رواية انتهك طفولتي الفصل الثلاثون 30 والأخير - بقلم سمية عامر

الصفحة الرئيسية

 رواية انتهك طفولتي الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم سمية عامر

رواية انتهك طفولتي الفصل الثلاثون 30 والأخير 

مسك ريان الورقة و ضحك بصوت عالي وقطعها نصين و بعد عمران عنه و راح على سليم مسكه من رقبته بكل قوته 
- انت فاكر أما تقولي كده  هسمي على ميتي"ن ام"ك 
فضلوا كلهم يصوتوا في البيت و نور خايفة و فيروز بتحاول تهديها
خرج ريان بيه و فضل يضربه ،حاول سليم يردله الضربه بس من غير فايدة كان غضب ريان ناقص يخليه يطلع شرار من عينه 
خرجت فيروز وهي بتصوت : ريان الحق مراتك وقعت على الأرض بتترعش
جري ريان على جوا بعد ما وقع سليم على الأرض مش قادر يتحرك ووشه كله مليان د"م
- شالها ريان و جري بيها ركبها العربيه و بص على سليم و غمض عينه و شده ركبه في شنطه العربيه و ركبت فيروز جنب نور و عمران مع ريان قدام 
- وصلوا المستشفى و شالها ريان و دخل بيها بسرعة على جوا 
فات ساعة و نص و مفيش اي اخبار عن نور اللي دخلت عمليات
خرج الدكتور وهو بيتنهد : مبروك المدام ولدت ولد بس هيقعد في الحضانه الشهر ده 
ريان بخوف : نور ...نور كويسة 

رد الدكتور بابتسامه : اه بس لازم ترتاح راحه تامه 
دخل ريان و فيروز عليها كانت متخدرة و بينقلوها اوضه ترتاح فيها 
و شاف ريان ابنه و حس اد ايه أن الحياة متسواش لو من غير أهل و بيت و عيلة بتحبه و بيحبهم مش عيلة كذابة بتكره بعض 
اتطمن على نور و الولد و بص ب شر و خرج ركب عربيته و راح وسط الطريق السريع و رمى سليم على الأرض بكل عنف 
- كان نفسي امو"تك و انا بعذبك بس انا مبسوط عارف ليه
سليم بمسخرة : ايه ضحكت على واحده تانيه 
ريان بكل فخر : لا ابدا انا بقيت اب انهاردة ، بقى عندي عيلة و بيت ناس يحبوني و احبهم 
اتعصب سليم و اتجنن و قام ضر"ب ريان بكل عنف وهو بيعيط و بيتكلم : انت خدت مني كل حاجه عايش عليها 
مسك ريان أيده و ردله الضر"به بأقوى منها : انت اللي بصيت على حاجه غيرك و اخرتك على ايدي انا 
- كان صوت العربيات جنبهم يخوف و سرعتها ترعب 

لسا سليم هيضر"به بالمسدس اللي طلعة من جيبه جات عربيه ضخمه شالته ...
اتصدم ريان من المنظر ووقفت كل العربيات و اتصلوا بالاسعاف بس قبل ما الإسعاف تيجي كان الله يرحمه بقى ( زهقت من أمه والله )
- رجع ريان على المستشفى كانت نور فاقت و الفجر بيأذن 
دخل عليها ووشه في شويه دم صغيرين 
اتخضت و حاولت تقوم : ريان انت كويس ايه اللي حصل ....سليم عملك حاجه ؟؟
قعد جنبها و حضنها : خلاص سليم مبقاش موجود اتشال من حياتنا 
نور بخوف : انت قت"لته ؟؟؟؟؟

ريان بتعب : هحكيلك لما نرجع بيتنا 
- طيب انت شوفته ؟؟
مين ؟ عدي 
ضحكت و ابتسمت بحب : انت سميته كمان ..طب انا اللي كنت حامل فيه 
بعد عنها و خدها في حضنه : نرجع بيتنا و نتخانق براحتنا 
- لا مفيش خناق خلينا نبدأ من جديد كل حاجه من جديد 
عدى شهر و خرج عدي من الحضانة و قرروا يعملوله سبوع 
وصلت فيروز و صفاء بيت ريان و معاهم شادي و الجد اللي ندم على كل افعالة وقرر يبقى انسان كويس 
انما عمران و سعاد كانوا عند دكتور نسا 
سعاد : و تخليني اتزفت احمل منه ليه منك لله يا عمران منك لله 
عمران : كان لازم وقتها عشان ريان يصدق أن الولد ابن سليم و ابن نور اللي ربنا ياخده كمان مرة 
عيطت اكتر : و ياخدك انت كمان حسبي الله ونعم الوكيل فيك ، اهو ريان مصدقش و عايش مع الزفته و مبسوطين و بكره يجيبوا عيال تاني وانا اخرتها احمل من مجرم 
عمران : خلاص بقى اخرسي هيعملولك العمليه و نمشي 
دخل عند الدكتور و معاه سعاد اللي اول ما الدكتور كشف عليها قالهم : للاسف مينفعش الإجها"ض الجنين داخل في الشهر التالت و ده خطر على الأم بنسبه ٨٥٪ هتموتي 
عيطت و صوتت في نفس الوقت : ينهار اسووووود 
ضحك عمران و حاول يتسحب على بره بس مسكت فيه و فضلت تضر"به لحد ما بعدوها عنه و صرخت في وشه : هتتجوزني انت ها بقى ، مش هشيل الطين لوحدي 
عمران : إلا انا مقولتلكيش؟؟ انا اصلا مرتبط 
كان الجاسوس اللي عينه ريان على سعاد و عمران بيصورهم فيديو للعيله اللي شافتهم و كشفت الاعيبهم كلها و آخرها حمل سعاد من سليم 
ريان وهو شايل ابنه : مبروك يا جدي حفيدتك حامل
نور باحراج : ريان ده مش هزار 
ريان وهو بياخدها في حضنه : بص يا جدي عشان الفضيحه جوزها لاخويا وهما الاتنين لايقين على بعض فيهم خبث من بعض تخيل الطفل هيطلع ايه بقى 
اتصل الجد على عمران و فضل يشتم فيه و أمره يتجوزها 
كان ريان بيسمع وهو بيأكل نور : ها كمل يا جدي صياحهم طرب ، الفترة الجايه هنضحك كتير اتغذي يا روحي .
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية في طاعة الله كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent