رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل العاشر 10 بقلم اميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

  رواية مصيبة سكنت قلبي بقلم اميرة رمضان 


رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل العاشر 10


=قولتي اي في كلامي امبارح 
_ قولت انك مجنون
=ماعلينا اي رايك برضو 
ميرا : احمد انت اتجننت بجد موقفني في نص الشارع عشان تقولي حاجه زي كده انا ماشيه 
ولسه بتعدي الطريق جات عربيه سريعه اوووي عليها 
احمد 😳: حااااااسبي 
وشدها علطول 
ميرا دخلت في حضنه 😳
شدت نفسها بسرعه 
ميرا : ااااااي الانت معلته ده 
احمد :عملت اي 
ميرا : ازاااااي تمسك ايدي وتشدني لحضنك كدددده
ميرا : العربيه كانت هتخبطك انتي مش شايفه
ميرا : ولو مش مبرر
احمد : عندك حق اسيب العربيه تموتك الاول وبعدين اشوف هعمل اي هو ده المبرر بنسبالك 
ميرا بصتله وسابته ودخلت  المطعم #بقلمي_اميره_رمضان
______
ساره : اتاخرتي ليه 
ميرا : ممكن محدش يكلمني 
رنا : ميرا فيه حاجه 
ميرا : ابن عمك ده مجنون 
رنا : واي الجديد ماهو كلنا عارفينه😂
ميرا : ايوا بس مش كده 
ريم : حصل اي 
ميرا (حكت ليهم اللي حصل )
_اااااااي ده بجد حصل كده دانتو غلبته اللي بيحصل في الروايات 
ساره : لاء كنتي عايزه وهو بيشدك كده لحضنه تنزل موسيقي هاديه والمشهد يبقي سلو موشن  ووووواااااوو😂
ميرا : ايوا منا عارفه ان التحفيل هيبقي عليا وانا جعانه وعايزه اكل 
(كلنا وخلصنا )
رنا : انا هدفع الحساب واجي علطول 
_بت اثبتي مكانك لتضربي
رنا : ليه 
ساره بضيق : حساب اي اللي تدفعيه وانتي خارجه معانا 
رنا : عادي ي بنتي مفيش فرق بينا 
ميرا : ماهو عشان مفيش فرق بينا احنا اللي هندفع 
رنا : بس 
ريم : اقسم بالله كلمه كمان واقوم اعضك اقعدي ي بت 
(وقامت ريم دفعت الحساب وطلعنا )
وصلت البيت وكلمت يوسف طمنتو عليا 
وفجاء جاتلي رساله من محمود اني انزل  اقابله  ضروري والا هيتصرف تصرف مش هيعجبني 
_يخربيتك ي زفت انت مش هتتهد بقي 
_______
رنا وصلت البيت 
روفان : حمد لله علي السلامه اتبسطي في الخروجه 
رنا : اها جدااا يعتبر دي احلي خروجه في حياتي 
روفان بعصبيه : ليه بقي ده علي اساس ان خروجك معايا مكنش بيعجبك 
رنا : روفان انت عايزه تعملي مشكله وخلاص #بقلمي_اميره_رمضان
امال : وهي قالت اي يعني منتي اللي قايله كده 
رنا : انا مقولتش غير ان الخروجه كانت حلوه في اي بقي للحوار ده كله 
امال : يعني بنت خالتك خاطرها مكسور من اخوكي وانتي عايمه علي عومه 
رنا : اولا هي نصيبها مش مع اخويا ثانيا ده اخويا ولازم افرحله سواء بقي هيتجوز بنت خالتي او وحده تانيه 
روفان : اهو الوحده التانيه دي انسانه غبيه ومجنونه 
رنا : روفااااااان مسمحلكيش انك تتكلمي علي ملك بطريقه دي 
روفان : اي ي رنا بجد انتي بقيتي ضدي اوووي 
رنا : انا مش ضدك بس انتي طلعي ملك من دماغك شويه عشان متتعبيش  (وسابتهم ودخلت اوضتها )
امال : ولا يهمك ي بت ان شاء الله هعقد يوسف في ملك ويسيبها ويرجعلك 
روفان : ياريت ي خالتوو لاني مش طايقه البت دي 
________
وكلعاده فاتحين مكالمه جماعيه 
_ يابت بقولك قالي انزليلي قابليني في حاجه ضروري 
ريم : اوعي تنزلي ده واحد وسخ ممكن يكون بيعمل كده عشان يعملك مشاكل 
_ طب منا خايفه يعمل مشكله لو منزلتش 
ميرا : المشكله مش هتبقي كبيره زي لو نزلتي 
_ انا محتاره اوووي 
ساره : ولا تحتاري ولا حاجه سبيها علي الله ومتنزليش 
_ طيب خلاص ماشي وبعدين انا زهقت ماهي كل الناس بترتبط عادي ولما بيسيبو بعض الموضوع بيخلص عادي بدون مشاكل اشمعني انا اللي لسه لازق ومش راضي يسيبني في حالي 
ميرا : اللي بيسيبو بعض دول بدون مشاكل كانو بيحبو بعض بس الظروف كانت اقوي منهم لكن محمود ده وا*طي ويامااا حذرتك منه بس انتي كنتي عاميه في حبه 
_ مش عارفه كنت بحبه علي اي ده ضفر يوسف برقبته 
ريم : ايوا بقي 
_ والله بكلمكم بجد لما حكتله عن اللي حصل زعل شويه وبعدها خرج ورجع كأن محصلش حاجه واتغزل فيا وبعدها سامحني والموضوع خلص عادي لكن لو كان محمود كان كلني علقه 
ريم : ربنا يوعدناااا يارب 
_________
زين : انت هتفضل طول اليوم مكشر كده 
احمد : لو مضايقك اقوم امشي 
يوسف : انت هتتلكك عشان تمشي 
احمد : يوووو انا مش عايز كلام 
زين : طب اهدي ي احمد الموضوع مش مستاهل اي اللي حصل معاك طيب هي ميرا رفضت 
احمد : هو انا عرفت اتكلم معاها كلمتين دي اول مشافتني كانها شافت عفريت 
ولما بقولها عن رأيها قالت انت مجنون موقفني في نص الشارع عشان تقولي حاجه زي كده 
وكانت متوتره كاننا بنعمل حاجه غلط ومشت علطول والموضوع ذاد وغطي كانت العربيه هتخبطها شديتها بسرعه جات في حضني  قال يعني هي ناقصه 
اتضايقت اكتر ووشها جاب ميه لون من الكسوف وسابتني ومشت 
يوسف : ههههههههههه بجد حصل معاك كده 
احمد : ده هيقعد يضحك
زين بيحاول يكتم ضحكته : شوف ي احمد مش كل الناس بتحب الطريقه دي انت رايح تكلمها في نص الشارع طبيعي هتتوتر وكده بس بصراحه حتت انك شديتها في حضنك دي هتخليها ترفض اكتر 😂
احمد : منا اعمل اي ي جدع 😂وبعدين انت بتقولي انها كانت متوتره وبتاع دانا لما شفت عنيها بس حسيت اني انا اللي اتوترت يخربيت الحب وسنينه
__________
يوسف : بس ي ستي وبعدين بقي فكرنا نعمل مشروع احنا التلاته ففتحنا الشركه دي زي منتي شايفه 
_ اه ربنا يكرمكم يارب بس انت وزين صحاب من زمان 
يوسف : اها طبعا من واحنا اطفال في ابتدائي واحمد كمان هو ابن عمي وكده بس اصحاب اوووي 
_ ربنا يخليكم لبعض يارب 
يوسف : يارب ي قلبي ثواني بس في حد عمال يبعت ويقولي كلمني ضروري هشوفه واجيلك علطول 
_ ماشي هستناك 
(قعدت نص ساعه مستنيه يوسف يرن باب الشقه خبط وشويه وماما جات ) 
هدي : لوكاا اطلعي يوسف جه برا 
_اي 
هدي : في اي ي بت 
_ لاء مفيش حاضر ي ماما جايه 
انا اتوترت جاي ليه اي اللي حصل احنا كنا لسه بنتكلم هو ممكن يكون محمود عمل حاجه يالهووووي 
طلعت وانا رجل تقدم ورجل تاخر  يوسف كان قاعد مع بابا 
_ اي ي يوسف في اي 
يوسف : لاء ابدا مفيش بس انتي نسيتي البوك بتاعك مع رنا اختي فجبته 
حسيت ان روحي ردت فيا لما قالي كده الحمد لله طمنتني 
بابا : طب يابني خليه هي الدنيا هتطير 
يوسف : بصراحه ي حاج اهو اي حجه عشان اجي اشوف بنتك وخلاص 
بابا : ههههههه طيب اسيبكم مع بعض شويه   (بابا طلع )
_ مقولتليش ليه انك هتاجي مش كنت لسه بتكلمني انا قلقت قولت  اي اللي حصل 
يوسف : لاء مفيش حاجه انا جيت عادي 
_ طيب طمنتي 
ولقيته سألني مره موحده 
يوسف : هو الشخص الانتي كنتي مرتبطه بيه ده اسمه اي 
اتوترت شويه وقلت محمود ليه في حاجه 
يوسف بهدوء : لاء مفيش سؤال عادي انتو خرجته مع بعض قبل كده 
_ ما انت سألتني قبل كده وقولتك لاء 
حسيت ان يوسف اتحول بعد الكلمه دي وعنيه دي احمرت وقال بعصبيه :  والصوره دي معناها ااااااي 
شفت الصوره  ينهااار اسود ازاي الصوره دي وصلتلك 


يتبع الفصل الحادي عشر 11: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية

رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل العاشر 10 بقلم اميرة رمضان
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent