Ads by Google X

رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ام ريماس صلاح

الصفحة الرئيسية

    رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الخامس عشر بقلم ام ريماس صلاح

 رواية ملاك احتلت عرش قلبي الفصل الخامس عشر

حسام: انتى مجنونه صح والله مجنونه
رضوى: اوعى سيبنى بتحاول تتفك منه.
حسام: يابنتى حلي عنى انا والله ملمستكيش..
رضوى: كداب امال خطفتنى ليه.
حسام: انا مبكدبش روحى دكتور وتاكدي انتى ووالدتك بدال مانتوا عاملين ليا مشاكل.
رضوى: انت لسه شفت مشاكل انا هقتلك.

حسام: يفك ايدها ياشيخه روحى انا مش فاضيلك.
ويسيبها واقفه في نص الشارع ويمشي..

رضوى: بتقول مع نفسها فعلا انا ازاى مرحتش لدكتوره تشوفنى وبعدين طيب هو خطفنى ولقيت نفسي نايمه في سرير ازاى لما هو معمليش حاجه.

رضوى: هتتجنن اخيرا طلعت فونها من شنطتها ورنت علي صحبتها قالت لها تعالي قابلينى.
صديقه رضوى: وصلت واتفقت معاها ان يروحوا لدكتوره
صديقتها اتصدمت

صديقه: رضوى يخربيتك يابت عملتى ايه.
رضوى: اسكتى بقا متفضحناش وربنا معملت حاجه.
صديقتها: فضلت تقطم فيها الطريق كله لكن رضوى بتختصر

في الكلام
وصلوا الدكتوره: كشفت علي رضوى وقالت لها انتى محدش لمسك فعلا وانتى لسه بنت.

رضوى: طارت من الفرحه وحبت تجري تقول لامها عشان تفرحها بعد مكان قلبها اتكسر عليها.
..........
رضوى: حكت لصحبتها كل حاجه صديقتها قالت لها باينله حبك بجد.

رضوى: حبه برص ده مجنون
.................
......
عند فيلا ايمن
فاتن: بتتصل بايمن يشوف الفون ويكنسل اخر حاجه قفله باور خالص.
....
ام عمر: زعلانه علشان بنتها اسماء سافرت امريكا وسابتهم.
عمر: طالع في الجنينه بيتمشي شويه بعد كده قعد في الشمس.
لمحته فرحه اللي بتنضف جمبه في حته كده في الارض بتكنس منها ورق الشجر مشيت نحيته.
قربت منه صباح الخير
عمر: صباح الخير اهلا
فرحه: فيه حاجه.
عمرحاجه ايه
فرحه: معرفش اصل كلكم زهقانين كده ومش طبيعين انتم جيتوا هنا بالعافيه.
عمر: بص فيها باستغراب وانها مركزه وخدت بالها ليهم.
عمر رد عليها: اه فعلا احنا كلنا زهقانين وجينا بالعافيه عندك حق.
فرحه: مين جابكم بالعافية.
عمر: اقعدى طيب هتوقفي كده

فرحه: ماسكه مكنسه طويله ومسنوده عليها لا انا مرتاحه كده قولى بقا مين جابكم بالعافية.

عمر: مش بالعافيه بالعافية بس جينا عشان بابابا ميزعلش.
فرحه: باباك نفسه شكله جا هنا بالعافية هو نفسه زهقان اوى.
عمر: لا بابا حابب هنا بس ممكن تكون حاجه في الشغل مضيقاه
هما وبيتكلموا توصل الست وداد وحسام

عمر: يشوفهم نازلين من العربيه يقوم يمشى قصادهم ايه ده جدتى.
يقرب منهم ويسلم عليه
: حسام: ايه المكان الحلو ده لما احب استجم هاجى هنا.

الست: وداد وعمر ماسك ايدها وساندها بتقوله والنبي يابنى انا دخت توبه ماجى هنا تانى اخر مره واول مره انتم عايزين تانى تيجو
عمر: معلش هو فعلا متعب
حسام: انا لو مكنتش متابع مع ابوك في الفون مكنتش وصلت اساسا كنا تهنا.
ايمن: طلع علي صوتهم سلم علي ماماته وباس ايدها وسلم على حسام
وام عمر: طلعت كمان سلموا عليهم ودخلوهم جوه.
الست وداد: قعدت تاخد راحتها من الطريق وبتتكلم فين الناس اللي قلتم جبتوهم يشتغلوا هنا ومخلتناش نجيب معانا حد من الشرقيه.
ام عمر: موجودين بره في الجنينه.
الست وداد: طب ناديهم يجيبوا الحجات من العربيه.
ام عمر: حجات ايه ليه تاعبه نفسك بس احنا عندنا كل حاجه..
الست وداد: ياختى ذياده انا عارفه عندكم كل حاجه
عمر: انا هطلع اجيبهم.
الست وداد: انت تطلع ليه فين اللي بيشتغلوا هنا.
ايمن: وطى صوتك ياامى عشان ميزعلوش.
الست وداد: تتنهد اممممم مين دول اللي ميزعلوش كمان عاملين خاطر للخدم والله عال..
ام عمر: مش كده بس هما عايشين معانا بيساعدونا احنا مش جايبنهم علي اساس خدامين
عمر: طلع الجنينه وبينقل الحجات
عم حسن شافه وجا يساعده ليه مندتش ليا يابنى.
عمر'بسيطه ياعمى
عم حسن: نقل معاه حجات كتير جدا جايباهم وداد تقريبا ملت العربيه حجات
.........
الست وداد: فين مهاب مش ظاهر..
ام عمر: نايم بيسهر للصبح بيذاكر عشان الامتحانات.
وداد: بيسهر يذاكر ولا بيسهر للنت.
ام عمر: لا بيسهر يذاكر والله ياعمتوا
..........
وداد مش مطمنه وشكلها ناويه تقعد كام يوم حسام قاعد ساكت خالص متكلمش متابع في صمت..
ام عمر: نادت فرحه وامل عشان هيطبخوا للضيوف اللي وصلوا..
دخلوا فرحه وامل مع بعض وقالو سلام عليكم ودخلوا علي المطبخ علطول داسين دماغهم في الارض.
حسام: هما دول واضح انهم مودبين جدا.
ايمن: اه فعلا ناس طيبين مودبين اه جدا
الست وداد: قاعده وبتراقب في صمت.
حسام: انا ساعتين وهروح عشان الحق اوصل ورايا حجات مهمه عايزه اعملها..
ايمن: لا حجات ايه انت لازم تقعد يومين.
حسام: والشغل يناصح كلنا نقعد هنا ونسيب الشغل.
ايمن: فريد موجود وبعدين انا بتابع وشغال من هنا.
حسام: لا لا انا ساعتين وماشي..
.............
تدخل: ام فرحه سلام عليكم.
الجميع: وعليكم السلام
وتدخل: علطول علي المطبخ
ام عمر: مش هوصيكم عشان حماتى مش بيعجبها حاجه.
ام فرحه: متشليش هم روحى انتى اقعدى معاهم


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent