Ads by Google X

رواية فجر الليل الفصل التاسع 9 بقلم جانا مبروك

الصفحة الرئيسية

   رواية فجر الليل الفصل التاسع بقلم جانا مبروك

 رواية فجر الليل الفصل التاسع

في المستشفى
الدكاتره بتجرى والممرضات كل شويه يطلعوا من اوضه العم*ليات يجيبوا حاجات ويرجعوا بيجروا وليل واقف بره رايح جاي بيفرك في ايديه ومخن*وق وتليفونه مش مبطل رن لكن هو مش بيرد وبعد كثير من الوقت خرجت ممرضه من غرفه العمليات وهي يبدو عليها الإرهاق 
جري عليها ليل 
ليل:لو سمحتي..
الممرضه:نعم
ليل:هي عامله ايه دلوقت...
الممرضه بحزن: ادعيلها حالتها صعب"ه..
ثم مشيت بسرعه من أمامه
 جلس ليل على الارض وركن ضهره علي حيطه اوضه العمل"يات ورفع رأسه لفوق ودموعه تنزل بصمت وتذكر حين دخلت عليه فجر
& فلاش باااااك &
ليل يجلس على مكتبه ويمسك بيده بعض الأوراق وهو شارد الذهن يفكر في فجر ويبتسم ثم قرر الذهاب لها لانه لا يقدر على الانتظار أكثر فهو يريد أن يراها باي شكل و لسه بيقوم من علي مكتبه لقي الباب بيخبط
ليل:ادخل
....:هاي ياليل
ليل:انتي... انتي بتعملي ايه هنا
....:ايه ياليل المقابله الوحشه دي كده برضه
ليل بحده : انطفي جايه ليه 
....: وحشتني اووي ياليل قلت اجي اشوفك
ليل بغضب:نور متستعبطيش انت عارفه انت بتلعبي مع مين......
نور وهي تقترب منه بم'ياعه: ايه ي ليلو انت عمرك ما كنت كده معايا ايه اللي غيرك
ليل بصرامة:انا عمرى ماكان بيني وبينك اي حاجه انتي فاهمه ....
نور بمرق'عه وقلت ادب وهي تلزق به اكثر:ايه يا ليل كل ده عشان البت الف'لاحه دي انا مش عارفه عجبتك في ايه مع أن ده مش استايلك خالص 
    ..قالت هذا وهي تتحسس صدره بيدها 
امسك ليل يدها بع*نف شديد وغضب : فجر دي احسن من ميت واحده من شكلك و اياك اسمعك بتجيبي سيرتها علي لسانك اكتر 
نور بوج'ع: ايدي ي ليل سيب ايدي انت بتوجعني وبعدين خلاص انا اسفه 
ترك ليل يدها فنظرت له بخبث وادعت أن اسوارها اشتبكت بقميصه احني ليل رأسه قليلا ليفك السوار من ازرار قميصه فانتهزت هي الفرصه وقب'لته وفي هذه اللحظة دخلت فجر وعندما رات هذا المشهد لم تنتظر حتي أن تفهم وخرجت تجري في الشارع وليل وراها يحاول تهدئتها كي يفهمها الموقف ولكن هي لم تتوقف إلا في وسط الطريق وقفت فجر والتفت له ونظرت له نظره عتاب و في هذه اللحظه جائت سياره كانت تمشي بسرعه كبيره واصط'دمت بها فزهل ليل مما حدث عندما راي فجر وهي غا*رقه في دما*ئها وقف مصدوما لعده دقائق يستوعب ما حدث أحقا حدث هذا 
أحقا يمكن أن يخسرها الان بسبب سوء فهم وبعد دقائق فاق من صدمته وجرى عليها وحملها بين يديه وأخذها الي سيارته وذهب بها الي المستشفي باقصي سرعه حتى كاد أن يفعل أكثر من حا"دث انقلاب على الطريق بسبب سرعته الزائده 
$باااااك$
 فاق ليل من شروده على صوت الممرضه
الممرضه:لو سمحت: محتاجين د'م والفصيله بتاعتها مش موجوده في البنك
ليل بسرعه : هي فصيلتها ايه وانا هتصرف
الممرضه:O موجب
ليل بسرعه:دي فصيلتي يالا خدي مني انا 
الممرضه:بس حضرتك مش هينفع ناخد كل الكميه منك دي محتاجه دم كتير وكده هيكون خط'ر عليك 
ليل بعصبيه:مالكيش دعوه ده على مسؤوليتي انا بسرعه يالا
الممرضه بخوف: حاضر اتفضل حضرتك
تم سحب الد"م من ليل حتي شعر ببعض الدوخه اثر سحب كميه كبيره من د،مه ولكن هو الآن وفي هذه اللحظه كان على استعداد أن يضحي بح"ياته من أجل أن تعيش فجر
وفي هذه الأثناء وصل ابو ليل الي المستشفي وسأل عن فجر وأخبرته الممرضه أنها في غرفة العمل"يات ذهب إلى ليل فوجده جالس بوهن وتعب ظاهر بشده على ملامحه ودموعه تنزل في صمت فذهب إليه وجلس بجانبه
ابو ليل: ايه اللي حصل يا ولدي
ليل بنظره حصره: فجر هتضيع مني يا ابوي 
ابو ليل: صلى على النبي يابني وقولي حصل ايه
ليل وقد انفجرفي البكاء بهستيريا :. فجر ماتت يا بوي فجر في خ*طر وانا السبب 
ابو ليل بصدمه: انت السبب كيف 
ليل:......
ابو ليل:انطق يا ولدي انت السبب كيف ريح قلبي
 قص ليل ببكاء على والده كل ماحدث ومن ثم انهار في البكاء 
ابو ليل:شد حيلك يا ولدي مش أكده انشاء الله هتفوج وهتبج زينه وهتفهمها على كل حاجه
وفجأة الاصوات بتعلي والممرضين بتحري داخلين طالعين من اوضه العملي*ات. أوقف ليل أحدي الممرضات وسألها
ليل بخوف: هو في ايه 
الممرضه بسرعه: المريضه حالتها خط"ر قلبها بيقف 
وقف ليل بصدمه مما سمع وعقله لا يستوعب فاق على صوت والده 
ابو ليل: متخافش يا ولدي انشاء الله خير
نظر ليل لوالده وهو كالمغيب وقال: يارب يا ابوي تبقي بخير يا رب
وفي هذه الأثناء
في غرفه العمليات
الدكتور:هاتي جهاز صدم"ات القلب بسرعه
الممرضه:بس يا دكتور 
الدكتور بعصبيه:بسرعه
اتت الممرضه بجهاز الص"دمات وامسكها الدكتور وظل يص"دمها بالك*هرباء في محاوله منه لإنقاذها  ولكن دون جدوي 
دكتور وائل :كفايه يا احمد كده هي خلاص ماتت
بعد قليل من الوقت خرجت أحدي الممرضات مسرعه لتجلب بعض الاشياء فاوقفها ليل 
ليل بخوف شديد: لو سمحتي طمنيني هي عامله ايه دلوقت
الممرضه بحزن: البقا"ء لله شد حيلك
 ليل بصوت هو أرجاء المستشفي : لااااااااا فـــجـرررررررررر..💔
وو......


يتبع الفصل العاشر اضغط هنا 
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية فجر الليل" اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent