رواية اخويا وجوزي الفصل الثامن 8 - بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

رواية اخويا وجوزي البارت الثامن 8 بقلم هويدا زغلول

رواية اخويا وجوزي كاملة

رواية اخويا وجوزي الفصل الثامن 8

الام /باسم والله يا حبيبي انا ما اقصد 
باسم/ما انا عارف 
مروه / اسمع بس يا باسم أنا بحبك وعمري 
ما اقدر ابعد عنك 
الام /يا حبيبي انا ام وبنتي صعبانه عليا برضه 
باسم/انا عرض عليها كذه مره وهي اللي مش 
عايزه تطلق 
مروه /ولا عمري ما هبعد عنك ابدا انت 
ابو عيالي وأغلي ما ليا وعمري ما اقدر اعيش 
من غيرك 
الام /سامحني يا جوز بنتي حقك عليا
باسم /دخلتي اوضتي يا مروه 
مروه /حاضر ودخل وخرجت رشا 
رشا /بنتك دي بنت اصول واللي زيها يتعمل 
ليه تمثال واكيد ده خارج من منبع أهلها 
الام /انا اسفه يابنتي حقك عليا
رشا /انا مش زعلانه منك والله بس بجد 
بلاش تندمي علي حظ بنتك ربنا شايل
 ليها الاحسن والله والباب خبط 
رشا /بعد اذنك وفتحت كان احمد 
احمد /ازيك يا رشا عامله اي 
رشا /بخير والله اخبارك اي واخبار الاولاد اي 
احمد /مش ناويه ترجعي يا رشا 
رشا /لا يا احمد 
احمد /انتي عارفه معزه باسم عندي بس
أنا من حقي ازعل لما اجي أن اخوكي اغلي 
مني عندك صح ولا لا 
رشا /مين اللي قال الكلام ده علشان خاطر 
قولتك لازم اقف جمب اخويا يبقي كده هو اغلي 
منك 
احمد /لا علشان سبتي البيت 
رشا /سبت البيت علشان خاطر انت قولت كده 
احمد /واراجع اقولك انا اسف 
رشا /عايزه اعرف انت عرفت منين 
احمد /اختك امنيه هي اللي جت وقالت ليا 
وانا والله بجد كنت منفعل وقتها بس 
انا فعلا غلطان لاني فكرت في نفسي 
بس وانتى عارفه والله إن انا مش وحش 
وفعلا بحب اخوكي 
رشا /بجد ما قادره انسي انك قولت ليا 
كده معقول هان عليك العشره 
احمد /حقك عليا وباس أيدها 
رشا /طيب ادخل مينفعش تقف كده 
احمد /ثواني بس هجيب حاجه من برا 
رشا /اي اللي في الكرتونه دي 
احمد /هتعرفي كمان شويه 
مروه /احمد اتفضل تعالي 
احمد /مساء الخير ازيكم 
مروه /بخير والله الحمد لله 
رشا /تعالي شوف باسم جوا 
مروه /اتفضل البيت بيتك 
ودخل احمد 
مروه /ينفع كلامك ده يا ماما 
الام /انا معرفش أن جوزك بيخرج 
مروه /انا عمري ما هقدر اعوض باسم 
والموضوع ده ياريت متتكلميش في
الموضوع ده تاني 
الام / طبعا هو مش طايقني 
مروه /خالص والله بالعكس.وقالي اياك تبيني 
لامك اي حاجه 
الام /والله ابن اصول بجد انا همشي 
مروه /والله العظيم باسم هيزعل وبعدها 
خرج باسم وهو واقف 
مروه /اي ده انا مش فاهمه 
باسم /أطراف صناعيه جبها ليا احمد 
مروه /حبيبي وجريت عليه وخدته في حضنها 
احمد /انا اسف المفروض كنت اجبهم ليك من
 بدري والله 
رشا /حبيبي يا باسم 
باسم/بجد مش عارف اشكرك ازاي 
احمد /تعالي عايزك يا باسم 
باسم/تعالي نعقد في البلاكونه جهزي الاكل 
يا مروه 
مروه /حاضر ودخلوا البلاكونه 
رشا /حبيبي حسيت بفرحته كبيره اوي 
مروه /بجد احمد كويس وابن ناس 
رشا /يلا نحضر الاكل 
مروه/اسمعي بقي أنا من يوم ما جيتي 
مش اتكلمت معاكي خالص في 
مشكله احمد بس بجد انا حاسه أنه 
هو ندامان أنه زعلك حرام عليكي بقي كفايه 
رشا /طيب يلا نحضر ليهم الغدا 
وفي البلاكونه كان واقف احمد وباسم 
باسم /بجد احساس حلو اوي 
احمد /معلش يا باسم ده نصيب انا كنت عايز 
أسألك عن فلوسك عملت بيها اي انا سمعت 
انك بعت البيت 
باسم /اه والفلوس في البنك وكل شهر بيطلع 
ليا مبلغ بحاول اصرف بيه علي البيت
احمد /طيب انا جاي علشان اقولك تشاركني 
باسم /في اي بالظبط معلش 
احمد /عندي مشروع كبير اوي بس محتاج 
حد يكون شريك ليا لان طبعا 
عارف ان مش هقدر اسيب شغلي 
في العياده وبرضه اسمك انت تنزل وتباشر 
شغلك بنفسك 
باسم/والله فكره كويسه اوي
ودخلت رشا 
رشا /وفلوسي انا كمان علي فلوسكم 
واكون معاكم 
احمد /اهي طمعت وعايزه تدخل معانا 
شريكه 
رشا /هههههههههههه اخرتها برضه 
باسم /والله يا احمد انا كنت متاكد انك جدع 
ومافيش منك 
احمد /انا غلط في حقك وحق اختك. والله. 
وياريت تسامحني 
باسم /اكيد مسامحك يا حبيبي 
مروه /يلا الاكل جاهز 
احمد /يلا بينا ودخلوا 
وفي بيت ام منار 
منار /مالك يا ماما في اي تعالي تعالي 
الام /جوزك عرف انك اتجوزتي وعايز ياخد 
العيال منك 
منار /انتي بتقولي اي لا طبعا يستحيل 
الام /جالك الجواب ده من المحكمه 
منار /حصل اللي كنت خايفه منه اعمل اي
 دلوقتي يا امي 
الام /فضلت اقولك قولتي هو مش فاضي
ليهم وعمره ما هيسال عنهم اهو سال 
منار /وهو من أمتي بيهتم بعياله 
مهو عالطول سايبهم 
الام /اتصلي بالمحامي وشوفي هتعملي اي 
منار /انا مش قادره اركز وبعد حكم المحكمه 
اخد وليد عياله 
منار /وليد سبهم ليا وانا والله كل شويه 
هخليك تشوفهم انا مش هقدر اعيش من غيرهم
وليد /ما بطنك كبيره اهو يعني حامل 
جاسر /ملكش دعوه باللي في بطنها وانت 
اصلا مش فاضي تربي اطفال احسن انك 
تاخد قرشين وتسبهم 
وليد /كان نفسي بس مراتي بقي عايزني 
اربي العيال بتقولي حرام واحد غريب 
يربي عيالك 
منار /يعني انت اتجوزت طيب ما ربنا كرمك 
في حياتك اهو عايز اي بقي 
امنيه /عايزين العيال علشان يعيشوا مع 
ابوهم وأمهم الجديده 
جاسر انتي اي اللي جابك هنا
امنيه /مع جوزي حبيبي 


رواية اخويا وجوزي الفصل الثامن 8 - بقلم هويدا زغلول
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent