رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الرابع والخمسون 54بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

   رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الرابع والخمسون بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الرابع والخمسون

محمد...  بقولك صحيح انتي مقولتليش شكل الفستان
الاء...  فستان ايه 
محمدبصله بطرف عينه...  الاء يعني هيكون فستان ايه فستان الفرح  بتعنا
الاء ديرت وشهاومسكه نفسها من ضحك....  ايه دا هوا انت هتلبس فستان زايي
محمد....  الاء اتلمي وقولي 
الاء ضحكت....  بص خلي مفجاءه كده هبهرك يومها
محمد ضحك.... طب اشمعنا انا اللي هخليكي تختاري
الاء مسكت خدو....  عشان انت بتثق في زوقي وفاكر يوم خطوبت زياد كانت البنات ملمومه عليك  ازاي
محمد ضحك..... ايدك تقيله اووي اوعي وزق ايديها
الاء .... محمد هو انت كنت تتخيل انك تتتجوز واحده قصير كده
محمد بضحك... لا بصراحه ولا كنت هشوفك اساس 
الاءبصتله بقرف.... ايه ياض الخفه دي
محمد بضحك.... يا روحي انا كنت مش هتجوز اساسا  ولا كان في دماغي جواز  ومعرفش ازاي الفكره دخلت دماغي  طب تصدقي انا معرفش ازاي اتعلقت بيكي الاول كنت بشوفك اتعصب وكنتي بتعملي حاجات غريبه  وكنت بستغراب ازاي قدرتي تدخلي اوضي انا مكانش حد يقدر يدخلها هدير  صحبتي جدا ومع ذلك كنت استحاله ادخل حد اوضي جيتي انتي  لقيتك بتدخلي وتخرجي كده عادي ووخدها ببساطه ولما حذرتك انك متدخليش ومتمديش ايدك علي حاجاتي لقيتك عنيده  بقيتي تخبطي وتفتحي الباب وتمشي  فكرتك مجنونه فاكره لما شوفتك لبسه تيشرت بتاعي وانا صغير كان علي مقاسك بالظبط انا كل ما اشوفك بي اقول انا شوفته فين قبل كده  وحاسس ان التيشرت دا بتاعي طب ازاي  سالت هدير قالتلي اها بتاعك  
يوميها معرفش جت معايا بضحك طلعت وبقيت عماله اضحك علي كميه الجرائه اللي انتي فيها   حتي لما كنا بنتعارك كنت بحب اسمع صريخك ولما مره اتعاركنا مش فاكر ليه بس وقتها كنتي سكته اضايقت وحسيت حاجه نقصني وفضلت اضايق فيكي عشان تتكلمي وتشغلي اغاني وتعملي الصدع اللي بقيت بد"منه عشان  منك كنت ببقا مبسوط جدا وانتي يتتكلمي مع الوفد  وهما مبهورين بيكي  علي قد ما كنت ببقا فرحان علي قد ما كنت ببقا عايز اخبيكي منهم ومكنتش فاهم بضايق ليه لما حد يقولك كلمه حلوه ولا مره لما كنت قاعد مضايق لقيتك جي بتقوليلي افرد وشك  كده وقوم  متخليش حاجه تنكد عليك مافيش حاجه تستهل  ربنا لو مش شايف الحاجه اللي ضعت منك دي كان خير استحاله كان ضيعها  لكن بعدها عنك  عشان مش خير ويمكن عايز يعوضك بحاجه احلي  وقوم يلا متزعلش  الله اعلم هيحصل ايه بكره اضحك وفرفش مش يمكن تصحا متقومش  فكرتك بتهزر ببصلك  لقيت وشك علامه القرف عليه انك قرفانه مني او من الدنيا    وسبتيني وقومتي فضلت متنح مش فاهم انتي بتديني تفاؤل ولا بتاخدي اللي فضل عندي لقيت نفسي بضحك وقولت دي مجنونه بس احلي مجنونه عرفتها اتعوت علي دوشتك وخناقك وهزار وجنونك وعنادك وهدوك لما تكوني انتي فعلا هاديه مش عشان عرف انك وحشاني تقومي سكته  وبحب لما تفضلي تضايقيني  عشان اعملك حاجه او تيجي تعملي مصيبه وتيجي  جري عليا عشان الحق حبيت  كل حاجه فيكي  وبقيت عايزك ليا انا انا وبس  وبصلها لقها  قاعده علي الكرسي العربيه مربعه رجليها وبصاله وسنده ب ايديها الاتنين وشها وخدوده برزين مكان ما هي حطه ايديها علي خدها وبصله بحب  وشكل الاطفله اللي قاعده قصاد باباها  وبتسمعو
محمد بضحك وفرحان بي بصتها لي... ايه دا انتي عمله كده ليه
الاء بحب.... بسمعك انا بحبك اووي 
محمد مسك ايديها وباسها....وانا روحي فيكي
الاء بطفوله.... عارف بس متضايقش 
محمد بحب.... لا قولي متخافيش
الاء بطفوله.....  فاكر لما انت اتعصبت مني وقولتلي مشوفش وشك تاني  قدمي وقتها زعلت منك وجهزت هدومي وكنت ماشيه وبعدها لقيتك خبط وجيت قولتلي  انا قولت  مشوفش وشك قدمي  مقولتلكش امشي هدومك ترجع في دولاب احسنلك  وهدتني ان لو طلعت خطو واحده برا البيت  هتكسر راجلي وانا وخوفت منك وقاعد بس حمد ربنا  انت عارف اليوم دا مكانش معايا جينه امشي بي حتي  اجيب  اي حاجه حمد ربنا انك دخلت وقولت كده  لان فعلا ماليش غيركم 
محمد بضيق... انا اسف بجد
الاء ضحكت.... المشكله   مش في كده المشكله لما انت كنت مزعقه وقولتلي مشوفش وشك   اضايقت ودخلت مسكت برفن بتاعك وكسرتو  ووجبت تيشرت  عرفت انك بتحبه وروحت  قطعت حته كبيييير و لقيتك كنت سايب فونك مفتوح دخلت شت"مت كل ال"بنات واللي عرفت اعمله بلوك عملته    
محمد بصله وفضل يضحك..... كملي كملي
الاء بضحك.... بس وبعدها لميت هدومي لقيتك قولت متمشيش ب بطريق قليله زوق شبك   ووقتها اتكسفت اني عملت كده جيت قاعدني
محمد بصلها.... يبت لسانك ايه دبش وضحك بس تصدقي مخدش بالي 
الاء بصتله وضحكت.... هذا من فضل ربي محمد ضحك
الاء.... طيب عارف امتا اطمنت ليك لما اتحميت فيك من مازن ولقيت بتحميني ويوم ما حصل اللي حصل دا واول ما لقيت شديته وبعدو عني  اطمنت انك قدمي وطمنت اكتر لما لقيتك قصادي وبحاول مافقدش الوعي لحد مالقيك اوالقي زياد اول مالقيتك اطمنت ومحستش بحاجه وبعدهاو عرفت انا جريت بيا  وفضلت جمبي انت وزياد بصراحه فرحت جدا ولما كنت اصحا القيك جمبي كنت بطمن وبصلك وبدعي انك تفضل دايما جمبي   ساعات بحسك بابا وساعات بحسك اخويا ووساعات حبيبي وساعات ابني 
اللي معرفتش اربي نص ساعه تربيه
محمدضحك جامد من قلبه...... ينهار ابيض  وفضل يضحك
الاء ضحكت....بتضحك علي ايه
محمد بضحك.... ابنك اللي معرفتش تربي  يعني انا قولت اهو بدات تقول كلمه حلو هوب طلعت مش متربي
الاء ضحكت..... ما دي صراحه هو في ام ابنها بيزعقلها
محمد.... طب ما انتي عليكي صريخ وانتي بنتي
الاء....  انالما تعصبني لكن انت علي طول
محمدبصلها.... ياشيخه بس سوال هو انتي ليه لما بنتعارك بلاقي صوتك ساعات يطخن وساعات يسرسع بس بيسرسع بلاقي راسك اتمدد لي قدم شبه الديك لما ياذن
الاء بصتله بقرف.... ايه ياض الخافه دي  
محمد بضحك.... بجد وربنا بتمدي بوظك مره واحده وراسك معرفش بتعمليها ازاي
الاء بصتله بقرف.... اصماله ابوقردان جي يتكلم   دا انت بتبقا فرض نفسك وانت بتتعارك ووقلدتو فردت كتافه كإن كتافها عريضه  وخلت ايديها   تعمل شكل اكنها ضخمه   وتمشيلي  كده   وشوحت ب ايديها ياشيخ روح
محمد.ضحك..... انا بعمل كده وبعدين انتي قلبتي بوظك ليه احنا بنفتكر وبنصحك بانكدو  
الاء بصتله من فوق لي تحت...اصل ابو قردان جي  يقولي انا شبه ديك  شوف نفسك الاول يا بابا وبعدها اتكلم
محمد بضحك.... بت بصلي  عدل  وبعدين اها شبه الديك   علي اقل انا جسمي رياضي لزم اكون طول بعرض
الاء...... اها شبه درفة الادولاب كده صح  بس من غير دولاب
محمد.... عارفه الاء  لو انا شبه درفه انتي شبه ايه بما انك مراتي
الاء.... لسه يعنيه
محمد.... هيكون يعنيه هتكوني مراتي وبعتبر ما سايكون  انتي هتبقي مراتي المهم انتي شبه عارفه الكومدينه مش زمان كان درفه صغيره.كده  تتفتح وتتقفل
الاء بصتله بغيظ وعنيه بتضحك..... اممم وبعدين
محمد بضحك..... انا لو درفه دولاب انتي درفة كومدينه  علي قد حجمك
الاء بصتله..... ولما اشتمك تقولي لمي لسانك
محمد ضحك ورفع حجبه اليمين .... وانتي زعلتي  ليه لو انا كده انتي كده
الاء..... تصدقك وربنا مالقي رد ليك  مش عشان مش عارفه ارد لا عشان خلصت فيك كل معاني التهزيق
محمد ضحك...... يمكن.وبيبصلها لقها قلبه وشها
محمد بضحك..... سبحان الله يعني الواحد  بيسمع عن المرتبطين   بتبقا حنينه وقت لما يزعل تاخدو في حضنها
الاء.... حضن ايه يا عجل   دا انت مره بس راسك اتحطت علي كتفي حسيت انه اتكسر وقاعد يومين مش عارفه احرك دراعي 
محمد ...اقفلي بوقك اكمل كلامي  وقته فرح حببته تشجعو  انتي  قلدها  ما انت اساس مفروض دا تعملو معملتش اللي متعملش متاخدش في نفسك قلم وبصلها  وربنا ببقا عايز ارزعك قلم 
الاء.... عشان ارزعك انا قلم اوقع صف اسنانك  دا
محمد.... لا وتبقا رقيقه مع حببها  انتي اول ما اقولك كلمه  تقوليلي محنو اي دا النهارد عيد المحن  يا اما وطخن صوته عوزه اكول 
الاء.... اصماله انت امبارح واحنا  بناكل بعدها ما زورنا اهلي  انا بعيط وباكل وفضل رغيف  اكلتو وانا كنت بعيط و هخلص وهاكله لقيت طفحته
محمد بصله......  عشان كده صوتي بعدها وبعدين دا انتي خدودك كان ورمه من كتر الاكل اللي جوه بوقك وقولتلك نجيب تاني قولتي لا عشان مرجعش 
الاء..... لا طبعا انا مع'فنه شبهك
محمد.... شبهي  ياريتك شبهي  وانتي ش"به الن"سناس
الاء بصتله..... سيد عيب متقولش كده  احنا اهل 
محمد..... ههزقك
الاء..... انت اللي قولت نسناس  لو انا نسناس انت نسناس
محمد بصله وجز علي اسنانه..... وانا اقول بطني وجعتني ليه اتري عينك في
الاء ضر"بته علي كتفه بطبطب بس جامد.....  لا يا حبيبي دا من كتر الحش وسيبني عيط
محمد..... بصي بصي دا منظر  اساس الا ما عمرك قولتيلي كلمه عدله  ربطه سوده انزلي وصلنا
الاء بصتله بزعل......اناربطه سوده يامحمد
محمد بصله.... الاء احنا بنهزر
الاء.....كتر خير انزل انت انا هستناه هنا
محمد..... الاء انا فعلا كنت بهزر دا انتي الواحيده اللي متأكده اني مقدارش ابعد عنك
الاء....
محمد....يالهوي يابنتي  وربنا بهزر
الاء...
محمد بصلها وبيغني....اممم طالعة في دماغي نروق شوية أعدي عليك وتنزلي ده انت فوق دماغي وحقك عليا طوّل خصامنا زلزلني  
محمد غمزليها وزغزها من جنابها وبيغني ... تعالى أدلعك قوللي ايه هيمنعك جمبك مش هتعبك والمكان هيعجبك تعالى بحلفك قوللي مين مقريفك لو كنت انت في مكاني عمري ما كنت هكسفك
الاء ضحكت وبصله....صوتك حلو اووي
محمد... انتي احلي يابنوتي  يلا بقا  ننزل نشوف بدله
الاءابتسمت... اها
نزلت من  العربيه وطلعو  يتفرجو والاء اختارتلو  بدله واخده ودخل يشوفها
وطلع
محمد.... ايه رائيك(بدله لونه ابيض وقمص ابيض وبنطلون اسود وشكله تحفه ياخد القلب)
الاء بصت بنبهار وتنحت.....
محمد.... ايه وحشه
الاء....لا لا جميله اووي
محمد ضحك وغمز... طب اقفلي بوقك
الاء اتكسفت ووشها احمر وبقا عباره عن طماطم.... هااا يلا عشان  نلحق
محمدضحك علي كسوفها وهمس...  متتكسفيش مني انا جوزك
الاء وشها احمر اكتر وقلبها دق جامد
محمد ضحك علي شكلها ولعب في شعرها ودخل يغير
الاءمع نفسها.....  يخربيت شك"لك  احيه شكلي وحش اوي اكيد هيقول وقعه  لا وانا تنحتلو  ما هو بصراحه جميله اوووي   والبدله تحفه عليه قمر جوزي طلع قمر 
محمد من ضهرها.....  ومراتيي قمرين  وراح ياخد البدله
الاء برقت وتصنمت في مكانها وبلعت ريقها... 
محمد راجع لقها زاي ما هي ضحك.....  وشك بقا احمر مفيش حته طماطم الدرجه دي اهدي وباس راسها ومسك ايديها ومشي
الاء مشي معاها وقلبه عمل يدق جامد من الكسوف والفرحه.
محمدبيضحك علي شكله.... اركبي يلا  اومال ايه لسانك  طويل 
الاء.... احم  هو  هو اخواتي مش هيشوفه بدله بتاعتهم
محمد بصص علي كسوفها....  لا ما امبارح لما روحنا اسكندريه نزل كل واحد مع خطبته يشتري البدله
الاء... امم كويس 
محمد.... اممم
الاء.... يلا نروح
محمد.... لا تعالي نتمشا شويا عشان وحشتيني 
الاء....  متشوفش وحش  لو هناكل انا موافقه
محمد مسح وشه بنفز صبر..... حاضر
الاء..... محمد هو انت بتضايق لما بتجيب اكل
محمد بصله.... ليه حد قالك اني نتن
الاء..... لا اومال اضايقت ليه
محمد..... لا ياروحي مضايقتش
الاء.... محمد هو انت هتجيب اكل ايه
محمد.... اللي انتي تحبي
الاء زغزغتو.... بحبك انت اعسل
محمد بصلها وضحك ووقف العربيه وفضل بصصله وبيضحك.... ايه دا
الاء بضحك...ايه
محمد.....انتي عملتي اي
الاء...... زغزغتك 
محمد..... وربنا ما طبيعيه 
الاء..... في ايه يا محمد  يعني انا غلطان اني بدلعك
محمد بصلها وضحك..... عايزه ايه
الاء.....ياعم هعوز ايه  انا غلطانه 
محمد....خلاص بس بجد في ايه
الاء.... بهزر معاك يابني انت كل حاجه تحسسني اني مش بقول الكلمه الا عشان حاجه
محمد لعب في شعرها.... خلاص حقك عليا
الاء..... صحيح هو القاعه اللي اتحجزت  هتكفينا 
محمد.... اها دا اكبر فندق  وباذن الله   انا وزيادواياد وعمار ومعتز وعز   روحنا لقينها تمام  
الاء..... ربنا يتمملنا جميعا علي خير
محمد.... يارب 
تسريع الاحداث
محمد والاء اكلو والاء فضلت ترخم علي محمد وتضايق في وهو كان فرحان بوجودها ومستغراب اللي بتعملو ومش فاهم مالها  بس كان متاكد انها فرحانه ومبسوطه  خلصو وروحو  محمد اول ما وصل  هو والاء الاء جريت علي زياد وحضنته ومحمد اضايق  وزياد فاهم انها كانت فرحانه وخالها تطلع ترتاح وفاهم محمد انها مش بتبقا كده الا وهي فرحانه فعلا ودي ماحصلتش من  وقت موت اهلها وشكرو  محمد فرح انه قدر يخليها مبسوطه وطلع يشوفه
محمد بيخبط... ينفع ادخل 
الاء.... لا ثانيه
محمد.... حاضر
الاء.... ادخل 
محمد بيفتح الباب.... بتعملي اي لقه الاء وقف قصاده وايديها وراه ضهرها
محمد ضم حواجبه بستغراب... في ايه 
الاء غمزة بطفوله... غمض عينك 
محمد ضحك علي طفولتها....في ايه  بجد  انتي مخبيه ايه 
الاء.... انجز  بقا
محمد... حاضر وغمض عنيه
الاءجابت كرسي  عشان تبقا طوله شويه  ... خاليك قفل عينك استنا بس  اجيب كرسي كده عشان اطولك   محمد كان قفل عينه وبيضحك  اهو افتح  يلا 
محمد بفتح عينه لقه مسك علبه.... ايه ده 
الاء بصتله.... ما تاخدها وشوف ايه الغباء دا 
محمدبصله  .... يخربيت لسانك دا هاتي وفتح  لقها ساعه 
الاء بكسوف ... بدل اللي كسرتهالك اول امبارح   اسفه عارفه مش غالي زاي اللي  بتجبهم ولا زاي اللي كسرتها
( الاء كانت جيبها بفلوسها الخاص من ايجار المحل وكانت مكسوف لان مكانتش زاي اللي محمد بيلبسهم وكانت خايفه يكسفها وكانت رفضه تاخد من ايه حد كانت عايزه من فلوسها هي )
محمد فضل بصص لي ساعه وفرحان انها كانت بتفكر في وجبتله  هديه وكان الساعه رغم انها بسيطه بس عجبته جدا وفرح انها منها ورغم انها كانت   مش بتاخد من حد ومكتفي بفلوس ولدها اول حاجه فكرت في هو  الاء كانت بصله ووزعلت فكرت مجبتهوش لان مش زاي اللي بيلبسهم
الاء بكسوف.... عارفه انها مش زايهم  مش مشكله عادي  يعني ممكن  تشلها ذكره   وبتسمت ب احراج 
محمدشدها وحضنها.... بحبك  جميله اوووي  احلي حاجه  جتلي  او بمعنا اصحا اول حاجه جتلي 
الاء ضحكت بفرحه وطلعت من حضنه..... بجد عجبتك
محمد فرح لي فرحتها اكتر.... جدا 
الاء.بطفوليه....استنا  عملتلك دي كمان  ونزلت من الكرسي وجابت  تورتا من تحت سريرها
محمد تنح....ايه دا 
الاء بطفوله..... بص هي مش عارفه حلو ولا لا بس دي انا عملتها  بنفسي   وحطيت فيها شكولاته  كتير عشان عرفت انك مكان بتحب شكولاته وحطت فيها شكولات الكبيره دي اللي انت بتجباهالي  فايارب تطلع حلو وتعجبك  كانت 
محمد ضحك....وانتي حطها تحت سرير ليه 
الاء.... ما الطفس عز اول ما شافها قالي هاكلها خوفت يمد ايدو خبتها هنا  
محمد فضل يضحك....اممم 
الاء بطفوله.... دوق يلا  محمد جي ياخد حته
الاء.... يارب تطلع حلو تشان نتحسر علي شكولاته انا حطيت من 2 من شكولاته 
محمد بصله وضحك.... مش هتتحسر ينهار ابيض لكن مش عشان عشان هتزعلي علي الشكولاته ولا علي تعبك فيا
الاء بصتله وبتتكلم جد....يبني انا حطه  اتنين بحالهم من الكبيره دا غير من العدين اللي زياد جيبهم بس  انا خدمها خدمه انشالله تطلع حلوه
محمد فضل يضحك..... ينهار ابيض وربنا ماطبيعيه 
الاء....دوق بقا وبطل تبصلي 
محمد دقها وعجبته وبصله بنبهار.....طب بجد وربنا جميله انتي  عملها ازي
الاء....بجد ولا عشان مزعلش
محمد بعجاب... وربنا جامد بجد تسلم ايدك
الاء فضلت تطنطت وزغرتط محمد فضل يضحك علي جنانه
محمد بضحك... سوال بقا كل دا ليه
الاء بفرح....بصراحه لما روحنا لي اهلي كانو وحشني بجد  وفرحت انك مكسرتش بخاطري وودتني 
محمد.... ايه رايك لو كل فتره نروح نزورهم لان ارتاحت  لما روحت معاكي
الاء بفرح...وعد
محمد...وعد
الاء بفرح طلعت علي كرسي وحضنته  .....ربنا ميحرمنيش منك  
محمد خدها في حضنه وضمه اكنها بنته..... ربنا يحفظك ليا يارب 
الاء  .... صحيح هو ايه اول مره  حاجه تجيلك
محمد ضحك... كنت برفض اي هديه من حد 
الاء ضحكت... بجد
محمدهز راسه ب اها... مكنتش بحب اخد حاجه عارف هتبقا  هديه هتبقا معتيا بس الشخص ممكن ميكونش معايا حاجه مش مضمونه اقبلها ليه  وهما بطلو يجيبه عشان عارفين مش هوافق 
الاء.... طب دي ضمنها
محمد.... جدا ووثق عمرها ما هتسيبني وبعدين اول حاجه  حلو فعلا تجيلي
الاء بفرح.... مش انا حلمت بيك 
محمد طلع من حضنه..... حلمتي ب ايه
الاء بفرح.... اني  قاعده انا وانت وبابا وامي واخويا وياسين متعلق فيك  وفي الحلم انه حبك اوووي وامي  حضنتك  وبتقولك عارفه انك هتحافظ عليها وانت بوس ايديها وراسها وقولتلها في عيني وبابا برضو حضنك وقالي متزعلهوش دا هيعوضك ومره واحده بقيت انا وانت بس قاعدين مع بعض ومره واحده لقيت اكل اتحط قصادنا وانت مسكت عيش  وفضلت تاكلني وتاكل منه وعنيه كله مالينا حب زاي دلوقتي كده 
محمد بصلها....اهلك حبني يعني صح 
الاء بفرح....اها جدا وبابا في الحلم بيوصني عليك وضحكت شكله حسه باللي بعمله  وفضلت تضحك بطفوله
محمد ضحك....اممم يعني التورتا دي عشان الحج  ولا عشاني 
الاء... لا دا انت جيلك توصي من اغلي  حد الله يرحمه  وانت بعدو اغلي حاجه في حياتي وبصراحه اطمنت لما امي قالتلي انك انت العوض  وانهم حبينك زاي ما انا حبك  وطمنت امك عمرك ما هتسبني
محمد....  مش هقدر ابعد مش عرفه انا معاكي اهو ووحشني 
الاء كانت سند ايدها الاتنين علي كتف محمد. عز دخل
عز.... احم احم 
الاء بصتله وتكسفت.... ايه مافيش حاجه
محمد....ولو في  هو مالو 
الاء تنحت.... لا وربنا ما في حاجه محمد بلاش الكلام دا
عز.....  ياختي  هو انتي اساس هتسيبه كان زمانه وشه  متشفلط المهم دلوقتي انا عايز حته من تورتا 
محمد.... ايه البرود دا دي ليا 
عز.... لا  وربنا هاخد الاء انتي قولتيلي لو مضايقتكيش هتديني 
الاء ضحكت....  حاضر
محمد بصله.... دي ليا 
الاء ضحكت.... دي كبيره  يبني  اساسا مش هتستحمل سكر يامه
محمد....لا 
عز....عيب عليك  وهمس هقولها ان امبارح ملك جت هنا وانتم مش موجودين هتصدقني علي فكره 
محمد بصله بعند....الاء لو عز قالك ان ملك جت هنا هتصدقي ولا تصدقيني
الاء....بجد
محمد بصله.... انا بسالك هو ايه اللي بجد
عز ضحك.... شوفت دي اختي يبني
الاء..... في ايه ملك جت يامحمد ولا لا
محمد بصلها.... انتي عبيطه هتيجي ليه 
الاء.... ومال في ايه محمد انا صريحه معاك عز فضل يضحك
محمد.... زفت عز قال لو مدتتهوش هيقولك كده
الاء برتياح..... دا انتم مهزقين كنت هعيط كتك البلاه منك ليه اوعو وزقتهم ونزلت
محمد...عجبك كده
عز بضحك....هات حته 
تسريع الاحداث  
محمد وعز فضله يتعاركووعلي تورتا  والاء كانت عماله تضحك  وكلهم فضلو يضحكو واياد وزياد وعز وعمار ومعتز والبنات كانو متجميعين بيهيصو والشباب والبنات   كانه قاعدين بيتفقو هيروح فين شهر العسل الاء قالت دهب  محمد رفض خاف يكون عبد الحميد هناك وكلهم ضحكو عشان فاهمو  قرارو شرم الشيخ  بس عز قال حفلة التخرج بعد فرحهم  فا اتفقو ان يسافرو بعد الحفله و ومحمد كان  فرحان بالساعه ولبسها ووعد الاء انه عمرو ما هيغيرها والاء كانت فرحانه جدا   وعدت الايام وجه يوم الفرح   
في الفندق
البنات كلهم كان متجمعين مع بعض وصحين من بدري
سهيله... انا خايفه اووي انا مش عايزه اتجوز خلاص
مريم.... ولا انا 
شهد.... صح احنا نتجوز ليه
داليدا... بقولكم ايه انا مسك نفسي بالعافيه وامي مهزقني  اساس الوكسه ان صحفيين وناس  ومصورين جاين وانا هتوتر اكتر 
هدير.... اها والله انا كنت بهرب لما يكون في  مؤتمر  دلوقتي ههرب ازاي   بقا 
الاءبصريخ.... باااااااااااااس  انا خوفت اكتر بسببكم اهدو 
كلهو اتفجعو
هدير...  حرام عليكي هو احنا نقصين نتفجع
الاء....   ما انتم كل واحده فيكم عماله تخوفني اسكتو بقا وبعدين  انا بفكر اقول لي محمد مش عايزه اتجوز تيجو كلنا نروح نقولهم 
هدير....  عشان يكسرونا انتي نسيتي اللي عملو امبارح جريو ورانا
شهد بضحك.... زياد  جري وراي بالعصايه 
سهيله بضحك....  معتز قالي لولا امك خالتي كنت شت"متك 
مريم بضحك....   عز فضل يجري لحد ما قطعت نفسو بقا يحدفني بالحاجه الفدق كله اتفرج علينا
داليدا بضحك....  اياد راح قال لي امي وامي حدفتني بالشبشب
هدير بضحك...  دا فضل يجري ورايا لحد ما تعب راح فضل يدعي عليا
شهد بضحك.... كله كوم ومحمد والاء كوم 
سهيله بضحك..... محمد بصلها واخدها في حضنه وفضل يطبطب عليها وهي تعيط وبعدها  فضلو يضربه في بعض 
كلهم ضحكو
نجاة وسعاد وزينب وكريمه وسمر وشاديه دخلو ليهم
نجاة.... ايه يلا يابنات   الميك اب جات 
كلهم في صوت واحد...مش عايزين خايفين 
سعاد فضلت تضحك.... اهدو عادي دا طبيعي
زينب.... مش انتم بتحبوهم
كلهم... اها
كريمه.... يبقا خايفين ليه
شاديه...  يا محانين دا بدل متفرحو انكم هتبقو علي اسمهم ومحدش يقدر يقرب ليهم
البنات بصو لي بعض  وفرحو
سمر بضحك....يلا يلا منك ليها عشان لسه هتتصورو قبل شمس ما تروح 
نجاة وسعاد  فضلو  يطمنوهم وكل واحده بدات تجهز   والشباب كمان   وعده الوقت  كانت البنات جهزت  والشباب  وكل واحده  كانت في اوضتها في الفندق مستنياه عرسها يجي ياخدها عشان يتصورو
عند داليدا
اياد بيخبط.... ادخل 
داليدا....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الرابع والخمسون 54بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent