رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الخامس عشر 15- دعاء حجاج

الصفحة الرئيسية

  رواية غرور وكبرياء عاشق البارت الخامس عشر بقلم دعاء حجاج

رواية غرور وكبرياء عاشق كاملة

رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الخامس عشر 

بدأ يفك ازرار القميص لحد ما انتهى من فكهم٠٠٠قلع القميص ورمى على الأرض ونط في المياه
نغم رجعت لوراء عالطول وقالت بارتباك: أوعك تقرب انا مش لابسه حاجه 
مراد لم يسمع لها وبدأ يعوم اتجاها
نغم قعدت تصرخ وقالت باستسلام: هعملك اللى انت عايزو بس أوعك تقرب
حين قالت هذا الكلام مراد وقف وقال بخبث: قولتى اي
نغم بعياط: هعملك اللى انت تطلبوا كلوا
مراد بتحذير: من غير اعتراض
هزت رأسها وقالت بارتباك: من غير اعتراض
ابتسم بكل خبث وهى قالت: اطلع بقا
مراد طلع فعل ولبس قميصه وقال: خمس دقائق وتكونى ورايا
هزت رأسها وقالت بخوف: ح حاضر 
مراد دخل جوا ونغم بصت عليا لتاخد نفس عميق بعد ما اتاكدت انه مشي
طلعت ولفت المنشفه على جسمها ودخلت من الباب الخلفي لتطلع على الاوضه عالطول
قفلت الباب وقالت بارتياح: الحمدلله قلبي كان هيقف 
_احم
نغم انتفضت وقالت بارتباك: انت انت بتعمل اي هنا 
_اوضتى
نغم بارتباك: طب اطلع برا
مراد قرب من نغم وقال: اطلع من اوضتى
نغم بضيق: عايزه ألبس هدومي
مراد بص لنغم وقال بخبث: طب ما تلبسي قدامى هو انا مش جوزك بردو
نغم مسكت ايد مراد وقالت: انت واحد قليل الادب وعايز تتربي من جديد 
قعدت تقول كلام كتير اوى 
نغم زقت مراد وقالت: الحدود يا بيه
مراد بهزار: موجوده والله
_هههه موجوده فعلا
قفلت الباب وحطت ايدها على قلبها وقعدت تضحك
مراد نزل تحت وقال: ينهار اسود الملف
طلع على فوق عالطول وخبط على الباب جامد اوى وقال: نغم افتحى الباب نغم
نغم نفخت وقالت بضيق: مراد انت عايز اي
_افتحى الباب 
_عشر دقائق
مراد فضل واقف وقال: اخلصي
بعد شويه نغم فتحت الباب وهو دخل عالطول 
بدا يفتح الأدراج ونغم قالت: بدور على اي
_ملف لونه احمر
نغم بلعت ريقها وقالت بخوف: هو هو مهم
مراد بصلها وقال: ليه بتسالى ليه
نغم بصت لتحت وقالت: حطتوا في الBasket والراجل بتاع زباله أخد الزباله بما فيهم الملف
مراد قبض ايدو وعينه احمرت اوى وقال: قولتى اي
نغم رجعت خطوه لوراء وقالت: مكنتش اعرف انه مهم 
مراد مسك نغم من دراعها جامد اوى وقال: تروحى تحطى في الزباله
نغم بخوف: انا انا اسفه
مراد زقها وقال: وربنا لتتعاقبي
_انا آسفه والله
مراد بزعيق: الفيلا كلها تتروق وتعملى اكل ل ١٠٠ فرد
نغم بصدمه: اي
مراد طلع ورزع الباب وراء
نغم بعصبية: مش بمزاجك وبعدين في حد بيحط ملف على الارض 
بعد شويه 
نغم خافت من مراد ونزلت تحت عالطول وقالت: طب هعمل اي
مراد كان ماسك ورقه وقلم وقال: خدي الورقه ده
نغم مسكت منه الورقه وقالت: اي ده
_قائمه فيها كل الاكل اللى هتعملى 
نغم بصت في الورقه وقالت: دول دول كتير اوى 
_والفيلا كمان تتروق فاهمه ولا لا
_انا مش هقدر اعمل كل ده لوحدي
مراد بص في الساعه وقال: قدامك ست ساعات بالظبط يا تلاحقي يا متلاحقيش 
_ولو مالحقتش
مراد قرب من نغم وقال بهمس: نقضي ليله لطيفه مع بعض
عينها اتسعت اوى وقالت بعصبية: انت واحد مجنون صح
ابتسم وقال بخبث: الجنان لسه جاي في الطريق يا حلوه
نغم زقت مراد ودخلت على المطبخ عالطول
ابتسم الآخر وقال: شاطره 
في شركه السيوفي والالفي
_اروي 
جرت عليا عالطول وقالت بارتباك: نعم يا غسان بيه
_الملف اللى بيخص الصفقه بتاعت النهارده فين 
اروي بصت لتحت وقالت: الملف عند مراد بيه
فتح الباب ودخل ليقعد على الكرسي وقال ببرود: ومراد فين
_اصلا الملف موجود في بيت مراد بيه وهو راح يجيبوا 
غسان شاور بايدوا بمعنى اطلعى وهى طلعت عالطول 
مسك التليفون ورن على مراد
في الطريق
مراد مسك التليفون وقال: الوو
_فينك والملف فين
مراد بهروب: ملف اي
_مراد احنا هنهزر 
_بص يا غسان الصفقه ده مش مهمه والصراحه مش داخله دماغى حاسس اننا بنتعب نفسنا على الفاضي
_ومن امتى حضرتك بتقول كده 
_احم من النهارده
_قول أن الملف ضاع موضوع اللف والدوران ده بلاشه
_احلى ما فيك ذكاءك 
غسان قفل التليفون لان لو فضل يتكلم معا اكتر من كده هيزعل مراد منه وللابدا 
مراد بانتهاد: غسان الووو 
مراد حط التليفون جنبه وقال باستغراب: مالو ده 
بعد مرور عشر دقائق
_أروي أروي
دخلت عالطول وقالت بارتباك: ن نعم
_الغئ الاجتماع بتاع النهارده 
أروي باستغراب: ليه
غسان بصوت حاد جدا: من غير ليه 
اروي هزت رأسها وطلعت عالطول والآخر دخل وقال: متاخرتش صح 
غسان :________
_والله العظيم بكلمك
_مراد أطلع برا عشان مش طايق اشوف وشك
_تانى يا غسان
غسان قام وخد الجاكيت وقال: هقوم انا ولا تزعل نفسك
مراد مسك غسان من دراعه وقال: مالك كل ده عشان ملف 
_مخنوق شويه وبعدين يولع الملف المهم انت 
مراد عدل لياقه قميصه وقال بكبرياء: للدرجه ده مهم عندك
_والله مخدوع فيك 
_خلاص أهدأ المهم مخنوق من اي
_لسه فاكر
مراد مسك ايد غسان وقال: تعالى نقعد عشان نعرف نتكلم
غسان خد نفس عميق وقعد فعلا 
_هاا مخنوق من اي 
غسان مسك سيجاره وقال: تاخد
مراد مسك علبه السجاير من غسان وقال: احنا في اي ولا في اي قولى يلا مالك 
_هات سيجاره الاول
_قول الاول 
غسان باستسلام: منها
مراد ضم حواجبه وقال باستغراب: من مين 
غسان قام ليقف عند الشباك ويقول: الكل بيعملى الف حساب إلا هى مستعده تق"تل نفسها ولا تجرح كرامتها 
مراد قام أيضا وحط ايدو على كتف غسان وقال: مين مراتك
غسان مسك مراد من لياجته وقال بعصبية: متقولش مراتى
مراد مسك ايد غسان وقال: خلاص اهدا حقك عليا
_معلش بس يا ريت متقولش مراتك ده تانى
_انا اول مره اشوفك مضايق كده 
_حاسس بالذ"نب اتجاها 
مراد بص لغسان وقال بصدمه: قولت اي
غسان هز رأسه وقال: يعنى لما بشوف دموعها بضعف اوى يا مراد 
مراد ابتسم وقال بغمزه: يا تري اللى بفكر في صح ولا غلط
_بتفكر في اي
مراد شاور على قلب غسان وقال: الحلوه شكلها بدأت تدخل قلبك يا مغرور
غسان قعد يضحك وقال: انت مجنون صح 
_لا مش مجنون وكلامك بيدل على انك بدأت تحبها 
_احب مين يا مجنون ده بتحب سامر الحديدي
_معاك دليل 
غسان افتكر لما شاف حور مع سامر وهما في وضع مخ"ل 
_رد ساكت ليه
_شوفتهم في وضع مخ"ل اوى 
مراد باستغراب: وضع مخ"ل
_في العربيه اكيدا فهمت الباقي 
مراد خد نفس عميق وقال: ناوى على اي
_سامر عامل حفله النهارده وعزمنى
_اوعك تقولى انك وافقت تروح 
هز رأسه وقال: مش لوحدي 
_مع مراتك احم مع الزفته 
غسان هز راسه للمره التانيه وقال: مع الزفته
_غسان بلاش تعمل حاجه تندم عليها طول عمرك
_انا غسان السيوفي اللى في دماغى بعملوا 
_انا كده اتاكدت انك ناوى على دما"ر 
ابتسم وقال: مش اوى
في فيلا مراد الالفي 
نغم كانت ماسكه الورقه واغلبيه الاكل اللى مكتوب فيها مش عارفه
_اعاااااا اعمل اي دلوقتى 
مسكت التليفون وعملت بحث عن الأكلات اللى مش عارفها 
نغم بصدمه: ده اكل ايطالى بقا كده يا مراد الزفت
نغم بدأت تعمل الأكل وقالت: لازم اروق الفيلا قبل ما يرجع 
في المساء خصوصاً في قصر عائله السيوفي
طلعت من الحمام وغسان دخل 
حور كانت طالعه ولكن غسان أوقفها
فتح الدولاب وطلع فستان لونه رمادي وشيك اوى وقال: البسي ده
حور بصت على الفستان وبعدها بصت لغسان وقالت: ليه 
_البسي وخلاص
حور بعناد: لا مش لابسه
غسان مسك أيدها جامد اوى وقال: مش بارادتك يا حلوه
حور زفته وقالت بعصبية: مش كل حاجه على كيفك 
_حلو أوى 
غسان شد حور من شعرها ليدخلها الحمام 
زقها وقال: اجى اساعدك ولا تلبسي لوحدك زي الشاطره
_بكر"هك
_مش اكتر منى
غسان مشي وحور قفلت باب الحمام ولبست الفستان فعلا 
بعد شويه
حور طلعت من الحمام وحرفيا كانت شبه سندريلا
غسان كان قاعد على الكنبه وباصص لتحت واول ما شاف اقدام حور رفع عينيه لمستواها
كان منبهر من جمال تلك الحوريه 
حور بصت لتحت وغسان قام ليقف وراءها 
حور بصت في المرايه وغسان حط ايدو على ضهرها لتغمض عينها عالطول
بص على ملامحها وبدأ يتامل في براءتها
غسان قفل السوسته وعينيه متركزه على تلك الحوريه الخائفه 
حور فتحت عينها وبصت على غسان في المرايه وقد اي متنرفزه منه ومن اللى عملوا 
_مش يلا
التفت ليا وقالت بفضول: يلا فين
غسان بخبث: على بيت اهلك
وقتها الدموع امتلئت عين تلك الحوريه وقالت بفرحه: بجد
غسان بضحكه تحمل الشر: بجد
_ش شكرا
غسان مسك ايد حور وشدها ليا وقال بهمس: الشكر ليكى 
وقتها حور مفهمتش كلامه وبعدت عنه عالطول
غسان لبس الجاكيت وقال: ورايا
حور فضلت واقفه مكانها وقالت: يا تري شكرنى ليه معقول ناوي على حاجه
_انتى يا زفته
حور هزت رأسها وطلعت عالطول 
نزلوا تحت وامير جري على غسان وقال: خالو 
غسان ابتسم وقال: فينك يا قلب خالو
ريناد بابتسامه: صمم يروح المنصوره يا غسان
_انت رايح فين
غسان حمل امير بين ايديه وقال: رايحين مشوار كده تحب تيجى معانا
امير هز رأسه وقال: اه 
وقتها حور فرحت اوى إنها مش هتكون مع تلك المغرور لوحدها
ريناد قامت وقالت: مش هينفع يا غسان
غسان باستغراب: ليه يا ريناد
خدت امير وقالت: ياسر نازل بكره والبيه لازم ينام بدري
_لا انا عايز اروح مع خالو
وقتها ادخلت وفاء وقالت: امير اسمع الكلام وبعدين انت مش عايز تقعد معايا ولا اي
امير جري على وفاء وحضنها وقال: لا طبعا عايز
ريناد بصت لوفاء وغمزت ليها 
_خلاص انا همشي
_خالو متنساش الشوكولاته 
_حاضر يا قلب خالو
حور وغسان طلعوا ليركبوا العربيه ويمشوا 
ريناد راحت لوفاء عالطول وقالت: حسيت أن غسان شكك في حاجه
وفاء هزت رأسها وقالت: معتقدش المهم يكونوا مع بعض 
_عندك حق 
في فيلا مراد الألفي
مراد رجع وحاول يفتح الباب لكن مفتحش لان نغم قافله الباب من جوا
_نغم نغم 
طلع التليفون ورن على نغم ولكن تليفونها غير متاح 
مراد بدأ يقلق ودخل من الباب الخلفي ولحسن حظه طلع مفتوح 
_نغم نغم
مالقاش نغم تحت طلع فوق وفتح الباب وقال: نغم نغم 
_راحت فين ده 
مراد كان طالع الا انه سمع صوت حد في الحمام 
_نغم 
بدأ يمشي اتجاه الحمام لتطلع من الحمام وتقف مره واحده 
_انت وصلت امتى
_حالا 
_امممم
مراد شد نغم من خصرها وقال: عملتى اي
بلعت ريقها وقالت: مقدرتش والله
ابتسم الأخري وقال: جيتى في ملعبي 
نغم زقته وقالت: احنا بينا حدود يا زقت انت 
_مين قال كده
نغم بارتباك: انت 
بدأ يمشي اتجاها وقال: مش فاكر
نغم بدأت ترجع لوراء لتدخل في الحيطه وقالت بخوف: أوعك تقرب 
_ليه 
نغم بتفكير: عشان عشان انا بكر"هك
ابتسم وقال: وانا كمان بكر"هك
_اممم امال بتعمل كده ليه
مراد وصل عند نغم وقال بهمس: بحب ضعفك اوى
نغم حطت أيدها على صدر مراد وقالت وهي بتبعدوا عنها: طب ابعد كده ونتفاهم 
مراد بعد عنها فعلا وهي قالت: الفيلا اتروقت حتى الأكل جاهز
مراد بشك: بجد
هزت رأسها وقالت: روح المطبخ وأتأكد كمان
_ولو طلعتى بتكدبي مش هرحمك
مراد نزل ونغم نزلت وراء
دخل المطبخ وشاف الأكل وقال: مكنتش اعرف انك شاطره في الاكل الايطالى 
نغم بابتسامه: على قدي
مراد بص في ال Basket ولقي فاتوره حينها أدرك ان الأكل دليفري 
_نغم
_امممم
_ممكن تقوليلى اسم الأكل ده اي
وقتها نغم قالت بارتباك: اق اقول اي 
مراد مسك أيدها وقال: معلش انا واحد جاهل ومعرفش في الاكل الايطالى اوى وشكلك ذكيه ممكن اعرف منك اي الأكل ده
_اللى انت كتبتوا
_معلش مش فاكر 
نغم بدات تتكلم بتقطيع 
مراد مسك الورقه اللى فيها الحساب وقال: اي ده
رفعت عينها وبصت على الورقه اللى مسكها مراد وقالت: اي الغباء ده
_كنتى مفكره اي 
_والله ما عرفت اقرأ الاكل اللى حضرتك كتبوا عشان كده طلبت دليفري
_الفلوس منين 
نغم:_________
مراد بعصبية: الفلوس منين يا نغم
نغم بارتباك: لقيت ٣٠٠٠ في الدرج اللى جنب السرير 
_حراميه بقا
_والله مش حراميه بس خفت من اللى قولته الصبح ومكنتش عارفه اعمل اي
_واي اللى قولته الصبح 
نغم بصت لتحت وقالت: قولت هنقضي ليله لطيفه سوا لو معملتيش الأكل
( قالت تلك الجمله وهي مكسوفه اوى )
_ومالك مكسوفه كده انا جوزك
رفعت عينها وقالت: لا انت مش جوزي فاكر الاتفاق ولا لا
مراد بص لنغم وقال بخبث: لا انا غيرت رايي 
_غيرت رايك في اي
_الصراحه دخلتى دماغى 
قلم ينزل على خد مراد 
نغم بزعيق: انت واحد قليل الادب 
مراد كان في حاله صدمه لان ولا مره حد قدر يضر"به 
نغم كانت طالعه لكن مراد مسك أيدها جامد اوى وضر"بها قلم تلو الآخر
فمها نز"ف وهو مقدرش يسيطر على أعصابه
نغم بعياط: مراد كفايه
قعد يضر"بها بكل وحشيه لحد ما فقدت الوعى
مراد بصدمه: نغم

رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الخامس عشر 15- دعاء حجاج
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent