Ads by Google X

رواية اخويا وجوزي الفصل السابع 7 - بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

رواية اخويا وجوزي البارت السابع 7 بقلم هويدا زغلول

رواية اخويا وجوزي كاملة

رواية اخويا وجوزي الفصل السابع 7

وكانت رشا ودخلت البيت 
مروه / اي ده رشا تعالي مالك 
رشا /ابدا مافيش بيت بابا محتاج توضيب 
كتير ينفع اقعد عندكم يومين 
مروه /طبعا ينهار ابيض ده بيتك فاطمه جوا 
عند باسم في اوضه 
رشا /غريبه يعني هنا ليه 
مروه /مش عارفه بس شكلها مضايقه اوي 
رشا /طيب تعالي ودخلت الاوضه 
اي ده مالك يا باسم انت بتعيط يا حبيبي 
باسم /حقك عليا يا حبيبتي أن عملت ليكم 
مشاكل في بيتكم 
رشا /مين قالك الكلام ده فيه اي يا فاطمه 
فاطمه /خلاص اخوكي قرر أنه يبيع البيت 
رشا /ازاي يا باسم أنا دلوقتي أطلقت هروح فين 
باسم / انا والله العظيم مش عايز مشاكل ليكم 
بسببي انا وربنا 
رشا /مين اللي قالك الكلام ده 
فاطمه /انا كان لازم يغير رأيه في موضوع 
البيت اه احنا لازم كل واحده تاخد حقها 
وهي حره فيه بقي 
رشا/حقك هيكون كام برحتكم انا تعبت اعملوا 
اللي شيفنوا صح 
وخرجت من الاوضه وفعلا تم إجراءات البيع 
وكل واحد خد نصيبه وكانت رشا قاعده 
مع باسم في البيت 
وفي بيت  امنيه كانت قاعده هي وفاطمه 
فاطمه /رشا صعبانه عليا اوي 
امنيه /وانا اي مش صعبانه عليكي اللي حصل 
فيا ده انا جوزي رماني بسببها 
فاطمه /لا مش بسببها انتي جوزك اتجوز 
علشان كده عرف أن العيب منك 
امنيه /لو سمعتك بتقولي الكلمه دي تاني 
يا فاطمه هزعلك 
فاطمه /امنيه انتي بقيتي انسانه انانيه وانا 
كمان بقيت زيك بقيت بفكر في نفسي وبس 
انتي عايزه اي احنا اخوات والكلام ده مينفعش 
لازم تفوقي وتتغيري 
امنيه /اتغير علشان مين جوزي 
اللي اتجوزت عليا ولا علشان خاطر مين اختك 
اللي كانت السبب في خراب بيتي بقولك اي 
أنا كده ومش هتغير واللي مش عجبه يعرفني 
وانا كده يسبني في حالي احسن
فاطمه /أنا ماشيه احسن يا امنيه 
امنيه /كويس برضه محتاجه اكون مع نفسي 
شويه وكانت فاتحه النت وجايبه الايميل بتاع 
جاسر وشافت أنه عامل منشن ل منار 
وفتحت ايميلها وعرفت عنها كل حاجه 
وبدأت أنها تدور وراها كانت متجوزه مين 
وعرفت مكان شغله وأنهم طالبين سكرتيره 
وراحت اشتغلت هناك وكانت بتمثل دور 
البنت الطيبه وكان في يوم وليد طليق 
منار تعبان اوي ودخلت ليه 
امنيه /استاذ وليد انا محتاجه الورق وشافت 
أن وليد تعبان مالك فيك اي 
وليد /تعبان اوي والله مش عارف مالي
امنيه /الف سلامه عليك طيب تحب 
اطلب لحضرتك دكتور 
وليد /لا لا انا هبقي كويس بس اروح 
البيت ارتاح شويه 
امنيه /طيب تحب اشوف حد يوصلك 
وليد /لا شكرا انا هقدر امشي وفعلا مشي 
وكلمته امنيه بليل عالواتس 
امنيه /مساء الخير يا استاذ وليد 
وليد مساء الخير يا امنيه عامله اي 
امنيه /كويسه طمني علي حضرتك اخبارك اي 
دلوقتي 
وليد /والله بخير احسن من الصبح 
امنيه /انا كنت عايزه اتصل بيك فون بس 
خوفت المدام تضايق 
وليد لا اكيد مش هتضايق لان مافيش مدام 
اصلا 
امنيه /معقول حضرتك مش متجوز 
وليد /كنت وطلقت مافيش نصيب 
امنيه /زي يعني 
وليد /هو انتي ليه اتطلقتي يا امنيه 

امنيه /مش بخلف وعرف عليا 
وحده في الشركه عندو منها الله بقي
رسمت عليه دور الحب وكانت دائما مخليا 
يخرج مع عيالها وشدته ليها وللاسف 
اتجوزها من ورايا ولما عرفت قولت لازم أطلق
وليد /طيب وهو انت ذنبك اي انك مش بتخلفي 
يعني تعرفي أنا نفسي اشوف عيالي بس طلقتي 
منها لله مش راضيه  
امنيه /ده حقك طبعا بالمحكمة وبعدين انت 
ازاي قادر تقعد طول الفتره دي من غير 
.
تشوف عيالك حرام عليك
وليد غيرت عنوان سكنها وامها بتقول علشان 
خاطر شغلها سافرت اسكندريه وانا بحاول 
يكون الموضوع ودي من غير محكمه 
امنيه /ومعاك اي اولاد اي بقي 
مراد /يوسف وليلي ربنا يحميهم 
امنيه /اي ده انت غريبه ده نفس اسم 
عيال مرات طلقي 
مراد /معقول الصدفه دي 
امنيه /ثواني بس هي كان اسمها منار 
مراد /ايوه صح انتي قصدك اي 
امنيه /معقول طيب ابعت ليا صوره ليها كده 
مراد /ثواني مش عارف معايا صوره وليها ولا لا 
امنيه /طيب هبعتلك انا صوره لجاسر طلقي
 ومراته وفعلا بعتت 
مراد /اي ده معقول منار اتجوزت 
امنيه /لا لا انا مش مصدقه اللي خربت حياتي 
تكون مراتك انت اقصد طلقيتك انت 
مراد /ده انا هوديها في داهيه واكيد هجيب 
ليكي حقك منها 
وفي بيت باسم كانت أم مروه عندها 
رشا /مساء الخير ازيك يا طنط 
الام /مساء الخير ازيك يا حبيبتي عامله اي 
رشا /بخير انا داخله أنام شويه ارجوكي صحيني 
كمان ساعه يا مروه 
مروه /حاضر يا حبيبتي ودخلت الأوضه 
الام /اي ده فيه اي هو انتي خدامه عندها ولا 
اي اي صحيني كمان ساعه دي 
مروه /مفيهاش مشكله يا ماما واي يعني 
الام /خليكي انتي عبيطه كده مش كفايه 
مستحمله الاقرف اللي انتي فيه 
مروه /قرف اي يا ماما انا عايشه احسن 
عيشه وبصراحه ولا هي ولا جوزي مخليني 
محتاجه حاجه خالص وهي حنينه علينا جدا
وسبب وجودها هنا باسم 
الام /خليكي عبيطه كده أنتي عارفه أن ابن 
خالك عينه منك وعايز يتجوزك اطلقي وانتي
هتعيشي احسن عيشه بجد 
مروه بتقولي انا عمري ما اسيب جوزي 
باسم خرج علي الكرسي 
باسم /اسمعي كلام امك يا مروه
google-playkhamsatmostaqltradent