمين كده يا واد عيونك خضره وعثل زاي مين 
قصي :زاي أمي هاتي بوسه 
صخر:وانا ابن البطه السوده 
غرام جريت عليه وقالت فاشر انت ابن غرام عيونك زرقه زاي ابوك بس يخربيت الموز الي الواحد عايش فيه والله هات حضن وحضنت صخر وقصي 
عند فتون وكريم 
كريم صحي من النوم لقي فتون لسه نايمه علشان جاسر منيمهاش طول اليوم وحور عندها مدرسه 
كريم :بسم الله وشال جاسر وحطه جنب فتون  حط مخدات وغطاهم .
وراح علشان يصحي حور 
كريم :حور 
حور :انا صحيت حور اتزفتت خليها ابنها ينغعها 
كريم :صباح النكد 
حور :نكد نكد ليه انا مش غيرانه خالث بالث مالث اصلا اساسا هو كده كده عادي عادي جدا هو انا مين فضلت تقول كده وهي في الحمام وهي بتلبس وهي بتتسرح وكريم وقاف شايف فتون التانيه
حور :جابوني ياكريم
كريم :مالك يا بنت الهبله في ايه علي الصبح
حور :وكمان وكمان بتزعقلي يا كريم مكنش العشم وربنا انا قولت انك حبيبي وانك اماني بعد الست الشريره الي جوه ديه خلي ابنها يمفعها 
كريم :فتون ببقي تتفاهم معاكي يلا علشان تروحي المدرسه الباص قرب 
حور :محدش واخد منها حاجه يلا 
عند خلود واوس
ريماس : بت يا خلود انتي يابت اصحي صقر وجبل تحت وبيقولوك هاتي المصروف 
خلود :صباح الخير الفلوس في الدرج اهي 
عند خالد ونورين 
نورين :اوف بقي عليكي يا طيف يابنتي حرام عليكي
طيف : مين الي حرام عليه يا نورين خلي لبنك يامن ينفعك 
يامن:اه هنفعها يا بت يا سودا 
خالد. :باااااس مالكم فيه ايه علي الصبح
طيف :انا راضيه ذمتك الاوزعه الي عنده خمس سنين ياخد عشرين جنيه مصروف وانا اخد خمستاشر 
خالد:لاء ميرضنيش 
طيف :قول لمراتك عندها تفرقه عنصريه 
نورين مراته الي عندها تفرقه عنصريه بت مش انتي قايلي حوشيلي من مصروفي كل يوم خمسه جنيه لو لقتيني بموت قصادك متدهنيش 
طيف :ايوتغ
نورين :شوفت بقي مين الي عنده تفرقه عنصريه يا استاذه طيف 
طيف :طب ماشي هاتي ونزلت
عند ايات واسر 
أسر : رحيل
ديه بقي هاديه المختلفة عنهم في العيله عيونها زرقاء فاتح اللون شعرها اصفر حرير وطويل وبشره بيضاء اجمل بنت في العيله بس كلهم حلوين بردوا بس هي واخده لقب الاجنبيه من هدؤها ورقتها
رحيل :صباح الخير يابابا 
أسر :ياعيون بابا اصحي عشان الباص بتاع المدرسة
رحيل :اوكي هغسل سناني ووشي وهشرب العصير والبس وهنزل 
أسر :تمام يا قلب بابا 
أيات :ومفيش ماما 
أسر : ماما ديه هي روحي ورحيل ديه هي قلبي وحضنهم 
باقي الابطال حبيبه وسليم عنهم كنزي لسه ست شهور ورزان وكنان يزن سنتين 
ملك :بت يا ملاك فوقي يابت فوقي 
ملاك :اوف علينا فوقنا فوقنا 
ملك :يلا يختي الباص قرب يوصل اغسلي وشك وسنانك وتعالي البسي وهسرحك 
ملاك: ماشي
ملك :ياصبر مش عارفه انا الي طفله ولا هي ولا ابوها اكبر طفل 
وبعدين خرجت ملاك وهي ملاك لون عيونها اخضر فاتح واخد علي اللون الزيتوني بشرتها بيضاء شعرها بني فاتح فيه خصل من اللون الاصفر الدهبي 
وبس 
تحت يجتمع اولاد العم علي الصفره في مقدمه الصفره جبل ايوه ابن اوس وجنبيه صقر  وبعدين الناحية المجاوره قصي  ويامن وبعدين البنات 
ملاك وحور ورحيل وطيف وبس كده 
صقر :ملاك مالك فرحانه وانتي مسيبه شعرك 
ملاك:ديه ملك وبعدين يوم من نفسي 
صقر :تعالي وطلع المشت من شنطه حور وابتدي يسرحلها شعرها وعملها ضفيره 
صقر :الله يخربيتك كده بقيتي احلي اعمل فيكي ايه انقبك طب 
ملاك:صقر بطل غيره بقي وبعدين انت عارف انا بحبك انت
صقر : ماشي 
حور :صخر اديني العاصير 
صخر :خدي 
رحيل : شباب هنعمل ايه انهارده 
يامن :هنعمل ايه في ابه 
طيف :في الدوك وضحكت 
وبعدين الكل بص لحور وقالوا اتكملي يا أفعي 
حور:بصت  والكل ضحك إظارهر التاريخ بيعيد نفسه ♥️😹 ولحد هنا خلصت قصتنا يارب تعجبكم ♥️✨
google-playkhamsatmostaqltradent