رواية عشقك جنون الفصل الثاني 2 بقلم لولو الصياد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقك جنون الفصل الثاني بقلم لولو الصياد

 رواية عشقك جنون الفصل الثاني 

دارين : اتفضل قول انا سمعاك
فريد : بصى اولا انا هتجوزك بس علشان الفض"يحه ومش 
هيكون فى اى رابط بينى وبينك يعنى هنكون زى الاول 
مفيش اى حاجه هتتغير انتى بنت عمى وبس
✨ تانى حاجه✨
هتفضلى هنا فى اوضتك عادى جدا وكمان بعد شهر هطلقك 
وكل حاجه ترجع لطبيعتها ماشى ...
دارين : حاضر يا ابيه اللى انت عاوزه هعمله
فريد بعصبيه : ابيه ايه دى انت هبله ولا عبيطه فى 
واحده هتقول لجوزها ابيه اسمى زفت فريد ...
دارين بخوف : حاضر حاضر 
فريد : يلا بينا عشان ننزل للناس اللي تحت
🎶مسك فريد ايد دارين ونزلوا سوا على تحت 🎶
وكان كل شى معد بطريقه مميزه وجميله ومنظمه 
تم كتب الكتاب وتوالت المباركات على فريد ودارين من 
الجميع والكل فى سعادة وانبساط
 ولكن فريد يحاول رسم البسمه على شفتيه طوال الوقت ودارين ف حاله ذهول
 بماحولها وتكاد لا تشعر بشىء كانها روح بلا جسد 
انتهى الزفاف ولم يعد موجود سوا فريد وليلى ودارين 
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
فريد. : انا طالع اوضتى 
طلع فريد وظلت ليلى ودارين وحدهم. .. 
ليلى : منها لله اختك حرام عليكم ضيعتوا اخويا منكم لله
دارين بدموع : انا اسفه 
ليلى : انا طالعه لانى مش بحب دموع التما"سيح دى ... 
طلعت ليلى وتركت دارين وحدها فى وحدتها وتفكر فيما 
حدث لها ولماذا هى وحدها حظها عاثر هكذا مستحيل يكون 
هذا اليوم هو ليله زفافها
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
طلعت دارين غرفتها وغيرت
ملابسها وقررت ان تهتم بنفسها بعد كلمه فريد لها انها تع"ر
وقررت تغير نفسها نامت دارين بعد ارهاق هذا اليوم
واستيقظت على صوت المنبه يدق السابعه قامت وارتدت 
ملابسها وهى عباره عن جيب قصير يصل للركبه وبلوزه 
كت عليها وتركت شعرها للعنان ووضعت ميكب رائع 
وكانت جميله جداا
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
نزلت ولم تجد احد ركبت سيارتها 
وذهبت الى الجامعه ....وكان الجميع ينظر لها بانبهار 
دخلت وذهبت مباشره الى صديقتها نيره 
نيره : يخر"بيتك معرفتكيش ايه الجمال ده 
دارين : انا موزه صح 
نيره : مزه المزز امال كنت عماله فيها نجيبه ليه يا اختى
دارين بضحك : اتلمى يا جز"مه يله على المحاضرة. ... 
مشيت دارين ونيره وسمعت ولد بيقول 
يخر"بيت عيونها قمر كانت مستخبيه فين دى
التانى : لا امو"ت انا فى القشطه دى عسل يا ناس ..
نيره : ههههههههه ايوا يا عم هههههههه 
دارين : اتلمى يا بنت يله ..
ودخلوا المحاضرة. ...
✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶✨🎶
❤️عند فريد❤️
صحي واحد شور ولبس هدومه ونزل عشان يفطر
 وجد ليلى تجلس وحدها دون دارين .. 
فريد : صباح الخير
ليلى : صباح النور 
فريد للخادمه : دارين فين !!؟
الخادمه. : دارين هانم خرجت من بدرى جدا معرفش راحت فين ....
فريد : ازاااااااى يعنى ... هربت هى كمان 
ليلى : يا نهار اسو"د لا والنبى متقولش كده 
فريد : والله العظيم اهد الدنيا عليهم 
ليلى بخوف : استر يارب
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
✨عند دارين ✨
 نيره : ياه اخير الدكتور ده رز"ل اووى كنت حاسه ان 
المحاضرة مش هتخلص ...
دارين : هههههههه هبله ده لذيذ جدا وشرحه مميز انتى اللى 
جعانه بس ...
نيره : فعلا همو"ت من الجوع وانتى عارفه لما اجوع مش 
بعرف اركز 🤷
دارين : طيب يله بينا ناكل وبعدين نروح لانى منمتش 
كويس .... 
نيره. : اشطا اخير هناكل ...
ذهبت نيره ودارين للاكل وانتهوا منه وذهبت كل منهم الى 
بيتها ..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🎶عند فريد 🎶
ليلى : أهداا يا فريد .
فريد بزعيق : اهداا ازاى عايش فى بيت عامل زى الشارع اى 
حد يمشى وانا نايم على ودانى ده معناه ايه
ليلى : ممكن تكون راحت تجيب حاجه او راحت مشوار
فريد بغضب : انتي ناسيه ان امبارح كان فرحنا يعنى خروجها 
انهارده فضي"حه ليا
 معناه ايه عروسه تخرج تانى يوم الفرح
ليلى : ان شاء الله خير بس انت اهداا.... 
✨فى هذا الوقت وصلت دارين الى المنزل ودخلت من باب 
الفيلا...✨
دارين : مساء الخير
اقتربت منها ليلى بسرعه : كنتى فين 
دارين : اصل انا ....
لم تكمل كلامها فقد فاجئها فريد بصفعه على وجهها وقعت 
من شدتها على الأرض. ... 
ليلى :  خلاص يا فريد أرجوك
فريد بغضب : بعد القلق ده كله داخله ولا فى دماغها حاجه اصلها شيفانى مش را"جل 
دارين بعصبيه : وهى تقوم من الأرض ...ولم تبكى نظرا 
لكبريئها ...انا عملت ايه علشان اضر"ب وانت تمد ايدك عليا 
ليه ..
فريد وعيونه تلمع غضب : انتي ازاى تردى عليا ... 
دارين بغضب: انسى انك تتعامل معايا كده .... دارين القطه المغمضه فتحت خلاااااااص
ليلى وفريد ينظرون بصدمه و.....


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشقك جنون" اضغط على اسم الرواية
رواية عشقك جنون الفصل الثاني 2 بقلم لولو الصياد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent