Ads by Google X

رواية اخويا وجوزي الفصل التاسع 9 والأخير - بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

 رواية اخويا وجوزي البارت التاسع 9 والأخير بقلم هويدا زغلول

رواية اخويا وجوزي كاملة

رواية اخويا وجوزي الفصل  التاسع 9 والأخير

جاسر /انت اتجوزت الشيطانه دي 
وليد /احفظ ادبك وبلاش غلط 
منار /يلا بينا يا جاسر 
جاسر / طلما الموضوع فيه انتي يا امنيه 
والله العظيم ما هسيب حقي 
مراد /جدع بصلها بعينك 
جاسر / والله العظيم ما هسيبك يا امنيه 
ومشي بعدها هو ومنار
وراحت بيت امها وكانت عامله تعيط 
الام /خدهم برضه 
جاسر /انا عايز اعرف ازاي ده حصل وانتي ازاي 
مكنتيش راضيه اجيب محامي من عندي
منار ارجوك انا مش ناقصه بقي 
جاسر /عجبك الكلام ده يا ماما
منار /لوسمحت يا ماما اعملي ليا فنجان قهوه 
جاسر/نفسي افهم اي انتي بجد في اي مخبياه 
عليا ومش عايزني اعرفه
جاسر /انا برضه عايزه افهم ازاي 
طلقيك اخد العيال وليه مش رديتي 
احضر معاكي الجلسه 
منار /انا اللي فيا مكفيني ارجوك سبني في حالي 
جاسر /في اي غلط يا منار خايفه أن انا اعرفه 
منار /مافيش مافيش مهو كل اللي بيحصل ليا 
ده بسببك انت ايوه لولا اتجوزتك مكنش كل ده حصل 
.
ومنها لله طلقيتك 
جاسر /مش مرتاح ليكي وسبها ونزل وجت امها من 
الاوضه وقالت ليها 
الام /ليه مقولتيش ليه الحقيقه 
منار /عايزني اقول اي ان كنت مدمنه وبتعالج عمره 
ما هيصدق أن كان غصب عني يا امي
الام /اكيد هيعرف شكل امنيه دي مش سهله 
عرفي جوزك وان اللي كان خلاكي كده هو طليقك 
وفجاه الباب خبط 
الام /روحي افتحي وقولي ليه كل حاجه 
منار /ربنا يستر وكانت الصدمه لما فتحت ولقت عالباب رشا 
رشا /مساء الخير 
منار /مساء الخير مين حضرتك 
رشا /انا رشا اخت امنيه 
منار /نعم عايزه اي وعرفتي بيتي منين 
رشا /انا والله جايه علشان اقف جمبك 
منار /والله ده مسلسل جديد اختك عامله 
رشا /طيب ينفع نتدخل و والله هفهمك 
علي كل حاجه جوا 
منار /اتفضلي 
رشا /انا اختي فاطمه قالت ليا علي كل حاجه 
وكمان عرفت عنوان مامتك لان ده المكان 
اللي كان بيجيلك اختار المحكمه عليه 
واحنا عارفين ان اختنا غلط والله وانا جايه 
علشان  اقف جمبك والله 
منار /ارجوكي انا عايزه عيالي انا كان طلقي عارف 
أن كنت مدمنه وبتعالج وكان سايب العيال 
معايا معملش كده الا لما عرف اختك 
رشا /حاضر والله انا مش عايزكي تخافي وعيالك 
هيكونوا في حضنك في اقرب وقت ومشيت 
وراحت عن اختها امنيه 
امنيه خير جايه ليه 
رشا /اي الشر اللي انتي فيه ده حرام عليكي 
انتي ماشيه تاذي في الناس 
امنيه /تمام اللي بعدو 
رشا /امنيه انتي عمرك ما كنتي كده انتي ليه 
بقيتي غبيه كده 
امنيه /بسببك ايوه بسببك طول عمرك عامله 
فيها العاقله 
رشا /طيب اي مشاكل بينا تدخلي وحده ملهاش 
ذنب ليه في الموضوع كل غلطتها انها 
حبت واحد واتجوزتوا انتي عمرك ما حبيتي 
جاسر وانتي كنتي السبب في الطلاق 
امنيه /جاسر عاش عمره كله معايا فاكر
أن العيب من هو واكيد معرفش الحقيقه 
الا منك انتي 
رشا /غبيه ايوه غبيه لو فاكره أن ممكن اعمل 
فيكي كده والله العظيم يابنتي ما قولت ليه 
جوزك راح اتجوز عليكي بسبب اسلوبك وافعالك 
مع اه كنت شايله الذنب أن كنت عارفه
 ومقولتش ليه 
امنيه /اه اعملي فيها البت اللي الطيبه اللي 
قلبها علي الكل 
رشا /هو انتي ليه بتكرهني كده 
امنيه /امشي يا رشا انا مش عايزه اتكلم معاكي 
في حاجه وسمعت رشا صوت العيال عامله 
تعيط 
رشا /بلاش غلك وحقدك يخليكي تدمري كل 
الناس رجعي العيال لامهم وانتي اتجوزتي
واللي عرفته أن جوزك عرف انك مش بتخلفي 
امنيه /مش قبل ما جاسر يطلقها 
رشا /ليه هو انتي ليه بتحبي 
امنيه /لا بس مش ههني في حياته 
ودخل وليد وهي بتتكلم 
امنيه /وليد حبيبي تعالي 
رشا /استاذن انا 
وليد /ثواني لو سمحت مش انتي يا امنيه 
قولتي ليا أن جوزك اتجوز عليكي علشان 
عرف انك مش بتخلفي وان اخواتك دول كانو 
واخدين ورثك امال اي الكلام اللي انا سمعته 
ده انتي كنتي بتكدبي عليا 
امنيه /هنتكلم بعدين يا وليد لو سمحت امشي 
دلوقتي يا رشا اديكي عملتي ليا مشاكل 
في بيتي اهو 
وليد /برضه حطاه في دماغك أن هي اللي 
عملت ليكي مشاكل بجد انتي مريضه ولازم 
تتعالجي انا اه طلقت منار بس اكتشفت 
انهارده أن كنت ظالمها 
امنيه /لا والله بعد ما خدت العيال منك وكانت 
.
حرامك منهم جاي تقول كده
وليد /علشان كنت قاسي عليهم انتي طالق 
.
لانك انسانه مش سويه وبجد طلعتي مش 
زي ما انا كنت فاكره خالص 
امنيه /في داهيه مش عايزك غور برا ومش عايزه 
اشوف وشك تاني 
رشا /انتي لازم تتغيري لانك كده هتخسري الكل 
امنيه /برا انتي كمان ومش عايزه حد في حياتي 
وخرجت رشا وقفلت امنيه الباب وبدأت 
تكسر في اي حاجه قدامها بس لمجرد أنها 
مش عرفت نتنقم من جاسر 
ورجع وليد العيال ل منار 
.
منار /حبايب قلبي وحشتوني 
وليد /انا اسف يا منار 
منار /مش فاهمه قصدك 
وليد /العيال اهم معاكي بس أنا من 
حقي ك اب اشوفهم مره في الاسبوع 
منار /وقت ما تحب تشوفهم تعالي 
وليد /وانا كنت مش ببعت ليهم فلوس 
علشان كان عندي امل ترجعي لما الفلوس 
تأثر معاكي بس لو سمحت انا مش عايز 
راجل غريب يصرف علي عيالي 
منار /كتر خيرك يا وليد 
وليد /انا لازم امشي بقي 
وبعدها راحت رشا ل منار 
منار /بجد انا كان نفسي. يكون معايا رقمك 
.
أنا مش عارفه اشكرك ازاي انك رجعتي 
ليا عيالي 
رشا /والله انا ما عملت حاجه ده هو من نفسه 
منار /مش فاهمه 
رشا /مش وقته المهم عيالك معاكي وده 
رقمي لو عوزتي اي حاجه كلمني 
منار /متشكره اوي بس بجد عايزه منك 
خدمه عمري ما هنسها 
رشا /تحت امرك 
منار /انا جت عليا فتره وكنت تعبانه نفسيا 
وكنت مدمنه بس اتعالجت والله وطبعا 
ده اللي ساعد وليد أنه يكسب القضيه 
وانا مش عارفه دلوقتي اقول لجاسر وهو 
ساب ليا البيت ومشي 
رشا /اه وانتي ناويه تقولي ليه 
منار /ايوه انا مش عارفه أقوله 
رشا /لا الصح انك انتي اللي تعرفي 
منار /خايفه 
رشا/معلش حتي لو قسي بالكلام بس لازم تعرفي 
منار تمام وبعدها بيوم راحت ليه الشركه وعرفته 
انها كانت مدمنه وكانت حاسه ان هو هيسبها 
بس محصلش كده وفضل جنبها وربت عيالها 
ووليد اتغير وبقي انسان كويس وكل 
شويه يسأل علي عياله ورشا رجعت لاحمد اللي 
فتح شركه هو وباسم وكان كل يوم ما باسم 
علشان ميحسسوش أنه عمل الشركه دي 
علشان ميحسش بعجزه وكانت رشا فرحانه 
جدا أن اخوها رجع الشغل وشافت أن ده احسن 
من المساعده اللي كانت بتقدمها والمساعدين 
مش بس فلوس لا اهم شي الطاقه الايجابيه 
لما امنيه فضلت زي ما هي شر علي اي حد تقرب منه 
تمت .. النهاية اقرا ايضا رواية لأني قبيحة كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent