Ads by Google X

رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الرابع 4 بقلم ام ريماس صلاح

الصفحة الرئيسية

    رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الرابع بقلم ام ريماس صلاح

 رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الرابع 

والكل سكت خلاص وهيقوموا يروحوا السهره خلصت نزل العم حسام من فوق ماسك فونه ولسه هيقعد جاله فون من واحد صاحبه ايوه ياحسام عرفتلك البنت ساكنه فين ياباشا.
حسام: حلو اوى انا جاي.
فريد: رايح فين كده.
حسام: جالى مشوار ضروري معلش هشوفكم تانى.
فريد: احنا اساسا مروحين يلا والكل يقف.
الست وداد انت لحقت جيت ولا قعدت يابنى.
حسام: معلش ياامى مطر اروح مش هتاخر.
ايمن: على فين.
حسام: فين ولادك مش شيفهم.
ايمن: بعتهم مشوار.
حسام: غريبه على العموم ماشي شاااو اشوفكم تانى.
عمر ومهاب نامو علشان بكره بدرى يرجعوا عمر الليل كله مش عارف ينام لانه مش متعود ومش مكانه صحوا الصبح بدرى
مهاب: صباح الخير
عمر: واقف وبكسل بيتئاوب صباح النور.
مهاب: لومكنتش الليل كله نايم.
عمر: نايم ايه بس والله معرفت انام.
مهاب: مش هنمشي.
عمر: هنمشي بس ادخل اعمل لنا اي حاجه نشربها لغايه مادخل الحمام بس اغسل وشي وسنانى.
مهاب: ماشي.
......
امبارح بالليل عند حسام فلاش باك
حسام قاعد بيفكر لما صاحبه نادى عليه وراحله.
صاحبه: ادى العنوان يامعلم.
حسام: ايه حاره هيا ساكنه في حاره.
صاحبه: حد قالك انها ساكنه في قصر.
حسام: لا بس هتكون لفه بعيده عليا.
صاحبه: ميبعدش عنك حاجه ياصاحبي.
حسام: يبص في الورقه اسمها رضوى وبتشتغل ممرضه في مستشفي حلو اوى.
صاحبه: فيه ايه.
حسام: يعنى انا ظلمتها كل يوم لما بشوفها جايه من المستشفى افتكرها جايه من حتى تانيه
المهم حسام ماسك الورقه في ايده وباصص فيها حسام قاعد على سريره لسه مقامش كرمش الورقه بايده وحطها تحت المخده وقام اتجه للحمام.
...... عن
فرحه واهلها كالعاده يوم روتينى عادى ابوها قالها يلا تعالوا معايا هنجمع شويه ثمار النهارده مش رايح السوق هروح بكره الام قالت هتقعد في البيت وراحوا فرحه وامل معاه البنات ماشين وراء ابوهم وبيهزروا ويضحكوا مع بعض شايلين كل واحد سله في ايدهم وبيهزوا يضحكوا.
عند الاسفلت هيعدوا الشارع نفس العربيه الشباب مروحين بلدهم وفعلا ربما صدفه خير من الف ميعاد
العربيه وقفت قصاد عم حسن.
عم حسن يشير لهم بالسلام
عمر ينزل.
البنتين واقفين وراه والدهم وساكتين بيراقبوا الموقف في صمت.
عمر: مد ايده لعم حسن يسلم.
عم حسن: باستغراب انتوا لسه ممشيتوش اصل كنتوا مستعجلين..
عمر: حصلت معانا ظروف وخلتنا نقعد اضطرينا يبص لفرحه وامل دول بناتك.
عم حسن: بعصبيه ايوه ليه..
عمر: انا عايز اعتذر على اللي حصل امبارح منى للانسه يبص لفرحه والله انا مقصدى حاجه هيا بس خافت انا لقيت بنت في المنطقه المقطوعه دى لوحدها افتكرت عايزه مساعده كنت عايز اعرف الحكايه لا اكتر.
عم حسن:حصل خير..
عمر: انا اسف مره تانيه ياانسه انا بس كنت عايز اعرف حكايتك ايه مكنتش هضايقك انا عندى اخت ذيك كده..
عم حسن:مفيش حاجه حصل خير.
عمر'يفتح تابلوه العربيه ويطلع الطرحه بتاعت فرحه اتفضلى.
فرحه تمسك طرحتها وسط استغراب من فرحه وابوها ومهاب والكل يديها الطرحه ويركب عربيته ويمشي..
مهاب: ايه الفيلم ده على الصبح وايه الصدفه دى.
عمر: فيلم ايه وصدفه ايه.
مهاب: طلعوا بنات الراجل ده غريبه وليه هو سايب الدنيا كلها وقاعد بيهم هنا
عمر: يسكت.
مهاب: انا هنام شويه.
عمر: انت مشبعتش نوم من امبارح.
مهاب: لا.
عمر: شويه كده وهصحيك تسوق.
مهاب: ماشي.
........
امل: امور اوى الولد ده.
فرحه: يعنى عادى.
امل: شكله غنى اوى.
فرحه: اه.
امل: واخوه كمان مز.
فرحه: ياابنتى اسكتى لاابوكى يسمعك يقطم رقبتك ده اللى ناقص.
امل: مش بقول الحق.
فرحه: طب يلا انجزى عايزين نمشي.
.........
عند العم حسام واقف بعربيته في مكان ما.
شكله منتظر حد.
تاتى احد الفتيات وبصحبتها فتاتان صديقاتها.
حسام'ينزل من السياره وينادى رضوى.
البنات يبصوا فيها ومستغربين مين ده.
رضوى: فتاه في السابعه عشر من عمرها معرفش..
تتقدم اليه مين حضرتك والبنات واقفين مستنينها تمشى معاهم.
حسام: اركبي عايزك في موضوع.
رضوى: اركب فين هو انا اعرفك انت اكيد مجنون بقالك كام يوم بتطاردنى والله اصوت والم عليك الناس
: حسام: بس بس احنا في الشارع يخرب عقلك هتفضحينا.
رضوى: انت عايز منى ايه بالظبط 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent