رواية أحببت مجنونة الفصل السابع 7 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

    رواية أحببت مجنونة الفصل السابع بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الفصل السابع

سيف..  ما انتي لو متنازله عن حقكك فا انا لا  انطقي
نور بصت ورا سيف انه يفاهم
سيف بص... احم طيب ارتاحي
امل... في ايه حق ايه وايه الكلام دا
نور... بنهزر
سيف بص لي نور وهمس...  اقولها  ولا هتقولي  اسمو ولا ايه
نور بصتله بضيق... مش عارفه انا عارفه  شكله بس
امل...  وش  ايه يا نور  في ايه
سيف... مافيش حضرتك بنهزر عادي
امل بشك...  ودا من امتا دا انتم قط وفار
نور بضحك...    لا شكلك فار ولا شكلك  قط انت عجل
سيف ضم ايدو وجز علي اسنانه ووجه كلامو لي امل...  بعد اذنك. 
امل بصتلها...  يعني الولد  طلعك لمي لسانك 
نور ...  دا هو قرص الفساد
امل....يا باي منك  يلا تعالي اغيرلك
نور بصتله بشك... تغيري ايه 
امل ضربتها علي جبهته بخفه... هدومك ياجزمه
نور ضحكت... اصل احنا كبرنا علي الحاجات دي
امل... طيب يا ام لسان يلا 
تسريع الاحداث
امل ساعدت بنتها تخلص و ساعدتها تنام وعده الوقت  ونورقامت لقت الوقت   قرب الفجر      حاولت تقوم   وبتحاول  تتحرك مش عارفه فضلت قاعده بصه للسقف وبتفتكر  
كل اللي حصل  
نور...  انا عمري ما ضايقت حد ولا أذية حد ولا عملت اي شي يضايق غيري  ليه حصل كده
العقل... وعسي انت تكرهو شئ وهو خيرا لكم
نور... الحمد الله 
القلب... زمان سليم قاعد  في مستشفي مش لقي شغل 
نور فضلت تضحك... بس غريب الدكتور  يهتم ويحب حد ميعرفش عنه حاجه 
العقل... طب وانتي
نور... انا مش حبه ولا كرها انا شايفه اخ  جدع  
القلب... وليه مش معجبه
نور... اولا انا فكرت الحب دي شي بعيد عني ومش حطه في دماغي ولا عايزه 
العقل... يمكن يكون سليم شخص كويس
نور...  مقولتش حاجه اخ محترم  وكتر خير وبعدين  هومفكرني اني غنيه  انا بابا كان راجل بسيط جدا بس كان احن حد عليا  واكيد مافيش زايو ومش عايزه حد يدخل قلبي مكانه 
نور فضلت تفكر كتير لحد ما زهقت فضلت تحاول تتعدل لحد ما قاعدت وبعدين افتكرت الفون بتاعها راح فين
نور...  ايه دا صحيح الفون بتاعي فين  وحاجاتي  فين 
حد خبط عليها
نور بخوف...  ايه مين
سيف...  انا 
نور....  هو ايه اللي انا عايز ايه
سيف بهمس...  يعني هكون عايز ايه اشوف جمال عيونك 
نور من جوها... قليل الاذوق وقليل الادب ومش محترم
سيف...  انتي يازفته
نور... علي دماغك ادخل 
سيف دخل وبصلها بقرف... 
نور بصتله با لا مبالاه....  علي فكره انت في اوضتي يعني تحترم نفسك 
سيف بضيق...  وربنا اللي  ماخاليني ساكت انك مافكيش حتي سليمه
نور ضحكت بستهزء....  اصماله علي اساس  امي سبب اللي انا في
سيف بصله وجز علي اسنانه...  ايه اللي حصل بالظبط
نور... في ايه
سيف بعصبيه....  هتسطعبتي 
نور  .... لا خد بعضك وطلع انا مش هفضل استحمل قلة ادبك دي
سيف....  قسم برب العباد اناحايش نفسي انطقي
نور عنيه دمعة....  انت لو اخر واحد ولو هموت مش هطلب منك تساعدني
سيف ضحك بستهزء...  ليه انتي مفكر بساعدك لا ياحلوه انا بس عايز اعرف مين فكر بس يلعب عليا اما انتي ولافرق بالعكس كنت هبقا مبسوط لو كنتي موتي. 
نور بصتله ومش مصدقه في بني ادم كده
سيف...  وانا مش  هتحايل عليكي لا هروح اعرفهم  وبصلها بخبث وساعتها  كله  هيلوم عليكي ومش بعيد برضو مامتك يحصلها حاجه من خوفها عليكي وقرب منها وهمس دا غير اني انا اللي هأذيكي لانك بتتستري علي مجرم
نور بصتله وعيطت..... انا بكرهك  انت بني ادم مريض وربنا
سيف مسكها من شعرها.... جرا ايه يازبا"له انتي هتفكريني هسكتلك متنسيش يا بت دا احنا لمنكم من الشارع  . 
نور بعيط....  سيب يا زبا"له شعري 
سيف شد اكتر..   انطقي مين اللي اتكلم معاكي
نور... ابعد عني
سيف...  بقولك انطقي
نور بضعف ومقدرتش تستحمل...  معرفش والله هو اسمو حمزه وكان  مديني كرت بس كله كان في شنطة بتاعتي بس انا لسه فاكره دلوقتي ان مش معايا ومعرفش حاجاتي فين. 
سيف سبها...  كتك القرف  شكله ايه 
نور فضلت توصف شكل حمزه...  بس دا  اللي اتكلم معايا
سيف  طلع الفون بتاعو....  هوريكي صور وتقولي انه واحد
نور... 
سيف...  دا
نور..  لا 
سيف...  دا
نور...  لا 
سيف...  دا لا   استني  سيف اتلغبط وطلعلها صوره غلط
نور بخوف...  لا هو اللي اانت غيرتو
سيف بصدمه...  نعم ازاي
نور...  والله هو
سيف...  ازاي دا مش اسمه حمزه دا ابراهيم صحبي
نور... هو والله صدقني  حتي في حاجه في رجلو بتخلي يمشي  يعرج
سيف بضيق وبصلها... انتي متاكده
نور... عارفه انك مش هتصدقني بس قسم بالله هو انا متاكده
سيف سبها وقام...
بعد ما طلع نور فضلت تعيط   وتفكر تمشي من هنا ازاي 
نور... اذاكان جدو عايش وبيحصل كده اكيد لو حصلو حاجه هيرميني انا وامي دا قادر   فضلت تعيط وتفكر هتعمل ايه لحد ما نامت
عده الوقت لحد ما لقت امها بتصحيها
امل... قومي يلا يا روحي
نور... حاضر  وفتكرت اللي حصل
امل لحظه انها معيطه... يحضرلك الخير يا نن عيني
نور... ماما ممكن اطلب منك طلب
امل... اطلبي عمري كله  فادكي 
نور... نمشي من هنا انا مش عايزه اعيش هنا عشان خاطري
امل بصتلها بصدمه.... ليه يبنتي  دوله حتي كلهم بيحبوكي مظنش حد زعلك
نور... ابوس ايدك نمشي من هنا لو فعلا بتحبيني
امل...جدك هيرفض 
نور... نهرب حتي
امل... انتي اتجننتي ليه حصل ايه لي كل دا
نور بعياط... ارجوكي يا امي نمشي لو فعلا عايزني ابقا جمبك لا والله اموت نفسي وارتاح
امل بستغراب... اهدي حاضر  اللي انتي عايزه 
نور اكلت بالعافيه وامل راحت لي باباها وقالتلو علي طلب نور ورفض وقال هو اللي هيقاعد معاها ويفهم اللي حصل بعد وقت جدها طلع
عاصم... بنتنا العسل كانت عايزه تسيب البيت ليه
نور بصتله وساكته...
عاصم.. افاهم كده انك  رجعتي في قرارك
نور بتسرع.... لا انا مصممه
عاصم... ودا ليه بقا
نور...ارجوك يا جدو انا عمري ما طلبت منك حاجه  نفذ طلبي وصدقني عمري ما هطلب منك تاني وعد
عاصم... افاهم سبب انك ترفضي تعيشي معانا ليه ايه اللي مخليكي رفضه
نور... مش مرتاحه  وارجوك وافق
عاصم...طيب ايه رائيك اسيبك يومين تفكري
نور... لا انا قرارت
عاصم... طيب ادي نفسك فرصه كمان يمكن ترجعي  في قرارك وعقبال ما اشوف مكان اتفقنا
نور... انا مش هرجع في قراري  
عاصم.... عشان خاطري فكري
نورمن جوها رفضه بس قالت توافق بس هتفضل علي رأئيها.. حاضر  
  عاصم... تحبي تنزلي تتغدي معانا
نور... لا انا عايزه ابقا هنا
عاصم... اللي يريحك
نور...شكرا 
  عاصم نزل وهما بيتغدو كلهم قال ليهم علي قرار نور وانها  مصممه انها تعيش  لواحدها
سيف استغراب  ومع نفسه... واحده تانيه تخاف    تقعد  لي واحدها  بعد اللي حصلها
لقت اميره بتخبط...
نور... نعم   مين
اميرة..  انا يا نور اميرة
نور... اتفضلي
اميرة بعياط طفولي... انتي فعلا عايزه تسيبي البيت
نور ... اها  
اميرة انفجرت في العياط...  ليه دا انا حبيتك جدا من كلامهم عنك انتي مضايق من وجودي طيب
نور بصتلها بستغراب... ايه وانا هضايق ليه اساس بالعكس  حبه اتعرف عليكي جدا
اميره... طب ليه انتي عايزه تسيبي البيت
نور  شاورت تيجي تقاعد جمبها... تعالي
اميره... نعم
نور... انا مش هبعد يعني انتي لو حبه  تيجي انتي تعيشي معايا تعالي وياستي  يبقا ساعتها فعلا حباني 
اميره.... انا عايزه  نقاعد كلنا ونبقا جو العيله   انا  مكنتش مبسوطه لما كنت في امريكا كنت علطول لي واحدي ارجوكي اقاعدي  انا  كنت فرحانه بالمه اللي اول ما جيت شوفتها متعمليش زاي ادم اتغير وبعد عني هو انتم مش عايزني
نور بخبث... احم ادم  ليه بتقولي كده وادم مالو
اميرة.... وعد متقوليش لحد
نور... اكيد طبعا  
اميرة....وانا وثق فيكي وتنهدت  بصي انا بصراحه بحب ادم بس مكنتش حبه يعرف  كده لان انا بصراحه حبيت قبل كده بس محدش كان يعرف ولقيته محبنيش كان اعجاب  وخسرتو كا صديق  
نور... يعني كان صحبك و اعترفتو لي بعض
اميرة... مش بالظبط احنا كنا اصحاب وانا اللي اعترفتلو ب حبي لما حسيت انه هو كمان بيبدلني المشاعر بس هو كان اعجاب وضحكت وهي بتعيط   بس انا شكلي كسفتو وخليتو يحبني  
نور... ليه بتقولي كده
اميرة....  لما  قولت لي وقتها لقيت فرحان بس اللي هي بشك انه مش كان حابب كده بس محبش يكسفني وانا وقتها اقنعت نفسي ان هو اتفاجأ اني انا  اللي بداءت  بالخطوه دي
نور... طيب ممكن يكون   فعلا اتفاجاء
اميرة... لا  ما هو اعترفلي لما لقه مشاعرو مبقاتش معايا 
نور.... نعم ازاي
اميرة..  لقه نفسه بيحب  صحبتي  
نور بصتلها بصدمه.... نعم   ازاي كده
اميرة..  مقدرش الوم انا اللي احرجتو
نور.. وانتي كان ردك ايه
اميرة...  هقوله  ايه يعني قولتلو ولا يهمك وربنا يوفقك  
نور....اممم  ربنا شيلك الاحسن والاجمل والاطول والظابط وكله هيبقا حلو بس انتي بطلي عياط
اميرة ضحكت... انتي بتقولي ايه
نور ضحكت...  بهزر المهم انا مش فاهمه دلوقتي  ادم ماله
اميرة بصتلها بالامبالاه.... الا بجد دا عندو حق
نور بستغراب... هو مين دا 
اميرة  ...سيف
نور بصتله بضيق...ماله
اميرة ضحكت...احيه انتي مش طايقه بجد
نور... لا عادي   وهمست انا بكرهو بس 
امير ضحكت... سمعتك
نور.. هو قال ايه 
اميرة.بضحك... بس متزعليش
نور...قولي
اميرة...  غبية
