رواية اسيرة الصاوي الفصل التاسع والعشرون 29 - بقلم سجدة جمال

   رواية اسيرة الصاوي الفصل التاسع والعشرون 29بقلم سجدة جمال


رواية اسيرة الصاوي الفصل التاسع والعشرون 29

وقفنا البارت اللي فات لما سليم راح يحدد كتب الكتاب 
ف صباح يوم ج. ديد تستيقظ بطالتنا بكل نشاط وحيوية
الام: اي دا اي دا بنتي نا صاحية بدري اي اللي حصل 
سيدرا: صحيت بدري مش عاجب صحيت متاخر مش عاجب نا بقا ماجبش لنفسي الوجع الدماغ واكمل نووم عشان نعجب
الام: لا ي ستي خلاص تعالي يلا روقي معايا وع الضهر كدا ولا حاجه ابقي انزلي اشتري الفستان 
سيدرا : هو نا هلحق اجيب كده 
الام: اه هتلحقي لسة الساعة 7
سيدرا بصدمه: نعااااااااااام الساعة كاام 
الام: تنهبلي قولت 7
سيدرا: نا اي اللي صحاني 
الام: مش وقت صياح هو وقومي يلا روقي معايا وروحي هاتي كلب البحر التانيه دي 
سيدرا: امممم تممم 
ورحت جابت تاليا ونسبهم يروقو براحتهم 
عند الشباب: 
علي: سليم سليم سليييمممممم 
سليم بنوم: اي ف اي بتجعر لي 
علي بسخرية: لا ولا حاجه اصل النهارده كتب كتابنا وحضرتك نايم 
سليم بفزع: احيه نا ازاي نسيت 
علي بسخرية: معلش بقا الحب واكل دماغك 
سليم: حب اي ي ابو حب ي شيخ اتلهي هي الساعة كام كدا 
علي: 7
سليم : طب مالسه بدري اهو صحتني لي 
علي بخنقه: لا معلش احنا اسفين اصل لسة مش هنفطر ولا ناخد دش ونروح عند الحلاق ونجيب بدل لسة هنعمل دا كلو دا غير البوكية اللي لسة هننزل نجيبة 
سليم بصدمه: احييه بقا نا اي اى اللي جرالي 
تسريع الاحداث وابطالنا راحو جابو كل حاجه عايزنها وبيلبسو حالا
ف المساء 
ف غرفة البنات 
تاليا: احيه نا مش مصدقة نفسي اخيرا هكون ع اسمو ولولولولوي 
سيدرا بقرف: ينعل ابو المحن ي شيخة اتقلي شوية ف اي ماتبقيش مدلوقة كدا 
تاليا بضيق: ابو شكلك بت فصيلة 
الميكب ارتست بضحك: بس ي مجانين انتي وهي حتي ف اليوم دا بتتخانقو 
سيدرا: اي ي حنون مانتش شايفه يعني الفقع المرار الللي بتقولو يعني 
حنان بضحك: ي بت لمي لسانك دا شوية سبيها تفرح
سيدرا: هو نا ماسكها ماعندك اهي 
تاليا: سيبك نتي منها مش هتعرفي تسدي قصدها 
سيدرا: هتسكتي نتي ولا اقوم ارقع قبل كتب كتابك تبقي تاليا تشوهات 
حنان بضحك اكتر: بس ي مجانين ويلا شوية وهتطلعو 
سيدرا وتاليا بتوتر: نا مش عايزه اطلع 
حنان  : اقسم باللة مجنانين 
سيدرا: يلا نهرب ي تاليا نياهاهاها 
تاليا: يلا 
وهنا جات ست الكل 
الام: بتقولي اي انتي وهي كدا سمعيني 
سيدرا وتاليا بخوف: بنقول يلا نخرج 
الامهات: اه فكرنا حاجه تانية
سيدرا: ياريت ماتفكروش تاني 
ملحوظة(كتب الكتاب بتاع تاليا هيكون مع سيدرا حتي الفرح مع بعض) 
فستان سيدرا(لونه بيبي بلو مترز بالورود من ع الصدر ضيق من الخصر ونازل بوسع مع سندل شيك ابيض وطرحة بيضة ف بيبي بلو 💙) 
فستان تاليا(لونه رصاصي مترز باللؤلؤ من ع الصدر وضيق من الخصر ونازل بوسع معي سندل اسود وطرحة لون الرصاصي الهادي خالص) 
وخرجو بره والشباب انسحرو بجاملهم وهناك عاشق جديد ي سادة وهو مراد انهبر بفستان سيا(لونه اسود مترز بالورد الابيض متفوش من اول الخصر لحد تحت مع سندل ابيض وطرحة بيضاء) 
بارك الله لكما وبارك عليكم وجمعا بينكم ف خير  
وتعالت الزغاريط ف ارجان المنزل 
قام كل من سليم وعلي وحضن المزه بتاعتو 😂 
مراد: اصبر ي شيخنا هتكتب كتب كتاب تاني 
الكل مستغرب 
مراد بصوت عاالي:  جدعااااان نا بحب واللي بحبها مش قادر اصبر اكتر من كدا ولازم تبقي ليا 
وهي موجوده معانا وبص ع سيا 
سيا بصت للارض بكسوف
مراد تاني بصوت عاللي: ونا بتقدملها قدامكو كلكو حالا ونا يعمي نتا وسليم طاالب ايد بنتكم سيا اللي سرحتني من اول مره 
الاب: نا ع نفسي مش هلاقي احسن منكو ونشوف رأيها بردو 
الاب -: رايك ي بنتي اي 
سيا بكسوف: اللي تشوفة ي بابا 
سيدرا بصوت عالي خلي الكل يضحك: اوبااااا بقا دا انت واقع ي رمضان 
سليم بصلها نظرة بس هي مااهتمتش 
وتم كتاب كل من
 سليم وسيدرا ❤️
علي. تاليا 💜
مراد. سيا 💙

يتبع الفصل الثلاثون اضغط هنا

تعليقات