رواية اعاقتي ولكن الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ميرا ابو الخير

الصفحة الرئيسية

 رواية اعاقتي ولكن الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ميرا ابو الخير 

روابة اعاقتي ولكن الفصل الثاني عشر 12

هاجر بصريخ:  انت عايزززز ايهههه طلقنيييي انا مش عايزززززككككككككك. 
ادم بغضب وعصبية:  بقووولككك ايهه احمدي ربنا انه مستحمل واحد زيك معاقة وعاجزة. 
هاجر بالم: خلاااص بقا طلقني. 
ادم بغضب:  انتي طاااللققققق. 
هاجر قعدت علي الارض وادم خرج بكل غضب. 
هاجر دموعها نازلة: ط طلقني. 
هاجر قامت وقفت قدم المريا وحدفت البرفان كسرتها: ليههههه انا مش باااايدي محدش فااااهم ليههههههه ارحموني بقاااا انا بكر"هكم كلكممممم بكر"هكمممممم كفايةةة ياربي انا صبرت وتعبت بقا كفايةةةةة اااااه. 
قعدت علي الارض وعكازها وقع. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند علي. 
علي:  انا نازل. 
امه: ع فين. 
علي:  عند حبيبتي. 
امه ابتسمت. 
امنيه للمجهول: خلاص طلقها. 
المجهول:  يعني كده خلاص. 
امنيه: اه بس ادم شكله مكسور. 
المجهول:  بتحبيه. 
امنيه بسرحان: اوي. 
المجهول: مبروك عليكي يا قطه واهلك خلاص خرجوا. 
قفلت وابتسمت بفرح. 
عند المجهول. 
المجهول:  كده الدور عليها وهي لوحدها يلي بيحميها خلاص اتطلاقواا دورك قرب يا هاجر. 
ادم كان بيشرب بغضب اعمي: اااه بحبهااا بعشقهااااا هي ليه مش فاهمه دااااا ليه يا هاجررررر ليههههه. 
مشي بخطوات ثقيله وسكر: بحبك اوي وبعمل كل دا عشانك حسي بقاااااا. 
 تاني يوم. 
هاجر كانت في الجامعه بملامح حزينه. 
علي جاه: هاجر. 
هاجر: نعم. 
علي بحب:  احم هو ينفع نخرج يعنى. 
هاجر مقاطعه: معلش يا علس مليش مزاج. 
علي: مالك. 
هاجر: اتطلقت امبارح. 
علي بسعادة: بجدد يعني خلاص هنتجوز. 
هاجر: مش وقته يا علي. 
علي:  ط طب بصي هروح اجيبلك حاجه وجاي وهوريكي شقتنا كمان انا بجد مبسوط اوي ثواني. 
مشي وهو مبسوط و هي حست بحركه وراها. 
هاجر بتبص ملقتش حد كملت مشي. 
بتلاقي يلي شدها لحضنه وعيونه حزن: ا ادم. 
ادم بهدؤء:  تعالي معايا. 
هاجر بجمود:  لا انت طليقي. 
ادم شدها غضب وشالها.
هاجر بصراخ:نزلنييييي الحقووونييييييي.
الناس:في ايه.
ادم ببرود:مراتي.
هاجر بقتضاب:اعاااا كدب طليقيييي نزلنيييي.
 ركبها العربيه وعمل حركه افقدتها الواعي. 
ادم بابتسامة:  اما وريتك. 

تكملة الفصل الثاني عشر

هاجر بزعيق: نزلنييييي انت طليقيييي عايز ايههه. 
ادم ببرود:  وكنتي وقفه مع علي ليه. 
هاجر ببرود: ملكش دعوة بيه اه هتجوز علي وانت مالك انت... 
عمل حركه افقدتها الواعي وابتسم علي شكلها. 
بعد شويه. 
بيشلها وبيداخل قصر ما. 
الجدة بغضب: جايب البت دي ليه يا ادم. 
ادم بهدؤء: دي حفيدتك يا ستي ومراتي ودا بيتها. 
الجدة بغضب: انا مليش حفيدة دي واحدة كنت مع ر"جالة وربنا حسابها وشلها. 
ادم بعصبية: ستي بعد اذنك هاجر هترجع تعيش في البيت دا بيت ابوها وبيت العايله. 
الجدة هتتكلم اخد هاجر وطلع. 
داخل الاوضه ونزلها برفق. 
هاجر بصداع وبتقوم: اااه يا بن الجزمة. 
ادم بضحكه وخفيها بجمود:  بتقولي ايه. 
هاجر بعصبيه: انت جايبني هنا ليه. 
ادم ببرود: بصي كده كويس. 
بتبص وبتنصدم: د دا بيت العايلة. 
ادم بهدؤء: اه يا هاجر هنعيش هنا. 
هاجر بغيظ: انت طلقتني يا ادم فوق بقا انا همشي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ادم ببرود: ورديتك تاني عادي. 
هاجر بغضب: يعني ايههه. 
ادم ببرود: يعني لسه مراتي. 
هاجر بزعيق: انا مش لعبه في ايدكككك. 
ادم ببرود: كلمه زياد هقرب ابو"سك. 
هاجر سكتت. 
ادم بمشاكسه:  تعرفي انه عيونك حلوة اوي. 
هاجر بكسوف:  ملكش دعوه انا عايزة امشي من هنا. 
ادم بحنان:  البسي الدريس دا عشان هنروح ناكل برا. 
سابها ومشي وهي ابتسمت:  هو مجنون ولا ايه دا. 
ادم من برا: سامعك ع فكرة تحبي اجي اساعدك. 
قامت بسرعه داخلت الحمام. 
عند مريم. 
مريم بخوف: بقولك ايه ابعد عني احسن لك. 
الراجل بخبث: والمحروس جوزك فين تعالي يابت. 
بيشدها لاقي البوليس حولين منه. 
الراجل بخوف: ايه دا في ايه. 
: اصلك خاطف مراتي ودا ميعجبنيش. 
مريم بصت بجمود:  الاستاذ علي. 
علي بطرف عين بص لها وهي بصت الناحيه التانيه. 
الظابط: اتفضل معانا. 
الراجل قبضوا عليه وعلي راح لمريم. 
مريم بهدؤء: انا ماشيه. 
علي:  تتجوزيني. 
مريم بذهول: افندم انت متخلف يعني ولا ايه. 
علي شدها: هتغلطي متخفيش مش حبا فيكي دا عشان احميكي من ابوكي وغيره عشان هاجر اتطلقت وناوي اتجوزها.
مريم بكسره: مش موافقه. 
علي شالها: مش بمزاجك يا روما. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند امنيه. 
امنيه بغضب:  يعني ايه. 
المجهول:  يعني يلي سمعتيه رجعها تاني. 
امنيه بغل:  انا اه كنت مغصوبه بس حبيته ومش هاخليها تاخدوا مني. 
المجهول: يعني هتعملي ايه. 
امنيه بحقد:  مش ههنيهم ببعض ابدا صبرهم عليا. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
في مكان هادي. 
هاجر باقتضاب:  عازمني علي نص فرخه بسسس. 
ادم برفع حاجب: بت انتي انتي كلتي اكلي واكلك انا غلطان اني عزمتك. 
هاجر بطفولة: اسفين ياباشا بس انا جعانه. 
ادم بضحك: كلي كلي. 
بتاكل وهو مبتسم علي شكلها. 
ادم في نفسه:  انا عاشقك يا هاجر كل يلي حصل هعوضك عليه غصب عني لازم اعرف مين يلي عمل فيكي كده دي مش حادثه دا مقصود... اخرج زفيرا... عملتي فيا ايه كان قلبي لامنيه بس اتقلب ليكي ومكنتش بحبها كانت شادني بس بحبك يا هاجر. 
هاجر بتبلع الاكل: سرحت في ايه. 
ادم بقرف: الله يخر"بيتك ابلعي شكلك استغفر الله. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
هاجر بضحكه: بس يا دودي. 
ادم:  بسيت اهو انجزي عشان هفسحك. 
هاجر بفرحه: بجد قول والله. 
ادم: والله. 
هاجر بتاكل بسرعه وهو مات ضحك عليها. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
هاجر بصت للعكاز بحزن: مش هعرف امشي لان... 
ادم مقاطعا:  مين قال كده. 
هاجر الدموع اتجمعت في عينها ادم قرب ومسحها بحنان:  شششش تعالي معايا. 
مسك ايديها ورمي العكاز: انا سندك تعالي. 
بيحط حاجه علي عينها وبعد شويه بيوصل مكان جميل وكله بلونات بيشيل الرابطه و بتنصدم. 
هاجر بفرح: ا ايه الجمال دا. 
ادم بحب:  تسمحيلي. 
هاجر بفرحه حضنته:  اه. 
مسك ايديها وقرب علي وسطها واغنيه اشتغلت ادم لاقي حزن عشان مش عارفه ترقص شالها وبقا بيرقص معها بردو:  ادم. 
ادم بحنان: شششش اسكتي. 
وأنا بين إديك، تهت في مكاني
ونسيت معاك، عمري وزماني
والوقت فات، وياك ثواني
قربني ليك سبني أعيش إحساسي بيك
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك.. 
بليل خلصوا ورواحوا ادم وهاجر بينزلوا وبيداخلوا القصر. 


     •تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية اعاقتي ولكن" اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent