رواية احفاد المنشاوي الفصل الثامن والعشرون 28 - بقلم ندى الشرقاوي "اميرة الرعد الجزء الثالث"

الصفحة الرئيسية

    رواية احفاد المنشاوي البارتالثامن والعشرون 28 "اميرة الرعد الجزء الثالث" بقلم الكاتبة ندى الشرقاوي

رواية احفاد المنشاوي كاملة

رواية احفاد المنشاوي الفصل الثامن والعشرون 28

شاهد جنه المنشاوي بنت  رجل الأعمال المشهور رعد المنشاوي هي وابنتها الغير شرعيه 
جنه /اي دا 
اوس بلع ريقه بصعوبه من الخبر /جنه اهدي اكيد في حاجه غلط 
وقفت جنه وهي في قمه الغضب /غلط اي هااا بيقولوا غير شرعيه يعني بنت من الحر*ام الناس..... الناس دي بتستهبل انا جنه المنشاوى يقولوا عليا كده 
وفاجاه مسكت راسها من الصداع ووقعت فاقده الوعي
اوس  بصدمه وخضه/جنه جنه
وشالها دخلها الجناح وطلب الدكتوره
الدكتوره /للأسف الطغط واطي وتعبانه اوي ياريت حضرتك تاخد بالك من المدام الفتره دي علشانها وعلشان الجنين
اوس بحزن/ تمام يادكتورة شكرا
غادرت الدكتورة
والد اوس وهو يدعي شاكر /اجمد اوس علشان مراتك ياله ادخل لها
مريم /خد يااوس أكلها لان الخدم محدش عاوز يدخل لها خايفين منها
اوس اخد الاكل ودخل
جنه بعصبيه /انا  قولت محدش يدخل
اوس بهدوء/انا يا جنتي
تحولت ملامح جنه من جمود وغضب لوجه طفله برئي للغاية وتجمعت الدموع في عيناها
جنه بحزن /اوس
دخل اوي وقعد جمبها علي الفراش /ياعيون اوس اهدي ياروح قلبي
جنه /محدش سايبني في حالي يااوس حتي بنتي عاوزين يبوظوا سمعتها ويقولوا بنت حر*ام
اوس بحزن عليها  /لاعاش ولا كان اللي يجيب سيرتك وسيره قدر علي لسانه احنا هنعمل مؤتمر صحفي وانتي اطلعي قولي اللي انتي عاوزاه
جنه قامت من علي الفراش /طب ياله 
اوس بستغراب /ياله اي 
جنه/اعمل مؤتمر حالا 
اوس /جنه تعالي اتغدى الاول وبكره ربنا يحلها 
جنه /ياله يااوس 
اوس بحده مصتنعه /بت انتي تعالي كلي اي حاجه وبعدين هعملك اي حاجه 
وبعد إلحاح كثير من اوس اكلت جنه وبدأ اوس ينظم مؤتمر صحفي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في قصر المنشاوي كان رعد يرتدي ملابسه سريعا ليلحق صغيرته
رن هاتفه
رعد /الو يااكرم هات يوسف وتعال علي فيلا اوس بسرعه
اكرم/اي اللي في الاخبار دا يارعد
رعد /تعال علي الفيلا وبعدين نتكلم سلام
في هذه الدقيقه كانت اميره تجهزت لتغادر القصرمع رعد
رعد /هتيجي
اميره بسرعه وهيا تلف طرحتها /اكيد مش هسيب بنتي كده
ابتسم رعد بحب ونزلوا تحت 
رعد/ياأمي هيا كويسه انا هروح انا واميرة وانتوا تفضلوا هنا
هدي /ماشي يابني
وتوجهوا علي فيلا اوس
تجموا عند اوس أمير و ورعد وأكرم وياسمين ويوسف ومرام
اوس /جنه مصممه انها تطلع تتكلم
رعد /حقها
قاطعهم صوت جنه وهيا نزله لابسه فستان يصل للركبة لونه فيروزي وشوز مناسب للفستان وشايله قدر
جنه /ياله بينا
اوس /مصممه
جنه باصرار /جدا ياله
عرف رعد ان في صحافيين عند الشركه ومصممين انهم يقابلوا جنه
جنه /يالة بينا علي الشركه
وتحركوا علي الشركه وكان في ناس كتير اوي وحصل هجوم على عربيه جنه بس طبعا الحرس كان معاها نزلت جنه وجنبها اوس ماسك اديها وضاممها لحضنه والحرس حواليهم
جنه قدام الشركه /ممكن افهم في اي واي اللي بيحصل هنا
احد الصحافيين /حضرتك مش خايفه وكمان جايه ببنتك هنا
ضحكة جنه بصوت عالي وردت بسخريه /لما يجي حد يقولك جنه المنشاوي بتخاف اوعي تصدقي كد*ب عليكي وقالت بصوت جمهوري فاكرني هخاف من شويه حشرا*ت زيكوا ميسووش 3جنيه اصلا انتوا بجد مشوفتش اغبي منكوا جنه  المنشاوي ازاي عندها بنت غير شرعيه انا حامل في الشهر الخامس وبنتي قدر عندها 6شهور اصلا هااا ازاي
الصحفيه /عاوزين نعرف ازاي
جنه /ميخصش اي حد موجود هنا غير عائلتي قدر بنتي بالتبني ياناس يامحترمه قبل ما تطلعوا اشاعه وتصدقوها اتأكدوا واتأكدوا هتلعبوا مع مين وكل صحفي وصحفه واقفين قدام الشركه ورحمة الغالي ما حد منكوا هيشوف شغل تاني وكل جريده نزلت خبر هقفلها نهائي هخليكوا تشحتو*ا غوررروووا من وشي في أقل من دقيقه كان جميع الناس يركضوا خوفا من جنه
كانت قدر تصرخ بشده وخوف من كثرة الناس وصوت جنه المرتفع 
كانت قدر تصرخ بشده وخوف من كثرة الناس وصوت جنه المرتفع
دخلت جنه الشركه بقدر وكان الجميع وراها
نظرت الي الموظفين وهو ينظروا إليها
جنه /اي شايفين سعاد حسني قدامكوا كل واحد علي شغله مش فاتحنها سبيل
ودخلت علي مكتب رعد
رعد /اهدي ياجنه
جنه قعدت علي الكرسي وهيا بتحاول تهدي قدر
رعد /هاتي قدر واهدي انتي
اخد رعد قدر وظل يربت علي ظهرها بهدوء
رعد /اهدي ياروحي
ابتسمت اميره علي حنيه رعد وانه اتعلق بقدر
أكرم /الحمد لله حصل خير
يوسف /الناس مش سايبانا في حالنا
قعد اوس وضم جنة لحضنه يطمنها وهيا حابه قربه انه بيعاملها كأنها بنته وليست زوجته 
وعدا كذا ساعه وهديت الأمور وكل واحد غادر الي منزله 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في مكه المكرمه 
كانت تقف خديجه في شرفه اكبر فندق في مكه المطل علي الحرم تنظر الي بيت الله تاخذ نفسا عميقا  وتزفره بهدوء وراحه تامه في جد بالمكان سحر خاص فهو بيت الله كيف لا تكون مرتاحه فالمنظر يجعلك تسترخي وتنسي اي شئ واي هم المكان حقا يبعث في قلبك الراحه والهدوء 
فاقت من شرودها وانسجامها بيد تحيط خصرها وتحضنها من الخلف /المنظر جميل ويريح القلب 
خديجة بابتسامة /فعلا المكان جميل اوي والمنظر يشرح القلب الواحد بينسي اي هموم واي زعل لما بص للكعبة 
مالك /ربنا يبارك فيكي ياحبيبتي تعالي نتغدى room service
جابوا اكل جميل ياله 
بدا في فك نقابها 
خديجه /انا هفكه 
مالك بحب /لا انا هفكه اسمحيلي 
اومئت له خديجة وبدأ في فك نقابها وهو ينظر الي عيونها مثل حبه القهوه وكثافة رموشها 
وخلع النقاب والخمار ويده في خصلات شعرها الذي عشق رائحته وأصبح يدمنها 
وقبلها من جبهتها بعمق 
واخذها وجلس علي الكرسي وقعدها على رجله زي ما قال 
وبدأ يأكلها بايده 
خديجه /يامالك انا هاكل والله كل انت 
مالك بعبث/انتي مالك واحد بياكل بنتو حبيبته وكل حياته 
ابتسمت خديجه علي حبه ليها وقابلته من خده /ربنا يبارك فيك يامالك 
مالك بسعادة  وقال بمرح /البوسه دي عندي كبيره اوي اوي وكل بوسه عليها خروجه في مكه هااا 
خديجه بخجل ضربته بخفه في كتفه /اسكت بقا مفيش كلام علي الاكل 
مالك /ماشي بعد الأكل نشوف الموضوع دا وانهي كلامه بغمزه 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كان انس وتاج في الفندق في اسبانيا 
كانت تاج ترتدي شورت جينز يصل لحد الركبه وتيشرت 
تاج /ياله 
انس بستغراب /يالة اي 
تاج بفرحه  /ياله ننزل عاوزه الف البلد كلها 
انس /انتي عاوزة تنزلي كده 
تاج ببساطه /اه عادي 
انس حب ميضغطش عليها /طب تعالي بصي ياتاج انا زمان مكنتش عارف اقولك حاجه بس دلوقتي انتي مراتي وعلى اسمي اللبس دا مينفعش دا حرام اولا ومتقوليش عاوزك تلبسي زي خديجه زي ما جه في دماغك انا اتمني والله بس انا مليش دعوه بحد انا ليا دعوه بمراتي حبيبتي ياريت تظبطي لبسك شويه لو سمحت لان اللبس دا مينفعش اتفضلي غيري 
تاج /تمام هدخل اغير 
وبالفعل دخلت تاج غيرت ولبست بنطلون جينز وبلوزه تصل قبل الركبه 
تاج /كده كويس 
انس /اه ياقلبي شويه ياله ننزل 
نزلوا وراحوا منتزه الريتيرو 
وهيا عباره عن  مساحة شاسعة والعديد من النوافير والمنحوتات وبحيرة صناعية والمروج الخضراء والأشجار الباسقة
وبعدين 
- قصر المورق  
قصر المورق من اهم المعالم التاريخية في مدينة اشبيلية فهو يبرز فترة هامة من حكم المسلمين للمدينة حيث يتألق القصر بطراز أندلسي خلاب وقد بني حوالي عام 950م.
انس بتعب /خلاص معنتش قادر 
تاج بفرحه /لا لسه نروح مكانين كمان 
انس /لا وحياتك مقدر انا جعان جعاااااان عاوز اكل فينك ياماما وفين البط والفراخ والملوخيه 
تاج بتعرفي تطبخي 
تاج ببساطه ولا مبالاه /لا 
انس /ياخرابي وكمان هجوع مكنش يومك ياانس يابن المنشاوي
انس /ياله نشوف مطعم كويس ناكل  
تاج بتفكير /عاوزه اكل Paella 
انس /نعم ياختي 
تاج /دي اكله  من الماكولات البحريه مكونه من الأرز وماكولات بحريه وتوابل  
انس ببساطه /ما تقولي عاوزه رز وجمبري او كابوريا 
تاج /ياله ياانس 
انس بمزح  /ياله ياقلب انس 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
كانت فردوس خارجه من الكافيه ومعاها كوب من القهوه واستضمت بأحد الرجال 
فردوس /سوري 
قاسم بعصبيه /انتي... فردوس 
فردوس /استاذ قاسم معلش انا كنت بصه في الفون 
قاسم /ولا يهمك 
استغربت فردوس من معامله قاسم الجديده 
قاسم /فردوس ممكن نقعد شويه 
فردوس /تمام 
دخلوا الكافيه تاني وقعدوا 
قاسم /بصي اولا كدة انا اسف علي الموقف اللي حصل في الأول وبصي اما راجل دغري مليش في اللف والدوران انا عاوز اتقدملك 
وقع كأس العصير من يدفردوس علي الارض 
قاسم /اهدي في اى هنادي حد يشيل الازاز اوعى تتحركي
جاي احد من العمال نظف المكان وانتقل قاسم وفردوس لطاولة اخري 
قاسم /مسمعتش ردك يافردوس 
فردوس بتوتر /انا.... انا 
ابتسم قاسم علي. توترها/اي يافردوس اهدي 
سرحت فردوس في ابتسامه قاسم التي خطفت قلبها قائله بتوهان /انت ضحكتك حلوه اوى 
قهقه قاسم عليها 
قاسم /فردوس 
فردوس بلا وعي /قلبها 
قاسم بخبث  /قلبها 
عادت فردوس لوعيها /احمم اقصد نعم 
قاسم /شوفي رعد باشا فاضي الخميس الجاي علشان ناوي اجي 
فردوس بستغرب وغباء/تيجي عندنا ليه 
قاسم /هاجي اشوف القصر حلو ولا لا علشان اشتري واحد هكون هاجي ليه يافردوس لا فتحي كده معايا 
فردوس قامت بسرعه /انا لازم امشي دلوقتى 
قاسم /طب اهدي اوصلك 
فردوس /لا معايا عربيتي سلام سلام 
وطلعت تجري بره الكافيه 
ابتسم قاسم علي أفعالها الطفوليه 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في مكه المكرمه 
خديجه /مالك انا عاوزة اعمل عمرة الفجر 
مالك /وماله ياروحي الفجر ننزل نعمل عمره بإذن الله 
خديجه بفرحه وسعاده /الله بجد 
مالك ابتسم /كل حاجه انتي تتمنيها انا عليا احققها 
خديجه /انا بحمد ربنا انه رزقني بزوج زيك 
مالك /وانا بدعي ربنا يرزقني ببنوته زيك ياخديجه نفسي اوي في بنوته منك ياااه 
خديجه /اشمعنا بنت مش ولد 
مالك بعشق /علشان هتكون شبهك دا انا اتمني لو عندي بدل البنت 4واكتر حد يطول يكون عنده الجنه
اقتربت خديجه من مالك وقبلته قبله رقيقه علي شفااتي*ه
انصدم من فعلتها خديجه زوجته تقبله وهيا البادئه نظر إليها بصدمه
اقتربت منه أكثر وبدلال بعدما نظرت الي ارتباكه /اي يالوكه مالك
بلع ريقه بصعوبه من دلالها /انتي قد فعلك دا ودلعك
خديجه بدلال ذائد /هو انا بدلع على حد غريب يعني دا انت حته جوزي وحلالي وقالت بعبث ولا حد غريب
أحاط مالك خصرها بيده /لا ياروح مالك بس الدلال دا آخرته اي وانهي كلامه بغمزه
خديجه /آخرته فل يالوكه ياله سلام انا بقا
شدها مالك لحضنه /علي فين
خديجه ببراءه مصتنعه بعد ما أشعلت النا*ر بداخله /اصل يالوكه انا مقراتش ازكار المساء بعد العصر
مالك عقد حاجبه /لا اخص عليكي انتي بتنسي ولا اى احنا قراناها سوا بعد ما صلينا العصر
خديجة /يبقا اروح اصلي ركعتين شكر لله
مالك /روحي ياخديجه
ركضت خديجه الي المرحاض توضت وطلعت لبست الاسدال وبدأت تصلي وقدامها الحرم
خلصت الركعتين شكر الله
شهقت فاجاه عندما وجدت نفسها محلقه في الهواء
مالك /مش ناويه تصلي التراويح قبل رمضان ب26يوم ولا اى
خديجه بخوف منه /بص يامالك اصل انا
مالك بخبث /انتي اي ياديجه
خديجه قائله بصوت طفولي وهيا عاقده حاجيها بشكل مضحك  /اووف بقا
مالك /والله ارميكي اي رايك
خافت خديجه ومسك في عنقه بشدة
مالك ضمها لحضنه /متخافيش ياديجه انا بهزر معاكي ياقلبي
نزلها على الفراش وفك حجابها برقه وقبلها قبلات متفرقه
خديجه بخجل /يامالك
مالك بعشق وهو يقرب اكثر واكثر /هششششش
واخذها الي عالم ثاني خالص لايوجد سواهم ويوجد حبهم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
بعد مرور ثلاث ايام وهو يوم تقدم قاسم لفردوس بعد موافقه رعد عليه وبلغه بأن موعده يوم يوم الخميس الساعه السادسه مساء 
كانت فردوس في غرفتها كانت  تسير ذهابا وإيابا من شدت التوتر والقلق 
دخلت اميره 
اميره/اي يافردوس 
فردوس بقلق /انا متوتره اوى يامامي انا مش عاوزه انزل مليش دعوه 
اميره بضحك /طب اهدي بس دا انا انكتب كتابي من غير ما اشوف ابوكي ان شاء الله خير بس قوليلي قاسم دة حلو 
فردوس قد نست توترها وقالت بلا وعي /دا قمر اوي اوي 
دق دق وكان رعد دخل 
رعد /اي القمر دا 
فردوس بكسوف /ميرسي يابابي 
رعد بجديه /فردوس انتي موافقه ومتاكده من قرارك قبل ما اقعد مع الراجل 
فردوس /....... 


google-playkhamsatmostaqltradent