Ads by Google X

رواية حياة بقت حياتي الفصل الاول 1 بقلم اسراء محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حياة بقت حياتي الفصل الاول بقلم اسراء محمد

 رواية حياة بقت حياتي الفصل الاول

قومي يا حياه يلا هتتأخري ع المحاضره 
حياه بنوم : خلاص يا ماما هقوم اهو 
صفاء : طب يلا قومي عقبال ما اعملك الفطار 
حياه : حاضر يا ست الكل 
نسيت اعرفكم انا حياه مهدي في 3 هندسه ودخلتها طبعا عشان مراد جارنا واللي كانت بتصحيني دي ماما صفاء تبقي مرات ابويا بس انا بعتبرها امي لان ماما متوفيه وانا صغيره وهي بتعتبرني بنتها 
حياه : صباح الخير يا احلي بابا 
مهدي : صباح النور يا حياة قلبي
حازم : وانا مليش صباح الخير يا زومي 
حياه : لا طبعا صباح الورد يا زومي 
حازم : صباح الفل 
حازم يبقي اخو حياه الصغير من صفاء وفي اولي ثانوي 
حياه : رايح المدرسه النهارده
حازم : بفكر مروحش 
مهدي : بتقول اي يا حازم
حازم : ولا حاجه يا اخويا 
مهدي : اخوك ، طب كل بسرعه عشان اوصلك في طريقي 
حازم : لا روح انت وانا هروح لوحدي 
مهدي : انا قولت هوصلك 
حازم : اليوم اللي بتوصلني فيه مش بفطر فيه كويس 
مهدي : بجد
حازم : انا الصراحه اه
مهدي : طب عشان الكلمتين دول قوم يلا عشان ننزل 
صفاء : ما تسيبه براحته 
مهدي : بس يا صفاء
حازم : خلاص يا ماما انا شبعت 
مهدي : طب يلا وانتي يا حياه متسرحيش في القعده عشان متتأخريش علي محاضرتك
حياه : حاضر يا بابا
نزل مهدي وحازم 
صفاء : عاجبك ابوكي كده ينزل الواد من غير ما يفكر 
حياه بضحك : من غير ما يفطر اي يا ماما ده كان ناقص ياكلنا
صفاء : الف هنا علي قلبه 
حياه : طب انا هنزل ومتعمليش غدا انا لما اجي هعمل 
صفاء : انتي اكيد تعبانه من الكليه 
حياه : لا انا عندي محاضرتين بس وهخلصهم ع الساعه 2
صفاء : طب احضرلك حتي الحاجه وانتي تيجي تسوي 
حياه : انا قولت لا انا هعمل كل حاجه
صفاء : زي ما تحبي
حياه : طب عايزه حاجه
صفاء : عايزه سلامتك يا حبيبتي
وخرجت حياه وقابلت مراد ع السلم 
حياه بابتسامه : صباح الخير يا مراد 
مراد بضيق : صباح النور
حياه : عامل اي النهارده 
مراد : كويس 
حياه : رايح الكليه 
مراد : اه بس رايح مع واحد صاحبي
حياه : خلاص نتقابل هناك 
مراد : طيب 
وسابها ونزل
حياه لنفسها نفسي يحس بيا بقي انا دخلت هندسه عشانه وبشوف هو بيحب اي وبعمله واللي مش بيحبه بحاول معملوش وكل ده ومش حاسس بيا 
قاطع تفكيرها رنه الموبايل
حياه : الو 
روز : انتي فين يا بنتي 
حياه : نازله اهو
روز : طب بسرعه منتأخرش
حياه : طيب 
وقفلت ونزلت قابلت روز 
روز : صباح الخير
حياه : صباح النور
روز : مالك حزينه لي ع الصبح 
حياه : مفيش 
روز : اتخانقتي مع اهلك
حياه : مفيش حاجه ويلا عشان هنتأخر
روز : يلا
ووصلوا الكليه 
روز : ما تيجي نجيب قهوه قبل ما نطلع المحاضره 
حياه : ولو اتأخرنا 
روز : مش هنتأخر لسه فاضل عشر دقائق علي المحاضره
حياه : طب يلا
وراحوا جابوا القهوه وطلعوا بيها المحاضره 
روز : اتأخرنا 
حياه : لا 
روز كانت هتتكلم بس قاطعها دخول المعيد 
المعيد : صباح الخير
الطلبه : صباح النور
بدأ المعيد يشرح ولكن حياه في ملكوت اخر لحد ما سمعت واحده بتتغزل في مراد وقد اي هو قمور ورياضي ووسيم وياريت تبقي مراته 
حياه : ممكن تسكتي عشان مش عارفه اسمع 
البنت : انا عملتلك حاجه
حياه : عماله تتكلمي ومخلياني مش عارفه اسمع 
المعيد التفت للدوشه
المعيد : اي الدوشه دي
حياه : عماله تتكلم وانا سامعه حضرتك 
هاجر : والله يا بشمهندس مراد ما اتكلمت ولا حاجه
أن أن أن طبعا انتوا فكرتوا مراد زميل حياه في الجامعه بس هو المعيد بتاعها 
حياه : كدابه 
هاجر : انتي اللي كدابه 
مراد : بس انتوا الاتنين 
هاجر : والله يا بشمهندس
قاطعها مراد : انا قولت بس وعايز واحده تانيه تكون سمعت اللي حصل هي اللي تحكي
هو طبعا عارف ان حياه مبتكدبش بس مينفعش يقول كده قدام الطلبه 
ندي : انا يا بشمهندس 
مراد : قولي 
حكت ندي نفس اللي قالته حياه 
مراد : اي رأيك الاتنين بيقولوا نفس 
هاجر : محصلش 
مراد : طب تعالوا انتوا الثلاثه علي مكتب العميد نشوف الموضوع ده هناك


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent