رواية حلم الملاك الفصل الرابع 4 بقلم رنا سعيد

الصفحة الرئيسية

   رواية حلم الملاك الفصل الرابع بقلم رنا سعيد

 رواية حلم الملاك الفصل الرابع 

نور بصدمه:ااااي انت بتهزار صح 
محمد بجديه:لامش بهزار بكلم بجد قولي انت فين وانا اجي اخدك اوعي تمشي وتسوق وانت سكران كده عشان مايحصلش زاي المره الافات لما كنت هتموت البنت الصغيره بعربيتك
نور ومسك دماغه:ماشي انا مستنيك يلا تعال بسرعه 
نور قفل السكه مع محمد لقه يارا بتقرب منه وحضنته 
يارا:في اي محمد عايز اي 
نور بحزن:يارا ستي تعبانه فاانا هضطر امشي 
وراح بعده عنها ولبس تشيرت وجاكيت بتاعه وكان هيمشي بس يارا مسكت ايده 
يارا وبتمثل الحزن:استني اجي معاك ياحبيبي يلا نمشي 
نور وبص علي قميصه المتقطع:رووحي غيري لبسك دها وواعي تتطلعي بالمنظر دها برا الاوضه فاهم عشان الحراس 
ومينفعش ترووحي معايا تمام 
ولسه هيمش بس يارا مسكت ايده وفجاء حضنته وقبلته من رقب*ته وخد*يه الاثنين ولسه هتقبله من شفا*يفه بس نور حط ايدها علي شفا*يفها 
نور بضعف وبعده عنه:كفايه كده بقا سلام
ونور سيبه ونزل تحت واقف قدام الباب الفيلا ولسه هيرن علي محمد لقه محمد جاله بالعربيه 
محمد وبص من شباك العربيه:يلا اركب 
نور بضيق:واخيرا جيت يا ابو اخبار ديما حلوه 
نور راح راكب جمبي 
نور:ستي مالها يامحمد تعبت ازي 
محمد:واحنا بنتعشا فجاء لقينه ستك اغم عليه بنفوق 
فيه مراضيتش تفوق اتصالنها بدكتور عزت وجه وقال ان سكر عند ستك عالي جدا وكانت هتتدخل في غيبوبه من سبب مخدتتش العلاج بتاعه النهارده وكمان لخبطت في الاكل فادها ادها لارتفاع سكر عندها 
نور ومسح وشه بنرفزه وضيق:وهي دلوقتي عامل اي 
محمد:دكتور قال نصف ساعه وهتفوق وهي هتلاقي فاقت دلوقتي 
نور:طب يلا ننزل ادينها وصلنها 
نور ومحمد نزلوا وداخلوا الفيلا 
نور وطلع يجري علي اوضته فيروز وفتح الباب ولقه انغام اعقدها جمبيها وراح جري علي ستو واعقد جمبها علي سرير ومسك ايدها واعقد يبوس فيها 
نور وبص لي انغام:ستي عامله اي ياامي 
انغام:كويسه يابني بس دكتور قال نصف ساعه وهتفوق وعده  علي نصف ساعه 10 دقايق ومفاقتش لحد دلوقتي  
نور بخوف:طب انا هتصال بدكتور 
ولسه هيمشي لقه ايد ستو مسكتوا من ايده 
فيروز وبتحاول تفتح عينه:ن نوور 
نور وبص عليه بسرعه 
نور وراح حضنه 
نور بحزن: حمدالله علي سلامتك الحمدالله الافوقتي ليه ياستي كده تخوفني وتقلقني عليكي كده 
فيروز:انا اسفه ياحبيبي ان قلقتك عليه 
نور:وليه متاخديش علاجك ليه يل فيروزته قلبي 
فيروز:معلش بقا انا نسيت اخده عشان انشغلت في حاجه فانسيت اخده
نور:واي بقا الاخد عقل ستي ونسيها تاخد علاجها 
فيروز:وبدات تحكي ليه كل حاجه عن الحادثه الاكانت هتعملها وكانت هتخبط ملاك 
فيروز:هو دها الحصل كله فاانا كنت مشغوله في كده 
نور:ماشي بس اخر مره تعمليها ومتاخديش علاجك مهما يحصل اووعي تنسي تاخدي علاجك احسن ماازعل منك ومش هكلمك خلص واسيب الفيلا وامشي ماشي ياحبيبتي 
انغام بمزح:مش كفايه كده بقا كلام يانور دها انت مش سيبالي فرصه اكلم 
نور وراح عند امه وباسه من ايدها ودماغه:بحبها وخايف عليه يانغومتي اعمل اي بقا 
وفجاء محمد داخل وباسه ايده ودماغ فيروز 
محمد:حمدالله علي سلامتك ياستي
انغام بضحك:هههههه شوفتي خايفين عليكي ازي ياماما حمدالله علي سلامتك يافيروز 
فيروز:الله يسلمكم ربنا مايحرمني منكم ابدا 
الجميع:ربنا يخليكي لينا يارب 
وبعد ضحك وهزار الاسره مع بعض كل واحد داخل غرفته وراح في نوم عميق 
صباح جديد علي ابطالنا 
في شقه الملاك 
ملاك لمت ملابسه وحاجاته وشلتهم وماشيه وفتحت الباب الشقه وقفلتوا ولسه هتنزل من علي سلم لكن لقيت ايدي امسكتها ملاك ولفت تشوف مين 
ملاك باحتقار:انت 
وملاك شدت ايده منه 
تامر:اها انا ياقلبي رايحه فين كده علي الصبح بشنطه الامعاكي دي والانتي عشان امك وابوكي ماتوا هدوري علي حل شعرك 
ملاك بقرف:ملكيش دعوه وماسمحلكش تغلط فاهم 
وجاي تمشي مسك ايدها وشدها من خصره عليه
تامر:اي ملكيش فيه دي 
ملاك وبتحاول تبعد عنه:اووعي كده احسن ماصوت ولمه عليك العماره كله 
تامر بضحكه:صوتي ههههه ساعاته انتي الاهتتفضحي مش انا 
ملاك بحزن:ياشيخ حرام عليك ابعد عني بقا هو عشان مليش حد تعمل كده رووح منك لله 
تامر وفجاء تلفونه رن وراح سيبه ورد وهي استغلت الفرصه ونزلت وراكبت تاكسي وبعد فتره وصلت عند قصر فيروز 
ملاك:لوسمحت انا عايزه اقبل ست فيروز 
الحرس الاعلي الباب حسنين:هقولها مين 
ملاك:قولها شغاله جديده ملاك 
حسنين:ماشي خليكي هنا متتدخليش 
وراح داخل ليهم جوا وهم كانوا اعقدين بيفطروا 
حسنين:صباح الخير ياست هانم 
فيروز:صباح النور عايز اي حسنين 
حسنين:في بنت برا بتقول اسمها ملاك وانها شغاله جديده وعايزه تتدخل
فيروز:اها داخلها بسرعه 
حسنين:ماشي ياست هانم 
وطلع برا وبلغ ملاك انها تتدخل وملاك فعلا داخلت 
ملاك بهدوء:السلام عليكم 
الجميع:وعليكم السلام 
فيروز:ازيك ياملاك اخبارك اي 
ملاك:الحمدالله كويسه 
انغام ببتسامه:تعالي افطري معانا يابنتي 
ملاك بخجل:لا شكرا 
ونور ومحمد كانوا بينظروا ليها باعجاب علي خجلها وفي نفس الوقت بستغراب عشان صغيره علي شغل دها 
فيروز وفجاء نادت علي الخادمه نسمه 
نسمه وجت من المطبخ :نعم ياست هانم 
فيروز:تعالي وريه ملاك غرفتها هي هتشتغل هنا بدل صفاء 
نسمه:حاضر تعالي ملاك 
وملاك وراحت معها ونسمه وريتها الغرفه 
نسمه:هي دي الغرفه الاهتعقدي فيها ياملاك 
ملاك:ماشي شكرا 
نسمه:العفو اي حاجه تعوزي هنا انا تحت امرك يابنتي 
نسمه تبلغ من العمر 45 عاما شغاله في القصر من زمان 
يعني قديمه هنا في القصر 
ملاك:ماشي 
نسمه:انا ماشيه بقا اسيبك ترتاحي 
ونسمه سيبتها ومشيت. 
في الصالون 
محمد:بس ياستي انتي مش شايفه ان البنت صغيره علي ان تشتغل هنا الخادمه 
فيروز:عارفه انها صغيره بس هي مصرا تشتغل عشان ظروفها وحشه وكده وامها وابوها متوفين وهي عايشه لوحديه وبتتدرس في ثلاثه الثانوي ومحتاجه الفلوس عشان تقدر تصروف علي نفسها ودرستها مع ان عرضت عليه تاخد فلوس واي وقت تحتاج حاجه تجي وماتشتغل بس هي مارضيتش ابدا وقالت انها ماتقبلش تاخد فلوس من حد 
محمد بحزن عليه:يا ظروفها وحشه اووي فعلا ياستي 
نور:مش يلا نمشي بقا نروووح الشركه عشان منتاخرش.
محمد وتفكيروا لسه مع ملاك:يلا 
ونور ومحمد مشيوا ونور وواصل الشركه وداخل المكتب بتاعه ولقه يارا مستنيه وكانت ترتدي جيبه قصيره جدا وترتدي تشيرت بحملت وفرده شعر علي جمب وحطه ميكب كامل وكانت في غايه الجمال بس الجمال صناعي طبعا 😂😂😂
يارا وقامت وقفت وحضنته وباسته من خده:صباح الخير ياحبيبي واخيرا جيت انا اعقدها مستنياك من بداري 
نور:معلش بقا راحت عليه نومه من سبب الحصل امبارح دي المفاجاء الاكنتي محضرها ليها امبارح يا يارا انك تلبسي الاكنتي لبسها امبارح دها استغفر الله العظيم افرد كنت وانا مش في واعي كان حصل مابينها علاقه في الحرام وفعلا كان هيحصل بس ربنا سترها ان ستي تعبت ومحمد اتصال عليه في الوقت المناسب 
يارا:انا اسفه ياحبييي مش عيدها تاني حقك عليه متزعلش بقا
نور وحضنه:اعمل اي بحبك بقا ومقدرش ابعد بعيد عنك 
وفجاء الباب اتفتح وكان محمد ويارا بعدت عن نور 
يارا:عن اذنكم 
ويارا مشيت وراحت علي مكتبها نور وراح اعقد علي مكتبوا ومحمد تاني اعقد علي كرسي الاقصاده 
نور:عايز اي يامحمد 
محمد:في حفله النهارده هترووح الساعه السابعه انا قولت اجي هقولك احسن ما كون نسيت 
نور:لا مانستيش 
محمد:ماشي
عند مكتب يارا وبتكلم في موبيلها 
يارا:امبارح كان يحصل بس للااسف ستو تعبت اعمل اي بقا 
المتصل:--------------
يارا:ماشي هحاول تاني 
المتصل:------------------
يارا بضحكه ميصه ولسه هتكلم بس الباب اتفتح وكان نور 
نور بصرامه:بكلمي مين 
يارا بتوتر وخوف احسن مايكون سمع حاجه:بب بككللم ص صحببتيي 
نور بضحكه:ماشي بس مالك اتوترتي كده ليه 
يارا برتايح:عادي اصل انت خضتني وخوفتني بدخلتك وكلامك كده اصل انا مش متعوده عليك علي كده ياحبيبي 
نور بضحكه:هههههههه ماشي بصي انا كنت جايه اقولك اجهزي بقا النهارده عشان ترووحي معايا الحفله الساعه السابعه ماشي 
يارا بحب:ماشي 
وبعد وقت من زمن جاء وقت الحفله وكل واحد من ابطالنا شيك نفسوا 
نور كان بيرتدي قميص ابيض اسود وفاتح اوول زرراين وكان برز عضلاته ولبس بنطلون لونه ابيض وصفف شعروا لفوق وكان جميل جدا 
يارا كانت ترتدي فستان لونه ازرق غامق بحملت وعملها شعرها كحكه وكانت وضع مساحيق تجميل بكثره وكانت جميله جدا 
ويارا ومحمد وسهيله وخالد وعمر وافقين مع بعض بيتفرجوا علي نور الابيغني 
ونور وقف علي المسرح وبيغني اغنيه بصوت موثر جدا
إسمي يفرق في إيه وياكي
أنا حد عاشق ولقاكي أنا إنسان
عمري لو ألف عام في عنيكي
بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وأمان
إسمي يفرق في إيه وياكي
أنا حد عاشق ولقاكي أنا إِنسان
عمري لو ألف عام في عنيكي
بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وأمان
أنا عندي لعنيكي كلام محدش غيري في الدنيا يقوله
في يوم من الأيام ليكي أو لناس تانية
ولو كل الكلام إتقال عنيكي في غربتي موال
هخلق منه معنى جديد معنى فاق كل الخيال
انا زادي في هواكي الشوق و زوادي وانا المعشوق
وإنتي الشمس مهما تغيب تاني تنوري الدنيا
وهمشيلك بلاد الله وهحكي لكل خلق الله
عن سيرة هوى عاشق عن تايب الى مولاه
إنتي، إنتي موجة عاليه جداً
وبرغم إني في السباحة مش غشيم
بس بإرادتي غرقت فيها
أنتي، أنتي زي الأرض تمام وانا منك
شيلاني وانا عايش حضناني لما بموت منك وليكي بعود
منك وليكي بعود
أنا عندي لعنيكي كلام محدش غيري فِي الدنيا يقوله
في يوم مِن الايام ليكي أو لناس تانية
ولو كل الكلَام إتقال عنيكي في غربتي موال
هخلق منه معنى جديد معنى فاق كل الخيال
أنا زادي في هواكي الشوق و زوّادِي وأنا المعشوق
وإنتي الشمس مهما تغيب تاني تنوري الدنيا
وهمشيلك بلَاد اللَّه وهحكي لكل خلْق اللَّه
عن سيرة هوى عاشق عن تايب الى مولَاه
أنا عندي لعنيكي كلام محدش غيري فِي الدنيا يقوله
في يوم مِن الايام ليكي أو لناس تانية
ولو كل الكلَام إتقال عنيكي في غربتي موال
هخلق منه معنى جديد معنى فاق كل الخيال
أنا زادي في هواكي الشوق و زوّادِي وأنا المعشوق
وإنتي الشمس مهما تغيب تاني تنوري الدنيا
وهمشيلك بلَاد اللَّه وهحكي لكل خلْق اللَّه
عن سيرة هوى عاشق عن تايب الى مولَاه
ونور كل حرف في الاغنيه بيبص علي يارا 
ومحمد كان سرحان في كل حرف في الاغنيه وبيفكر في ملاك 
وسهيله سرحانه في محمد 
وعمر سرحان في سهيله بس مضيق وزعلان عشان عارف ان سهيله بتحب محمد 
وكل واحد من ابطالنا سرحان في حبيبته 
وبعد مخلص الحفله الشله كله رواحوا سهروا في نايل كليب واعقدوا يشربوا لحد ماسكروا وكل واحد رواح علي المنزله 
ومحمد ونور وصلوا الفيلا 
اما عند ملاك ملاك كانت واقفه في المطبخ عشان تشرب المياه ونور المطبخ مطفي وفجاء حد داخل المطبخ وقفل الباب 
وحضن ملاك من الخلف بقوه وباسه من رقبتها 
ملاك بخوف وبرعشه:مين 
المجهول:انا حبيبك 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية حلم الملاك الفصل الرابع 4 بقلم رنا سعيد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent