Ads by Google X

رواية زهرة الفهد الفصل الخامس 5 بقلم جودي أسامة

الصفحة الرئيسية

   رواية زهرة الفهد الفصل الخامس بقلم جودي أسامة

رواية زهرة الفهد الفصل الخامس 

يارا: خالد انا لازم امشى دلوقتى اخويا لو شافنا مع بعض مش هيحصل خير
وفجأة.........
حد غ*رز فى رقبت*ها حقن*ة 
خالد: انا هندمك على اليوم الخنت*نى فى يا.... هه فهد 
Flash back 
خالد: أه انا جايب 89%
فهد: متزعلش يا صحبى
خالد: دانا ياما ذاكرت وتعبت ومتأكد أن انا مجيبش أقل من 95%
فهد: فهد مهما كانت درجتك يا خالد متزعلش الدنيا مش مستهلة
خالد:وان.. وانت جبت كام؟
فهد بزعل على صاحبه: جبت 97%
وخالد دخل ادارة اعمال و فهد دخل طب 
back 
خالد: غب*ية زى اخوكى فكرانى واقع فى دباديبك 
خالد: كان هيشيل يارا ويحطها فى العربية 
وفجأة. .....
يوصل رعد بتفاجأ
لقى يارا نايمة على الارض ومفيش اى حد  
رعد: يارا..... يا يارا قومى أه الحصل 
وراح شالها ودخلها عربيتوا وفى اتجاهم للقصر
Flash back 
.... الو يباشا
خالد: ايوه يا زف*ت
.... يا باشا رعد بيه فى طريقه ليك
خالد بتعصيب: طب اقفل اقفل يا بو*ز النح*س
خالد ساب يارا نايمة فى الأرض ومشى ولأن هى حته م.قطوعة محدش شافه
back 
رعد فى العربية وبيسوق بسرعة وطلب فهد على التليفون 
فهد: خير يا رعد لقتها
رعد: أه لقيتها
فهد: طب هى معاك اديها التليفون 
رعد: بس هى مغم.ى عليها
فهد: أه. ... طب ازاى؟
رعد: لما اوصل أبقا اقولك عشان انا دلوقتي سايق انا كلمتك عشان اطمنك
فهد: بس......
قاطعة 
رعد: مع السلامة    
_______________________للكاتبة جودى اسامة 
رعد وصل للقصر 
رعد دخل وكان شايل يارا الكانت م.غمى عليها 
وأول ما دخل رعد القصر وهو شايل يارا الكل جريو
عليه وهو حطها على سريرها
فهد اتصل بالدكتور 
فهد بقلق: الو يا دكتور تعالى القصر بسرعة 5 دقايق وتكون هنا قدامى
الدكتور بخوف: حاضر يا استاذ فهد 
قفل التليفون
وطلع لاخته يطمن عليها
الدكتور جه وطلب منهم يطلعوا برا
الدكتور كشف عليها وطلع اول ما الدكتور طلع من الاوضة كلهم جريوا عليه
فهد: يارا مالها يا دكتور اغ.مى عليها ليه؟
الدكتور: حضرتك انا كشفت على المريضة وما فيهاش حاجة انا اخدت منها عينة د*م عشان احللها ونشوف طب هى عملت اى عمليات قبل كده ؟
فهد: لا معملتش اى عمليه قبل كده و نتائج التحاليل 
هتطلع امتى؟
الدكتور: كمان يومين إن شاء الله 
فهد: هى هتفوق امتى 
الدكتور: الله أعلم لانى لحد دلوقتي معرفش سبب الإغماء. 
فهد: تمام
رعد وصل الدكتور 
فهد: تقدر تروح دلوقتي يا رعد اكيد تعبت من الشغل وانا تعبتك معايا اكتر
رعد: متقولش كده يا صحبى انا افديك بعمرى
فهد و رعد حضنوا بعض ورعد مشى
فهد قعد يفكر فى أخته وان هى حصلها ايه
جه لفهد اتصال 
فهد: الو يا ز*فت مش قولت ساعتين ويبقى جاهز 
ليه التأخير ده كله
.... يا باشا اصل هى مش من هنا فاخدت وقت لحد معرفت معلومات عنها
فهد: ابعتلى الملف بقى 
.... منا اتصلت عشان كده انا بعتلك واحد معاه الملف الفيه المعلومات عنها
الجرس بتاع القصر ضرب 
فهد نزل لقيه الراجل المعاه الملف اخدو منه 
وأعطاه فلوس كتير والراجل اخدهم ومشى
فهد:  ياترى انت مين يا زهرتى وابتسم ابتسامة صغيرة 
(انا صغيرة في هذا العالم لكنى كبيرة فى قلبك فأسرنى داخل اعماق  قلبك ولا تخرجنى ودعنى أودع ذلك العالم💚 )
_______________________للكاتبة جودى اسامة 
فهد بعد ما قرأ كل الملف دخله جوه الخزنه مع أنه كان عايز يدخله جوه قلبه نعم انه يريد أن يعرف الكثير عن معشوقته لأنه يعلم انها لن تخبره بأى شئ 
عنها
وراح يطمن على اخته 
فهد: امتى بقى تصحى وتقوليلى حصل معاكى ايه 
وراح باس راسها وطلع
على اوضته وقعد يشتغل شوية على الاب توب 
لحد ما حس ان النوم هيغلبه شال الاب وطفى النور 
ونام 
_______________________للكاتبة جودى اسامة 
فى الصباح فهد  نايم ويدخل ضوء الشمس ليداعب وجهه و يستيقظ 
بياخد شاور ويطلع وهو لافف فوطه حولين  وس*طه
وعار*ى ال*صدر
بيطلع فهد من الحمام بيلاقى سمر واقفة وفاتحه بوقها 
سمر بدون وعى: هو انت ازاى كده؟
فهد: ايه ...!
فهد: استنى استنى استنى انا مش قايل متطلعيش
هنا 
سمر بخجل من منظر فهد بس برضو مبحلقة: كنت بطلع لحضرتك القهوة بتاعتك
فهد: بس الداده فتحية هى البطلعهالى كل يوم
سمر: أصل هى تعبانة النهاردة ومجتش وحضرتك بتتعصب لما ما بتشربش القهوة بتاعت حضرتك
فهد: تمام حطيها على الطرابيزة 
سمر بتحط القهوة وتقف
فهد: ممكن البس؟
سمر: أه..! البس حضرتك وانا مالى 
فهد مسح على وشه بغضب بس تمالك اعصابه 
فهد: ممكن تطلعى عشان البس؟ 
سمر: أه أه حاضر 
وطلعت وقفلت الباب وراها 
سمر: الله يخ.رب بيتك يا سمر يقول عليكى ايه دلوقتى؟ بس انا لما بشوفه ببلم وبحس أن الكلام
مش طالع أه يختى يختى ورايا شغل كتيير
ونزلت
_____________________للكاتبة جودى اسامة 
نزل فهد وكان لابس بدله باللون الكمونى
والساعة والبرفيوم كان شكله يجن.ن
نزل لقى اخته صحيت وقاعده على السفرة مع العيلة
راح قعد جنبها 
فهد: حمد لله على سلامتك يا حبيبتي 
يارا: الله يسلمك يا حبيبى
شريف: الله الله حبيبى وحبيبتى و انا مش موجود
انا شايف ان فى خيار و فقوس عند سى فهد
فهد وهو حاضن اخته : اسكت يلاا 
ويارا بطلعلوا لسانها 
شريف: ليه ده أن شاء الله؟ ولا انا ابن البطه السوده وهى بت البطه البيضه 
يارا: شايف غيران ازاى يا فهد هيو.لع ههههه
شريف: والله انتو ما عندكوا د.م 
فهد بصلو بصة خلتوا يسكت خالص
وفهد كان بيهتم بأختو جدا ومرضيش يسألها ايه الحصل عشان ميضغطش عليها
خلصوا اكل وفهد استأذن عشان يروح الشركة لأن انهردة اجازة 
فهد دخل المكتب تحت انظار الجميع وتهامس الموظفين
رعد دخل على فهد المكتب
رعد: يارا عاملة ايه صحيت؟
فهد: أه الحمد لله صحيت انهردة
فهد كان عندوا شغل كتير انهردة عشان مجاش امبارح لما اختو تعبت
  خلص الشغل بتاعوا متأخر وقلقوا عليه اوى
وقعدوا يتصلوا عليه بس تليفونه كان فاصل شحن
راحت يارا اتصلت على رعد لانها عارفة أن هو صاحب فهد المقرب وعارف عنه كل حاجة
رعد: الو مين معايا؟
يارا: الو يا رعد فهد فين  ؟
رعد: يارا ... أه فهد لسه ماشى دلوقتي لانو كان عنده شغل كتير انهرده
يارا: الحمد لله أصل قلقنا عليه لما اتأخر اوى كده 
رعد: طب انتو متقلقوش عليه .. وانت عامله ايه دلوقتى 
يارا: الحمد لله احسن 
رعد: حمدالله على سلامتك
يارا: الله يسلمك... شكرا على انك طمنتنى على فهد وانقذتنى امبارح
رعد: لا شكر على واجب 
يارا: شكرا سلام
رعد: سلام
_____________________ للكاتبة جودى اسامة 
فهد ماشى بالعربية مروح 
وفجأة ....................


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent