Ads by Google X

رواية اخويا وجوزي الفصل الرابع 4 - بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

رواية اخويا وجوزي البارت الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية اخويا وجوزي كاملة

رواية اخويا وجوزي الفصل الرابع 4

امنيه /هو انتي ازاي تتكلمي في الموضوع ده
رشا /بقولك اي يا امنيه اتعدلي مع جوزك احسن 
امنيه /حاجه متخصكيش مفهوم وملكيش دعوه
بحياتي انا حره فيها 
رشا /لا مش حره وانتي هتسعمي الكلام 
احسنلك 
امنيه /انتي عامله علينا كبيره كبيره روحي 
شوفي جوزك واللي بيعملوا من وراكي 
فاطمه /بس بقي يا امنيه اللي بتعملي ده
غلط ومينفعش 
امنيه /بقولك اي اللي بينا انتهي واحنا اخوات 
علي البطاقه وبس وأنا عايزه اعيش 
حياتي من غيركم وانا من حقي إبيع 
نصيبي في بيت بابا  ياما تشترو يا اما 
هنبيع مفهوم 
رشا /مالو جوزي يا امنيه 
فاطمه /انتي عارفه امنيه يابنتي اهدي بس 
امنيه /مالي يا فاطمه جوزك دائما بيشتكي منك 
وانك عالطول ماثره معاه وكل همك وتفكيرك 
في شغلك وبس 
رشا /علشانكم سايبه بيتي علشان خاطر مين 
مش انتو برضه 
فاطمه /جوزك مقلش كده بالظبط اهدي بس 
رشا /انتي شيفاه أن اللي مجمعنا البيت 
حاضر هعملك اللي انتي عايزه وموافقه ان 
البيت يتباع وكل واحد ياخد نصيبه 
فاطمه /رشا يا رشا اهدي بس
ليه كده يا امنيه 
امنيه /بلاش تعمل علينا كبيره بقي
فاطمه /واي موضوع أن العيب منك انتي 
ده مش انتي قولتي أن المشكله من عند جوزك 
امنيه /مش وقته كلامك بقي روحي اعملي 
ليا كوبيا شاي أما دماغي صدعت 
فاطمه /حاضر ماشي وقعدت امنيه علي 
امنيه علي الانتريه وافتكرت اللي حصل زمان 
                   #فلاش باك 
امنيه رايحه عند رشا بتعيط 
رشا :اي ده مالك فيكي اي 
امنيه :عندي مشاكل كتير في الرحم وللاسف 
مش. هعرف أخلف ابدا 
رشا :اهدي بس انتي عارفه أن احمد 
دكتور شاطر جدا واكيد كل حاجه وليها 
علاج 
امنيه :للاسف مافيش 
رشا :تعالي بس 
امنيه :اسمعي بس انا مش عايزه جوزك 
يعرف أن التحاليل دي بتاعتي انا 
رشا : ليه بس يا امنيه 
امنيه :ياريت تسمعي كلامي علشان خاطري 
رشا :طيب هقولوا أنها تحاليل واحده صحبتي 
امنيه :وعايزكي تفهمي منه في علاج ولا لا 
رشا :انا اللي عايزكي تطمني كل حاجه وليها 
علاج يا حبيبيتي وفعلا خدت منها.التحاليل 
وكانو في يوم قاعدين مع بعض 
رشا :عايزك يا احمد تشوف التحاليل دي
احمد :اي ده تحاليل مين دي
رشا :مدرسه زملتي معايا في الشغل
احمد :للاسف فرصه الحمل بالنسبه ليها 
ضعيفه جدا 
رشا :ولا حتي بالحقن المجهري 
احمد :مهو الفرصه دي الحقن بس ضعيفه 
عالعموم خليها تجرب وتعملها 
رشا :ياربي معقول انا هقولها ازاي طيب 
احمد :شكلها عزيزه عليكي اوي 
رشا :اكتر من اختي وراحت قالت الامنيه 
امنيه :جاسر اكيد لو عرف هيطلقني 
رشا :جوزك ابن ناس صعب يعمل كده
امنيه :بس انتي عارفه أنه هيموت ويكون اي 
لو مش هيطلقني اكيد هيتجوز عليا 
رشا :بس لازم يعرف يا امنيه 
امنيه :مين قال إنه لازم لو بتحبني بجد بلاش 
حد يعرف عن الموضوع ده حاجه 
رشا :ازاي يعني انتي اكيد جوزك كل شويه 
هيقولك تعالي نعمل تحاليل وانا راي 
يعرف منك احسن ما يعرف من حد تاني 
امنيه :لو بتحبني بلاش تقولي ليه الكلام ده
انتي مش عارفه أما بحب جاسر ازاي ولو فكر 
يتجوز عليا انا ممكن اروح فيها
رشا :انا مش هقول حاجه وانتي حره في 
حياتك 
                    #رجوع 
وجاسر كان فيه شغله وكانت منار زملته شيفاه
مخنوق 
منار :مالك يا جاسر فيك اي 
جاسر :مخنوق اوي يا منار 
منار :ليه بس اتكلم 
جاسر :امنيه متغيره معايا اوي هو ذنبي 
أن مش بخلف والله العظيم انا شيلها في 
عنيا ومش حرمها من اي حاجه 
منار :معلش اتكلم معاها براحه امنيه كويسه 
وبنت ناس وانت بتقول حنينه بس اكيد
موضوع الخلفه ده مزعلها هي نفسها 
تكون ام برضه 
جاسر:هي اتغيرت جدا من بعد ما عرفت 
أن مش بخلف والله الاول كانت بتعشق التراب
اللي بمشي عليه بس معرفش اي 
اللي حصلها والله 
منار :يبقي راي تتكلم معاها براحه والله انت 
فعلا مافيش زيك 
جاسر :ياريت هي تعرف بكده 
منار :تحب اتكلم معاها 
جاسر :لا طبعا محبش انا عارف مراتي عامله 
ازاي وانا مش ارضي ليكي طريقه كلامها اللي 
اكيد هتتكلمها معاكي 
منار :ربنا يهديلك حالك 
جاسر :وانتي عامله اي مع طلقيك 
منار :ربنا يسامحه مش راضي يصرف 
علي العيال والله وانا تعبت من المسؤوليه 
جاسر :ياريت لو عوزتي اي حاجه تكلمني انا زي 
اخوكي برضه 
منار :اكيد طبعا المهم انت معزوم علي عيد 
ميلاد شريف ابني بليل 
جاسر :اكيد هاجي طبعا 
منار :هستناك 
وفي شقه جاسر كان بيلبس ودخلت امنيه 
امنيه :اشتكيت ل ابله الناظره 
جاسر :في اي حد يتكلم كده 
امنيه :خليها تنفعك انا عايزه اطلق يا جاسر 
جاسر :انتي قد الكلام ده 
امنيه :اه مش كفايه مستحمله قرفك 
وان نفسي اكون ام 
جاسر :حاضر يا امنيه هطلقك عنيا انا مش 
ميت عليكي أنا لو معاكي ف علشان العشره 
لان خالص مبقاش فيه حب 
امنيه :لا سيبك من العشره بقي 
جاسر : حاضر ماشي 
امنيه :رايح فين 
جاسر :حاجه مش تخصك وراح عيد الميلاد 
وهو مخنوق جدا 
منار :اتاخرت ليه 
جاسر :اي الجمال ده 
منار :ربنا يخليك يلا بينا علشان نطفي الشمع 
جاسر :تتجوزني يا منار 

google-playkhamsatmostaqltradent