رواية جنة العاصي الفصل السادس والاخير 6 بقلم اسراء محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية جنة العاصي الفصل السادس والاخير بقلم اسراء محمد

 رواية جنة العاصي الفصل السادس والاخير 

امير قاله شكلك كده عارف كل حاجه أنا عايز اشوف جنه واخدها وحشتني قال كده بدموع عاصى نزل في ضرب ودخلت جنه وبصدمه جريت علي عاصي وبتزق امير عنه وبتقول ابعد ابعد عن بابا عاصي 
امير اول ما سمع صوتها لف ليها وساب عاصي وجنه حضنت عاصي وقالت بعياط بابا عاصي انت كويس انت كنت خافه اوي عليك مين عمو الوحش ده خليه يمشي أنا خايفه 
عاصي طبطبب عليها وخدها ف حضنه وقال متخافيش ي حبيبتي ووجهه كلامه لامير امشي اطلع بره 
امير بص لجنه وف عينه دموع وقال بصوت غيير مسموع جنه وحشتيني 
عاصي بصله بتحذير وقاله اطلع بره وانا هاجي اكمل كلامي معاك ووجه كلامه لجنه وقال جنه حبيبتي خليكي هنا وانا هطلع اتكلم مع عمو 
جنه قالت ماسي بس مش تتأخر 
عاصي قال بابتسامه حاضر 
عاصي بص لامير وطلعو بره 
عاصى قال جنه مش هتعرف حاجه وانت مش هتقول حاجه 
امير قال لعاصي أنا عارف اني غلطان ف حق جنه بس ده ميمنعش ان انت بستغل الموقف ومش معرفها الحقيقه وبتضحك عليها وبتستغلها لازم تعرف الحقيقه لكن شكلك مستغل ده 
عاصى قاله ي غبي افهم الدكتور قال إن جنه لو عرفت حاجه زي كده هتحصل لها مضاعفات وهتتعب جدا وانا خايف عليها أنا مقدرش. استحمل حاجه عليها أنا بحبها قال كده بدموع 
امير بصله وعرف أنه صادق وقال بصوت مبحوح ودموع ربنا يهنيك بيها أنا كنت بحبها اوووي والله بس خلاص ولسه هيمشبي عاصي مسك ايده وقال أعتقد أنك بقي ليك حياتك حب مراتك وابنك اللي لسه مجاش وحب امه واعمل اسره وانسي جنه جنه خدت نصيبها اللي هو انا واي رايك نبقي اخوات ولا اي 
امير قال بابتسامه حزن ممكن وحضنو بعض 
امير مشي
 عاصي دخل لجنه لقي جنه قاعده ورا الباب وبتعيط وحاطه أيدها ع بقها سمعت الحديث كله الذاكره ابتدت ترجعلها ابتدت تفتكر كل حاجه واغمي عليها عاصي جري عليها شالها راح ع المستشفي
بعد نص ساعة الدكتور طلع وقال كل حاجه رجعتلها الصدمه كبيره عليها هي دي المضاعفات الصدمه دي هتخليها مش هتتكلم مع حد 
عاصى قال ممكن ادخلها 
الدكتور قال ادخل 
عاصى دخل لقاها مفتحه وباصه للسقف ودموعها نازله 
عاصى راحلها وحضنها وقال جنه جنه حبيبتي انتي كويسه طب اسمعيني أنا انا حبيتك اوووي والله انتي بقيتي كل حاجه طب انتي عارفه أنتي مفكره اني كنت بستغلك أنا مكنتش بستغلك لا أنا كنت متابع حالتك مع دكتور والدكتور قال مينفعش تعرف بالطريقه دي أن اجي اقولك ع الحقيقه ع طول هيحصلك مضاعفات زي ما حصل اهو ردي عليا أنا بحبك اوووي 
جنه ردت بدموع وانا بحبك 
عاصى بصلها وقال جنه حبيبتي الحمد لله انك اتكلمتي واستوعبتي 
جنه قالت ممكن توديني لجنات وامير وبابا وماما 
عاصى قال بس 
جنه قالت متخافش مش هسيبك بس هزورهم عادي وأعرفهم اني كويسه هقولهم اني سامحتهم 
عاصي هز رأسه 
وخدها وداها
عند جنات وامير كانو قاعدين وامير حكي لجنه كل حاجه 
جنات عيطت وقالت بحزن وعياط أنا ندمانه اووي اقولك طلقني ي امير 
امير مسك أيدها وقال لا مش هطلقك انتي كمان هتسيبيني 
جنات قالت ع اساس انك ماتقدرش تعيش من غيري
امير قال اتعلقت بيكي ومقدرش اعيش من غيرك انتي وابني واللي حصل حصل 
وحضنو بعض باب الڤله خبطت وعاصي معااه جنه امير وجنات قامو 
امير قال جنه انتي 
جنه قالت اه افتكرت 
جنات حضنت جنه وقالت بندم وعياط وحزن جنه جنه سامحيني متزعليش مني والنبي عشان خاطري 
جنه قالت مش زعلانه انتي اختي 
جنات قالت لا زعلانه جنه والله ماتزعلي بس عارفه اكتشفت اني بعد ما عملت كده فيكي اني بحبك اوووي ومقدرش اعيش من غيرك معرفش ازاي الشيطان عماني 
جنه قالت مسمحاكي مسمحاكو كلكو حتي انت ي امير مسمحاك 
امير قال كويس انك كويسه وانك رجعتي سامحيني وانا بتمنالك حياه سعيده ي جنه 
جنات بتعيط بصمت 
جنه قالت يعني مش هتسيب جنات 
امير قال مبقتش اقدر وبص لجنات وخدها ف حضنو 
وعاصي قال طب سلام بقي عشان هنروح نطمن مامتكو ع جنه 
وتسريع الاحداث راحو ومامتها فرحت اووي جنه حكت ليها كل حاجه وقالت إنها خلاص مش زعلانه منها ولا من حد فيهم وربنا عوضها بالاحسن تقصد بعاصي وجنه وعاصي اتجوزا وجنات وامير عاشو مبسوطين والأبطال كلهم عاشوا مبسوطين 

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent