Ads by Google X

رواية أحببت طفلة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم شروق مصطفي

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت طفلة البارت الثالث عشر 13 بقلم شروق مصطفي 



رواية احببت طفلة الفصل الثالث عشر 13

في منزل مها 
الدكتور: الاستاذ كريم مينفعش يتعرض لضغط او حتي تحاولوا تفكروه هو هيفتكر لوحده كلها مسأله وقتت 
كريم :انا عايز امشي انا مش مرتاح هنا مش عارف ليه 
الكل بص لبعضه لان كريم طول السنتين دول كان عايش في شقه لوحده بسبب انه فعلا مكنش طايق يقعد معاهم بسبب الي حصل من فتون وانها بعدت عنه وقبل ماتبعد اهانته واهانت كرامته 
فلاش باك
كريم مسك إيد فتون 
فتون:اوعا إيديك 
كريم:متمشيش انا بحبك 
فتون :وانا مش بحبك احبك علي ايه اصلا لبسك الي من سنه السبيعينات ده ولا شكلك والنضاره الكعب كوبايه ديه ولا انك اصلا مبتعرفش تتكلم ولا حتي تنطق جمله واحده احبك علي ايه 
استوب جدعان فتون. في اللحظه ديه كانت فعلا متعصبه جدا جداا
كريم ساب إيديها :
كريم:انا ازاي كنت مغفل كده انا حبيت صخر مش بني أدمه غوري في ستين داهيه ومن الوقت ده وهو مش طايق البيت ولا طايقهم ولا طايق فتون اساسا واتغير 
باك 
الدكتور:علشان يا استاذ كريم انت حاسس انك غريب عنهم
كريم: ماشي انا مش هقعد هنا انا مكنش ليا مذكرات 
هنا 
غرام بسرعه:لاء لاء انت مكنش عندك اي مذكرات وغمزت ل خلود ب انها تخبيها 
خلود:انت مكنتش بتحب تكتب مذكرات او كده 
أوس: اه.
عبدالرحمن:تيجوا ناخد كريم ونطلع علي السطح
الكل وافق معادا كريم 
كريم:لاء انا عايز امشي برضوا من هنا انا حاسس ان مش ده مكاني لو مكاني انا كنت هرتاح فيه اكيد 
فتون :الدكتور قا....  
كريم:انتي الوحيده الي ممتتكلمش معايا هنا في البيت ده ماشي
فتون :بس.. 
كريم:مبسش لسه هتبسبسلي انا قولتها كلمه انا مش صافيلك بربع جنيه مخروم حتي والله
هو انتوا تفتكروا كريم رجعتلوا الذاكره بسهوله كده لاء طبعا بس هو ذكي وبيختبرهم علشان لو فيه حاجه هما ميخبينها يعرف بس ديه طريقته بقي 
في مبني المخابرات
اللواء :فاكر المهمه الي قولتلك عليها من سنه بتاعت شحنه تسليم السلاح وفشلت 
صهيب :ايوه يا فاندم
اللواء :جتلني مصادر معرفه ب ان المقدم علي لسه عايش 
صهيب:مين ده 
اللواء:ده كان المقدم علي اذكي ظابط مخبرات وعمليات سريه كانت هوايته مخفيه تمام لقبه كان عزازيل الدامر من كتر مهو ذكي طلعناه مهمه وكانت تسليم شحنه سلاح كبيره وعربيتين كاملين سلاح 
هو حط خطه ذاكيه جدا وقدر ينجح ويقبض علي الرئيس المربع الذهبي للماڤيا ديه وبعد مرور خمس سنين قالوا انه مات اخد رصاصه في قلبه وانهارده وصلت معلومات من الي بيراقبوا الماڤيا ديه ب أنهم دخلوا مستشفى امراض نفسيه وعرفوا. ووصلونا المعلومات ديه 
صهيب:وانا المطلوب مني ايه يا فندم
اللواء:انا بثق فيك وفي شغلك علشان كده هيتقدم ليك فريق من اقوي الفرق فريق الموت 
صهيب:تمام يافندم وقدم التحيه العسكريه وخرج 
اللواء:ألوا يا عزازيل تعالي المكتب عندي 
عزازيل ده اسم قائد الفريق بس اسمه مش كده في الحقيقة 
عزازيل :تمام يافندم
عند بيت غرام 
غرام: مهااااا انا نزله اقعد شويه علي البحر 
مها :ماشي يختي سكه السلامه
وفي صباح يوم جديد كان وقت لقاء فريق الموت 
كان الي قاعد صهيب وفريقه الخاص بيه هو 
وهما اشخاص اساسيه بردو تعالوا نتعرف عليهم
(كنان/٢٥سنه/رائد)
(سليم/٢٥سنه/رائد)
(أسر /٢٥/رائد)  جدعان ده اسر الي نعرفه ايوه 
نكمل بقي 
صوت خبط علي الباب براحه حصل في مكتب اللواء
اللواء :فريق الموت يتفضل استوووب نتعرف بقي عليهم
(عزازيل لقب الشخصيه المجهوله ميعرفش شكلها) غير الفريق واللواء بس/٢٤سنه/مقدم)
(رزان /٢٤سنه/رائد )
(حبيبه/٢٤سنه/رائد)
(أيات/٢٤سنه/مقدم) 
ايه ده الفريقين فيهم اتنين مقدم عادي ياتراي مين ديه عزازيل الي هتجنن الكل 
اللواء اعرفكم ب فريق الموت
رزان:انا رزان لقبي الفراشه الخبيثه لاني هكر 
حبيبه:انا حبيبه لقبي الوحش وبخترع القنابل والأسلحة قناصة
أيات : أنا ايات لقبي الامبراطور لاني يعتبر الرئيس التاني بعد عزازيل 
عزازيل :انا عزازيل لقبي هو عزازيل لاني الدمار ذاته 
صهيب :انا صهيب لقبي المارد الاسود والاسد الجارح 
كنان :انا كنان لقبي هو الثعلب هكر 
سليم: انا سليم لقبي هو الطيار المدامر قناص 
أسر :انا اسر لقبي هو الشيطان الاسود يعتبر انا القائد التاني للفريق .
اللواء:عال دلوقتي هديكوا تفاصيل المهمه 
الكل قدم التحيه العسكريه وخرج 
خلود:اوس انا تعبانه اوي مش قادره بجد 
أوس:مالك 
خلود: انا حاسه ان عضمي متكسر ومش قادر ........ ودخلت جري علي الحمام فضلت تستفرغ
أوس : انتي كويسه 
خلود:لاء مش كويسه بطني وجعاني 
أوس :طب تعالي نروح المستشفى طب 
وهما نازلين قابلوا مها 
مها:يوه علي فين كده يا ولاد 
اوس :هنروح المستشفى وحكالها الي حصل 
مها فهمت حاجه 
مها بخبث: وانت جاي هات معاك بسبوسه بقي 
خلود:يعععع بسبوسه يع نفسي في التفاح الاصفر اوي 
مها : ماشي هات تفاح اصفر ليها ولينا بسبوسه 
أوس بغباء:طيب ماشي يلا يا بنتي
في بقي مبني المخابرات
عزازيل :الكل يقعد وقفت علي السبوره واتكلمت بكل ثقه وقالت 
بصوا بقي هنبتدي نقتحم في وقت المناسب هندرس اتجاهات الرياح ولو في أمطار او كده علشان الصيف داخل والشتاء في اواخره بيعمل كده 
هما الشحنه هتتسلم يوم ٢٤/١٠/المقابل من يوم السبت الجاي وابتدت بقي تشرح الخطه
صهيب :طيب تمام لكن عندي اعتراض 
حبيبه : يوه بقي لسه هيعترض انا عايزه اروح انا جعانه سليم بصلها من فوق لتحت كده بقرف 
حبيبه:يوه بت يا رزان هو ماله الاخ ده مش طايق دبان وشه ليه 
سليم:متحترمي نفسك 
حبيبه:حد وجهلك كلام لو اخدت الكلام علي نفسك انت عارف نفسك حاجه تخصك مش تخصني
عزازيل : الله بقي يا حبيبه ييا بيبيه اديلوا اخدت بالها وقالت احمم اتفضل يا صهيب باشا 
صهيب كده بشك :اعتراضي ان سليم يقف في اتجاه الغرب احنا عايزينه اتجاه الشرق لأن حسب الي احنل درسناه الرياح هتيجي من جه الي سليم واقف فيها 
عزازيل:امم تفكير سليم بردو طيب ماشي
بليل 
خلود :انا مجمعاكم علشان اقولكم خبر حلو 
غرام:ايه حامل يعني ولا ايه 
خلود :اه ✨
غرام:قولي والله الله هبقي خاله لولولولولولي 🐣
صهيب: مبروك يا هبله هتبقي ام
الكل بركلها وجه بقي الصبح علي الابطال
google-playkhamsatmostaqltradent