رواية حلم الملاك الفصل السادس 6 بقلم رنا سعيد

الصفحة الرئيسية

  رواية حلم الملاك الفصل السادس بقلم رنا سعيد

 رواية حلم الملاك الفصل السادس 

نور فجاء خلع لي ملاك الطرحه وبص علي شفا'يفه وق'بله بع'نف و بر'غبه شديده وبص ناحيه ملابسه ومده ايده ناحيه ملابسه من فوق عشان يقط'عها 
ملاك كانت ترتدي تشيرت نبيتي بكم علي بنطلون جيبه واسع لونه اسود وكانت ترتدي الطرحه بيضاء وتضع كحل في عيونه فقط كانت في منتهي الجمال 
ملاك بخوف وبدموع:لا ونبي لا 
نور بضحكه شيطانية ومازال لسه نا'يم فو'قها:مالك عامله زاي كتكوت المبلول كده ليه مش امبارح كنت عامله في الوحش وعلمتي عليه بسكينه يابنت ال **** دها انتي بالنسبه ليها القرف اصلا قرب منك دها انتي متسوايش في السوق الحريم تلاته تعريفه اووعي يكون مفكرها نفسك ملكه جمال علي الكلام الاقولتوا وانا سكران تعرفي الانتي اوحش بنت شوفتها في حياتي دها انتي حتي مفكيش ريحه الجمال والانوثه زاي البنات انا بس حبت اعمل معاكي الحركه دي عشان اعرفك الانا محدش يعلام عليه وعلي فكره كمان انا مش بقرب من واحده الابرضها غير كده لا 
وراح بعد عنها وملاك قامت وبتعيط وبتلبس طرحتها وبتعدل نفسها 
نور وفتح ليها الباب:يلا اتفضلي اطلعي برا 
ملاك وطلعت تجري علي برا وبتبكي ونزلت تحت وداخلت اوضتها وقفلت الباب علي نفسها واعقدت وراها الباب وفضلت تبكي 
ملاك لنفسها وبدموع:ليه يارب الناس بتيجي عليه كده ليه 
ليه الناس مش حاسه بيه ليه ديما بيجرلي كده عملت اي في حياتي عشان كل دها يحصل خدت مني اغلي اتنين في حياتي وانا يارب مش قدره اعيش من غيرهم بحاول اتعمل مع الناس بشكل عادي وابتسام واضحك وانا من جوايا النار ووجع والم وعذاب ومحدش حاسس بيهم الانت يارب 
يارب انا امنيتي دلوقتي انك تخدني عندك وانا اكون مرتاحه ومبسوطه وسعيده اها اها يارب انا موجوعه اووي ومجروحه اوووي اوووي وفضلت تبكي لحد ما سمعت صوت انغام بتناديه ملاك مسحت دموعه وطلعت ليها وكانت انغام اعقده في صالون هي ومحمد ونور وفيروز
وملاك بصت علي نور وملاك ونور عينهم جت في عين  بعض وملاك بعدت عينه بسرعه بعيد عنه 
ملاك:نعم 
انغام:حضري الفطار لي نور 
ملاك:حاضر اي اومر تانيه 
انغام ببتسامه:لا يبنتي 
وملاك داخلت المطبخ وبتحضر الفطار فجاء لقيت حد داخل المطبخ 
محمد ببتسامه:ممكن تجبلي اشرب 
ملاك:حاضر 
وملاك جبت لي زجاجه المياه من ثلاجه 
ملاك:اتفضل 
محمد واخد منها المياه وشرب 
محمد:شكرا اتفصلي 
واخدت منه زجاجه المياه ورجعتها تاني مكانها في ثلاجه 
ورجعت تكمل شغله 
محمد:هو انتي اسمك ملاك صح 
ملاك:ايوه اسمي ملاك 
محمد ببتسامه:اسمك جميل اووي علي فكره وانتي جميله اووي برضوا 
ملاك بخوف من سبب الاشافتوا من جنس رجال:ششككرا
محمد بستغراب:هو انتي مالك خوفتي كده ليه 
ملاك بتوتر:عن اذنك عشان قدم الفطار لي استاذ نور 
وملاك طلعت برا وحطت الفطار لي نور علي سفره ملاك وراحت عند صالون 
ملاك:الفطار جاهز علي سفره 
انغام:رووح يلا افطر يبني أكلها بصراحه يجنن 
ملاك:شكرا علي ذووقك 
انغام:العفو بس هي دي الحقيقه 
ونور وهو قايم ورايح عند سفره 
نور:طب اعمليلي قهوه وهاتي عقبال مافطر 
ملاك من غير ماترفع عينه فيه:حاضر 
وملاك داخلت عملت لي القهوه وراحت عشان اتقدمها ليها 
ملاك بخوف ورعشه منه:ااتفضل 
ونور جاي ياخده منها واحت ادلقت علي تشيرت الاصفر الا لبسوا 
نور بيزعق وبصوت عالي وقام واقف:انتي غبيه دم مش بتعرفي تشتغلي الشغل دها بتشتغلي ليه ولاانتي عملها عند 
ملاك بخوف:مكنش اقصدي والله العظيم انا اسفه 
وفجاء الاسره كله جت علي صوتهم 
فيروز:في اي صوتك عالي ليه 
نور بعصبيه:البنت دي دلقت عليه القهوه انتوا جايبن عياله صغيره تشتغل هنا دم مش بتعرف تعمل شغله حلو بتخليها تشتغل ليه احنا مالنها ومال ظروفها وحشه حلوه احنا مالنها 
ارفديها ياستي من هنا 
فيروز:اهدي بس كده ياحبيبي وصلي علي النبي 
الجميع:عليه افضل الصلاه والسلام 
ملاك مقدرتش تتحمل اكتر من كده وراحت طلعت تجري وداخلت غرفته وقفلت الباب علي نفسها ومحمد كان بيرقبها لحد ماداخلت غرفتها وقلبوا بيتقطع عليه وحزين عليه جدا 
محمد بضيق:طب يلا طيب اطلع غير لبسك دها ويلا عشان عندنا اجتماع مهم عشان منتاخرش 
نور وراح طلع فوق وبدل ملابسه ولبس تشيرت ابيض بنص كام ولبس بنطلون تلجي وصفف شعروا ونزل 
نور:يلا 
ومشيوا وبعد وقت وصلوا الشركه 
نور داخل المكتب وهو متعصب وفجاء يارا خبطت علي الباب وداخلت 
يارا:صباح الخير مالك شكلك بيقول انك مضيق 
نور:اها فعلا مضيق اووي ياحبيبتي 
يارا وراحت اعقدت علي رجله 
يارا:مضيق من اي بقا 
نور وبداء يحكي ليها كل حاجه من ساعات ماقبلها وهو سكران 
يارا:يا بنت الخادمه زاي دي تعصبك كده 
نور:بنت مستفزا بجد ضيقتني والله انا حاسس لوشفتها قدامي دلوقتي هموتها والله 
يارا:خلاص اهدي صدق شوقتيني اشوف البنت دي اي رايك تعزمني انا وشله عندكم النهارده في القصر وانا علمهلك الادب 
نور ببتسامه:ماشي ياقلبي 
اما عند القصر فيروز وفيروز داخلت لي ملاك الغرفه وملاك كانت بتلم هدومه وماشيه 
فيروز:خلاص يابنتي امسحيها فيه المرادي نور غلبان وطيب والله انتي بس متعرفهش 
ملاك بدموع:لا ياست هانم هو عندوا حق انا مينفعش في شغلانه دي 
فيروز وبتحاول تقنع:طب قوليلي لما هتمشي هتصرفي علي نفسك منين وعلي دراستك انتي نسيتي حلمك ياملاك وحلم وابوكي وامك نسيتي ياملاك مش المفروص تستحملي عشانهم ولا انتي استسلمتي خلص ومش فرق معاكي حلمك وحلم امك وابوكي 
ملاك وراحت حضتنه وفضلت تبكي بقهر وانكسر ووجع وجراح 
ملاك بدموع:لا مانستيش بس الحياه جايه عليه اووي بنت عندها 18 سنه والحياه عمله كده معها اومال لما اكبر اي الايجرلي تاني ليه ياست هانم ربنا مش راضي ياخدني عنده بدل ماانا بتعذب في الحياه دي ليه 
فيرزو وقلبها وجع على البنوته صغيره دي الا لسه في ظهرت عمره وبيجرلها كل دها 
فيروز:اصبري يابنتي ربنا اكيد شيلك حاجه حلوه بعد كل االابيجرها معاكي دها اصبري ان الله مع الصبرين تعرفي الاربنا بيحبك ياملاك 
ملاك وبعدت عنه ومسحت دموعه:ازي ربنا بيحبني وبيعاقبني كده 
فيروز:اها ربنا بيحبك عارف الاربنا بيحبوا ديما فاكروا وبيبتلي عشان يشوف العبد دها هيصبر علي الاهو فيه دها ولا لا وانتي اصبري ياحبيبتي وانشاء الله ربنا يكتب ليك الاحسن باذن الله بس انتي قولي يارب وماتبكبش تاني واي حد يضيقك هنا تعالي قوليلي ماشي اعتبرني زاي ستك وقوليلي ياستي ماشي مش ياست هانم دي ولا انا مليش شرف تقوليلي ياستي 
ملاك:طبعا ليك شرف وربنا يخليك بجد كلامك ريحيني اووي اووي 
فيروز:طب يلا نطلع بقا برا نتفرج علي فيلم ولا حاجه عشان انغام مش هنا وعايزه حد يسلني 
ملاك:ماشي وشكرا بجد عشان خلتيني احس الانا ليها حد في الحياه دي 
وراحت حضنته 
وعد اليوم من غير احداث جديده وطبعا نور جاب شله بتاعته بليل في وقت متاخر علي الساعه12 واعقدوا في مكان مخصص ليهم منزل معمول دورين في جنينه القصر جمب القصر بتاعهم المكان دها بيسهروا فيها 
نور:انا طالعه برا انادي الخادمه تجبي لينا اكل كده ناكلوا علي سريع 
شباب:ماشي 
ونور داخل المطبخ ملقش حد فيه وراح عند غرفته ملاك وخبط عليه وملاك فتحت 
نور:بقولك حضري لينا عشا انا وصحابي برا في المنزل الاجمب القصر دها وهاتي ماشي 
ملاك:ماشي 
وملاك طلعت برا وداخلت المطبخ وحضرت الاكل وراحت عشان تودي ليهم الاكل ومن برا الباب المنزل عشان خايفه تتدخل
ملاك:يا استاذ نور اتفضل الاكل جاهز 
نور:ادخلي وهاتي 
ملاك داخلت وطبعا خالد ومحمد وعمر ويارا وسهيله عنيهم منزلتش من علي الملاك البرئ دها 
نور:تعالي حطي هنا وشاور علي تربيزا الاقصده 
وملاك راحت حطت الاكل وهتمشي لقيت رجل حد شنكلتها وراحت وقعت في الارض علي وشه
ملاك بوجع:اها اها

يتبع الفصل السابع اضغط هنا 


رواية حلم الملاك الفصل السادس 6 بقلم رنا سعيد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent