Ads by Google X

رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثلاثون 30 بقلم ام ريماس صلاح

الصفحة الرئيسية

   رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثلاثون بقلم ام ريماس صلاح

 رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الثلاثون 

ام عمر رجعت من المستشفى ومش طايقه تبص لاايمن خالص

بتتجاهل نظراته.
وهو لاحظ ده بس مكانش يفتكر ان فاتن بالبجاحه دى

وانها قالت لسهام علي الخيانه الشنيعه.

......
كلهم حوالين سهام بيواسوها ومستغربين ايه حصلها فجاءه
......
فرحه بصت ناحيه عمر اللي سرحان وحزين جدا

فرحه قربت منه معلش بكره تقوم وتبقي كويسه

عمر بعدم اهتمام باذن الله ويسيبها ويمشي
.....
....
عند حسام جاله تلفون
حسام:حصل لها ايه طيب هيا دلوقتي كويسه
حسام:انا جاي البيت دلوقتي حالا
....
رضوى:فيه ايه
حسام مفيش مرات اخويا تعبت والظاهر ان حالتها خطيره.
رضوى:الف سلامةعليها انشالله ربنا يطمنك

حسام:اللهم امين يارب

رضوى:تبص فيه بلهفه هتتاخر
حسام:مش عارف ويخرج
...
........
فاتن سمعت بخبر تعب سهام بس زعلت اوى لان هيا

مش عايزه تنتقم من سهام سهام ملهاش ذنب هيا

عايزه تحرق قلب ايمن

فاتن:جواها نار لو خرجت برا منها هتحرق الكل.

.........
في الاسكندريه.
فريد طبعا مش حاسس بحاجه النهارده دخلته علي صباح ورايحين بيتهم.
......
فريد:خد صباح من ايدها ورايحين علي شقتهم اللي هو شرهالها قريبه من اخوها.

صباح:مش مصدقه نفسها انها اتجوزت واحد ذي فريد.
........
فريد:دخل وفتح الباب اتفضلي ادخلي نورتى بيتك.

صباح:بكسوف منور بيك ياسي فريد.

فريد:الله سي فريد طالعه من بؤك تجنن.

صباح:تتكسف وتبص في الارض.
فريد:يشيلها بين ايديها.

صباح:الله انت بتعمل ايه ياسي فريد نزلنى.

فريد:ايه فكرانى عجزت ولا ايه مش هقدر اشيلك احنا

بعون الله لسه شباب.

دخل بيها الاوضه ونزلها علي السرير صباح لسه مكسوفه

فريد:هسيبك تغيري هدومك وهرجع هشرب سجاره بره

صباح:تهز دماغها بطيب

فريد:خارج

صباح:سي فريد
فريد:نعم ياقلب سي فريد

صباح:ممكن تفتحلي السوسته بتاعه الفستان.

فريد:يقرب منها ويقعد جمبها ويفتح السوسته وتلقائيا

يبوس كتفها

صباح:اتكسفت اوى.
فريد حس بده بس تلقائيا برضو مقدرش يخرج ويسبها

شد الفستان واستمر بتقبيل صباح اللي بادلت معاه الاحساس ده

وطبعا كانت ليلتهم الاولي سواء قضوها من اجمل مايكون.
فريد:حس ان ربنا عوضه

...
حسام اطمن علي سهام مرات اخوه وزعلان اوى ان سهام اتشلت
الكل زعلان عليها

وداد حماتها بتعيط بدال الدموع دم محدش يعرف سبب تعبها خالص.
........
حسام طبعا بات في البيت مينفعش يسيب عيلته في الظروف دى.

..........
في الصباح الباكر..
فرحه شايله صنيه عليها شاي بلبن وكيكه ودخلت

غرفه عمر اللي كان مش نايم فوق السرير

وواضح ان سريره محدش نايم عليه خالص ذي مهو

فرحه:شافت عمر قاعد في البلكونه وحاطط رجل علي الكرسي اللي قدامه.
وواضح ان عمر نائم فوق الكرسي.

فرحه:قربت منه عمر عمر.
عمر:صحا بفزعه
فرحه:صباح الخير

عمر:صباح الخير فيه ايه امى كويسه.

فرحه:متقلقش طنط بخير انت نايم هنا ليه الجو برد.

عمر:كنت قاعد وغفلت يقوم يقف يحس ان جسمه واجعه.
فرحه:ادخل جوه عشان برد.

عمر:مستغرب من اهتمام فرحه بيه بس مبسوط بكده
دخل ودخلت وراه

حطت الشاى علي الكومدينو وقفلت البلكونه
عمر:سند علي اخر السرير قعد بتعب حاسس جسمى كله واجعنى.
فرحه:طب كل الكيكه دى انا عملتها واشرب الشاي ونام شويه
عمر:مينفعش هروح اطمن على ماما الاول وبعدين مليش نفس.

فرحه:مامتك نايمه وملكش نفس ليه.

عمر:بتنهيد هو مين له نفس ياكل

فرحه:عشان خاطري كل تقرب منه الكيكه.

عمر:عشان ميكسفهاش ياخد قطمه ويحطها يقوم

يوقف ويقولها هستاذنك و شكرا

لااهتمامك ويخرج ويسيبها.

فرحه:شالت الصنيه وخرجت وراه.

عمر:دخل غرفه مامته لقاها نايمه.
ولقي اخته اسماء جمبها اول مشافته جريت علي حضن اخوها
عمر:انتى رجعتى امتى
اسماء:دلوقتي حالا
عمر:حمدلله علي السلامة.
اسماء:الله يسلمك ماما مالها ياعمر.
عمر:معرفش فجاءه.
اسماء:بتعيط.

عمر:بس عشان متزعجهاش.

يقرب من امه ويبوس راسها ويخرج بره علي الجنينه

يشوف ابوه مديله ضهره وبيزعق معا حد في التلفون

عمر:قرب من ابوه وكانت المفاجاه سمع ابوه بيكلم فاتن

وبيقولها انتى فاكره بكده لويتى دراعي انتى شيطانه

انتى فاكره لما تقولي ل سهام ان انا وانتى فيه بينا

حاجه هتكسرينى ولا انتى ولا سهام تفرقوا معايا

الكلام نزل علي عمر كالصاعقه..

ايمن:بص وراه لقي ابنه عمر

عمر يصقف بايده برافووو

ايمن:انت فاهم غلط.
عمر:كل القرف اللي احنا فيه ده طلع بسببك بس شابو ليك
برافو طلعت ممثل هايل في العفه والقدوه وانت خاين.
ايمن:اخرس انا ابوك

عمر: للاسف انك ابويا ويشير بايده لو امى حصل لها حاجه هقتلك ويسيبه قبل ميتكلم ويمشي.

ايمن:هيتجنن
عمر:طالع ناحيه الباب رايح ناحيه عربيته ومتعصب

ركب عربيته فرحه كالعاده كانت بتراقبه من بعيد

وشايفه خناقته هو وابوه بس متعرفش ليه.

فرحه:انت رايح فين متعصب كده.
عمر:يبص فيها لاانها ركبت جمبه اتفضلي انزلى

فرحه:لا مش هنزل انت مينفعش تخرج متعصب كده وتسوق وانت مكلتش.

عمر:بزعيق ياستى انتى مالك انزلى بقا.
فرحه:لا مش هنزل
عمر:يبص عليها اشطا خليكى بغيظ ويسوق بسرعه ويطلع فرحه كانت هتتخبط..



يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent