Ads by Google X

رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ام ريماس صلاح

الصفحة الرئيسية

   رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل  الثالث والثلاثون بقلم ام ريماس صلاح

 رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل  الثالث والثلاثون

فريد سمع صوت عمر بيسال عليه
فريد: تعالى ادخل ياعمر
صباح: توسع السكه وتفتح الباب اكتر عشان عمر يدخل
عمر: دخل عند عمه وقعد جمبه على السرير
صباح الخير ياعمى

فريد: صباح الخير والسعادة خير فيه حاجه
عمر: كنت عايزك تنزل تحت ضرورى
كلنا مجتمعين
فريد: خير فيه حاجه قلقتنى
عمر: هتعرف لما تنزل بس ضرورى تنزل علي الفطار
فريد: وهو كذالك هاخد دش وانزل
عمر: انا هستناك تحت
عمر: بلغ الكل بالاجتماع وانه عايزهم.
ضرورى في اوضه والدته.
بس مقالش لاابوه ايمن لسه ميعرفش.

.....
ايمن: قاعد في الجنينه في الشمس وبيشرب قهوته.
مهاب: نازل وخارج بره البيت متوجه للبوابه وشايل في ايده كوره ولابس لبس رياضى.
....
ايمن: ينادى: مهاب
مهاب: يوقف ويلتفت للوراء نعم يابابا.
ايمن: تعالى عايزك.
يقرب: مهاب من والده صباح الخير..
ايمن: صباح الخير رايح فين علي وش الصبح كده
مهاب: عندى ماتش بالليل ورايح تدريب دلوقتي.
ايمن: اها طيب امك صحتها عامله ايه
مهاب: باستغراب: انت مدخلتش عندها
ايمن: بيقول جوه نفسه ادخل عندها ايه بس انا ليا عين بعد اللي حصل.

مهاب: بابا سرحت في ايه.
ايمن: مفيش حاجه.
ليقطع كلامهم احدى الخادمات ايمن بيه انت ومهاب بيه تعالوا ضرورى.
ايمن: سهام حصل لها حاجه.

الخادمه: لا بس الكل مجتمعين عندها وقالولى اناديكم بسرعه..
ايمن: قلبه وقع في رجليه معقول يكون عملها بس عمر اعقل من كده.

مهاب: انا هروح التدريب.
الخادمه لا يامهاب بيه انت كمان اكدو عليا لازم تيجى..

طبعا كلكم عايزين تعرفوا عمر عايز ايه.
هنعرف دلوقتي
........
عند حسام.
رضوى نايمه حسام لسه هيخبط الباب لقاه مفتوح
فرح ان رضوى بتثق فيه وسايبه الباب مفتوح.

حسام: خبط برضو رضوى لسه مفاقتش
حسام: يدخل.
حسام: بايده يهز كتف رضوى رضوى رضوى
رضوى: تصحى بفزع فيه ايه
حسام: قومى بسرعه
رضوى: تتعدل بخوف فيه ايه.

حسام: هروحك عند اهلك مش انتى بالليل قلتى كده.
رضوى: بلمت بس فضلت الصمت مش عارفه تقول ايه

حسام:مدهاش فرصه يلا قومى هستناكى بره البسي بسرعه.
حسام قالها كده وخرج بره الاوضه.

رضوى:كرامتها طبعا مش هتقدر تقوله خلينى..

مستحيل وفي نفس الوقت مش هتعرف تجادل معاه.
هو مش عايزها عنده هتمشى طبعا هيا بتقول كده مع نفسها.
...
بس ياتري هيحصل ايه تانى هنشوف.
ايمن ومهاب طلعوا يشوفوا فيه ايه.
سهام بتتجاهل ايمن مش طايقه تبص في وشه.
ايمن اتفاجا ان فرحه واهلها من ضمن الاجتماع.

ايمن قال في نفسه كمان ابنى هيفضحنى قدام الشغالين..
عمر:اخيرا اتكلم طبعا كلكم عايزين تعرفوا انا مجمعكم ليه..
فريد:ياريت.
عمر:انا جمعتكم عشان اقول انى عايز اتجوز فرحه وفي اقرب وقت.
صدمه:وزهول من الكل الكل مزهول وبيبصو لبعض.

فرحه:مصدومه ده عمر عمرو مقالها بحبك او لمح لها بكده.
فرحه واهلها بيبصو لبعض..
عمر:انا بقول اهو وباخد رايكم كلكم ورايك انتى يافرحه انا بحبك وعايزك تكونى مراتى
الكلام ينزل علي ايمن كالصاعقه.
...
عند حسام رضوى طلعت بعد نص ساعه انا جاهزه وضاربه بوز كفيل بكل حاجه..
واضح جدا انها مش عايزه تمشى.
حسام:لاحظ ده بس عمل مش واخد باله
حسام:يلا يارضوى
رضوى:ممكن نص ساعه كمان.
رضوى:هلم حاجتى الخاصه

حسام:اوك مفيش مشكله.
رضوى:هتجنن ده حتى ممنعهاش متنرفزه اوى تدخل جوه وبتكلم نفسها وندمانه انها كانت عايشه هنا.

للدرجه دى هو شايفها رخيصه بتقول ماشى ياحسام
فعلا بعد نص ساعه لمت حاجتها في شنطه صغيره

في نص الطريق قالها حسام هننزل نفطر هنا في المطعم ده.
رضوى:انزل افطر انت انا مليش نفس.
حسام:يلا بس انزلى.

نزلوا:وطلب اكل وحسام اكل رضوى مكلتش خالص حسام اتضايق بس معرفش يقنعها تاكل..
بعد شويه وهما في العربيه قالت له انت مروح كده ليه دى مش سكه بيتنا


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent