رواية انتقام عاشق الفصل السابع عشر والاخير 17 بقلم وتين الصافي

الصفحة الرئيسية

  رواية انتقام عاشق الفصل  السابع عشر والاخير  بقلم وتين الصافي

رواية انتقام عاشق الفصل  السابع عشر والاخير 

بعدتوا عني بسرعهه وتوتر من نظرات احمد ليا 
اتكلم ب احراج وهو حاطط ايدوا ع شعوروا =اسف ب بس كنتي وحشاني وكنت حابب اطمن عليكي و...
مكملش كلاموا بسبب احمد اللي سحبوا وضربوا ب البوكس و بسببوا رجع ل ورا 
احمد صوت عالي وغضب وغيره_بتحضنها يا ابن ال ***** لسا زياد هيردوا الضربه ولكن احمد كان اسرع واتفاداها وضرب زياد بوكس تااني_لا وجريئ يا اخويا وبتحضنهاا قداااميي وقدااام جوزهاااا اي معندك دم 
زياد بص بسخريه ع احمد وقال=طاب وفيها اي اما احضنها قدامي د انا احضنها وابو"سها كمان يا اخي 
احمد كان واقف متعصب و عيونوا حمراا اووي 
وقرب ع زيااد ومسكواا من لايقة القميص بتاعوا 
وكان لسا هيضروا اتكلمت بسرعه-بس يا احمد زيااد يبقي اخوياا 
_اخوكي رددها احمد بصدمه وعدم تصديق 
_اخوكي ازااي وانت قالية انك معندكيش اخوات ووحيده 
رد زياد وهو بيقرب ويقعد جنبي=ااه اخوخا ف الرضاعه وابعد بقاا د انت ايدك تقيله 
قرب احمد ووقفوا وقعد هو _ولو حتي لو كنت مين ممنوع انك تحضنهاا انت فاهم يا اسمك اي 
=زياد اسمي زياد قالها ب استفزاز 
بابا كان واقف ومتابع اللي بيحصل وحتي طنط برضوا 
قرب مني وحضني وباس راسي وبرضوا طنط عملت كداا 
_لو سمحتوا ممكن تسبونا انا ووتين شويه قالها احمد بهدووء 
الكل خرج وهو جه قعد جنبي 
ومسك ايدي وحضني ودموعوا بدات تنزل بسرعه وانكلم بحزن وزعل _اول م معرفت انك اخدوكي ع المستشفي كنت ح حاسس روحي بتتسحب مني كنت حاسس اني مش عايش مدرتش بنفسي غير وانا هنا قدام باب اوضتك والدكتور بيقول عندها انهيار عصبي و عمي بيحكي اللي حصل ك كنت قرفان من نفسي اووي و وانا حاسس اني انا السبب انا اللي ازيت البنت اللي بحبها وبتحبني 
بعدتوا عني بصعوبه لانوا كان متبت جامد 
حاوط وشوا ب ايدي ومسحت دموعوا 
واتكلمت وانا دموعي نازله-خلاص ب الله 
مسك ايدي وباسهم واتكلم بهدوء_اسف اووي م مكن تديني فرصه و وانا والله هعوضك عن كل دمعه نزلت منك بسببي 
-بس 
_وحياتي عندك ياوتين 
-موافقه 
___________
رزحنا البيت عند احمد بعد م اصر وانوا مش هيسيبني بعيده عنو 
_يلا تصبحي ع خير يا ماما يلا ياوتين 
-يلاا فين 
_الاوضه 
-لا انا هنام ف اوضه وانت ف اوضه 
رفع حاجبوا_نعم ياختي 
=ايوه زي م سمعت وتين ف اوضه وانت ف اوضه لحد م تتعدل قالتها طنط بحزم وانا كتمت ضحكتي وشاوت لي باي وانا داخله اوضه وهو كان واقف متغااظ اووي 
غيرت ل بجامه خفيفه وسرحت شعري ودخلت تحت الغطا 
حسيت بحد بيحضني من ضهري كنت هصرخ لكن وهو اتكلم بسرعه_اهدي د اناا 
اطمنت وسكت 
بعدين سالت-اي اللي جالك ماما لو شا ...
قاطعني وهو بيضمني لي اكتر_هشششش ناامي 
________________
الصبح 
ع السفره 
اتكلمت بحماس وفرحه-انهرده هتكرم عن اصغر سيدة اعماال هتيجوا اكيد الحفله 
اتكلمت طنط بفرحه=اكيد يا بنتي 
اتكلم احمد بهدوء_فين و امتي 
-ف فندق ***** الساعه7 انهرده هتيجي قولتها وانا نفسي يحضر 
احمد كان رافض مبدا الشغل وعشان سبب معرفهوش 
_هحضر قالها ب ابتسامه واسعه وهو بيمسك ايدي ويبوسها بحب 
ابتسمت جاامد وكنت فرحانه اووي انوا هيشاركني فرحتي ب نجاحي 
____________
ب الليل كنا بنتجهز للحفله 
_وتين اي رايك القميص الاسود و لا الابيض ولا....
كان بيقول كدا وهو بيفتح باب الاوضه بسرعه ولما شافني سكت شويه وبعدين فرب مني بهدوء 
_ايه د 
رديت بخوف-ايهه وحش 
قرب اكتر وباس راسي ودمع_ابداا يا قلبي د انتي بقيتي ملكه 
ابتسمت برضي وانا برجع ابص للمرايا تاني -بجد يعني الحجاب حلو عليا 
_حلو بس د حلو اووي يعيوني لدرجه اني هقولك مفيش خروج براا البيت تاني 
ضحكت 
-الابيض 
_هو اي 
-لون القميص اللي كنت جاي تسال عليا 
حك ف شعروا وابتسم_بصراحه لما شوفتك كدا نسيت
____________
ف الحفله 
اطلب اني اطلع ع المسرح واتكرمت 
ونزلت 
=ايهه الحلاووه د كلهاا يابت 
قالها زيااد وهو بيقرب مني ع يحضني 
ولكن اعترض طريقوا احمد وهو بيقف ف النص 
_من بعيد مش لازم كل مره تحضنها وتضرب اي مبتحرمش
رجع زياد لورا وهو رافع ايدوا =لا وعلي اي الطيب احسن 
جات انين وحمزه وفرحوا معانا وبابا وطنط 
___________
روحنا مطعم وقررنا نتعشي هناك 
اتكلم بابا ف هدوء وحرج÷احم احمد
_نعم ياعموا رد احمد ب اهتمام 
÷بصراحه ومن غير مقدمات انا طالب ايد مامتك
احمد كشر وبعدين اتسم وابتسامتوا وسعت_وانا موافق د كفايا انك مديني بنتك بس راي العروسه اهم ولا اي يا ماما 
طنط كانت مكسوفهه اووي وساكته 
اتكلمت انا بمرح-السكوت علامة الرضي 
ضحكنا كلنا و حمزه قاطعنا بفرح×وطالما كلنا متجمعين انين حامل 
-ايهه قولتها بفرح وانا بقوم من مكاني وبحضن انين 
-مبارك ياقلبي بادلتني الحضن 
واحمد بارك ل حمزه وانا برضوا 
وحددنا معاد كتب كتاب بابا وطنط 
____________
ف العربيه 
=كدا ياولاد
بصينا ع طنط انا واحمد
واحمد رد ب استغراب_كداا ايهه 
=كداا يبقي انين وحمزه متجوزين بعدكوا ويخلفوا قبلكوا 
بصيت ف الارض بكسوف 
واحمد رد وهو بيغمزلي المش محترم د _قريب اووي يا امي بس ادعيلناا 
ضحكت وانا سرحت وانا ببص م الشباك 
___________
وبعدين يا ماما حصل اي 
-ولا حاجه خلفتكوا انتوا يا قرودي 
=طب وانت لي سامحتي بابا مع انو اذاكي جاامد 
ابتسمت ع سؤال ملك بنتي وانا بمسك ايد احمد اللي قاعد جنبي وبيتابع كلامنا-سامحتواا ع كل انسان بيغلط سامحتوا ع هو اثبت انو ندم ع اللي عملوا وسامحتوا ع بحبوا 
ابتسم احمد وباس ايدي اللي كنت ماسكه ايدوا بيها 
بعدها ابني الكبير اسر سال بفضول=طب هو يا ماما لما جدوا كان غني اووي لي كنت بتشتغلي سكرتيره 
رد احمد المره دي_عشان هي مقتنعه بفكره ان الشخض لازم يبني نفسوا بنفسوا مينفعش يعيش ع مكانة بابا او جدوا هو لازم يبقالوا مكانه هو اللي يعملها بنفسوا 
=يس لما بابا سافر انتي ببيتي مديره ع شركات جدوا 
يصتلزا وانابضيق عيني-مركز اووي انت بس هحكيلك 
-بابا ساعتها كان عاوز يتفرغ لحياتوا وكان هاوز يعمل حج ويقرب من ربنا اكتر ف اقترح اني امسك شركاتوا ساعتها رفضت لكن مع اصراوا قبلت لكني كنت ب اسس شركتي الخاصه بفلوسي وهي د اللي اتكرمت عليهاا 
÷طب يا ماما ويا بابا انتوا لسا بنحبوا بعض زي زمان اقصد يعني لسا نفس الاهتمام ولا قل لسا نفس الغيره ولا اتلاشت لسا نفس الشغف ولا مات د كان قصي ابني الصغير
-بنفس الاهتمام وبنفس الشغف والحب وبنفس الغيره والدليل انك متقدرش تق ب تحضني وباباك موجود صح 
ضحك بمشاغبه وهو بيقرب مني وفارد دراعاتوا وكانوا هيحضني 
احمد زعف_ولدددد
لف ورجع تاني مكانوا 
ضحكناا كلناا عليه 
ليتني احيا العمر عمرين لاحبك فيهم 💜🦄

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
رواية انتقام عاشق الفصل السابع عشر والاخير 17 بقلم وتين الصافي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent