رواية مجنون سارة الفصل الاول 1 بقلم سارة مازن

الصفحة الرئيسية

   رواية مجنون سارة الفصل الاول بقلم سارة مازن

 رواية مجنون سارة الفصل الاول 

هوا انتي مستنيه اي علشان تقبلي العرسان و تجوزي 
لقيت الرساله دي مبعوتالي من رقم غريب 
فاقولت مين  لقيته بيقولي هتعرفي بعدين 
انا : هتقول مين ولا اعمل بلوك 
هوا : لا استني 
انا : اخلص قولي انت او انتي مين 
هوا : بصي انا هقولك حاجه وحده بس انتي سحرتيني بجمالك والله و نفسي تفتحي باب الجواز علشان اخطفك علي حصاني الابيض ي اميرتي 
لقيت نفسي ابتسمت تلقائيا و قلبي دق ووشي احمر 
ومقدرتش اقوله حاجه و عملت بلوك و خلاص بس مش قادره اشيل الكلام من دماغي لان انا بحب اوي اكون انا و حبيبي زي الاميرات انا اميرته و هوا اميري و يخطفني علي حصانه الابيض 
واه نسيت اعرفكم عليا 
(انا ساره بنت ملامحي لطيفه و عندي ٢٠ سنه ممرضه بحب جدا الروايات و نفسي اعيش قصه حب  زي الي في الروايات بظبط وعايشه مع ماما و بابا )
نرجع تاني 
فوقت من تفكيري علي صوت امي ست الكل 
صفاء : اي ي حبيبتي لسه صاحيه نامي بقي علشان تعرفي تصحي بكرا للشغل و خدي كبايه اللبن دي اشربيها قبل ما تنامي 
ساره : حاضر ي ست الكل ي عسل انتي 
صفاء : ربنا يخليكي ليا ي صرصور 
ساره : ي ماما بقي متقوليش صرصور دي 
صفاء بضحك : طيب ياختي يلا اشربي و نامي 
ساره : حاضر ي حبيبتي تصبحي علي خير 
صفاء : وانتي من اهل الخير ي حبيبتي 
———— تاني يوم الصبح 
صفاء : انتي ي بت قومي يلا الساعه ٩ اتاخرتي علي الشغل 
ساره بفزع : يالهوي ي ماما مش تصحيني بدري شويه 
وقامت تتؤضي و تصلي و كانت بتلبس جت تشوف الساعه لقتها ٨/١٥ دقيقه (  ايوه ي جماعه صفاء زي اي ام مصريه لزم تاخر في الوقت علشان نقوم بسرعه ) 
انتي ي وليه ي الي اسمك صفاء الساعه لسه ٨ و ربع ينفع كدا 
الاب حماده بضحك: تعيشي و تخدي غيرها ي جميل 
ساره بحب : حبيبي ي حجوج والله صباح الخير ي حبيبي 
حماده : صباح الجمال علي عيونك ي حبيبتي 
تعالي يلا علشان نفطر 
ساره : حاضر هلبس طرحتي بس وجايه 
وبعد ما فطرو و ساره نازله من البيت علشان تروح الشغل 
واول ما وصلت المستشفي جتلها رساله من رقم غريب بردو  مكتوب فيها 
 " بحَبكَ بِقدرً ماَ اتَمَني اَن تَكوَني مِن نَصيِبي واَن يجَمع الله بِننا "
رديت : مين.     رد : انتي لحقتي تنسيني 
قولتله : انت عوز مني اي ولا انت مين اصلا
قالي : انا نفسي متعمليش بلوك وتسيبني كدا افضل اقولك علي الي نفسي فيه وانتي ي سيتي تشوفيه بس مش لازم تردي بس والله بتمني تردي 
 سببته و قفلت التلفون خالص و روحت اخلص شغلي 
كان في حاله في غرفه عاديه رقم ٣و كنت بتابع حالتها  و اسمها شيماء و كان معاها اخوها واد ملزق كدا و دمه تقيل 
ساره ؛ الحمد الله الضغط بقي كويس انهاردا و العلامات الحيويه بتعاك كلها كويسه 
شيماء : شكرا جدا انا حبيتك اوي ي انسه ساره 
اخوها الملزق : هي تتحب فعلا 
ساره: حبيبتي ي شيماء بعد ازنك بقي هروح اشوف شغلي 
ساره طلعت و الواد الرخم طلع و راها 
هوا : انسه ساره ممكن كلمه 
ساره : اتفضل ي استاذ في حاجه 
هوا : بصراحه كدا انا معجب بيكي اوي وعوز نرتبط ممكن رقمك
ساره بغضب : انت حيوان و قليل الادب وسبيته ومشيت
لقت الدكتور محمد صاحب المستشفي بعتلي حد من الممرضين علشان عوزني 
روحت وانا ايدي علي قلبي ليكون شافني من الكميرات وانا بزعق لي الواد الملزق دا يارب خليك معايا 
خبطت و دخلت بعد ما سامحلي اني ادخل 
د محمد بعصبيه خفيفه: انسه ساره ممكن افهم اي الي حصل علشان تزعقي مع الشاب في مشكله ولا حاجه 
ساره بتوتر  : والله ي دكتور حصل ان الشاب دا اتجاوز حدوده معايا ودا الي حصل 
د محمد بغضب يحاول يخفيه : تمام ي انسه ساره بس بعد ازنك لو حصل حاجه بعد كدا من الحاجات دي تعالي و عرفيني وانا هخدلك حقك 
ساره : شكرا جدا ي دكتور 
———- وبعد يوم طويل من الشغل روحت ساره لي البيت 
ساره بتبريق :  انت ……


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent