رواية حب زائف الفصل السابع 7 - بقلم اية رمضان

الصفحة الرئيسية

    رواية حب زائف الفصل السابع بقلم اية رمضان

رواية حب زائف الفصل السابع  

الطبيب بتساؤل وفضول ينتابه بشده : ممكن سؤال .....
َ
ٕفزعت والدة كيارا من رده وقالت بخوف علي فتاتها: بنتي حصلها حاجة .......
ٕ
اشار الطبيب بيده بمعني لا وانه سوء فهم : لا بنتك كويسة انا هسالك اي اللي حصل معاها......
والدة كيارا وهي ترفع حاجبها باستغراب : بتسال ليه يابني 
الطبيب : لا عادي بس ان سك*ينة وحد عمل كدا فيها خلاني عاوز اعرف مالها 
ٕ
والدة كيارا بحزن علي ابنتها : كيارا بنتي شافت اللي مافيش واحدة شافته ثم حكت له ماحدث معها .........
ٕ
الطبيب وهو يضرب كفيه في بعضهما بزعل : لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يكون في عونها يارب ...........
ٕ
والدة كيارا: يارب يابني تطلق من ابن *** ده وهنرتاح ونهج من هنا انا وهي .....
ٕ
الطبيب: أن شاء الله بنتك هتاخد حقها وهتنت*قم من كل واحد هنها ......
ٕ
والدة كيارا: أن شاء الله ...أن شاء الله.... 

 
عند احمد في زنزانته وهو يتوعد لكيارا ويتمتم: والله لا وريكي ياكيارا الكلب انا اتسجن بسببك لا وكمان عاملالي  تحليل طب شرعي والله بس أخرج(مش لو خرجت انت تسكت خالص)......
ٕ
_الحلو بيتكلم في اي ما تشاركنا معاك الكلام ياعريس  (قال ذلك الرجل كلماته بضحكة واستهزاء منه)......
ٕ
احمد: بقولك اي ما تخلنيش اتعصب عليك واخلي بدل الجري*مة اتنين ......
ٕ
_تتعصب علي مين ياض دا انا اقسمك نصين ولا اي يارجالة (قال تلك الجمله وهو ينظر له بسخرية تظهر علي محياه)......
ٕ
=طبعا ياكبير قالها احد الجالسين بالزنزانة .....
ٕ
سكت احمد عن الكلام وظل ينظر في الفراغ ويراجع نفسه هل فعل خطأ  ام لا ولكن عقله يفوز بأنه لم يفعل أي خطأ ......
بقلمي آية رمضان

 
عند كيارا وهي نائمه في عالم اخر تحلم بوالدها.....
ٕ 
كيارا وهي تنظر الي والدها بحزن: بابا ؟! .... سيبتني لي يبابا معتش قادرة علي حاجة كرهت كل حاجة نفسي ودنيتي وانت معايا كنت مطمنه اكتر من دلوقتي .... دلوقتي بقيت خايفة انام بقيت بخاف من الناس سيرتي بقت علي كل لسان معتش ليا سند بعدك ....
ٕ
والد كيارا: كيارا دا اختبار من ربنا ليكي وانتي لازم تتخطيه وربما عمره ياحببتي ما يسيب مظلوم وكمان انتي عارفه ان ربنا لما بيحب عبد بيبتليه  ......
ٕ
كيارا بتوسل : خدني معاك مش عايزة اكمل في الحياة اللي كلها ناس وحشة دي .......
ٕ
والد كيارا: وامك وحقك هتتخلي عنهم عشان تعبتي وانتي ربنا بيحبك كملي هتاخدي علي قد تعبك فرح كبير اوي بس كملي ياحببتي .....
ٕ
كيارا بحزن وهي تجلس مكانها : بس انا طاقتي فرغت ........
ٕبقلمي آية رمضان
والد كيارا: لما التليفون بيفصل انتي بتشحنيه وانتي كمان اشحني طاقة جواكي تاني وفي تلك اللحظة فتحت كيارا أعينها وهي تنظر إلي السقف وجبينها يتصبب منه العرق وأصرت علي أن تأتي بحقها من كل شخص قدم لها اهانه كانت تأخذ نفسها بصعوبة ثم هدأت واتي الطبيب لها وأخذ يفحصها حتي وجدها سلميه وأخبر والدتها بأنها يمكنها أن تخرج في أي وقت....... 
والدة كيارا بشكر : شكرا ليك يادكتور علي وقفتك معانا دي مش هننساها ابدا .......
الطبيب : العفو ياخالتي ثم نظر إلي كيارا بإعجاب وابعد نظره عنها لأنها متزوجه وخرج ........

 
مر يومين علي الجميع وجاء موعد الجلسة 
ٕ
محكمه.......
ٕ
القاضي : حكمت المحكمه حضوريا علي المتهم احمد يونس السيوفي بالسجن لمدة خمس سنوات ودفع غرامه ١٠٠ الف جنيه لزوجته وحكمت أيضا عن المتهمة سعاد السيد عطية بالسجن لمدة لا تقل عن ٨ سنوات وغرامة ٢٠٠ الف جنيه .....
ٕ
والدة كيارا: لولولولولولولولي بنتي حقها مش هيضيع هفا وهتطلق منك يابن يونس كمان يومين وهتاخد كل حقوقها ......
ٕ
كيارا: وحققت امنيتي انا وبابا وانتقمت منك ياحمد وخدت حقي ثم ذهبت ناحيته ووقفت أمامه ......
ٕ
كيارا وهي تنظر له بشماته وفرحة : عشان تحرم تمد ايدك علي حرمه وعايزة اقولك حاجة كمان ....انت مش بتخلف ياحمد .........
احمد: ...
google-playkhamsatmostaqltradent