نور  فتحت بوقها  .... نعم.مين دي انا اصماله طب اقولك اخوكي دا قبل كده  فضل يزعق ومش لقي الفون بتاعو وهو كان مسكو في ايدو دا هو اللي غبي بلاش كده قبل كده قاعد ساعه اقنع في انه  الملفات عند جدو وهو يقولي لا انا متاكد ان هنا في شركه اقوله ايوه مع جدو يقولي لا.لحد ما قولتلو تعال نروح طيب المكتب  عند جدو  وراح ولقينا الملف قالي مش قولتلك انها هنا   مين فينا الغبي بقا
اميرة ضحكت... اهدي طيب
نور بغضب..  وقالك ايه كمان 
اميرة... خلاص فكك 
نور... لا قولي
اميرة....هتتعصبي  تاني
نور... لا قولي
اميرة... انك يعني  مش قد المسؤليه وتافه وجبانه وعصبيه ولسانك طويل 
كانت من جوها نار بس سكتت...   تمام 
اميرة...  معلش بس  تعرفي ان مامحبه الا بعد عدوه وغمزة ما يمكن يكون نصيبك
نوربصتلها وعنيها دمعة...  تصدقي وتؤمني ب ايه  انا عندي اكون عانس طول عمري مالقيش حد وقف قدم قبري ولا اني  احبه  او اتجوزه  البنت بتبقا عايز راجل سند بعد ربنا يحافظ عليها يكون حنين   ميحسسهاش انها قليله او رخي"صه او انها فشله  واخوكي ماشاء الله ماخالش  حاجه الا ما عملها معايا واسفه يعني  اخوكي  مش اللي اطمن علي نفسي معا 
اميرة بصتله ومستغرابه  علي طريقتها...  عشان رائد وحياته علي كف عفرية
نور...  ابدا بالعكس انا كان نفسي اتجوز ظابط او  رائد  او ظابط بحارية  
اميرة... للدرجه دي زعلانه منه
نور... لا ابدا والله  ولا زعلا نه ولا اي شئ اخوكي ميخصنيش  ب اي حاجه ومش بعتبر اننا قرايب حتي  مجرد شخص بشتغل عندو
اميره.... علي فكره سيف طيب هو بس في سؤ تفاهم
نور... ميخصنيش  المهم خالينا فيكي انتي ادم ماله
اميرة اتنهدد وسكتت...  مافيش كان مهتم ومره واحده بعد عني  قولت شغل  عادي وهيرجع  يهتم  بس بالعكس بعد  خالص بس  ولما قولت يمكن   زعلان مني روحت لي نتعاتب بصلي وسكت  هو انا وحشه او متحبش
نور...  انتي عبيطه  طيب سواله انتي كنتي بتهتمي برضو
اميرة... لا بصراحه كنت خايفه اهتم  ويبعد برضو   واهو بعد مش عارفه
نور... طيب سوال بجد وبصراحه ومافيش كدب  انتي بتحبي
اميرة...  بصراحه اها   اووي 
نور بفرحه... طيب ما تقوليلو
اميرة...  لا كفايه لحد كده هتوجع وأهين نفسي تاني و كرامتي يانور لا صعب ربنا يعلم انا كنت قد ايه بتوجع اها مش هنكر اني بتوجع دلوقتي علي اسلوبو دا معايا  بس اهون عليا واهو بشوفه من بعيد احسن من مافيش 
نور بخبث... بس انا بصراحه كنت بالحظ انك كنتي بتصدي يمكن فكرك مش قبله وجوده
اميرة... ابدا والله انا كنت  خايفه اخسرو خايفه يبعد ومقدارش اكلمو تاني خايفه اتوجع تاني  انا حبيته اخ وصاحب وحبيب وكل حاجه 
نور بتفاهم... طيب  لو جه وتعدل معاكي هتقوليلو ولا هتصدي 
اميرة...  مش هينفع اقوله
نور... ليه
اميرة بعصبيه... لابقا انتي فعلا غبيه
نور بنفس العصبيه...بت انتي عبيطه وربنا اقوم عليكي
اميرة... انتي بتتعصبي عليا 
نور.. امشي يا اميرة
اميرة عياطت... انتي بتكرشيني انتي كمان
نور ضحكت...لا دا انتي مجنونه تعالي وحضنتها
اميرة وهي حضنها... انا مش عايزه اقول  ما انا اعترفت  قبل كده وتخذلت وخايفه اخسرو
نور بتفاهم... تمام
اميرة... هو كمان بيحبني ولا انا متهيئلي   زاي اول مره
نور...  بصي ادم اخويا   هدحلبو في كلام واقولك
اميرة طلعت برا حضنها وبصت ليها بستغراب...هدحلبو  يعني ايه 
نور... اهو دا اخرت اللي يعيش في امريكا ويسيب اهلو يعني  هجرجرو 
اميرة بصدمه ... هتعذبي  ادم
نور... لا انتي اللي كده غبيه
اميرة ضحكت... لا مش عايزه اتعصب عليكي تاني 
نور ضحكت.... ولا انا
فضلو يتكلمو ويهزرو مع بعض.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف بيكلم حد.في التليفون
سيف الدين.... ايوه بالظبط بس ميعرفش مين 
المجهول...
سيف الدين... لا لما اقولك  انت محدش يتكلم
المجهول...
سيف الدين...  باي
احمد صاحب سيف... طيب ليه  كده يا سيف
سيف... انت متعرفش حاجه 
احمد.. طيب ممكن هي متعرفش وتلغبطت
سيف... هي متعرفهوش ولا ليها اي كلام  معا
احمد... حتي لو كده كنت عاتب
سيف...اعاتب حد كان بيدبر في تدمير مستقبلي  وحياتي
احمد بصله  وبخيبت امل .. طيب ناوي علي ايه
سيف... اعرف مين ورا ومين تاني عايز يأذيني
احمد...  ينفع اسالك سؤال  بس تقول الحق
سيف بستغراب...ايه
احمد... عشانك ولا عشانها هي
سيف...تقصد نور لا دي ولا فارقه معايا دي عيله هبله
احمد بصله بستغراب وضم حواجبه... بعد اللي حصلها ورفضت تأذيك مع انها كانت مستفاده جدا
سيف... عادي.
احمد... بجد انت غريب  البنت شوفتها مافهاش حتي سليمه  دا غير انها  مقالتش انت سبب
سيف ضحك بستهزء... يبني دي استنا عليها يومين  بس وهتيجي تقولي عايزه حقي 
احمد بحزن علي  اسلوب صاحبه... ما ظنش  بالعكس.ممكن تساعدك.
سيف... شكلك متفهمش الشكال دي
احمد...    تمام جدو عاصم كان طلبني  اجلكم البيت  هتيجي معايا ولا اروح انا
سيف...لا ورايا كذه حاجه روح انت
ــــــــــــــــــــــ
عده الوقت ونور نزلت قاعدت معاهم  بعد  رجاء كتير من اميرة ونورين وسلمي
كلهم كانو تحت وسليم  كلم عاصم.انه يجي يطمن علي نور   وهو   عزمه كمان انه يتعشا معاهم سليم    جه وقاعدو كلهم
بعد العشا
امل... نورت البيت يا دكتور سليم 
سليم...  بنور حضرتك
امل... ايه حضرتك اللي من ساعة ما شوفتك وانت بتقولها قولي يا ماما احسن
سليم.. وانا سليم بس من غير دكتور
امل ضحكت... اتفقنا  يا سليم يبني
سليم... اتفقنا يا ماما
نور بصتلهم...يارب نص الحنيه اللي امي  بتوزعو علي خلق الله  
امل بضحك... يبت  هقوم اضربك
سليم ضحك وبصص لي نور بحب... بالعكس والله دي كانت خايفه عليكي جدا 
نور...امم ماشي
سليم بحب...انتي عامله ايه دلوقتي
نور... الحمد الله بقيت احسن
سليم... بتاخدي العلاج بنتظام
نور..  اها   الحمد الله
عاصم...بس مش بتاكل كويس
نور...   ايوا هنبداء   وبصت لي سليم.بص  انا باكل كويس بس هما مش مقتنعين 
مكرم.... لا انتي فعلا مش بتاكلي
نور...  يا حج مكرم دا انا بحبك
مكرم ضحك وقام حضنها... واللهي  كنت حاسس اني بنتي فعلا 
نور حست  انها في حضن باباها بجد كانت هتعيط  ومسكت نفسها..  لا بقولك ايه انا مش بحب اعيط  قدم  ناس   
مكرم باس راسها وضحك...  ربنا يفرح قلبك ويسعدك
سليم  كان بصص وغيران عليها.... لووحبه اكشف عليكي عشان نطمن
ادم بص لي مازن وهمس.. حونين اووي
مازن ضحك... مشاعر جياشه
ضحكو الاتنين بصوت عالي
هبه بصت ليهم... يبقا في مصيبه 
ادم... انا لايمكن
اميرة بكسوف... بتضحكو علي ايه
ادم... مافيش
ياسين..   صحيح يا دكتور سليم  نور امبارح دخلت اطمن عليها لقيت جسمها بيتنفض
ادم...فعلا لحظة كده.
نورين... صح حتي انا فكرتها بتحلم.
امل.... لا هي كده من صغرها بس لما بتبقا خايفه
سليم...لا مش شرط دي  ممكن عندها الاعصاب مش مكتمله
نور...  انا عندي 25  جي تقول مش كامله
سليم...عادي نقص فيتامينات
نور... الله اعلم
محمود...نور  
نور...نعم يا خالو
محمود.... انتي بجد عايزه تسيبي البيت
نور اتنهدت... خالو ارجوك  دا قرار  وانا مش هرجع في 
محمود...يبنتي انتي بنت وباباكي متوفي وامك  انتي وهي هتعيشو لوحدكم ازاي
نور... ربنا مش بينسا حد
محمود... طيب وناس هتقول ايه
نور...  مالناش دعوه بيهم.
  دخل احمد... السلام عليكم 
عاصم بص... اهلا يا احمد يا ابني اتفضل 
احمد  باس راسه وايدو... عامل ايه يا جدو
عاصم...بخير يا حبيبي يعني لو مقولتش انك تيجي مش هتيجي 
فريده...  اش حال انا زاي مامتك ومامتك صحبتي مكنتش هنعرفك خالص
احمد ضحك...  ما انتي عارفه يا ماما فريده اني شغلنا صعب
ادم...درش وسلم عليه وحشتني والله ياابني
احمد بصله...علي اساس مش كنت الصبح معاك في القسم
ادم....ولد عيب
مازن ضحك....عامل اي يا باش 
احمد...بخير
ادم...كنت عايزك في موضوع كده
احمد...اشوف جدو  عاصم واجيلك
ادم...اشطا
نور كانت بصله وسكته وهمست لي ياسين... مين دا انا حسه شوفتو قبل كده
ياسين...دا احمد صاحب ادم وسيف 
نور...اها  بس اول مره اشوفها
ياسين...  ما هو مش مقيم هنا دايما
نور...اها
احمد بص لي نور...انسه نور صح 
نور... ايه دا دا عرفني وبصت لي ياسين
ياسين ضحك...سبحان الله
احمد ضحك... الف سلامه عليكي
نور... الله يسلمك.
احمد...انا احمد صاحب ادم وسيف
عاصم.... بعدين  ابقو اتعرفو علي بعض  عايزك يا احمد انت وادم ونور علي المكتب.
نور تنحت...في ايه
عاصم...تعالي وهتعرفي
سليم...طيب استاذن انا
نور بصتله...لا استنا عايزك
سليم فرح بعد.ماكان زعلان... حاضر
مازن وادم ضحكو
نور...  ادم و بصتله بلاش عشان هسيح تمام
ادم   ... احم  تعالي اساعدك
    دخلو المكتب وعاصم قاعد وبص ليهم وقال اقاعدو
كلهم قاعدو
نور... في ايه
عاصم... نور انتي تحكيلي اللي حصل بالظبط معاكي  
نور بعدم فاهم... حصل ايه
ادم... التهديد اللي في الفون بتاعك
نور...


يتبع الفصل الثامن  اضغط هنا 
رواية أحببت مجنونة الفصل السابع 7 بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent